Vysněná Afrika na daleký cesty necesty, dokonce ve vysněným barevným provedení skoro originálním.
První dojmy - Po přesednutí z FireBlada bych přirovnal k přesednutí z Corvetty do náklaďáku zn. Tatra.
Motorku bych doporučil pro - Cestovatelům, který nechtěj bejt odkázaný jen na asfalt, ale ví, že pojedou, kam je srdce potáhne bez ohledu na cestu. Je ale nutný dobře vybírat, jelikož jde o hodně populární, huntovaný motorky a nejsou zrovna nejlevnější. Navíc shánět dobrý použitý náhradní díly bývá problém.
Doplňky na motorce - Nový majitel doplňky nešetří, já se snažil jen obnovit originál, s výjimkou turistického plexi, který jsem si ale proházel s novou Afriku spolu s množstvím dalších nových dílů.
Recenze
Vybráno pro daleké cesty v relativním pohodlí cesťáku, kterej se nezalekne ani terénu. Pověstnej držák, všestrannej stroj, navíc oku lahodící mohutná motorka, ze který čpí dobrodružství. Bohužel jsem narazil na zanedbanej kousek, kterej snad jezdil jen v bahně a řekách. Prej daleký cesty. Už přezdívka původního majitele "Vodník" mě měla varovat. Zlobila hlavně elektrika. sjetý byly všechny kotouče hluboko pod servisní limit, vyměněny, zahnojenej vzduchovej filtr taktéž (servisák prohlásil, že něco tak horznýho ještě neviděl), vyměněnej kontakt benzinový pumpy, původně plánováno jako prevence, ale ukázalo se, že pověstný kontakty už byly spečený k sobě, jen se jeden utrh od plíšku, na kterým byl původně přilepenej, takže to sice nepravidelně, ale kupodivu celkem fungovalo, vyčištěny a seřízeny karbce, vyměněny svíčky (prej každá jiná, jedna mi byla ukázána jako další raritní hnuj, jakej servisák opět nikdy předtim neviděl), dál vyměněnej špatnej regulátor dobíjení, kterej měl ještě jeden drát navíc oproti originálu, i tak ale moto přebíjela, čož odnesla mimo kupodivu jen baterka, regulátor byl navíc připojenej přes čokoládu, takže po výměně za novej Elesys naletováno přímo na dráty a oizolováno těsnící smršťovací bužírkou. I po nespočtu takových oprav pořád problémovej stroj. Když už podle servisáka bylo všechno vychytaný, po menším pozlobení povylezlýho drátu z konektoru, už vypadalo, že vše funguje, jak má, nadešel čas na první dalekou cestu. Cíl Litva. Po ujetí asi 150km na Jižní spojce zdechla. Takže odtahovka 100km do osvědčenýho servisu. Závada? Upadlej drát v kabeláži. Oprava rychlá, levná, ale hledejte takovou závadu na Pražským okruhu v dešti. Došel jsem k závěru, že nejlepší bude pořídit fungl novou originál kabeláž. V bratru investice jen za 11000,-. Ale když jsem do ní už nastrkal 40, tak tohle ještě dam. Nu, po popřemýšlení jsem věc přehodnotil s tim, že kabeláž nastrkam do konektorů ze shnilých drátů veškerých elektroudělátek celý motorky. To je asi celkem blbost, ne? Prvotní rozčarování vystřídalo ještě větší a už se leštilo, fotilo a prodávalo. Přišla zima, hlava vychladla, inzerát stažen, jenže pak najednou se objevila taková kráska (novější Afrika), že jsem neodolal a půjčil jsem si od rodičů peníze na koupi hodně drahý, ale hodně krásný Afriky. Sice na nový krasavici záhy zjištěný vysypaný ložisko převodovky, ale motor rozpůlen v Hondě, kde vyměněný obě ložiska, proveden povšechnej servis se zápisem do servisní knížky a motorku jsem si natěšenej přivez dom, kde už jsem nenastartoval. Zalomenej kablík od spouštěče díky špatnýmu uložení káble u autorizovaných sevisu Hondy. Reklamace opět vyzněla do ztracena, takže provizorní oprava drátu doma a definitivně vyřešeno výměnou spouštěče motoru. Takže k nehorázný ceně přidáno 15000,- za opravy, 4000,- za přihlášení na český papíry a pak už spokojený ježdění. Jenže bylo nutný zaplatit rychle dluh, tak se stará Afrika prodala narychlo spolu s SLR hluboko pod běžnou cenou. Jsem rád, že novýmu majiteli už dělala jen radost. Najel s ní spokojeně víc kilometrů, než já s novou, než jsem byl zezadu zákeřně sestřelen autem... Tahle Afrika mi ale každopádně hodně dala. Brzy jsem s ní pochopil, že tuhle motorku nemusim šetřit v terénu, takže jsem si po čase i nějaký to bahno užil jen tak pro radost, jak je vidět na fotkách, a zjistil tak, že navzdory montrozní váze projede tenhle mastodont téměř všechno. Což se může na cestách hodit. Neni to sice žádnej balet, ale proleze snad všude, i když je to občas celkem dobrodrůžo, ale vo to přeci jde, ne? Navzdory tomu ale novou Afriku do bahna a vody nehodlam vodit, pokud to neni nutný, protože na blbnutí v bahně jsou i levnější a lehčí mašiny, že? Občas se nechá sehnat taková i za cenu jen toho náhradního svazku kabeláže.
Je parádní a už nějaký ten rok u mě v garáži bez závažných problémů. Letos přes zimu proběhne menší GO a pořízení nových věcí +spotřebáku a bude připravena.
Škoda ty problémy, a že jsi jich neměl málo. Holt člověk musí mít taky štěstí, na jaký kus narazí. Pěkný počtení a fotky
Super D D
Kdyz ji milujes...