Téma: EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Ahoj všem. Poprosil bych ty, kteří mají reálnou zkušenost s cestováním na téhle mašině po ose ideálně do vzdálenějších destinací (což není Balkán a pod., ale spíše dálný východ, Afrika...), jestli by se podělili o své zkušenosti. Jedná se mi primárně o to, jak to tahle mašina dává při asfaltových přesunech (po různých úpravách, samozřejmě. Jaká je cca rozumná cest.rychlost? Na Advíkovi (990 Adv.R 2012) to mám nastavené cca kolem 110 (tacho), zakže by mi stačilo cca kilo ideálně. Nedělá mi sedět na tý trestný lavici, co má moje Rko klidně dva dny v kuse, tyhle tvrdý lavice mám rád. Předpokládám, že vylepšený sedlo bude oproti originálu mnohem lepší a bude nějak rozumně srovnatelný s tím mým současným. Uvítal bych zkušenosti s motorem (výměna oleje, servis ventilů, výměna pístu apod.) u lidí, ketří to mají s cestováním podobně jako já. Mám přečtené kde co, jak tady, tak na adv.rideru, samozřejmě sleduju a čtu Rtwpaula a pod. Zajímají mě ale i zkušenosti lidí tady. Ročník cca 2020 a výš. Neřešme tady jiné mašiny, převážení na vozíku, v dodávce a pod. Zajímá mě, jak je to s výdrží téhle mašiny, když pojedu cca týden po asfaltu někam... Nechci dělat co dva roky generálku. Zkušenosti jsou různé, mnohá tvrzení o výdrži jsou velmi optimistická. Jezdím na pohodu, v offu potřebuju dojet a vrátit se, ne vyhrát medaili. S ostrými nemám ale žádnou zkušenost. Samozřejmě se na tom i projedu, než bych to případně kupoval Díky. PS: uvítám i případné doporučení na konkrétní ročník, vím o změnách v množství olej.náplně, což se ale dá kompenzovat větším spojkovým víkem. Má tahle mašina při mém způsobu používání (dálniční přesuny 100km/h tacho, cca 800 denně, v offu žádné píčoviny, prostě projet a havně dojet zpátky domů, jako vždy) vůbec potenciál udělat cca 27-30 tis. km bez generálky? Věci mimo téma mažu, ať to má nějakou tu štábní kulturu. Nic osobního.


Naposledy editováno 28.06.2024 13:13:08

EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

30.6.2024 v 16:16 | Nahoru | #121
PETky jsou dobry, nikdy jsem s nima nemel problem. jen to chce dat toho benzinu co nejvice k zatce, snizuje se potom riziko staticky jiskry a peknyho ohnostroje. a poradne to pripevnit...

Naposledy editováno 30.06.2024 16:17:30

EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

30.6.2024 v 17:34 | Nahoru | #122
Jednou mi vypadla dvoulitrová Fanta z pod pavouka, předběhla motorku a letěla tak dvě stě metrů po asfaltu a pak po šutrech až do příkopy...

Nic se jí nestalo, jen byla kapku naštěrchaná...

To byly ale ještě ty kvalitní flašky, nešetřilo se...

2 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

30.6.2024 v 17:43 | Nahoru | #123
Zkušený pouštní jezdec: řešili jsme motorku na daleký cesty, která má výkon a slušně jede. Další téma byla lehká motorka skoro mimo cesty, kde je výkon nepodstatná veličina. Nauč se číst. A mazal jsem přízpěvky mimo téma, bláboly co tam neměly co dělat.

U tý petky, moje zkušenost, jednou jsem ji zkušebně naplnil až ke špuntu, postavil já kus dál a dělal si oběd. Bylo asi 35 ve stínu. Ta láhev se tak nechutně nafoukla, že jsem dostal takovej strach a raději jí tam nechal. Benzín z podzemních nádrží je docela studenej a na sluníčku docela zvětšuje objem. Ale on i teplej benzín, když se dá na sluničko začne nafukovat. Čert nikdy nespí a kdž to praskne, chlejstne to na vejfuk, tak to asi nechytí, ale při tom dostanete jistej infarkt.

Petky napustím ne do plna, nechám trochu zmáčklý a ony se po chvíli nafouknou a pak drží.

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

30.6.2024 v 17:46 | Nahoru | #124
ZdendaZB> plnil jsem to tak nejak jako ty. pak mi kluk, ktery delal protipozarni skoleni (zivilo ho to) vyvetlil, co se muze stat prave diky tomu, ze tam bude tri prdele tech vyparu. mozna zalezi na tom, jak se ta petka bude pak nafukovat, z ceho je. to netusim. opet-kazdy at je plni podle sveho. ted uz snad zpet k te motorce.

