Krok dobrým směrem: Deauville - CBF - Crossrunner
Motorka koupena od FIRMA:DENAR (Kosmonosy)
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda NC 750X: Přišla nabídka od prodejce a bylo rozhodnuto.
První dojmy - Je těžší, ale obratná. Překvapivě nemá sedlo tak vysoko, jak jsem čekal. Hrubší motor ve spodní polovině otáček. Velmi lehké řízení. Plastový kryt středu řídítek připomíná skůtr :)
Motorku bych doporučil pro - Cestování na menší vzdálenosti (tedy nikoliv expedice), objíždění naší krásné země a blízkého okolí.
Doplňky na motorce - Padací rámy v základní výbavě, 3 kufry Givi, blastry.
Recenze
Moje první motorka byla Honda NTV 700 Deauville. Po roce jsem přesedlal na Hondu CBF 600 S a poměrně záhy mi bylo jasné, že další motorka bude cestovní víc než silniční. Zkušenosti s prodejcem byly natolik pozitivní, že jsem neváhal využít jeho služeb znovu - a během týdne jsem měl nabídku na Honda VFR B00 X Crossrunner, dokonce se třemi kufry.
Hned během první cesty mne překvapila lehkost, s jakou se Crossrunner vede. Předchozí CBF měla znatelně tužší řízení a podstatně víc držela stopu - skoro jsem se nebál dát za jízdy ruce z řídítek. Crossrunner (a nevím, jestli jen ten můj nebo je to obecná vlastnost) je neposeda - s nadsázkou mohu říct, že na silnici tancuje jak kůzle.
Štítek je vyšší, krytí lepší, ale ještě by to chtělo o kousek - zvažuji deflektor.
Čemu opravdu nerozumím, je dělený motor (resp. výkon) - do cca 6,5 tis. otáček jede "jako dvouválec", pak nastupují další dva válce. Než jsem Crossrunnera koupil, četl jsem v řadě recenzí, jaký je to skok, kopanec, raketa … i prodejce mne upozorňoval, abych kolem tohoto pásma otáček byl opatrný, než si zvyknu. Zkusil jsem, není to nic hrozného - žádný drastický přechod nevnímám. Když vytočím trojku, je tam 100km/h raz dva, na čtyřku i 150 - ale kde se takhle dá jezdit? Na šestku jsem se dostal přes 170 na dálnici, ale to už chtělo zalehnout. Při běžném ježdění si bohatě vystačím s otáčkami do 6 tis. (na šestku pohodlně 120 km/h). Zatím jsem tedy neobjevil, k čemu mi horní pásmo otáček může být dobré :(
Pokud někdo označuje Crossrunnera za enduro nebo univerzál, pak si neumím představit, že bych jel do terénu. Podle mého jde o silniční cestovní motorku. Posez je vzpřímený a pohodlný.
V recenzích jsem také narazil na "skrytější neutrál" - to mohu potvrdit. Přechody z jedničky na dvojku a zpátky jsou snazší než u CBF, kde mi neutrál občas zůstal viset. Na Crossrunnerovi se to stává také, ale o poznání méně.
Je škoda, že nemá ve výbavě hlavní stojan - zrovna vymýšlím, jak mazat řetěz, abych se u toho zbytečně nenadřel :)
Leckdo si všiml prohozených tlačítek na levé ruce (blinkry vs klakson) - mně to vyhovuje, logicky je blinkr níž a sahám na něj jako na první. Také jsem četl mnoho o kvalitě podvozku - že vyžehlí kdejakou nerovnost - to opět potvrzuji, na rozbitých silnicích je to znát.
Výborně, díky - tedy mohu se dostat až na hodnotu 4,5 a pak to chcípne? To je dobré vědět.
Co se týká měření stavu paliva, tak to není jak píšeš: začne se zároveň napočítávat zbývající benzín o 0,0 litrů; pomaličku se zvedá, maximálně jsem se dostal na 1,0 litru.
Je to přesně naopak, po tom, co se "přepne" na rezervu, tak to počítá spotřebované palivo, k dispozici máš ještě 4,5 litru :)
pěkná ...
Update k 1.11.2020
Po víc než 12 tis. ujetých km mohu lehce korigovat a doplnit první dojmy:
- už vím, k čemu je horní pásmo otáček a 2 válce navíc - při předjíždění často přijde výrazné zrychlení vhod, CR dokáže zabrat i v poměrně vysoké rychlosti a vyrazit kupředu; na dálnici je poměrně zábavné jezdit na čtyřku, vyšší kvalt není třeba
- deflektor jsem nekoupil, zvykl jsem si; vzduch jde na ramena a výš, dá se to ustát i kolem 140-150 km/h
- nerozumím měření stavu paliva - když mi začne blikat indikátor prázdné nádrže, začne se zároveň napočítávat zbývající benzín o 0,0 litrů; pomaličku se zvedá, maximálně jsem se dostal na 1,0 litru
Celkově trvá spokojenost, posez pohodlný, motorka hbitá a rychlá, nemám moc co vytknout a chválím ji za další pěknou společnou sezónu.
Centrální stojany za super cenu pan JH tel 734859750 .
Ano oproti cbfkám 600 ,1000 je lepší řazení. Do terénu a na mokrou trávu je moc těžký.Jinak není skoro co vytknout.