PROFIL MOTORKY

BMW F 700 GS (2015)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník JiPe1
Vloženo 26.2.2016
Aktualizováno 14.6.2017
Zobrazeno 7 162x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Po jedné sezóně cestování na skútru (2014, Kymco People GT125i) došlo v následujícím roce k celkem nevyhnutelné genezi - totiž rozšíření ŘP na "Áčko" se souběžným asi dvouměsíčním obhlížením "něčeho většího". A výsledek této akce - BMW F 700 GS.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:BMW Invelt (Praha 5-Stodůlky)

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Versys 650 ABS: BMW vybráno s ohledem na výhodnou cenovou nabídku - a barvu :-) Po stránce jizdních vlastností či dalších funkcí jsem nenašel výraznější rozdíly.

První dojmy - První dojmy – naprosté nadšení. Po prvním opatrnějším „oťukání“ (přece jenom 125ccm skútr je něco jiného, a nějakých 16 hodin jízd v autoškole – byť v pražském provozu - také nenaučí úplně vše) se potvrdila konstatování v několika testech, které jsem v rámci "vyhledávací" fáze shlédl. Univerzální, pohodová, dobře ovladatelná motorka, v zásadě asi ideální stroj (nejen) pro začátečníky. Je fakt, že vloni se na počítadle kilometrů nijak závratné číslo neobjevilo (cca 2,5t, takže „trochu lépe zajeto), doufám, že letošní rok "poskočí" více - počítalo i moje zkušenosti:-)

Motorku bych doporučil pro - Určitě vhodné pro začátečníky, klidné cestovatele...

Doplňky na motorce - originální příslušenství
Paket bezpečnostní výbavy: ESA - elektrické ovládání nastavení odpružení, TPC – kontrola tlaku v pneumatikách , ASC - kontrola prokluzu
Paket výbavy Komfort: vyhřívané rukojeti, palubní počítač, hlavní stojánek
Bílé LED blinkry.
Komfortní sedlo

dodatečná výbava
- stavitelné plexi kappa
- topcase kappa
- padáky GIVI (přiměřených rozměrů, aby to nebylo "samá trubka")
- blastery Barkbusters Storm

Průměrná spotřeba - 4.17333 l/100km

Recenze

14.6.2017 Malé "báwo" odcestovalo začátkem března letošního roku z domu. Bylo výborné, naučilo, zabavilo, a věřím, že stejně jako já bude více než spokojen i nový majitel (pravidelně se vídáme, kontakt "s bývalkou" tudíž zcela neztrácím ). A snad bude uvolněné místo v garáži v brzké době opět obsazeno

===
13.7.2016
Malý update galerie s aktuálním stavem vybavení...raději bez detailu najetých km, protože letos se i přes "velké oči" zatím nic výrazného nekonalo Doufám, že se ve zbytku prázdnin zadaří lépe, resp. konečně něco vyjde z plánovaných akcí.
===

Proč zrovna BMW? Na začátku – téměř jako vždy – to vypadalo úplně jinak. Jak jsem zmínil, půlrok (2014) jsem proháněl skútr Kymco. Jeho pořízení bylo vyvoláno otravným denním poskakováním autem pražskými kolonami. Kubatura a variátor byla daná tehdejším obsahem ŘP, nicméně právě po onom prvním půlroce jsem začal přemýšlet nad něčím trochu větším a rychlejším. Při „browsení“ po všem možném jsem narazil na Hondu Integra, a zejména její DCT automat. Dojel jsem si ji obhlédnout k jednomu z dealerů, a zdálo se, že je rozhodnuto. Tedy konkrétně - dodělat řidičák na A-čko, a pořídit Hondu – Integra vypadala na důstojnou a dostatečnou náhradu „stopětadvacítky“. Jenže člověk míní…

V autoškole jsem na druhé (či třetí) jízdě osedlal Suzuki GSX 650. K čemuž asi nemělo dojít - zkusil jsem „motorku“, byť s druhými řídítky (a instruktorem za zády). Od tohoto momentu šla Integra mírně stranou a otevřely se nové obzory, či spíše nové hledání. Byť opět u Hondy, a samozřejmě i dalších - Kawasaki, Suzuki, Triumphu… a díky kamarádovi, který si tou dobou pořizoval R 1200 GS, také u BMW. Abych to zkrátil - ve finále nakonec zůstal Versys 650 a F700GS. Coby moto-elév jsem mezi těmito dvěma stroji neseznal výraznějšího rozdílu, výsledná renomé různých testů také nevyzněla výrazně pro jednu či druhou variantu, v mém případě to „rozsekly“ nakonec dvě věci: již zmíněná ne nezajímavá cenová nabídka prodejce BMW, no a – barva Při třetí návštěvě v Inveltu se totiž v showroomu objevila černo/červená kombinace (čímž samozřejmě netvrdím, že vše ostatní je nehezké), v mém případě však bylo v daný okamžik rozhodnuto…na konci července loňského roku zabral místo v garáži druhý jednostopý stroj.