Naposledy editováno 30.06.2024 17:47:44

1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

30.6.2024 v 17:47 | Nahoru | #125
hele nesmíš tam nechat vzduch, musíš to naplnit třeba 1,8lt. Zmáčknout a pak se to bude nafukovat podle potřeba, aniž by tam vznikaly výpary. Když tam necháš vzduch rovnou, tak to by možná čistě teoreticky mohlo bouchnout. Ale co mi říkal chemik, tak by tam muselo bejt spíš benzínu málo a hodně vzduchu.

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

30.6.2024 v 17:50 | Nahoru | #126
ZdendaZB> klidne tak. vypary tam nesmi mit misto. cim vic vzduchu, tim vic Addidas.

Naposledy editováno 30.06.2024 17:51:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

30.6.2024 v 20:09 | Nahoru | #127
ZdendaZB> nekecej, stále jen hledáš zlatý grál. Jednou ho vidíš Tigerovi, pak v 701. Když ti napíšu malou dvěpade, blokneš mě za bláboly. Aby ses pak s velkou pompou nechal poplácat na zádech, že jedeš na dvoukilu…. Nebo na tom jedeš jinudy, než kudy jsi nutně potřeboval výkon 701? Stále je to Rusko týden rovně a pak se plácat v loužích, ne?

Řešíš tady nafouknutí PETky na sluníčku. Ale ty černé placaté kanystry, co jsi koupil, určitě odrážejí světlo/teplo daleko účinněji, že?

EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

30.6.2024 v 21:03 | Nahoru | #128
hele ty snad neumíš číst, už jsem ti to psal 2x, dvě motorky, ne jedna univerzální, tak to konečně pochop, každá na něco jinýho a malou řeším až letos, exc500 apod. jsme slavnostně zavrhli minulej rok, ER to čeká taky a už dlouho to trvat nebude

tak ještě jednou, malá motorka jen tady poblíž, to znamená ural, komi, kolskej, dál ne, leda vlakem a to se mi zatím moc nelíbí
ta velká a těžká, hq710 na delší cesty nebo do míst, kde není moc obtížnej terén, takže jih balkánu, anebo někam dál

černý kanystry se nenafouknou, protože je odvětrám hadičkou na řidítka a můžu je pak naplnit až po hrdlo, určitě vznikne dotaz co když budu sundavat, když budu sundavat, tak už z nich bude část benzínu odebraná, takže se nafouknutí nebude řešit a hadička bude odpojená, jsou antistatický, takže nevadí vzduch uvnitř
a pro autisty uvedu i hmotnost hadičky, je to ani ne 50gramů

další dotazy, pane Bedujíne

Naposledy editováno 30.06.2024 21:04:57

EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

30.6.2024 v 21:20 | Nahoru | #129
dalsi veci mezi vami mimo to petikilo mazu. dost mozna to EXCcko zavrhnu, ale zavrhnout si to chci sam

Naposledy editováno 30.06.2024 21:22:25

3 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

30.6.2024 v 22:55 | Nahoru | #130
Proč používáte na benzín PETky a ne kanystry od oleje? Mají úchyty, jsou bytelné, často mají vysouvací hrdlo a hlavně bývají z HDPE, který benzin nedegraduje. Mnoho nádob mi už benzin rozpustil ač PET je vhodnější, reakce s benzinem probíhá...

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

30.6.2024 v 23:00 | Nahoru | #131
vilemx>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

30.6.2024 v 23:11 | Nahoru | #132
Mr.Dreamer> osobne mam poslednich par let pridavnou nadrz, takze celkem cca 29l paliva. mne se kandak nevyplati.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 01:24 | Nahoru | #133
Mr.Dreamer> Protože jde o nouzovku, jak překonat určitou vzdálenost bez civilizace. Na to silnější PET bohatě stačí. Všude jsou k dispozici. Sháněj někde prázdné flašky od oleje….

Už jen to, že v nich benzin vozí a krátkodobě skladují místňáci, a to pouštních podmínkách (kde o ostré slunce a vedro fakt není nouze), tak nějak naznačuje, že jde o vyzkoušený způsob. Dále má každá PET ve víčko tlakový uzávěr. Od oleje ne, resp. ne vždy tak kvalitní, takže po natlakování časem benzin uteče. Ať už rosením nebo jen výpary.

