Krásná retro motorka z Indie s dlouhou historií
Motorka koupena od FIRMA:Vintage Garage Motors (Strašnice
Výška jezdce: 193 cm
První dojmy - Super uvolněný posez. Příjemný pružný jednoválec. Na volnoběh dělá puf puf :) Antistresová hračka.
Doplňky na motorce - Teploměr motorového oleje
Touring sedlo
Sříbrné pružiny sedadla jezdce
Řazení pata špička - doporučuji
Dostupné doplňky:
https://accessories....ccessories?year=2022
Pokud budete shánět nahrádní díly, tak doporučuji kouknout na wemoto.cz
V katalogu je potřeba otevřít Meteor/Hunter 350, který má stejný motor. Classic tam má chybně díly ze staršího modelu:
https://www.wemoto.c...eteor/350/2023/37245
All New Classic 350 DIY Videos
https://youtube.com/...;si=nrZUZgaL5i4hFIXj
Recenze
6. 4. 2023 - 0 km
Minulý rok jsem se projel na RE 650 Continental a Interceptor. Byl jsem nadšený jak motorka funguje. Jen jsem se na ní nevešel.
Na výstavě Motocykl jsem si sedl na Classica a už to začalo. Nečekal jsem, že se na něj vejdu. Hrozně se mi líbil vzhled chrome verze. Připomíná mi moji první motorku Jawa 350/634. Motorku jsem objednal 13. 3.
Dnes jsem najel 100km, motor se začíná rozjíždět.
Originál koncovka má krásný zvuk. Protože nemá otáčkoměr je potřeba použít jiné smysly:)
Standardní pozice řadící páky je moc nízko. Pro seřízení je potřeba povolit spodní část rámu. odkaz
Motorka nemá téměř žádný úložný prostor, malinko místa je v bočních kastlíkach.
Jezdím s otevřenou helmou a zážitek je mnohem silnější.
První servis s výměnou oleje je po 500 km, který je údajně uzpůsoben i tomu, že se motorka převáží po moři z Indie.
13. 4. 2023 - 650 km
Garanční prohlídka po 500 km stojí 3500 Kč. Obsahuje výměnu oleje, seřízení ventilů, diagnostiku a kontrolu dotažení šroubů.
Motor se kolem 250 km rozjel, pak už jsem větší změny nepozoroval.
5. 5. 2023 - 2100 km
Sepsal jsem hodnoceni po 2000 km
Classic je ideální motorka na jízdu po městě nebo kochací jízdu za pěkného počasi.
* Motor
Zajíždění - Prvních 500 km se zajíždí s maximální rychlostí do 70 kmh a do 2000 km je povoleno 80 kmh. V servisu jsem dostal pochvalu, že mám motor dobře zajetý. Hodně lidí to asi nedodržuje. Při prodeji jsem dostal informací, že to mám prvních 100 km šetřit a pak jezdit normálně. Ale raději jsem se držel doporučenému postupu z manuálu.
Spojka - Zabírá úplně na konci. Zmáčknou jde lehce
Vibrace - Motor má vyvažovací hřídel. Nějaké vibrace produkuje ale nejsou nepříjemné.
Převodovka - Ze začátku mi po zahřátí motoru často nešla zařadit dvojka. Někdy je dokonce potřeba zařadit jedničku a zkusit to znovu. Nebude to problém jen u mého kusu.
Dvojku je potřeba řadit pomaleji asi to bude mechanická vlastnost.
Otáčky dle zařazeného převodu:
Zvuk- Zvuk je velké plus, motor vydává více různých zvuku v závislosti na zatížení a otáčkách. Nejpříjemnější je přidání plynu v nízkých otáčkách. I když motor moc nejede, tak vydává emoce. Zrychlení a rychlost je relativní veličina.
Elektronika - Kolem 2000 km se mi rozsvítila kontrolka motoru. Motorka ale jela normálně. V servisu vyčetli z jednotky chybu váhy vzduchu. Došlo pouze k vymazání chyby. Hlasitější klakson jsem na jiné motorce neslyšel. U spojkové páčky je vyvedena USB zásuvka. Dobíjí proudem 1,4 A.
* Podvozek
Tlumení - Na nerovnostech je podvozek pohodlný v rychlostech do 70 km/h. V rychlostech nad 80 už tak dobře netlumí, je lepší zpomalit. Zatáčky a klopení jsou super. Stupačky náklony nelimitují, takže se dá pěkně vodit.
Průběh výkonu - Dlouhozdvyhový jednoválec má rád nízké otáčky. Motor je pružný, při podtočení spíš nejede ale neklepe. Motor dokáže motorku z prudšího kopce ubrzdit. Občas se mi stane, že motor na pátou rychlost kolem 80 km/h a konstaním plynu krátce vynechá. Nejčastěji při zatěži do kopce.
Všiml jsem si lehkého cuknutí při zavření o otevření plynu při rychlosti od 90 km/h. V nižších rychlostech to nedělá.
Jak jsem se dočetl na několika fórech, motorka má omezovač rychlosti na 115 km/h. Zkoušel jsem to při jízdě z kopce na dálnici a je to tak. Důvodem bude nejspíš bezpečnost.
Možnost nastavení - Je možné nastavit předpětí zadních pružín v šestí polohách. Změna má cenu asi jen při jízdě ve dvou.
Brzdy - Vzhledem k dosahovaným rychlostem dostačující. Pro větší účinost je nutné zapojit obě brzdy. ABS má pomalejší reakce.
Tuhost rámu - V zatáčkách se na nerovnostech trochu kroutí. Možná na to mají vliv i pneumatiky a tlumiče.
Pneumatiky - Je tam u nás neznámá Indická značka pneu CEAT ZOOM Plus. Na suchu nekloužou, na mokru jezdím opatrně. Zadní pneu foukám na 2,5 i pro jízdu v jednom. Přijde mi, že se pak motorka chová v zatáčkách lépe.
* Jízda
Sport - Maximálně z kopce :)
Město - Je pro město stvořená
Cestování - Kochání po okreskách. Objevování nových cest.
Terén - Projedete ale nebudete vyhledávat
* Cestování
Pohodlí jezdce - Měřím 193 cm. Posez je komfortní. Sedlo pomáhá v tlumení nerovností. Uvolněná poloha rukou i nohou. Nohy mám měně zalomené než na Transalpu a ruce jsou citelně níž. Polohu spojkové a brzdové páčky jsem musel přenastavit níž, řadička byla moc dole a zadní brzda zase moc nahoře.
Koupil jsem si Touring sedlo vhodné pro vyšší postavy, je o cca 2 cm vyšší odkaz.
Co se týká komfortu, tak to tak velký rozdíl není. Také jsem k sedlu doplnil pružiny, které jsou jen na efekt.
Ochrana jezdce - Je to naháč, takže na Vás bude hodně foukat a nebude vadit, že nejezdíte v rychlostech nad 100 km/h. Ideální rychlost je kolem 80 km/h, to ručička rychloměru ujazuje přímo dopředu.
Možnosti uchycení zavazadel - Zavazadlo je možné uchytit na zadní sedlo.Pod sedlem místo žádné. Zkoušel jsem vyřešit místo v kastlíkách, je možné vyjmout sadu nářadí a vložit tam například zámek na kotouč. Malou motolékárníčku je možné doslova nacpat do místa nad baterkou.
Dojezd na nádrž - Nádrž má 13 litrů. Spotřeba je kolem 2,7 l/100km. Rezerva se ozve kolem 320 km a natankujete 8,5 litru. Automaticky se zobrazí počítadlo ujetých kilometrů na rezervu. Podařilo se mi dosáhnou spotřeby 2,45 litru. (367km na 9 litrů)
11. 6. 2023 - 3900 km
Dnes jsem dal zatím nejdelší výlet o délce 500 km a konečně jsem přišel na to, jak správně řadit z jedničky na dvojku aby tam občas neskočil neutrál. Stačí jen celý proces řazení zpomalit a nespěchat. Tahle motorka stejně není dělaná na spěchání :)
* Zmáčknout spojku.
* Zařadit dvojku, ale hned nepouštět spojku.
* Počkat necelou vteřinu a pak jí pustit. A je to!
28. 6. 2023 - 5000 km
Garanční prohlídka po 5000 km stojí 3000 Kč. Obsahuje výměnu oleje, diagnostiku a kontrolu dotažení šroubů. V manuálu je uvedena výměna oleje až po 10000 km.
Motorku jsem dal na servis v 4850 km. Upozornění na servis vyskočilo až po servisu v 4900 km, musel jsem si ho vyresetovat. Dělá se to takto: přepnout displej na trip 2, vypnout klíček, minimálně 10 vteřin držet tlačítko displeje, zapnout klíček, čekat až ikona servisu zhasne, uvolnit tlačitko.
Classic funguje bezvadně, nevěřil bych, že si budu užívat motorku, co má 20 koní a výkon mi nebude chybět. Vyzkoušel jsem i jízdu ve dvou a není to problém. Jen je jí potřeba do kopce trochu víc točit.
Během čekání na servis jsem si na hodinu půjčil Super Meteor 650.
Ze začátku jsem si musel zvyknout na předkopnuté stupačky. Motorka je hodně pohodlná. Motor krásně tahá a je podobně průžný jako Classic ale má mnohem víc výkonu. Už je to dospělá motorka. Classic má lepší zvuk sériového výfuku. Příjemná motorka. Až udělají Classic 650, tak by to mohlo být super.
21. 7. 2023 - 6000 km
Podruhé se mi rozsvítila kontrolka motoru. Motor jel normálně, tak jsem počítal, že je to opět váha vzduhu. Tentokrát chyba po 70 kilometrech sama zhasla.
Pořídil jsem si řadící páčku pata špička. Řazení patou mi vyhovuje a stále se dá řadit klasickým způsobem.
1. 11. 2023 - 9500 km
Díky řazení pata-špička se už problém s řazením na dvojku neobjevuje.
Jednou za 2000 km se objeví chyba motoru. Když jsem tyto dva problémy řešil se se servisem, tak jsem měl dojem, že neví co s tím. Chybu umím vyčíst z jednotky pomocí OBD2 modulu. Je potřeba použít OBD převodník z 6-pin na 16-pin. Pokaždé to byla chyba váhy vzduchu. Po několika nastartování motoru chyba zmizí. A nemusí to být startování ihned za sebou.
29. 07. 2024 - 13500 km
Výměna pneu za Metzeler Tourance s pořádným vzorkem. Odhaduji, že vydrží kolem 20 000 km. Výměna zadního kola je proti Transalpu komplikovanější.
Kolem 10000 km se opět rozsvítila kontrolka motoru. Vyčistil jsem čídlo váhy vzduchu pomocí "Čistič na váhy vzduchu LIQUI MOLY". Poté jsem nechal běžet motor 15 minut na volnoběh aby se nastavila váha vzduchu. Od té doby se už kontrolka nerozsvítila a vypadá, že to pomohlo.
Problém s vynecháváním plynu na pětku se už neobjevuje. Myslím, že tomu pomáhá lepší benzín. Jezdím na Vervu.
Používám otevřený kryt vzduchové filtru vytištěný na 3D tiskárně. Na něm mám ještě kryt s uživatelskou příručkou. Zvuk je lepší. Motor více duní z airboxu. Výkon je stejný. Spotřeba se nezvýšila. Obvykle jezdím za super spotřebu 2.3 litru kochacím tempem.
4. 4. 2025 - 16000 km
Na výstavě Motocykl jsem si prohlédl nového Classica 650. Láska na první pohled to nebyla, je to přifouklá třistapadesátka a asi bych si nevybral barvu. Byl jsem zvědavý, jaký z něj bude pocit při jízdě. Dnes jsem měl možnost 30 minutové projíždky na testovacích jízdách v Plzni. Ještě jsem si vyzkoušel Bear 650, který hodně překvapil.
Na 350 mám rád, jak je pohodová. Nikám nespěchám, jedu pomalu, kochám se, užívám si zatáčky a zvuk jednoválce.
Na 650 to už tak úplně nefugovalo, jak motor víc tahá, tak je tempo svižnější. Měla by to být jen otázka pravé ruky, kolik dám plynu. Možná by bylo potřeba více času na zvyknutí nebo jiná trasa.
I když jsme si s Classicem 650 úplně nesedli, věřím, že pro jezdce hledající svižnější jízdu může být skvělou volbou.
Pěkná recenze
Skvěle https://redlight-greenlight.io napsáno. Skvělé kolo. Doufám, že se jednoho dne dostane do vaší garáže. Přeji mnoho bezpečných kilometrů.
Moc pěkně sepsané. Měl jsem 2 roky Classica 500 a paradoxně jsem ten problém s tím řazení druhého stupně měl také
. Minulý rok jsem poslal Classica do světa a doufal, že se dočkám 650. Tužby se splnily a s nadšením jsem před pár dny sledoval odhalení 650. Snad bude jednou v garáži. Přeji mnoho bezpečně najetých km
Skvělá motorka. Mám ten samý problém s vynecháváním motoru na 5. rychlosti. Mám dojem, že po natankování kvalitnějšího (oktanovějšího) benzínu je to mnohem lepší, ale ne uplně ideální.
Super motorka na který si prdláš pořád a všude zatáčka ne-zatáčka 80km/h a máš pocit absolutní pohody!
Na svůj objem překvapí co utáhne. Hodně šťastných kilometrů!