PROFIL MOTORKY

Suzuki VX 800 (1990)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Pecuchen
Vloženo 20.8.2013
Aktualizováno 20.8.2013
Zobrazeno 3 903x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


"Intráč ala naháč" - Intruder továrně přestavěný na nahou motorku. Krásný klasický stroj s výstavním véčkovým motorem, přiměřeným výkonem, dostatečným cestovním pohodlím a famózním vzhledem.

Více fotografii

První dojmy - Motorka má krásný silný zvuk, který perfektně podkresluje její famózní vzhled. Perfektně táhne od spodních otáček. Není úplně jednoduché ji vést (kvůli velkému rozvoru) a má poněkud slabší brzdy. Velmi dobře brzdí motorem, což mi způsobilo první a zatím jedinou krizovku, když jsem si při cestě domů myslel, že mám vyřazeno, a rychle pustil spojku.

Motorku bych doporučil pro - Pro milovníky klasických nahých strojů, véčkových motorů, královského hřídele a pohodové jízdy na motorce, s níž se nemusejí bát předjíždět.

Doplňky na motorce - Plexi štít Kappa, nosič kufrů Monorack, kufr Givi Maxia, tachometr Sigma.

Recenze

Po Yamaze XJ 600 S Diversion (1998), s níž jsem byl extrémně spokojený, pro mě byl výběr motorky docela složitý. Věděl jsem jen, že chci motorku veteránského věku, ale uvažoval jsem nad ledasčím - nad sporťáky, cesťáky, čopry, naháči i endury. V oku jsem měl hlavně Hondy - VFR 750 F (která mě tak okouzlila, že mám buď jak buď v plánu jednou si ji pořídit), Transalpa a CB 750 (ty bych taky jednou chtěl...). Jakmile jsem ale poprvé uviděl VX 800, bylo jasno - hned druhý den jsem se na ni jel podívat a vzápětí ji dovezl domů. K rozhodnutí určitě přispělo moje přirozené tíhnutí k naháčům. Myslím, že VX je jedna z nejhezčích motorek - zejména její profilová linie je fenomenální. Učarovala mi na první pohled a dojmy z osobního kontaktu a svezení okouzlení potvrdily.
Zpočátku jsem se s motorkou musel trochu prát - hlavně kvůli velkému rozvoru a trochu vyšší hmotnosti (20 kg oproti XJéčku se nezdá moc, ale je znát). Dodnes ji dávám na hlavní stojan jen nerad. Oproti XJ má taky trochu vyšší spotřebu (tuším tak o půl litru). Co mi osobně chybí, protože na XJ jsem to velmi oceňoval, jsou výstražné blinkry. A pak nějaké ty drobnosti - kromě jenom jednoho předního kotouče (u novějších modelů XJ jsou dva) třeba trochu menší úložný prostor pod sedlem a složitější nulování tachometru. Výhodou oproti XJ je razantnější, příjemnější a "motorkovější" zvuk (podle mě i vzhled, ale v tom by se mnou asi mnozí nesouhlasili), lépe dávkovaný výkon (jakkoliv papírově jsou na tom motorky stejně, VX lépe táhne odspoda a celkově se zdá silnější) a kardan. Celkově by se dalo každopádně říct, že motorky jsou si dost podobné a v podstatě srovnatelné. Pro XJ by hrála například nižší pořizovací cena, pro VX zase neotřelost.
Poruchu jsem měl zatím jednu, zaviněnou mnou samotným - zapomněl jsem vypnout palivový kohout a benzin mi zaplavil válce (u pozdějších modelů tento problém ve fabrice odstranili výměnou kohoutu). Lze to vyřešit relativně snadno vytočením svíček a vyhnáním benzinu startérem, ale chvilku mi zabralo, než jsem to vyřešil (hlavně sehnat respektive vyrobit padnoucí klíč na svíčky byl oříšek).
Na cestování se motorka hodí výborně a podle mého názoru je dobře ovladatelná i ve městě. Problémem je terén - projet po nějaké polňačce zvládne motorka určitě v pohodě, ale zastavení je poukázka na průšvih; manipulace na místě je v terénu opravdu problematická.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pecuchen
Pecuchen napsal 27.07.14 v 16:17

Ahoj, no, já koupil oboustranný trubkový klíč na svíčky. Byl moc dlouhý, takže tu nepotřebnou stranu jsem zaříznul a vyvrtal do něj nové otvory. Je tak akorát - dostat ho ke svíčce je trochu jako ježek v kleci, ale dá se to...

Jear-Ranc
Jear-Ranc napsal 30.05.14 v 14:29

Čao kamo prosimtě mam intrudra Vs800 a mam problem sehnat klíč na svíčky, poradˇnebo pošli nakres jak sis pomohl ty. Díky

Pecuchen
Pecuchen napsal 21.01.14 v 13:40

Koukám, že jsi z Tišnova - poměrně často jezdím na Brno, takže vůbec není vyloučené, že se někdy potkáme. Anebo se někdy můžeme i domluvit a vzájemně se navštívit nebo se srazit (myšleno obrazně!) někde na silnici .

Kolbis
Kolbis napsal 13.12.13 v 10:25

Neustále po VX pokukuju, líbí se mě motorem a kardanem, jen jsem na ni ještě nenarazil, abych ji mohl pořádně obhlídnout a nechce se mě od hradu Pernštejna jezdit na čumendu na inzerát až někam do Ústí.. Tak třeba tě někde potkám, abych tu tvoji perlu mohl prohlídnout pěkně naživo..

Pecuchen
Pecuchen napsal 23.08.13 v 14:49

Já vždycky tíhnul k tomu pokoušet se všechno "dát na první dobrou" - už při prvním výběru kápnout na to, co mi zůstane napořád. S postupem času jsem to u motorek úplně přehodnotil a mám naopak tendenci co nejvíc toho vyzkoušet - rád bych si ještě zkusil natolik různé stroje, jako je Transalp, VFRko, CB seven-fifty, nějaký velký skútr jako Burgman a další; pokaždé aspoň jednu sezonu. Což zároveň neodporuje tomu, že už opravdu v podstatě vím, co chci - hlavně stroj, který je dost silný na předjíždění a pohodlný na cestování. VX je každopádně opravdu srdcovka - jeden den jsem vůbec nevěděl, že taková motorka existuje, druhý den jsem si ji byl projet a nebýt toho, že majitel byl v zahraničí a já jednal s jeho paní manželkou, hned bych ji býval přivezl domů (takhle jsem ji dovezl až týden na to). Možná VX nebudu měnit, zůstane v garáži a v budoucnu jí pořídím nějakou kamarádku - ale to závisí hlavně na finanční stránce věci...
Oběma vám děkuji za komentáře, přátelé, a taky přeju hodně příjemných kilometrů na Vašich strojích !

Více komentářů



TOPlist