Kamarádi takhle jeli do vedra někam na jih. No a jako správně zblblí aurou Touratešackých cestovatelů prostě museli mít vzadu na kufrech a vpředu na padácích takové ty malé černé kanystříky. Nepodařilo se mi jim to rozmluvit, tak jsem alespoň měl zakázku na montáž držáků na kufry a padáky. Po návratu jsem se optal, jak kanystříky posloužily. Podle očekávání samozřejmě fiasko. Po necelých dvou týdnech, co v nich vozili benzin, konečně nastala situace - že by jako mohl benzín dojít - takže z nich dotankují. Jenže po otevření to jen zasyčelo a na dně zůstal jen malý zbytek, co se ještě nestačil vypařit :)

Takže asi tak….

Kdyby to měli odvětrané Zdendovic hadičkou, na suchu by byli o pár dní dřív :)

Naposledy editováno 01.07.2024 01:29:20

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 08:55 | Nahoru | #134

Mr.Dreamer píše: Proč používáte na benzín PETky a ne kanystry od oleje? Mají úchyty, jsou bytelné, často mají vysouvací hrdlo a hlavně bývají z HDPE, který benzin nedegraduje. Mnoho nádob mi už benzin rozpustil ač PET je vhodnější, reakce s benzinem probíhá...



Mám vaky na petky, vak přehodíš přes nádrž nebo sedlo, dole ho zahákneš a drží. Petky jsou všude stejný, navíc je použiješ jen párkrát, někdy jen jednou a pak je zahodíš do křoví a netaháš se s prázdným obalem.

Kanystr se blbě přidělává na motorku a trvá dlouho než ho sundáš a nandáš oproti vakům s petkama. A další problém, kam přiděláš 3 kanystry po 5ltrech, aby nebyly nahoře ?

Ale kanystry od oleje seženeš taky všude, stačí zajet k první opravně a máš. Ono někdy sehnat prázdný petky taky není tak jednoduchý.

Naposledy editováno 01.07.2024 08:55:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 08:56 | Nahoru | #135

Eso_Rimmer píše: Mr.Dreamer> osobne mam poslednich par let pridavnou nadrz, takze celkem cca 29l paliva. mne se kandak nevyplati.



A na jaký to máš motorce ? To by chtělo taky napsat.

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 08:59 | Nahoru | #136

vilemx píše: Mr.Dreamer> Protože jde o nouzovku, jak překonat určitou vzdálenost bez civilizace. Na to silnější PET bohatě stačí. Všude jsou k dispozici. Sháněj někde prázdné flašky od oleje….

Už jen to, že v nich benzin vozí a krátkodobě skladují místňáci, a to pouštních podmínkách (kde o ostré slunce a vedro fakt není nouze), tak nějak naznačuje, že jde o vyzkoušený způsob. Dále má každá PET ve víčko tlakový uzávěr. Od oleje ne, resp. ne vždy tak kvalitní, takže po natlakování časem benzin uteče. Ať už rosením nebo jen výpary.

Kamarádi takhle jeli do vedra někam na jih. No a jako správně zblblí aurou Touratešackých cestovatelů prostě museli mít vzadu na kufrech a vpředu na padácích takové ty malé černé kanystříky. Nepodařilo se mi jim to rozmluvit, tak jsem alespoň měl zakázku na montáž držáků na kufry a padáky. Po návratu jsem se optal, jak kanystříky posloužily. Podle očekávání samozřejmě fiasko. Po necelých dvou týdnech, co v nich vozili benzin, konečně nastala situace - že by jako mohl benzín dojít - takže z nich dotankují. Jenže po otevření to jen zasyčelo a na dně zůstal jen malý zbytek, co se ještě nestačil vypařit :)

Takže asi tak….

Kdyby to měli odvětrané Zdendovic hadičkou, na suchu by byli o pár dní dřív :)



Aha, tak jestli někdo vozí 14 dní v kanystrech benzín tak to nemá v hlavě v pořádku. Proč ho pak vozí ? Snad to dělám tak, že ujedu kus cesty, doleju jednu flašku do nádrž. Ujedu další kus, doleju druho a takhle je za chvíli po kanystrech. A šup s nima do křoví.
Ale je fakt, že když jsou od buznatechu a jsou k tomu ještě drahý držáky, tak asi nebudu vyhazovat. Ale určitě je nebudu vozit plný dva tejdny. To mi hlava nějak nebere.

Stejně je to divný, že by se odpařily 2 litru benzíny za 14 dní, to víčko by muselo bejt úplně volný a pak by to kolem motorky příšerně smrdělo, protože odpařit 2l benzínu dá docela velkej objem.

