Jawa 350/634 r.1982. Export SSSR.
Výška jezdce: 172 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
ČZ 250/471: důvod neuveden
ČZ 350/472: důvod neuveden
První dojmy - Nemusím tady psát o jízdních vlastnostech, každý snad už jednou seděl na Jawě. :D Ale po všech moderních motorkách, co mi přišly rukama, jsem si udělal radost z 634.
Recenze
Chtěl jsem trošku zpomalit a taky trošku z nostalgie. :)
Stála čtyři roky v garáži u předchozího majitele, který si ji dovezl z Estonska.
Musel jsem vyčistit nádrž, karburátor, výfuky atd. Prostě ji oživit. Motorka má Vape zapalování. Po vyčištění chytla na drc. Ještě jsem vyměnil primární řetěz, manžety na tlumičích, manžety řetězu, olej v převodovce atd. Vrátil jsem se zpět do patnácti let. :D
Na motorce mám zatím najeto cca 300 km. Zatím žádný problém, motorka šlape jak hodinky.
Ještě mám v plánu dodělat padací rám v šedé barvě. Kdyby někdo věděl, jaký odstín, budu rád. Byly to vývozní motorky, místo chromu měly šedou barvu (blatníky, rám, madla).
Motorka mě udělala radost. Spokojenost! :)
Konečne ďalšia Jawa

Nato akosi nemám odvahu, čas a chuť
. (možno ak, tak po veľmi blízkom okolí)
Na Jawy sa rád pozerám... a pekne voňajú
"...Zatím žádný problém, motorka šlape jak hodinky..." - tak to veľmi závidím
Podieľam sa na "znovuoživení" jednej 639-ky a "jak hodinky" teda nešlape (zatiaľ). Verím, že sme už blízko riešenia. Majiteľovi (môjmu bratovi) danej 639-ky radím: "Predaj to" a kúp si modernejšiu motorku (alebo nejaký "retro" Enfield)... dôvod je, že nemá veľmi snahu a ani schopnosti sa v tom "vŕtať". Ja by som s ním aj rád pojazdil, ale nie s Jawou
V každom prípade - vďaka za zachovanie "technickej pamiatky"
Ahoj,hezká konopnice, ať ti dělá radost. To Slr měl,nebo má někdo ze Slavičína. Mám Vigora, což je defakto stejná motorka.
Moc pěkná, ať ti dělá jen radost.
Ještě dodám, že pokud si pamatuju, padáky byly v téže barvě, jako máš blatníky (tehdy se mi ta šedá nelíbila, dnes už je mi to jedno). Takže bych to moc neřešil. Našplíchat, namontovat a vzhůru na trasu!
Nechci zraňovat tvé sebevědomí, ale mám pocit, že padáky v šedé byly pro domácí žvýkání a chrom šel především na export.
Ale neber mne vážně. Soudruzi si nějaké potíže nedělali a mastili to jedna radost, protože Ivan koupil a především zaplatil úplně všecko.
Takže dáme paleček
a popřejeme mnoho km pokud možno v sedle a nikoli vedle sedla s napnutými svaly na nohou.