Novej V-strom 800, který jsem chtěl hned po představení
Motorka koupena od FIRMA:M.C.F. cz (Slušovice) - Vše proběhlo vpořádku.
Výška jezdce: 184 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki V-Strom 800DE: Vyzkoušeno, parádní podvozek do terénu, pocitově těžší, chci spíše cestovat.
Honda XL750 Transalp: Méně pohodlné na cestování, motor vhodný spíše do naháče, v základu úplně holá motorka a cena
První dojmy - Ano Stromek hned padnul do ruky. Řídítka jsem akorát přetočil více dopředu. Moc pěkně se vodí po klikatých cestách a mám trochu pocit jako na nahaté motorce s plexi. Vidlice z továrny spíše tužší. Povolil jsem předpětí a mnohem lepší pocit na nerovných cestách kde většinou jezdím. Líbí se mi téměř vše, pouze plexi štít bude potřeba vyměnit.
Motorku bych doporučil pro - Všem kdo chce univerzální motorku s dobrou ovladatelností za solidní peníze. Jo a stále je Made In Japan :-)
Doplňky na motorce - Originál rám pod motor - je potřeba na kryt motor a padací rám
Kryt motoru - originál plastový zatím nedoručen
Centrální stojan MPDL800 neorigo
SW motech chrániče rukou Adventure (kovová výstuž), kvalitní provedení a stojí podobné peníze jako origo plastové
KN3125 padací rám Kappa
Vyhřívané hefty Heat Demon
Držák telefonu DRZ 2.0 na hrazdu, sice stojí dost ale je super
Top kufr SHAD SH58X s motážní sadou a podpěrou nosiče, variabilní a spokojenost
Tankvak SHAD E09C click system
Rozšíření bočního stojanu PUIG
Zatmavené plexi PUIG-21652H, větší a motorce sluší více dle mého názoru
Recenze
Poslední 3 roky jsem měl V-strom 650 XT, takže tady můžu porovnat rozdíly a proč jsem přešel na novej stroj. Využil jsem Suzuki testovací jízdy a projel verzi DE. Motor má silnej střed oproti 650 a v kombinaci s rychlořazením jsem byl nadšen. Na výstavě v Brně jsem si udělal jasno a objednal silníční verzi v modré barvě.
Nyní mám najeto 1500km za 2 měsíce a proběhl první servis. 800 má kratší rozvor než 650 a težiště je nejspíš níže. Takže 800 mi připádá lehčí a obratnější což je překvapení a v kombinaci větším rejdem je manipulace úplně vpohodě. V serpentynách je jako doma. Vidlice odvadí v lehčím terénu lepší práci nez na 650. Nastavení předpětí funguje a využívám. Brzdy jsou taky posun vpřed. Větší síla a lepší davkovatelnost.
Motor má hlubší zvuk a silnej střed což se při předjíždění a cestování ve dvou hodí. Nějaké vibrace tam jsou ale nic hrozného. Vibrace se nejvíc projeví na 5tku 6tku, když se přidá více plyn z nízkých otáček (cca 3000). Po zajetí se tyto vibrace snižily. Rychlořazení funguje a využívám hlavně směrem nahoru. Dolů to je bez meziplynu a není to vždy úplně hladké bez cuknutí.
Celkově jsem spokojen. Lépe to jede, lépe to zatáčí, lépe to brzdí a pruží Displej je pěkně čitelnej a světla jsou komplet LED takže svítí super. Taky se mi lépe jezdí vestoje.
Nevýhody se taky najdou. Horší ochrana proti větru. Zakladní plexi stít v horní poloze fouká vzduch přímo pod bradu (mám 182 cm). Pod sedlem není téměř žádné místo. Pouze malá lékárnička se vleze, opravná sada na pneu už ne. USB zásuvka nepodporuje rychlonabíjení telefonu. 650 má klasickou 12V zásuvku s podstatně větším výkonem.
Taky se na ní chystám příští rok, jak jsi spokojenej s tím PUIG plexi ? Mám 182 cm a to origo bylo příšerný kdyz jsem to zkoušel byl tam hrozněj bordel do helmy.
Po třech modelech skvělého V Stroma 650 jsem taky přešel na 800. Je to parádní motorka, tak ať přináší jenom radost
Parádní suza Taky nad ní přemýšlim.Mimochodem konečně pěkný plexi co na stromu vidim.
Gratulace k výběru! Díky za recenzi!
Gratuluji, další kolega...