PROFIL MOTORKY

Honda CRF1100L Africa Twin (2024)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník pycha
Vloženo 22.10.2024
Aktualizováno 30.10.2024
Zobrazeno 4 261x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Motorka u který sezona nikdy nekončí. Ať je léto nebo zima Africa je vždycky prima.?

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Auto Jarov (Praha 3-Žižkov)

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha Tenere 700: Hledal jsem větší univerzál jak na silnici tak do terénu. Tenere by byla lepší v offu ale na silnici ztrácí.
Aprilia Tuareg 660: Jsem fanda Aprilie, ale než jsem se rozhoupal výprodejové ceny byly pryč. A předci jen objem ničím nenahradíš, tak jsem se rozhodl pro Africu
BMW R 1300 GS Adventure: Mít jen jednu motorku, tak by to byla asi favoritka ještě s KTM 1290 superadventure.

První dojmy - Na motorku jsem si sedl vlastně poprvé úplně náhodou, když na předváděcí akci měl jeden jeden kluk nehodu a potřebovali někoho, aby Africu převezl zpět do prodejny. No a byla to láska na první vrknutí :)

Motorku bych doporučil pro - Pro každého kdo to myslí s cestováním mimo zpevněné silnice vážně.

Doplňky na motorce - originální doplňky:
quickshifter, vyhřívané rukojeti, 12v zásuvka, horní deflektory, velký plástvový topcase, boční hliníkové kufry, centrální stojan
neoriginální:
padací rám Heed, kryty rukou barkbusters, sprint fiter t14, Leovince výfuk,

Recenze

Africe jsem jednou vyzkoušel a strašně mě lákalo si na ní udělat nějaký trip. Proto jsem s kamarádem naplánoval Rumunsko a zamluvil motorku v půjčovně. Předtím jsem na Africe ujel možná tak 15km na převáděcí akci Hondy. Celý týden jsem si na motorce strašně užíval, i když vlastně není vůbec dokonalá. Netrvalo tedy dlouho a šel jsem objednat vlastní.


Koupil jsem standartní Africu 2024 tedy s velkým předním kolem, které je více přizpůsobená terénu, protože to je cesta , kterou chci jít. Adveture sport s malým předním kolem bych nekoupil. To bych se spíše rozhlížel po úplně jiné motorce. Rozhodl jsem se pro manuální podvozek a to je asi jediná věc, která mě trochu mrzí. Nechtěl jsem další věc, co se může případně porouchat, ale teď po roce vím, že bych za něj byl rád. Podvozek Afriky není top model, ale po výměně zadní pružiny pro mojí váhu, chodí a funguje dobře. Motorka hned změnila svoje chování, daleko lépe se vodí a v terénu využívá lépe svoje vysoké zdvihy. Určitě důležitá věc, kterou by měl každý řešit jako první a nastavit si motorku pro svojí váhu.
Brzdy taky nejsou top materiál mistrovství světa, ale motorku zastaví. Úzké sedlo vůbec není na delší cesty moc komfortní a brzo je znát nepohodlí, ale v terénu cením, že dosáhnu z té relativně vysoké motorky na zem. Jízdní geometrie je skvěle univerzální jak pro jízdu ve stoje tak i v sedě. Stačí si jen správně nastavit řídítka a ovládací prvky. Motor nemá nějak extra výkonu, ale má ho na správném místě, takže průběh a charakter mě okouzlil. Škoda jen reakce plynu v nízkých otáčkách, kde může trochu cukat v pozici on/off. Palivové mapy a nastavení všeho možného je na samostatnou knížku. Kontrola trakce v offu je téměř nepoužitelná a je potřeba ji vypínat. Proto mě štve, že si motorka nepamatuje nastavení a po vypnutí zapalování se musí vše znovu po vypínat. Naštěstí se dá koupit offroad dongle a vše to vyřeší jedno tlačítko a to je geniální, jen to jsou prostě další peníze. Display a jeho ovládání ja taková vyšší dívčí, ale časem si zvyknete a to dokonce i na dlouhou dobu startování i pomalé reakce. Implementace carplay je pro mě obrovská výhoda. Škoda, že není bezdrátové a musí se zase bezdrát dokoupit zvlášť. Zvuk výfuku je výborný i v serii, ale po půl roce jsem se předci jen rozhodl vyměnit koncovku za Leovince a zvuk zhutněl. Baví mě teď brát za plyn zas o trochu víc. I přes větší váhu je motorka po rozjetí zdá lehká a skvěle ovladatelná a to i v terénu. Jen je znát víc váhy na předku. Nevím jak je to možné ale jezdím za 7l oproti ostatním co mají tak min o litr menší spotřebu. Dokoupil jsem hliníkové boční kufry na cestování kvůli bytelnosti a hornímu plnění. Pro každodenní použití jsem pořídil plastový 58l topcase pro jeho větší obsah a užitnou hotnotu.

