Moc se mi líbil design motorky a jiné značky jsem již měl. Touha zkusit další legendu vyhrála.
Motorka koupena od FIRMA:Autoelegance Brno (Brno-Řečkovice)
Výška jezdce: 178 cm
První dojmy - Nádherná motorka s povedeným designem a zpracováním. Výkonu ani málo ani moc, pro mě tak akorát.
Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo ví, že tento stroj chce :-)
Doplňky na motorce - Doplňky mám všechny zatím originál Honda. Zakoupil jsem enduro paket a přidal nějaké drobnosti. V podstatě mám padací rámy, vyhřívané rukojeti, enduro stupačky, 12V zásuvku, rychlořazení, střední štít od firmy Puig. Zavazadla jsem pořídil textilní a od té doby hledám náhradu. Rozepíši se o tom jinde a později.
Recenze
Po té co jsem jezdil GSo, Triumph, Ducati a nějaké japonské motorky (viz můj profil), jsem hledal něco ,,co bych si nechal zase déle". Lákalo a stále mě láká zpět BMW GS. Uvidím. Každopádně na výstavě Motosalon 2023 v Praze jsem šel kolem Afriky. Pak jsem se vrátil, pak si na ní sedl a moc se mi líbil "pracovní" prostor. Bylo rozhodnuto, chci ji!
Původně jsem chtěl kupovat v Českých Budějovicích, kde bylo jednání absolutně super, ale pro mě daleko. Nakonec vyhrálo Brno s tím, že jsem mohl mít jednu ze dvou objednaných motorek. Druhá byla určena jako předváděcí model. Ceny byly všude stejné včetně slevy 10% na originál doplňky.
Vzal jsem verzi v základu doplněnou o sadu Adventure a rychlořazení. Motorka dorazila dle domluvy a já si ji 25. 5. 2023 odvážel voňavou domů. Dokonce jsem mohl být i u vybalování.
Na motorce jezdím více jak 30 let a tento stroj mi sedí. Jsem spokojen a věřím, že nějakou sezonu dáme.
Motor má dostačující výkon a krouticí moment nic bych na motoru neměnil.
Brzdy jsou prvotřídní, velká spokojenost.
Zadní tlumič je takový průměr. Neurazí, ani nenadchne. Předek je plně nastavitelný a nemám k tomu nic negativního.
Ovladatelnost je bomba. Na místě se se strojem perfektně manipuluje a při malých rychlostech výborná stabilita a ovladatelnost. Při vyšší rychlosti (180+) se pak projevuje přední 21" kolo, kde je se zavazadly cítit už nějaká nestabilita.
Spolujezdec - jeden víkend se spolujezdcem s plnou bagáží a nemohu říct jediné negativum. Snad jen do budoucna uvažuji o zákaznickém sedle pro oba.
Pod sedlo spolujezdce se vydá lékárnička a reflexní vesta. Základní nářadí je šikovně řešeno malým prostorem ve víku krytu baterie.
Spotřeba se mi při cestě do Bosny ustálila na 4,5l. Kolem komína jezdím za 5,5.
1. garanční servis stál cca 3700,- a spočíval ve výměně oleje + filtru, namazaní řetězu, napnutí řetězu a kontrolou v diagnostice. 2. servis jsem dělal po cca 7000 km, jelikož jsem měl za sebou cestu po Španělsku a Portugalsku a čekala mě ještě Itálie. Servis stál cca 4k a jednalo se opět o výměnu oleje a filtru + drobnosti. Před Itálii jsem obul pneumatiky Michelin Anakee Wild a byla to úplně pecka oproti pneumatikám z výroby.
Momentálně mám najeto 12500Km a mám za sebou 3. servis (po roce), kdy se měnil olej + filtr, brzdová kapalina a proběhla svolávací akce. Jelikož se chystám na týdenní výlet ve dvou a jen po silnici, tak jsem přezul na Pirelli Scorpion Trail 3. Servis v Brně stál 5508,- a pneumatiky i s přezutím 9808,-. jsem velice zvědav jak si povede stroj na těchto pneumatikách.
Jako největší slabost toho jinak skvělého motocyklu považuji display a software. Konektivita přes USB kabel je snad pravěk. Přepínaní palivových map zamrzne a pak se to zblázní. Po cca 5 sekundách se to zase dá do normálu, ale je to nepříjemné a u takovéto motorky dost nepochopitelné. Ten kdo navrhoval display, jeho ovládání a kvalitu musel byt do Hondy nasazen jako záškodník, jinak si to nedovedu vysvětlit.
a ještě ten nevyladěný elektronický plyn, jinak pěkná a spolehlivá motorka, s vysokým těžištěm a jistou nedotáčivostí v rychlých zatáčkách, to je daň za offroadový potenciál, převeším velké přední kolo a úhel řízení, který si s sebou všude vozíte, mojí maličkosti na cestování asfaltem moc nesedla, se slzou v oku jsme jí prodal a nahradil entéčkem
Moc pěkná, ať slouží.
Ok, uz nemam namitek
K pneumatikám.
V textu to asi není úplně zřejmé, ale kdo se začte, tak pochopí. Původní originál pneumatiky jsem přezul po 7000 Km na Michelin Anakee Wild. S nimi jsem odjel Italský TET, nicméně po dálnicích a silnicích tam a zpět dostali zabrat, ale ještě by něco daly. Najel jsem na nich 5000Km. No a teď při 12500 Km (viz deník motorky) jsem přezul na Pereli Scorpion Trail 3. Anakee jsme si schoval na nějaký dojezd při nějaké jiné příležitosti. Pneuservis mám za barákem, tak to neřeším.
K zavazadlům.
Mám Givi Canyon 660 tuším. Vždy jsem měl kufry a pro mě se hodily více. Drží lépe tvar, dají se zamknou a suchý zip Ti pořád netrhá funkční prádlo. Dále vozím občas drona apod., což do textilu opět není TOP volba. Je jasný, že nějaká větší OFF se hodí lépe textil, kvůli možnému zranění nohou a jiné povídání, ale nikdy jsem nejel takový terén, abych toto musel řešit. Upřímně uvažuji o prodeji celé sady a pořízení kufrů.
Ahoj, zajima me to tema textilnich zavazadel; chapu jejich limity, ale premyslim o nich i tak a rad bych se dozvedel vic. Premyslim o upgrade z litru na presne stejnou konfiguraci.. ;)