Podle mě dokonale naplňuje pojem "sport touring". Jinak je plná rozporů, vyvolává emoce a tak to má být.
Motorka koupena od FIRMA:Motozone (Třebíč) - Ochotný, komunikativní, vstřícný. Ale ten italský techničák mi nikdy nepřišel :-)
Výška jezdce: 180 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Monster 696: Zřejmě by mi byla malá a i přes papírové hodnoty slabá, což se mi asi za půl roku při jízdě potvrdilo.
Ducati Monster S2R: Protože mě žádná v inzerci nezaujala tak, abych do toho praštil. Trochu pochyboval nad uspokojením z motoru a výkonu po litrovém Monsteru.
Ducati Monster S2R 1000: Protože nebyl žádný rozumný na prodej a někde ve mně hlodala touha po změně.
Ducati Monster S4: Považoval bych za změnu, už kvůli vodníku. Nakonec jsem trochu znejistěl s motorem.
Ducati Monster S4R: detto
Ducati GT 1000: Žádná nebyla bohužel v nabídce. Splňovala požadavek na změnu, jednoduchost, cestovnější zaměření.
První dojmy - Po litrovém monsteru byla první projížďka trošku šok. Méně vibrací, hladkost motoru, žádné klepání mlácení řahtání... Brzdy nebrzdily... Moc se tomu nechtělo zatáčet, tvrdé to bylo jak hajzl... Chtělo to trošku jiný styl, motorku si přenastavit a šlo to :-) Určitě se každý ptá, jestli je rychlejší než Monster 1000. Určitě je. I přesto, že můj Monster byl celkem vypiplaný... A říkají to i ti co jedou za mnou...
Motorku bych doporučil pro - Kdo rád cestuje a létá zároveň, má rád jednoduché, ale funkční motorky...
Doplňky na motorce - Nosič givi + kufr Ducati Performance, zásuvka 12V od SW-motech, držák navigace, kryty rukou KTM SM-T, tankvak a válec od SW-motech, vzduchový filtr Pipercross, boční kufry Ducati Performance.
Recenze
27.7.2012
Mám ji týden a najel jsem nějakých 150km. První, co mě naprosto dostalo, jak je motorka tvrdá, především přední vidlice. Od něčeho, co se alespoň tváří jako cesťák bych to nečekal. Je to prostě supersport nebo motard se vzhledem cestovního silničního "endura".
Po 50km jsem usoudil, že je paradoxně třeba přitvrdit. Takže zadek putoval o 3 kliknutí na pružině na tužší nastavení a kupodivu mi tím přestala vadit i přehnaně tvrdá přední vidlice, protože motorka přestala působit rozhádaně a nervózně, zadek se přestal houpat ve zvlněných zatáčkách. Stejně jsem to měl na obou předchozích monsterech. Zřejmě je to dáno mojí váhou kolem 105kg.
Oproti prvním jízdám se rozbrzdily do té doby tupé desky, které vypadají hodně nové. Motorka má 13.000 km a počítám, že pneu Pirelli Scorpion Sync výroby 06 jsou ještě původní. Na netu jsem se dočetl hodně o jejich dobrých vlastnostech a neuvěřitelné výdrži. Při výměně půjdu pravděpodobně do nových Pirelli Scorpion Trail, které obouvají i na novou MTS1200 a Crossrunner.
S nastavením přední vidlice si ještě pohraju až bude čas, protože na to jak je tvrdá, se na druhou stranu dost potápí při brždění. Dlouhý zdvih je znát, ale věřím, že by to šlo odladit lépe.
Oproti tomu, co se dočtete na většině webů, ročník 2007+2008 má parametry 86 koní / 7750ot a 94N.m / 4750ot. Je to oproti litru nárůst 2 koně a 10N.m, všechno v nižších otáčkách. Rozdíl je poznat. Všude se však automaticky píše 95k a 103N.m což měla až od ročníku 2009.
27.9.2012
Tak jsem na Multistradě (překřtěné na Kyklopka) absolvoval během 3 dnů přes 1600km rakouských alpských pasů vč. slavné silnice na Grossglockner. Před výletem začátkem září proběhl kompletní servis, tedy olej, filtry, řemeny, ventily, pneumatiky (Pirelli Angel ST), synchronizace válců, olej ve vidlích a tuk v krku řízení.
