Zadní guma se mě vždy sjede do lichoběžníka. Tedy splacatí se vršek a sjedou boky, takže zbydou dva hřebeny. Motorka je silně přetížená a nejezdím nijak pomalu. Kupuji vżdy zesílené gumy a hustím o něco více. Zadní na 3,1 místo 2,9 ale je to jak vidím málo. Teď mám novou Pilot road 4 GT asi 700k a chci jî dohustit tak na 3,5. Nevím ale co si můžu dovolit, protože v horku to pak vyletí až o 0,6 výš tak aby to nebylo moc. Pořàd cestou upouštět a dofukovat se mě fakt nechce.
Ta poslední se mě teď odporoučela po 7000 km v půl jedné v noci na dálnici ve Švédsku. Byla to celodenní šílená anabáze. Guma by asi domů s odřenejma ušima dojela ale....
Ráno prázdná, dírka jak po špendlíku nalezena fakt s lupou. Knoty mám ale lepidlo horkem vyteklo a zbylo jen trochu. Navíc jsem to nenechal uschnout a hned jel, takže to ucházelo. Lepidlo nikde neměli, tak jsem až ve čtvrtým pneuservisu sehnal opravu na počkání (čtvrtek 10 ráno!!). Opravář to třikrát!!!zouval a pořád to ucházelo (dírka po tom knotu nic jinýho). Nová guma nebyla, on jen krčil rameny ( cena 300 SEK). V zoufalství jsem tam nafoukal sprej pěny a vyjel jsem 50 km pro novou gumu. Tu jsem koupil ve velký firmě Nord bikes v pět odpoledne (tedy přístupem k zákazníkovi je každý český obchod strčí do kapsy). Servis mají ale přezutí na počkání ani náhodou. Pěna nějak držela ale na 270 km do dalšího ubytování jsem to neviděl, tak jsme se vydali hledat nocleh. Ani náhodou nikde nic (teda nevím kde spěj ti co jezdí na blind). Takže pomalu 70 až 80 vpřed. Po 50 km vyletěl ten špunt nebo co tam dal ten odborník. U pumpy našli tubu lepidla tak jsem tam nacpal 3 knoty a jel jsem. Po dalších 60 km to ušlo náhle během 1km na dálnici (no je pravda že jsem zkoušel jet 90, což jsem asi neměl). Nemají tu krajnice a při prázdný gumě je bočák moc dlouhej a nebylo na co najet ani kam pomalu doťapat (přede mnou bylo zůžení do jednoho pruhu, stát se to o 300m dál zablokoval bych dálnici). Seděl jsem tedy na motorce, nastartovaný motor, blikačky, zadní mlhovky - 3 hodiny) Volal jsem 112(třikrát) ale prostě nijak nepomohli. Zkusil jsem tedy českou asistenci ( platím si havarijko) a ejhle oni to ve 3 ráno zařídili. Odtahovka mě dovezla před pneuservis kde mě ráno gumu přehodili.
Blbá zkušenost. Jako první opatřenî tedy hledám na kolik to foukat, aby to vydrželo víc. Ta dírka byla v tom zeslabeným boku. Na další dluhou cestu zadní novou sebou.
Co myslíte, na kolik se dá ta zadní hustit?
Naposledy editováno 07.07.2018 23:46:05
mno, že bych někam přibalil ještě pořádnou truhlářskou svěrku?
Nechci ti do toho kecat,ale než bych řešil co si všechno vezmu, tak bych to kolo napřed zkusil doma přezout,hlavně přední,ono to na koleni není jen o shození patky ale taky abys nedojebal ráfek.Dolph-cz píše: zkoušel jsem několikrát,někdy se to podaří a jindy ani hovno.jak tak nad tím přemýšlím,možná je to i o velikosti-SUV a podobné balóny se daří lépe,než malé pneumatiky.
ještě upřesním,že nejde o to,jestli guma naskočí,ale prostě vytvořit takovou optimální směs,aby pěkně blafla-to je problém.
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
se-se píše: Maxipes_Fík> spíš se vydávám opačnoucestou - odlehčuji.Ale jde to ztuha, zatím jsem vyřadil jedny sikovky a šroubovák, zvažuji i jednu sadu inbusů
To byl vtip, ale pomocí svěráku namontovaném na ponku a dvou prkýnek se dá patka gumy z ráfku srazit pohodlně.
Pepřák mám typ Jet a po ruce tak, že je k použití akcí jedné ruky do 4 sec (nacvičeno) a pro nejhorší případ stejně pohotově dost solidní nůž ostrý jako břitva a taky teleskop.
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
Lad22 píše: jsem zvědav, kdy přijdou na řadu nádrže s heliem pro odlehčení motorky
Že by to předělal na vzducholoď?, vodík je lehčí a levnější, ale rád hoří a bouchá. Taky by se dala odlehčit aerodynamicky, sice by to fungovalo jen za jízdy a za cenu zvýšeného odporu vzduchu (ale to by ty nádrže měly taky) a spotřeby paliva, ale pneumatikám by se ulevilo
zadní Michelin Pilot Road 4 GT po 8 tis km při stejném zatížení jako Pirelli Angel GT A - viz úvodní fotky vlákna
Tu Michelinku jsem jezdil přefouknutou o 0,3 Bar. Pirellka byla po 7 tis totálně hin, Michelinka by klidně najela dalších 6 tis.
Nemyslím, že Pirelli jsou špatný gumy. Zde je přední Pirelli Angel GT A po 16 tis km !!
Je pravda, že ten předek je zatížený nesrovnatelně méně ale s tou zadní Pirellkou bylo fakt něco špatně
Naposledy editováno 03.11.2018 21:11:11
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Ale s alu ráfky jsem ještě nedělal.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 20 | 12.4.2024 v 14:49 Piwell |
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 3.4.2024 v 12:46 Neeno |
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 24.5.2023 v 18:36 Pedl |
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 16 | 20.5.2023 v 12:02 crestik |
řízení Suzuki GSX 1250 FA | rteprapšak | 12 | 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid |