Téma: EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Ahoj všem. Poprosil bych ty, kteří mají reálnou zkušenost s cestováním na téhle mašině po ose ideálně do vzdálenějších destinací (což není Balkán a pod., ale spíše dálný východ, Afrika...), jestli by se podělili o své zkušenosti. Jedná se mi primárně o to, jak to tahle mašina dává při asfaltových přesunech (po různých úpravách, samozřejmě. Jaká je cca rozumná cest.rychlost? Na Advíkovi (990 Adv.R 2012) to mám nastavené cca kolem 110 (tacho), zakže by mi stačilo cca kilo ideálně. Nedělá mi sedět na tý trestný lavici, co má moje Rko klidně dva dny v kuse, tyhle tvrdý lavice mám rád. Předpokládám, že vylepšený sedlo bude oproti originálu mnohem lepší a bude nějak rozumně srovnatelný s tím mým současným. Uvítal bych zkušenosti s motorem (výměna oleje, servis ventilů, výměna pístu apod.) u lidí, ketří to mají s cestováním podobně jako já. Mám přečtené kde co, jak tady, tak na adv.rideru, samozřejmě sleduju a čtu Rtwpaula a pod. Zajímají mě ale i zkušenosti lidí tady. Ročník cca 2020 a výš. Neřešme tady jiné mašiny, převážení na vozíku, v dodávce a pod. Zajímá mě, jak je to s výdrží téhle mašiny, když pojedu cca týden po asfaltu někam... Nechci dělat co dva roky generálku. Zkušenosti jsou různé, mnohá tvrzení o výdrži jsou velmi optimistická. Jezdím na pohodu, v offu potřebuju dojet a vrátit se, ne vyhrát medaili. S ostrými nemám ale žádnou zkušenost. Samozřejmě se na tom i projedu, než bych to případně kupoval Díky. PS: uvítám i případné doporučení na konkrétní ročník, vím o změnách v množství olej.náplně, což se ale dá kompenzovat větším spojkovým víkem. Má tahle mašina při mém způsobu používání (dálniční přesuny 100km/h tacho, cca 800 denně, v offu žádné píčoviny, prostě projet a havně dojet zpátky domů, jako vždy) vůbec potenciál udělat cca 27-30 tis. km bez generálky? Věci mimo téma mažu, ať to má nějakou tu štábní kulturu. Nic osobního.

Naposledy editováno 28.06.2024 13:13:08

3 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

30.6.2024 v 22:55 | Nahoru | #1
Proč používáte na benzín PETky a ne kanystry od oleje? Mají úchyty, jsou bytelné, často mají vysouvací hrdlo a hlavně bývají z HDPE, který benzin nedegraduje. Mnoho nádob mi už benzin rozpustil ač PET je vhodnější, reakce s benzinem probíhá...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

30.6.2024 v 23:11 | Nahoru | #2
Mr.Dreamer> osobne mam poslednich par let pridavnou nadrz, takze celkem cca 29l paliva. mne se kandak nevyplati.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 01:24 | Nahoru | #3
Mr.Dreamer> Protože jde o nouzovku, jak překonat určitou vzdálenost bez civilizace. Na to silnější PET bohatě stačí. Všude jsou k dispozici. Sháněj někde prázdné flašky od oleje….

Už jen to, že v nich benzin vozí a krátkodobě skladují místňáci, a to pouštních podmínkách (kde o ostré slunce a vedro fakt není nouze), tak nějak naznačuje, že jde o vyzkoušený způsob. Dále má každá PET ve víčko tlakový uzávěr. Od oleje ne, resp. ne vždy tak kvalitní, takže po natlakování časem benzin uteče. Ať už rosením nebo jen výpary.

Kamarádi takhle jeli do vedra někam na jih. No a jako správně zblblí aurou Touratešackých cestovatelů prostě museli mít vzadu na kufrech a vpředu na padácích takové ty malé černé kanystříky. Nepodařilo se mi jim to rozmluvit, tak jsem alespoň měl zakázku na montáž držáků na kufry a padáky. Po návratu jsem se optal, jak kanystříky posloužily. Podle očekávání samozřejmě fiasko. Po necelých dvou týdnech, co v nich vozili benzin, konečně nastala situace - že by jako mohl benzín dojít - takže z nich dotankují. Jenže po otevření to jen zasyčelo a na dně zůstal jen malý zbytek, co se ještě nestačil vypařit :)

Takže asi tak….

Kdyby to měli odvětrané Zdendovic hadičkou, na suchu by byli o pár dní dřív :)

Naposledy editováno 01.07.2024 01:29:20

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 08:55 | Nahoru | #4

Mr.Dreamer píše: Proč používáte na benzín PETky a ne kanystry od oleje? Mají úchyty, jsou bytelné, často mají vysouvací hrdlo a hlavně bývají z HDPE, který benzin nedegraduje. Mnoho nádob mi už benzin rozpustil ač PET je vhodnější, reakce s benzinem probíhá...



Mám vaky na petky, vak přehodíš přes nádrž nebo sedlo, dole ho zahákneš a drží. Petky jsou všude stejný, navíc je použiješ jen párkrát, někdy jen jednou a pak je zahodíš do křoví a netaháš se s prázdným obalem.

Kanystr se blbě přidělává na motorku a trvá dlouho než ho sundáš a nandáš oproti vakům s petkama. A další problém, kam přiděláš 3 kanystry po 5ltrech, aby nebyly nahoře ?

Ale kanystry od oleje seženeš taky všude, stačí zajet k první opravně a máš. Ono někdy sehnat prázdný petky taky není tak jednoduchý.

Naposledy editováno 01.07.2024 08:55:57
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F Vlastik177 9 18.1.2024 v 07:50 Anti
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
Lehké enduro na expedice, včetně př... [1 ... 11, 12] KTM EXC 500 F, SWM RS 500 R ZdendaZB 360 9.11.2022 v 23:16 Ariete


TOPlist