Z výše uvedeného vyplývá, že nejsem (a asi ještě nějakou dobu nebudu) osobou dostatečně fundovanou pro to, abych se rozepisoval o jízdních vlastnostech. Pro začátek tomu tedy říkejme „dojmy z jízdy“, časem třeba dojde k posunu a bude možné to označit jiným termínem
Takže:
Jak jsem zmínil výše, podle dosavadních nevelkých zkušeností z provozu jde o povedený stroj (nejen) pro začátečníky, nezáludný, dobře ovladatelný. Nevyrazil jsem zatím mimo asfalt (přejetí několika krátkých cestiček vedle asfaltu nepočítám), v rámci „testování“ brzd se mi asi dvakrát podařilo vybudit k mírné činnosti systém ABS (samozřejmě neplánovaně ), jako příjemná funkce se mi jeví možnost elektronického nastavení odpružení, rozdíl je znatelný i pro „motoembryo“ mé úrovně
Co se týče motoru – zatím se mi zdá 75 koní/77Nm dostatečných. S ohledem na to, že motorka asi nikdy nepozná spolujezdce (dle slov manželky musí alespoň jeden z rodičů „fungovat“ ), bude jediným dalším nákladem případná bagáž na výlet. Motor má příjemný „spodek“ – což je výhoda zejména při městské jízdě a pojíždění mezi kolonami aut. Po „povinných“ pomalejších 1500km se ručička otáčkoměru už podívala trochu dál za číslici 5 – kromě celkem obstojného zvuku jsem zaznamenal mírné chvění do řídítek, nikoli však nepříjemné – „je cítit“, že se to točí. Prostě paralelní dvouválec.
Vyhovují mi širší řídítka, co považuji za téměř nutný „příplatek“ u této motorky, je komfortní sedlo. Standardní mi přišlo příliš úzké, s relativně výraznými hranami, a obávám se, že případný delší výlet by nemusel být zcela příjemnou záležitosti (tento fakt mi víceméně potvrdil i kamarád sedlající Yamahu TDM 900, když se na GS posadil).
Celkem až překvapivě účinné se ukázalo být vyhřívání rukojetí – zatím jsem využíval převážně nižší ze dvou možných stupňů nastavení (jízda na podzim v podvečer, v cca 5-ti stupních). Další věc, která se mi líbí, je dostupnost a přehlednost ukazatelů (hlavně ručičkový rychloměr – když si vzpomenu na neustále přeskakující digitální ukazatel Suzuki v autoškole, kde bylo nutné rychlost tím spíše hlídat – brrr). To samé se týká infodispleje palubního počítače, včetně možnosti přepínání zobrazovaných údajů pomocí tlačítka na levé rukojeti (určitě výrazně lepší než třeba u Triumphu, který má tlačítka u displeje – přepínání za jízdy asi nic moc)
Ale abych jenom nechválil. Trochu mě zklamala účinnost světlometů, jak potkávacího, tak dálkového. Nevím, zda je to dané velikostí či tvarem paraboly (mám „normální“ halogeny, které jsou obecně efektivnější s větší odrazovou plochou, to je problém známý i u aut) nebo něčím jiným, v každém případě přemýšlím o montáži nějakých dodatečných/pomocných světel.
Po několika delších jízdách mimo město jsem také dospěl k potřebě výměny plexi. Designeři BMW to asi mysleli dobře – originální díl motorce celkem „sluší“, leč při rychlostech okolo 110-120 km/h (a výše) mi jeho účinnost přijde celkem minimální a krk dostával slušně zabrat. Možnost „zalehnout“ na řídítka u motocyklů této kategorie pomíjím, ergonomie posazu k tomu nijak nevede, takže originální štítek záhy nahradilo nastavitelné plexi Kappa.
Po plexi vzápětí následovalo několik další „nutných nezbytností“ – topcase, blastery, padací rám, a v této konfiguraci motorka zakončila sezónu 2015 pod plachtou v garáži.
No a momentálně už vyhlížím jenom lepší počasí (trvalejšího rázu)…

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pxrao
pxrao napsal 06.02.17 v 14:15 10b.

krásna a super moto

mpanda
mpanda napsal 13.03.16 v 00:33 10b.

ta barva je luxusni

qstep
qstep napsal 09.03.16 v 14:05 10b.

Ahoj, pěkně napsané hodnocení. Doufám, že se někdy potkáme. Koukám, že jsi z Kladna, a já také. A navíc máme stejné motorky Já pořídil F700 GS před týdnem.

AVENGER2008
AVENGER2008 napsal 04.03.16 v 14:42 10b.

Krásná práce ! 10b.

Mpety
Mpety napsal 01.03.16 v 23:42 10b.

Dobra volba na začátek !
Tato věta ženy zazněla i u nás
Ohledně světel se koukni jestli je máš správně seřízené, také jsem kupoval v Inveltu a světla a podvozek nebyl z výroby vůbec seřízené

Více komentářů



TOPlist