PROFIL MOTORKY

KTM Duke 390 (2015)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Monika93
Vloženo 30.3.2021
Aktualizováno 31.3.2021
Zobrazeno 1 126x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Po eSVéčku jsem se rozhodla, že v tuhle chvíli nepotřebuji výkon, ale získat jistotu na ovladatelné motorce. A jelikož Duke je jako kolo, byla to v tomhle ohledu perfektní volba.

Více fotografii

Výška jezdce: 165 cm

První dojmy - Motorka mě neuvěřitelně chytla hned při první jízdě. Najednou jsem měla pocit, že teprve teď jezdím na motorce a baví mě to! V tu chvíli mi došlo, že SV bylo pro mě šlápnutí vedle (i když to byla cenná zkušenost).

Motorku bych doporučil pro - Začátečníci se na ní otrkají a získají jistotu a vypilují schopnosti. Ti zkušenější budou čučet, co 390 dokáže.

Doplňky na motorce - Výfuk Akrapovič - konečně jsem za jízdy slyšela vlastní motorku :) Po menší úpravě (vytažení tlumící vložky, psst) to stálo fakt za to.

Zalamovací páčky M-style - už byly na motorce při koupi. Nevadily mi, i když mám pocit, že origo páčka se mačká lépe.


Karbonové blatníky - taky už byly na motorce, úplně tím motorka prokoukla a dostala nóbl vzhled :)


Padáky RD-moto - jenom jsem přikoupila montážní sadu a použila slidery, co jsem měla doma


Držáky brašen Givi - nejlepší vánoční dárek :)


Rolny RD-moto - chvíli jsem je tam měla, ale pozor! Zjistila jsem záhy (naštěstí včas, že v kombinaci s Akrapovičem to může nadělat pěknou paseku - při pérování rolny bouchaly o výfuk a začínaly jej promačkávat. Naštěstí jsme to odhalili brzy, jinak by mě asi jeblo :).

Recenze

Věděla jsem, že 390 by měla stačit. Nejsem typ jezdce, který si užívá jízdu ve vysokých rychlostech po rovince, baví mě spíše zatáčkové úseky, kde prostě jako začátečník nepotřebuješ letět 150 km/h. Od motorky jsem chtěla, abych ji dokázala naplno využít a abych dokázala zdokonalit svůj jízdní styl. Myslím, že obojí splnila na maximum.

Duke je opravdu jako hračka. Při manipulaci na místě jsem získala jako slabá dívčina potřebnou jistotu, při jízdě jsem odbourávala bloky a bariéry, které jsem si s sebou nesla ze sportovnějšího SVčka.

Není to vůbec záludná motorka (to se ovšem dá čekat, že...:)),na druhou stranu ti jednoválec vždycky dá ten pocit, že to nedostaneš zadarmo. Řadíš pořád. Fakt, pořád. Ale v porovnání s tím, kolik srandy je schopná ti motorka nabídnout, ti to vlastně vůbec nevadí. Naopak, naučíš se poslouchat motor a reagovat na něj. Do 130 km/h jde ručička tachometru lehce, potom už trošku zleniví :). Na druhou stranu - od takové motorky to čekáte a vlastně vám to ani tak nevadí. Jediný problém může nastat, když prostě potřebujete předjet rychle auto, ale ani při podřazení na to prostě nemáte dostatečnou sílu. Na druhou stranu - na vyjížďky jsem jezdila se silnějšími stroji a nikdy to nebylo tak, že by jim Duke výrazně nestíhal. Naopak, myslím, že v zatáčkách jim byl hrdě v patách :).

Motorku jsem koupila na podzim 2019 a odjela na ní celou sezónu 2020, tedy cca 9000 km. Hned na začátku bylo nutné vyměnit pneu a samozřejmě udělat olej (Motul 15W50). Kupovala jsem padáky z RD moto (naše oblíbená značka, většinou na všechny motorky doma dáváme jejich padáky), které jsem si tam hned na jaře nasadila. A to byly asi veškeré nutné úpravy/investice před zahájením sezóny. Jsme doma trošku úchylní na "šudlení" motorek, takže moje jaro vypadalo asi takto:



Co se týče brzd - asi jsem po SVčku neměla nijak vysoké nároky, ale nemyslím, že by byly špatné. Nejsou samozřejmě nijak extrémně ostré a při sportovnější jízdě to před zatáčkou jedním prstem fakt neubrzdíte (většinou na běžné brzdění v provozu používám jenom prostředníček), ale v rychlejších úsecích prostě za tu brzdu vezmete víc a je to. Myslím, že odpovídají kubatuře.

Podvozkově je motorka ideální, ani příliš tvrdá, ani příliš měkká. Tak akorát na dlouhé štreky i blbiny na alpských silničkách. Pravda, rozbité cesty nejsou moc příjemné.
UPDATE: teď mám možnost čerstvého srovnání s KTM Duke 690 a musím zpětně říct, že malý Duke byl oproti většímu dost tvrdá motorka. Dřív jsem si to ani neuvědomovala, ale zjistila jsem, že jde projet rozbitou cestu i bez toho, aniž bych měla naklepanej zadek.

Projela jsem na ní celé Švýcarsko a myslím, že na cestování je extrémně pohodlná. Trošku mě samozřejmě bolel dálniční přesun, kdy jsem brečela do helmy, protože jsem měla pocit, že tu motorku tím fakt trápím. Myslím, že konstantně vysoké otáčky, na které se dostáváte na dálnici, pro ni nejsou to pravé ořechové. A pokud nejste megaloman a na dovolené si vystačíte s málem, pak se na motorku i krásně sbalíte. Dostala jsem držáky brašen (od Givi, snadná montáž a vypadají decentně), takže jsem na trip odjela s brašnami a báglem na sedadle spolujezdce.



Poruchy, problémy - vlastně žádné. Na začátku sezony se mi zdálo, že se motorka hrozně rychle hřeje a spíná brzo "saharu". Ráno jsem jela do práce (fakt kosa, kolem 10 °C) a po 10 minutách jízdy se mi při prvním zastavení na semaforu sepnul větráček. Dle manuálu to bylo ale v uváděném rozmezí. Pro jistotu jsem ale vyměnila chladící kapalinu a říkala si, že to je v pořádku a jsem jen paranoidní. Je fakt, že do těch políček, uvádějících přehřátí, to nikdy nevylezlo.

I když už Duke brázdí silnice s novým majitelem, mohu zpětně říct, že to bylo skvělé rozhodnutí, byť se u nás dlouho neohřála.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Monika93
Monika93 napsal 31.03.21 v 10:17

Díky, sloužila a dělala radost velice, teď už ale brázdí silnice s novým majitelem

Paulano
Paulano napsal 31.03.21 v 09:05 10b.

Já myslím, že skvělí volba, ať slouží a dělá jen radost!

Více komentářů



TOPlist