Moderní klasika s rodokmenem. Esence motocyklu a jak psali v Motohousu - je to takovej parťák.
Výška jezdce: 178 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Bonneville T100: Byla to samozřejmě jen otázka peněz, přece jenom T120 je o dost dražší a myslel jsem si, že na kochání by mi T100 měla stačit
Yamaha XSR 700: Už jsme byl zoufalej, tak jsem přemýšlel i o tomhle. Dobrej bajk, ale ne to, co jsem chtěl
Ducati GT 1000: Na tohle mě přivedl Petarďák, tahle mašina mě úplně míjela a musím říct - pecka. Ale už bylo pozdě :-D Každopádně tu bych jednou rád
První dojmy - Prostě pohoda. Snad poprvé jsem jel 80 a nevadilo mi to :-D Jak si motor postupně sedá a s motorkou se víc seznamuji, pocity se mění, protože ten motor, to je poklad a úplně nakochačku se mu jezdit nechce :-)
Motorku bych doporučil pro - Teď se mi chce říct, že pro každého :-D
Doplňky na motorce - Z výroby vyhřívané hefty, centrální stojan, madlo pro spolujezdce.
Recenze
PARTE:
"Bráško, kamaráde,
moc jsme toho spolu najezdit nestihli, nebylo nám přáno. Jsou motorky, které ti jen ukáží směr, pomohou utřídit myšlenky a jdou dál. Tys mi přirostl k srdci a věřil jsem, že spolu budeme dlouho. Že možná budem mít šedivý fousy a stejně si spolu vyjedem. Bohužel tomu osud chtěl jinak. Schytal jsi to i za mě. Mě skoro nic není a Ty jsi ... Ty už nejsi.
Ať je Ti vrakoviště lehké."
Kdybych něco posral, něco bych si z toho odnesl a stal se lepším řidičem/pilotem. Ale co si mám kurwa donýst z toho, že mi z vysoký trávy, na místě, které jsem jen letos projel cca 200x, skočí kolouch přímo na přední kolo?
Níže popis původní:
Všechny recenze svých motorek píšu hned první den po první projížďce. Motorky jsou o emocích a ten první den jich je v člověku nejvíc. Recenze je pak dost neučesaná, subjektivní, přehnaná, bez negativ a čím větší výkon moto má, tím přisprostlejší. Ale u Bonníka je to jinak. Dal jsem si 3 dny odstup, pěkně v klídku a pohodě, protože taková je i tahle motorka. Nemít ten dvanáctkovej motor
Bonnyho jsem měl v hlavě nějak vážněji 3 roky. Trvalo to, než jsem k němu fakt došel a asi to tak mělo bejt. Uvažoval jsem vždycky o 900, resp. T100, protože to měla bejt motorka na kochání. Takže samozřejmě i W800 a vyzkoušel jsem si také V7 (V9) od Guzzi, vč. Bobbera. Protipól ke KTM 1290S, kterou považuju za nejlepší supersport vůbec. Zpocený záda, zarudlý voči, peklo přišlo na zem, přivítejte chuligána! Žádný cestování, žádný rozjímání, žádný rovinky, bomby pojedeš! Takovýhle příkázání je v KTM bibli. A to nejde a ani nechcete každý den.
Mám stařičkou Kawu Z440 a teď ještě starší Hondu CB550F a tak jsem věděl, že jsou dny, kdy nepotřebuju jezdit rychle. Že radost nemusí přicházet jen z rychlosti a že je Kačena je zatraceně rychlá, dokonalá a maskuje rychlost takovým způsobem, že si vůbec neuvědomujete nebezpečí. . Takže jsem hledal moto z kategorie modern classics. Nakonec zůstaly ve hře T100 a T120. Rozdíl v ceně je vcelku zásadní a T100 přece musí stačit. A asi by i stačila. Moc to nejede, ale to teď nehledám. Videa, recenze, google, obrázky, youtube a pořád dokola - "T120 je ve všem lepší, ale T100 bohatě stačí", asi tohle si odnesete, když přečtete celý ty internety. Nakonec se to vyřešilo samo - na T100 jsme se na ceně dle mých představ nedohodli, na T120 naopak ano.