Jestli tohle je cestovní enduro, tak já jsem rakouský policajt. Ve vzpřímené pozici jsem schopen cestovat maximálně do rychlosti 125 km/h. Rychleji znamená mírně se přikrčit za štítek, čímž začnu po chvíli trpět v půli zad. Napřímení znamená silný ofuk, ne nesrovnatelný s Monsterem. Kupodivu zjišťuju, že natažená pozice na Monsteru znamenala pro mé záda příjemnější pozici. Po chvíli nacházím při dálničním cestovním tempu kolem 150km/h polohu prdel téměř na místě spolujezdce a hlava na tankvaku, hrudí prohnutí dovnitř motorky. Pohled na mě je prej ale šílený.
Jel jsem i na nové MTS1200, kde jsem i při 170km/h mohl sedět vzpřímený s narovnanými zády. Tak by to asi mělo vypadat.
Když ovšem odmyslím problém s cestováním vysokými rychlostmi po dálnici, motorka prostě funguje bezvadně. Je příjemně stabilní, příjemně a rychle se vodí zatáčkami, v sedle se dá vydržet v pohodě 500km denně. Průměrná spotřeba vč. dálničních přesunů činila za celou cestu 5,7 l/100km. S tím, že dálnice stabilně 150km/h v dešti a větru vycházela kolem 7 l/100km, okresky kolem 5 l/100km. Opravdu hodně poznám na chodu motoru, jestli natankuju benzín 95 oktanů nebo 98 oktanů. Ani ne tak na výkonu, jako na kultuře chodu. Několikrát jsem si to ověřil. Údaj o dojezdu se mění až příliš rychle a často, tedy stačí jet chvíli z mírného klesání a hned svítí i se spodkem nádrže dojezd 250km. Minete benzinku, nasadíte obvyklé tempo a po pár kilometrech se rozsvítí kontrolka paliva a na dojezdu svítí 50km. Tento údaj by se opravdu nemusel aktualizovat co 2km. Jinak je palubní počítač příjemná věc a i dopočítání spotřeby podle tankování vychází úplně přesně. Zato velmi nepřesný je tachometr. Proměřuje až o 9km/h i v nižších rychlostech.
Vyřešit budu muset kryt výfukového potrubí na pravé straně. Už podruhé a tentokrát poměrně silně jsem ho zarval do asfaltu, což mě vpravdě trochu rozevlálo. Stačí zhoupnutí uprostřed zatáčky ve větším náklonu a už se to potkává.
16.7.2013
V červnu jsme si dali Slovinsko a Itálii. Najeto něco kolem 1800km. 4 dny perfektních, ve Slovinsku zčásti šotolinových cest. Motorka bez ztráty kytičky, spotřeba za celou cestu 5,3 l/100km. Začínají mě příjemně překvapovat pneumatiky Pirelli Angel ST svou výdrží. Zatím najeto na nich 5600km a stále vykazují nějakých 25% použitelného vzorku. A to nepatřím zrovna mezi loudaly. A na dvouválci. Zajímavé. Nevím jestli vydrží i zářijovou cestu, každopádně se musím rozhodnout, zdali následně půjdu do Pirelli ScorpionTrail a nebo nových Angel GT. Předtím jsem měl jasno v Trailech (případně Metzeler Tourance Next) nyní vzhledem k životonosti, která bude u GT ještě vyšší než u ST, tak už si tak jistý nejsem O gripu se nebavme, protože toho mají moderní gumy na rozdávání a ScorpTrail jsem jel na MTS1200 a Hyperstradě a nedostatek gripu nehrozí. Angel pokryje všechno ostatní pokud se člověk nejmenuje McCoy...
11/2013
Tak jsme zakončili sezonu doražením zadní gumy na hadr. Závěrečná vyjížďka a guma K.O., krásně nám to vyšlo. Pirelli Angel ST dala na zadním kole pěkných 7700km. Myslím, že na dvouválec je to slušné. Přes zimu se objednají pravděpodobně Angel GT. Teď už jenom vyměnit olej, vyhodit baterku a máme zazimováno. Na konci října se podařilo sehnat i dvojici bočních kufrů, takže je z MTS už téměř dokonalý sporttourer...
