renocar_zari



PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 800 XR (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kaki
Vloženo 29.8.2024
Aktualizováno 29.8.2024
Zobrazeno 1 779x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Několik sezon spokojeně odježděných na Yamaze TDM 900 a je tu červík hlodálek zase... Znovu jsem se ponořil do testování, některé motorky jsem měl půjčené na delší dobu, některé na kratší, nicméně tu aktuální mám opět díky náhodě...

Více fotografii

Motorka koupena od Radek_S - Perfektní domluva, vše platilo...

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 650 V-Strom: Dobrá, pohodlná motorka. Vlastně jsem si ji nevzal hlavně z důvodu, že bych si pomohl jen stářím motorky, ale výkonem, nebo kvalitou podvozku ne...
Honda XL 1000V Varadero: Myslel jsem si původně, že to bude to co hledám, ale nebylo... Zpětně bych řekl, že mě při testování víc vyhovovala Suzuki DL 1000
BMW R 1150 GS: Vzhledově se mě líbí, měl jsem od ní velké očekávání a o to větší bylo zklamání...
Triumph Tiger 900/885i: Původně jsem zvažoval novější 955i, ale na otestování splnila 885i to, co jsem od ní čekal. Uchvátil mě motor i podvozek. Zvuk motoru je skvělý, jak si po přidání zachrčí a jede je super! Měkký podvozek mě vyhovoval..

První dojmy - Po půjčení Tigra 885i jsem věděl, že bych tuto cestu jsem otestovat. Bavil mě motor i podvozek. Nelíbila se mě ochrana proti větru a dovedl bych si představit i pohodlnější úhel pro nohy... Tak jsem se místo 885i/955i začal dívat po novější variantě a sice 800XC. XC z důvodu podvozku. Nemám ambice jezdit takový terén, že bych využil 21" přední kolo, ale ten podvozek mě lákal. Byl jsem se na XC podívat, ale poměr cena/stav byl katastrofální. Vše ostatní už bylo jen dílo náhody. Komentář s nabídkou krásného XR na facebooku, kontakt prodávajícího, prohlídka a koupě. Ano, XR jsem nechtěl, ano má na tachometru zase číslo vyšší, než 100tkm, ale je krásná a je po prvním majiteli s komplet doloženou historií... takže je doma!

Motorku bych doporučil pro - Pro každého komu ta motorka sedne, nebo kdo bude mít chuť si ji vyzkoušet...

Doplňky na motorce - Doplňků má spoustu, většinu mu nadělil původní majitel, já doplnil následující:
*Plexi GIVI AF - neskutečný rozdíl!
*zvýšené sedlo Touratech (koupeno starší)
*Snížení stupačky SW motech ION (teprve nemontovány, uvidíme po delší době)
*Tašky do padáků.
*Kryt předního světla.

Původní majitel:
*Zobák nad přední kolo
*Originální boční kufry (k těm bych měl výhradu, na to jak jsou velké a těžké, tak uvnitř jsou malé).
*Držák na navi, držák telefonu s dobíjením, zásuvka s USB.
Hlavní stojan, padáky SW motech
*Tankbag SW motech a zadní kufr.
*Rozšíření hlavního stojanu.

Recenze

Proč jste si vybral tento stroj?
Vše bylo dílo náhody a chuti po TDM otestovat zase něco jiného.

Pokud máte už něco najeto, jaké jsou Vaše zkušenosti? Jízda, motor, brzdy, podvozek, ovladatelnost, spolujezdec, úložný prostor, spotřeba, servis a poruchy.
Tiger je fajn pohodlná motorka se kterou se dá dobře jezdit v klidu a kochat se, ale umí i pěkně divočit. Projev 3V motoru je jiný než u 2V a zatím bych řekl, že si na sebe zvykáme. Míň svádí k vyloženému blbnutí, než jsem to měl s TDM. Na druhou stranu, jak jej pořádně necháte roztočit, tak letí slušně. Jestli se dá říct že 3V má výhody dvou a čtyř válců, nebo naopak jejich nevýhody, to si zatím netroufám soudit. Je to prostě jiný a určitě je to bližší ke 4V... Pracovně tomu říkám, že je to takový silnější Fazer (600 co jsem měl dříve) na lepším podvozku. Jen oproti TDM i Fazeru vibruje do řidítek. Ne nijak moc, ale cítit to je...

Podvozek se na první pocit zdál fajn, ale po nějaké době ježdění jsem s ním už tak spokojený nebyl. Vzhledem ke "kvalitě" silnic na kterých se obvykle pohybuji jsem se rozhodl pro úpravy. Centrál na nastavení moc nereagoval, když byl nastaven aby fungoval, tak jsem drhnul stupačky a když se dotáhl na předpětí pořádně, tak nefungoval. Rozmýšlel jsem se nad Hyperpro/YSS/repas s novou pružinou, ale i toto nakonec dopadlo úplně jinak. Na zahraničním fóru a ve fb skupince jsem zjistil, že jde do XR dát zadní centrál z XC... Zvýší se tím sice zadek motorky, ale to mě nevadilo. Centrál z XC stejného ročníku jsem promeškal, ale nakonec jsem sehnal centrál WP z 800XC z roku 2017, který toho neměl mít moc najeto, neb byl vyměněn za Touratech...cena byla férová, tak nezbývalo, než to zkusit. Výsledek předčil mé očekávání. Motorka je sice vyšší, ale komfort je neporovnatelný, takže teď už nezbývá, než vymyslet jak k tomu patřičně upravit přední vidle ...

Co se týče prostoru, tak je a něm víc místa, než na TDM, což rozhodně oceňuji, zvlášť při jízdě ve dvou.

Spotřeba se zatím točí kolem 5,5l/100km, ale uvidíme jak se změní až z dojíždění do práce, nebo krátkých výletů pojedeme někam dál...

Poruchy zatím žádné, olej, filtry, brzdové desky a přezutí bylo potřeba udělat, ale jinak vše funguje jak má...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Juraj22
Juraj22 napsal 30.08.24 v 20:17 10b.

Super mašina
Tak ať to jezdí a hlavně kolama dolů

Milan1963
Milan1963 napsal 30.08.24 v 08:35 10b.

Více komentářů



TOPlist