Naposledy editováno 01.07.2024 09:02:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 09:02 | Nahoru | #137
ZdendaZB> vzdyt to vis... porad beze zmeny, Adv 990 R. takze zbytecne tezkej mastodont.

1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 09:03 | Nahoru | #138
ER : hele a co AJP PR5 má to 32 koní, váží 130 kilo, intervaly dobrý, motor je všude a je levnej.

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 09:06 | Nahoru | #139

Eso_Rimmer píše: ZdendaZB> vzdyt to vis... porad beze zmeny, Adv 990 R. takze zbytecne tezkej mastodont.



teď se dívám, to má 207 kilo bez náplní, to je docela masakr, to je jak tigr nebo tenerka, děs a hrůza, pryč s tím !

Tak to ale pak neřešíš těch 7 kilo za nádrž navíc. Já mám na 710 taky 18litrovou nádrž vepředu. Už jsem s touhle motorkou vzdal offroad.

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 09:11 | Nahoru | #140
ZdendaZB> zkousel jsem AJP7 a pripadal jsem si jako na skladacce Sobi 20. to neni motorka pro me. 183/105kg bez vystroje. ted budu mit k zapujceni to EXCcko, uvidim, jak se na tom budu cejtit. o pohodli mi nejde, to neresim. ale to AJPcko mi proste vubec nesedlo.

1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 09:13 | Nahoru | #141
Che mám 181/100 a pr5 je úplně v pohodě. Krásně dosáhnu na zem, tak nějak jede, teda nejede, ale zase je lehčí, ale na pr4 nemá. Ta je ještě lehčí a ještě nižší.
EXC500 mi připadá jako úplně stejnej fechtl. Žádnej extra velkej rozdíl, kromě výkonu, kterej je stejně k ničemu. A možná tlumičů, ale ty jsou taky celkem nepodstatný. Podstaný je jen jedno,hmotnost a interval.

Aha ty mluvíš o pr7, tak to je mastodont, těžkej a neohrabanej. To už je lepší 701, ta má aspoň výkon, když už. A nemá buzna dakar věž. A navíc je lehčí než pr7. Pr7 nebrat.

Naposledy editováno 01.07.2024 09:15:46

EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 09:21 | Nahoru | #142
Pouzival jsem obycejny pet, tak pet kanystry a nastesti vzdy jako nouzovka to pomohlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 09:25 | Nahoru | #143
ZdendaZB> neresim, jestli dosahnu na zem a pod, to je zcela v pohode. proste z ni nemam dobrej pocit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 09:41 | Nahoru | #144

Eso_Rimmer píše: ZdendaZB> neresim, jestli dosahnu na zem a pod, to je zcela v pohode. proste z ni nemam dobrej pocit.



co je to dobrej pocit ? a bavíme se o pr5 ?

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 09:47 | Nahoru | #145
ZdendaZB> ne o sedmicce. dobrej pocit je subjektivni dojem motorka mi proste nevyhovuje, nesedi mi. neresim motor, podvozek. to je cajk. nechci ji. ani kdyby stala stopade.

1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 09:49 | Nahoru | #146
tak zkus pr5 ta je lehčí, za chvíli vyřadíš ze seznamu exc500 a moc ti toho nezbyde

pr7 je težkej krám

Naposledy editováno 01.07.2024 09:50:12

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 09:58 | Nahoru | #147
ZdendaZB> kdyby mela alespon 30kw, mohla by me zajimat. tohle nechci.

1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 10:02 | Nahoru | #148
32 HP ti nestačí ? můj fechtl má jen 20HP a nestěžuju si
crfko má 27HP a všichni s tím jezdí kolem světa do nejdrsnějšího terénu

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 10:06 | Nahoru | #149
ZdendaZB> s tim bych nemoh mezi kluky na benzinku, ztratil bych tvar

1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 10:34 | Nahoru | #150
S PR5 mělo mnoho lidí problémy se spolehlivostí, hlavně motoru. Pravda, určitě je snazší a levnější nahradit motor u PR5 než EXC, ale na dálkové ježdění bych z toho byl nervózní.

Jinak u 300 Rally mi v terénu výkon nikdy nechyběl, ale plně chápu, jak někomu může vadit, že než aby to silně zabíralo od volnoběhu, někdy je raději, když sáhnu do vyšších otáček. Taková věc tě u EXC500 nemusí trápit, to prostě jede.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F Vlastik177 9 18.1.2024 v 07:50 Anti
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
Lehké enduro na expedice, včetně př... [1 ... 11, 12] KTM EXC 500 F, SWM RS 500 R ZdendaZB 360 9.11.2022 v 23:16 Ariete


TOPlist