26.2.2014
Přezouvačka na nové Pirelli Angel GT a zároveň nové zadní brzdové destičky Brembo v OE směsi. Na nových pneu jsem najel prvních ca 100 km a líbí se mi. Jednak, logicky, se zlepšil komfort jízdy, opět je tam nějaká masa gumy, takže to pěkně filtruje příčné nerovnosti a pak na rozdíl od Angelů ST se na nich cítím hned skvěle. Angely ST díky svému špičatému profilu mi svojí nervozitou jako nové příliš nevyhovovaly.
24.6.2014
Zatím jsme toho moc nenatočili, nějakých 1500km, ale snad máme ještě to lepší před sebou Rozhodl jsem se, že se pořádně podívám na pružení a tlumení, protože tak nějak to není nejhorší, ale myslím, že by to mohlo být lepší. Uvidíme. V prvé řadě jsem zjistil, že je to celkem rozdrbané, takže to nastavím na tovární setup a odtud se odrazím. Jelikož Ducati má pro MTS1100 jenom jedno doporučené nastavení, vzal jsem si k inspiraci i doporučená nastavení pro MTS1200, kde už mají rozepsaná jednotlivá nastavení i pro spolujezdce, zavazadla a různé druhy jízdních režimů - jakým způsobem pracují především s kompresí a odskokem. Jsem dost těžký, takže to půjde víc do tuha a musím si najít i nastavení na časté jízdy s kuframa. Jezdím celkem svižně, takže motorka musí být dostatečně hbitá, zároveň nechci přijít o trochu komfortu. Něco jako standardní nastavení na MTS1200. Uvidíme jestli něco takového bude možné. Jo a taky mě začaly s*át brzdy, ten jejich vágní nástup a poměrně silný tlak na páčku, aby to něco dělalo a zpětná vazba taky o ničem. Zjistil jsem, že přední desky vyrábějí v mé oblíbené směsi SC od Bremba, takže už jsou doma a půjdou na motorku i když ty původní jsou zánovní. Z Monstera s nimi (SC) mám jenom ty nejlepší zkušenosti.
Pro zajímavost, když jsme teď jeli na Slovensko vyloženě kochačku, klídek, žádné velké akcelerace a rychlost do max 110km/h, tam (do Vrátné) jsem dojel se spotřebou 4,7 l/100km. Zpět oklikou přes větší kopce a již sportovnějším tempem se to vyšplhalo za celou cestu (cca 500km) na 5,2 l/100km. Pěkné na 11ku, ne?
10.10.2014
Absolvovali jsem spolu jak Itálii, tak o měsíc později Rumunsko. Motorka je to skutečně fantastická s neuvěřitelným rozsahem schopností. Není už co psát. Nicméně začínám lehce přemýšlet o změně, znovu se mi zachtělo kulatého světla a klasického biku a nejvíce by mě zajímala zcela určitě GT1000. Tak uvidíme.
15.1.2015
Nakonec však vše jinak Rozhodnutí, že chceme více na východ a jihovýchod a zkusit více off-roadu a špatných cest znamená, že je nezbytné vyměnit stroj. Multistrada zvládne lehčí šotolinové pasáže (nicméně to každá motorka), ale bylo by mi ji líto likvidovat někde ve vyjetých kolejích a hrát si na cenduro. To si nezaslouží. Je postavená zkrátka na pohodlné a zároveň extrémně rychlé řezání zatáček středních poloměrů ideálně na pěkném asfaltu. Nicméně až se jednou rozhodneme zase jezdit po asfaltu, tak alespoň vím, která motorka je tou pravou.
10.2.2015
Prodána. Doufám, že bude ve stejně dobrých rukou. Laťku nasadila opravdu velmi vysoko, takže jsem zvědavý, jak budu s jakoukoliv další motorkou spokojený.
Je to zajimave... ze ted... posledni majitel sem prave ja.
motorka uz ma cca 44000 km, trochu kozmeticke vady, ale motorove proste fajn.
tak dekuji ze ses to tak hezky popsal. a sem rad ze ta motorka videla i pravidelni servis par krat a velice pedantniho prvniho majitele v CR...
Dekuji asi...
super mašina !
AHOJ CHLAPE - JASNÝCH 10 b !!!
pěkná! ať slůží!
za mě taky 10b. tak at ti slouzi a preju stastné hltani km... A cekam na dalsí postrehy..