Dobře se mě na silnici i v offu (dokud není bahno) osvědčili pneumatiky dunlop mission.

Z výše uvedeného to nezní nic moc. Ale komplexně jako balíček je to prostě super motorka se kterou si zajedu na dovolenou do divočiny nebo v městským provozu do práce. Je tak vyvážená a univerzální až je přes svoje nedokonalosti dokonalá. Jeden týden jsem projížděl s bagáží a stanem offem balkánskou divočinu a druhý týden jsem na ni rovnou z práce jel na malou projížďku po okolí a to mě neskutečně baví.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
HondaStřelná
HondaStřelná napsal 29.10.24 v 07:45

mmartink, mám připomínku ,odkdy se maže spojkové lanko?Preventivně jsem vyměnil na Africe po 100 000km a nebylo výrazně opotřebené a myslím, že za spojku tahám docela dost . Na Varaderu ruplo po 140 000km

kosťej111
kosťej111 napsal 26.10.24 v 23:20 10b.

S tím podvozkem máš pravdu. Už mám třetí Afriku a i tuto s Showa EERA a je to pecka.
Přesně jsi vystihl zařazení Afriky kam patří a je to dokonalý stroj jak na dlouhé cesty, tak i pak v odbočce do Offu...
Hodně krásných zážitků a šťastných návratů...

pycha
pycha napsal 25.10.24 v 09:38

Garáž bych potřeboval trochu přifouknout no

Heed padáky celkem vydrží. Poměr cena/výkon super. Dával jsem 100n k-tech mám 90kg bez vybavení a jezdím i s bagáží.

Jsem zvyklí na 220koní a sportovní jízdu, tak možná zbytečně moc tahám za plyn a ta spotřeba je prostě vyšší. Teď jsem udělal vzducháč, tak třeba půjde dolů.

Určitě kdybych měl motorku jen jednu koukám po jiných motorkách. Qs u takových motorek je vysloveně o pohodlí a pro odpočinutí ruky. Se kterou mám také problémy. A pošetřit ji na terén, kde je spojka potřeba. Afrikou jezdím hodně nezpevněné cesty a to byl primární účel pro koupi. Není to na žádný hard offroad, ale na putování krajinou cestou necestou. NA cesty jsou určitě daleko lepší motorky. Já doufám ve spolehlivost a že si poradí s tímhle stylem cestování. Kdybych jezdil těžší offroad asi Tenere extrema a jen silnici BMW XR

MMARTINK
MMARTINK napsal 25.10.24 v 08:17 10b.

Jako univerzál dobrý. Je to vysoká koza, vhodná především pro lidi vyššího vzrůstu, kteří často nemají moc na výběr. I ten kvikšifter už začínám trochu chápat, na Africe jsem po 30 tis km musel vyměnit spojkové lanko, tak často jsem řadil, až se uvnitř bowdenu roztřepilo, i když bylo pravidelně mazáno. Vzpomínám jak jsem v Alpách po celodenním řazení v levé ruce cítil brnění.Další Afriku už nekoupím, přinášela mi radost, především nezáludností a spolehlivostí, bohužel, mým potřebám cestovat mimo terén vyhovuje lépe skutečná cestovní motorka s nižším těžištěm. Když se nad tím zamyslím, koupil jsem jí především na základě dlouhotrvající masivní mediální masáže, kterou spustila Honda dlouho před jejím uvedením na náš trh. Nakonec jsem zjistil, že jí vlastně nepotřebuji a její potenciál nikdy nevyužiji, protože do těžšího terénu nikdy nepojedu a na dálkové cestování asfaltem mohu mít lepší motorku. Jediný Pepa Sršeň si dovolil Africe zapochybovat a dnes s odstupem času jeho názor beru. Ať spolehlivě slouží.

Robertak
Robertak napsal 24.10.24 v 19:16 10b.

jo jo, Africka je paradni.. jednou si ji zase koupim.. nejlip se mi s ni jezdilo na Michelin Anake Adventure - pravda, nikdy jsem nedaval opravdu tezky tereny, ale na silnici (i na snehovy brecce) jsou super.. ale teda 7 litru jo? nemas ji nejakou rozbitou? :D jako bavi me tahat furt za plyn, takze jsem rozhodne nejezdil na spotrebu, ale mel jsem tam tusim dlohodobe nejakych 6,2 nebo tak neco a vsichni mi rikali, jak mi to zere... za 7 jezdi zelena silenost, kterou mam ted, ale to je uplne jiny stado...

Tak at to jezdi cestou necestou

Více komentářů



TOPlist