PROFIL MOTORKY

Cagiva Mito 125 (1990)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník DoBuky
Vloženo 22.6.2012
Aktualizováno 13.4.2013
Zobrazeno 3 706x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jedno z prvních Mit, se 160ccm kitem od Poliniho. Chybí servo přívěry, odpojený oilmaster, ale i tak jezdí hodně pěkně.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia RS 125: Za ty peníze za který sem koupil Mito žádná v pěkným stavu nebyla.
Yamaha TZR 125: Prodejce pořád nějak neměl čas, a já nechtěl čekat..

První dojmy - První dojmy? Před Mitem sem jen tak projížděl asi 3 Aprilky RS a na prví pohled mě hodně zaujal vzhled. Starej italske desing prostě má něco do sebe =). A hlavně je větší než RSa, na těch sem měl trochu problémy se svou výškou. S prodávajícím sem se domluvil na zkušební jízdě. Zvuk je to, co mě tak nějak ohromilo. V tý době sem ho mohl porovnávat tak s těma RSkama a kamarádovou Yamahou DT. Jeho DTčko není skoro slyšet, RSa na tom byly trochu líp, ale stejně se mi tenhle zdál nejostřejší, nejpronikavější.. Přívěra byla "zablokovaná" v otevřený poloze, takže ve spodku to netáhlo ani trochu. To byl taky důvod, proč mi to při prvním pokusu o rozjezd chcíplo. Druhý pokus už ale byl úspěšný. Do trojky sem ho jen tak lechtal, ještě sem trochu zahříval. Kouknu na teploměr, ten ukazuje 60°C, vzpomenu si že to je provozní teplota a zatáhnu za plnej. Nad 8 tis. ot. to bylo docela peklo, jen sem nějak nemohl dopočítat kvalty. maximálku sem ani nezkoušel, tacho ukazovalo kolem 160 a já byl docela vyklepanej tak sem pomalu přibrzdil a otočil se. No cestou zpět není nic lepšího než se 130 Km/h předjíždět PČR a při tom si uvědomit že vlastně ještě nemám papíty, ale což. Po delší rozmluvě s tátou a bráchou sme ho koupili a vůbec toho nelituju.

Doplňky na motorce - 160ccm kit Polini, ledky v budících a místo obrysovek.

Recenze

Původně sem chtěl malý Varadero, ale na to moje finanční možnosti jaksi nestačily. Tak sem se začal koukat po jiných "dvackách" a dvoutaktní silnice byla jasnou volbou.

Po najetých 4000km se už něco málo zhodnotit dá. Jezdit na tom pomalu je docela nemožný, aspoň mě ta jízdní poloha nutí pořát tahat za plyn. Motor u mýho Mita má dva jízdní režimy. 1.) Otevřená přívěra - skoro nemožný se rozjet, ale jak se roztočí tak letí. 2.) Zavřená přívěra - dá se říct že do 9 tis jede pěkně, pak se začíná dusit.. Chybí mi servo, takže přívěru otevírám nebo zavírám většinou u cesty. Všichni co měli Mito mi dají zapravdu že brzdy by zvládly zastavit snad i čas. Podvozek je na Vysočinský silnice docela tvrdej, ale jak se narazí na rovnej asfalt tak je to luxus. Přední vidle se dají nastavit docela solidně, na zadní tlumič sem zatím nesehnal klíč (nejspíš si ho při dlouhých zimních večerech udělám sám). Prvních 1000km trochu protestovalo v zatáčkách, špatně se klopilo, ale problém vyřešen koupí nový zadní pneu. Ze starý už lezlo plátno a byla sježděná skoro do obdélníku. Oproti 4T dvácám se dá jezdit i se spolujezdcem (sice to není nic moc, ale ještě se mi nestalo že bych s batohem někde brzdil provoz). Každopádně je lepší když spolujezdec na motorce nesedí poprvý a umí se pařít o nádrž, jinak mátej z vejcí míchaný.. Pod zadním sedlem je celkem slušný místo na lékárničku apod. Já tam vozím i trochu toho nářadí protože se hodí každou chvíli. Tím nechci řikat že je to nespolehlivej ital, ale sem tam se prostě hodí. Docela sem se divil když sem chvilkově počítal spotřebu. Někdy se dá jet za 5 l (v partě se 125ccm 4t), někdy i za 12 (nahánění se s 600 v zatáčkách). Celkovej průměr mám někde u 6,5l. Jinak mě žádný závažnější závady nepotkaly, až na žárovku (praslá už při koupi), pak se mi rozsypala patice zadní levý žárovky a dráty začly zkratovat. Tolik by mi to nevadilo, kdybych nebyl 30 km od domova, v noci a nespálilo mi to pojustku. Sice sem tenkrát Italy proklínal do dob založení Říma, ale domů sem dojel. Taky mě odešel regulátor dobíjení a s ním i baterka. Regulátor sem sehnal bazarovej asi za 500 (ale dám ho tam až s novou baterkou) a baterku koupím až na jaře.

Menší přesuny mimo asfalt se s tím zvládnout dají, ale maximálně do 40km/h. A to hlavně kvůli zádům. V létě mám v plánu nějakej ten větší výlet, tak zkusím jak až se na něm dá cestovat. zatím mám za sebou nejvíc asi 170km na zátah a že by mě něco vyloženě bolelo se říct nedá.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
N1CK
N1CK napsal 24.06.14 v 16:44 10b.

:´- Škoda že už se spolu nesvezeme :(( Škoda, že si ho nestihl dodělat :( RIP :(

martin-n
martin-n napsal 13.10.13 v 16:19

Mas ho moc pekny :) nekdy zajezdime :)

bechy
bechy napsal 23.07.12 v 06:50

škoda toho tlumiče. Hodně zlepšil jízdní vlastnosti. Jinak to servo přívěry bylo původně jen odpojené. Jestli tam není vůbec, tak ho musel předchozí majitel vyndat (škoda, ale stejně nebylo o co stát). Jinak motorka je dovezená z německa, byla v žalostném stavu - němec to nastříkal fialovým sprejem, dal podle něho asi "celolak" - nastříkal všechno včetně řetězu, brzd, pneumatik... . Prostě se na ní vyřádil. Renovace zabrala celou zimu, ale myslím, že se výsledek povedl. (ale to už je jen můj názor, každý to může vidět jinak) Kdybys chtěl nějaké fotky, popř informace klidně napiš SZ.

DoBuky
DoBuky napsal 20.07.12 v 17:49

jestli tam ta 160 pořád je to nevím, na první pohled to asi nepoznám.. jinak tlumič řízení taky neni.. ale jinak je v krásným stavu no

bechy
bechy napsal 20.07.12 v 12:52

Myslím, že ji znám. Je tam 160ka válec. Ta přívěra je odpojená schválně, protože s tím válcem to jelo lépe bez ní. Je na ní ještě ten tlumič řízení? Jinak pokud ji předchozí majitel nezničil, tak jsi ji koupil za super cenu...

Více komentářů



TOPlist