První kilometry domů, zahřát motor a zajížděcí klasika - svižně do 4000ot/min (první 450km), hodně brzdit motorem, hodně řadit. Jedu si 80 a zjišťuju, že jsem spokojenej parchant. Po nějakých 200km cítím, jak si motor sedá, jak jde vše volněji a jak se mu chce. Podvozek je naprosto dostačující i když není stavitelný (vzadu se dá nastavit u pružin předpětí) a už teď vím, že když budu chtít, jeho limity najdu. Ale o to tu vůbec nejde. V normálním režimu je naprosto adekvátní ... no, nebudu už chodit kolem horké kaše - ten motor prostě jede. Ve chvíli, kdy to zjistíte, pochopíte a přijmete, změní se to, jak tu motorku vnímáte. Mě to trvalo 300km. T120 má blíž ke cruiserům od HD, než ke klasice W800, apod. Chvíli trvá se s tím srovnat. Dost rychle si taky uvědomíte, proč slýcháte tolik chvály na Thruxtona RS. Když chcete, hned se cítite jako závodník 50 let zpátky Aktuálně se chystám na výměnu sekundárního kolečka ze 17 na 16 zubů, protože mi trvalo 50km, abych pochopil, proč to všichni dělají. Je to šíleně blbě zpřevodované!! Jednička je naprosto regulérní kvalt tam, kde běžně jezdíte za 2 a šestku naopak skoro není proč používat. Běžná kochačka na trojku. WTF?! Přechod z nízkých otáček drkotavý, motor se s tím skoro do 3000 pere (105Nm nastupuje ve 3tis). Přesto to má sílu jak bejk. Jsem zvědavej po téhle změně! Už se těším!
Eeee, zas už je to rozvleklé a to jsem chtěl psát o tom, jak je Bonneville charismatická a fotogenická motorka. Jak je (skoro) vše ze železa a ne z umělé hmoty, jak mám poprvé v životě chuť motorku leštit, jak jsem si odvykl na vítr na nahaté motorce a že je nádherné neřešit, kam pojedu, kolik tam bude zatáček, jestli se tam dá jet pila a tak dál. Jak krásné je jen tak žít. Jak za váma za tři dny přijde víc lidí, než za posledních 5 let, aby vám řekli, že "tohle je motorka". Z 1290 jsem měl a mám radost, miluju tu motorku. Jsem oranžovej. Ale z Bonnevilla jsem dojatej. Fakt jo, dochází mi to teď, když to píšu. Opravdu je to parťák. Mám husí kůži. Obrovská svoboda, klid, pohoda a k tomu ten návykovej zátah motoru. Fakt, TOHLE JE MOTORKA.
EDIT po 1000km - hehe, jj, během týdne jsem najel přes 1000km, absolvoval první servis a nutno uznat, že motor si sedl, jde lehčeji, sbírá se od nižších otáček. Nicméně nejvíce pomohla avizovaná změna sekundáru ze 17 na 16z (což mimochodem např. Thruxton má z výroby + větší rozetu) a souhlasím, že takhle měl Bonny vyjíždět z fabriky. Lehce snížená teoretická maximálka, které vzhledem k výkonu a aerodynamice stejně není schopen dosáhnout a u vyšších kvaltů "ztráta" zhruba 300otáček při stejné rychlosti, je absolutně válcována benefity, kdy došlo až k těžko uvěřitelnému vyhlazení projevu motoru. Sebere se od 2000ot/min, kvalty už se dají používat jako na jiných motorkách, tzn. pomalé manévrování ve městě zvládá 2, naopak konečně je 6 použitelná a motorka s ní má i krásný zátah. Vřele doporučuju. Když se na moto zatlačí, první jdou stupačky a je cítit, že je to už vážně na hraně podvozku a pneu. Vtipné, že poserproužky zůstávají i po drhnutí hlásičema Podvozek je ale překvapivě fungující i ve dvou při normálním tempu. Předpokládal jsem, že ve dvou to bude dost kompromisní a nakonec se ukázalo, že je to nejpohodlnější a nejlépe ovladatelná moto pro dva a že jsem jich pár měl! Sériové výfuky jsou zvukově celkem v pohodě, přesto uvažuji nad jejich výměnou. Design je opravdu povedený a laďáky se stejným vzhledem nabízí pouze Shark. Nevýhodou pak zůstává, že pro napnutí řetězu je nutno koncovky výfuků sundat (!!!). Při volbě jiného výrobce, tedy i jiného designu, se tomuto dá vyhnout. Ovšem za cenu modernějšího vzhledu, který se k Bonnevillu nehodí. Jo a abych nezapomněl - jede to jak kráva Takže přemýšlím i o investici do podvozku a pak bych chtěl vidět ty ksichty stíhačů na sportech, až je omete klasika Jenže tím bych možná z Bonnieho dělal něco, co není. Konec hlášení.
Celá pravá strana, samozřejmě nádrž, pak budíky, spínačka, elektronika, světlo, oba svody a výfuky, oba kartery, vidle a spousta menších věcí, co si tak vybavuju, detaily jsem nezkoumal, prohlížel jsem hlavně sebe ... možná pneu jsou dobrý a přívěsek na klíčích vypadal celkem ok
Tvl, tak to je pech .Byla krásná. A to jsi ji tu nedávno dal databáze. Hlavně že jsi OK. Nemáš tu foto po kolizi, opravit to už nepůjde?
Zábavné čtení a evidentně i zábavná motorka. No a o tom to je
Hergot, nádherný stroj, já furt čuměl jen po SpeedTwinu a jiskra tam úplně nepřesakovala a T120 jsem nějak míjel, ale toto je opravdu Motorka s velkým M, nepochybuji že se neomrzí
Popis i motorka Tak 10 a at' dělá radost.