Dily na batbike




paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Enduro pro začátečníka
Ahoj, chtěl bych pořídit nějaký starý enduro, tak do +-60.000 (chápu, že za ty prachy to nebude žádnej zázrak). Nejvíc by se mi líbila Husqvarna TE 410, ale je to ostrý enduro, takže mám strach ze servisních intervalů. Takže jako další možnosti vidím třeba DR-Z 400s nebo XR400.
Rád bych se zeptal jestli by jste mi doporučili něco z mého výběru, nebo je pro mě jako enduro začátečníka lepší koupit něco jako XT600, DR650 nebo i třeba DT125, na tom se naučit základy a pak koupit případně něco jinýho.

Naposledy editováno 11.12.2019 21:26:35
Předchozí
1 2
Následující

Enduro pro začátečníka

Skvělá odpověď, děkuji! 11.12.2019 v 22:01 | Nahoru | #1
Hlavně si ujasni zda ostrý (ktm exc, husqvarna te...), nebo civilní (xr, dr-z....). Od toho se teprve odpíchneš.
Budeš jezdit sám (nedoporučuju) nebo s partou (co mají za stroje, jaký jezdí terén...?).
Jak jsi technicky zdatný? Opravy/údržba na ostrém enduru je otázka přípravy na každou vyjížďku.
Jaké máš ambice? Třeba dle videí na YT - co tě lákal?
A samozřejmě kolik si ochotný do toho dávat - není to jen o pořízení mozorky - potřebuješ výbavu (10k je minimum, aby to mělo úroveň tak aspoň 15k a víc) a samozřejmě provozní náklady - kolik si představuješ, že průměrně vyjde jedno odpoledne na enduru?
Není to o tom, že jsi začátečník, ale o tom jak si enduro ježdění představuješ a co jsi ochotný tomu obětovat.

Naposledy editováno 11.12.2019 22:06:07

Enduro pro začátečníka

11.12.2019 v 22:04 | Nahoru | #2
Jinak co vím, tak těhle starých Husqvaren se lidé spíš zbavují - ty motorky nejsou nic moc a je problém s náhradními díly. Když něco starého, tak snad jen ktm exc, na to jde stále sehnat cokoli...

Naposledy editováno 11.12.2019 22:04:25

Enduro pro začátečníka

Skvělá odpověď, děkuji! 12.12.2019 v 06:13 | Nahoru | #3
na základy bude stačit i to DT, DR 400 i XR taky není špatná volba, jen sehnat něco co nebude před smrtí, Husq. bych se vyhnul. 600-650 jsou přece jen těžší stroje, samožřejmě nějaký offroad zvládnou, ale dá to víc práce.

1 reakcí na tento příspěvek Enduro pro začátečníka

Skvělá odpověď, děkuji! 12.12.2019 v 08:05 | Nahoru | #4
z tvého výběru dr-z...pokud chceš začít s terénem

já měl jako první enduro xr400 a už je to babička...a ostrá tě může spíš odradit.
ty 600 jsou také dobré, třeba xt600/660, dr600, atp., ale to jen v případě, že budeš jezdit více po silnici než v terénu. a sám za sebe jsem se vždy více (a rychleji) naučil na slabší motorce

(reakce na) Enduro pro začátečníka

Skvělá odpověď, děkuji! 12.12.2019 v 09:36 | Nahoru | #5
To můžu doporučit tupé ostré endurko Yamaha WR 250-450, já tím začínal a nemůžu si stěžovat, za ty prachy taky seženeš, a co se týče výdrže po servisu, tak to s ohledem najede kotel mth, není slabé ani zvlášť silné, ani lehké ani těžké, takže dle tvého výběru správná střední cesta

1 reakcí na tento příspěvek Enduro pro začátečníka

Skvělá odpověď, děkuji! 12.12.2019 v 13:31 | Nahoru | #6
Jestli nechceš jezdit jenom po louce sem a tam, kup si rovnou ostré enduro,ušetříš čas a peníze za nákup-prodej tupého. Ostrá 250 4T je v pohodě zvládnutelný stroj a údržba není nijak drahá (pokud si nekoupíš odjetý šrot), např. KTM měla, myslím, servis oleje po 15mth, což je ca 160 Kč za olej + 100 Kč za filtr, Yamaha po asi 10mth a filtr byl levnější, asi za 60 Kč. Pak ještě mazání na řetěz (300? Kč) a čištění a mazání na vzduch.filtr (také ca 300? Kč), to máš aspoň na rok

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pro začátečníka

Skvělá odpověď, děkuji! 12.12.2019 v 16:20 | Nahoru | #7
jees> 1,5l oleje za 160kc? s predepsanyma parametrama?

vypocet 1000kc/1mth docela sedi. ono to neni jen menit olej, odchazi - meni se tam toho vic. dost zalezi, jestli clovek dodrzuje preventivni vymeny nebo si je natahne... ale ono se to casto ozve samo, prepakovani, tlumice, kontrola vuli, retez + voditka, loziska v kolech...

pokud koupi 250 4t do 60ti tis, dost mozna ho ceka vsechno vyse vypsane a jeste neco navic....

cimze teda nerikam, ze ruce pryc od ostre, ja bych uz nic jineho nechtel... ale dosetril bych a vzal bych neco co nejnovejsiho a osobne mi pro hobika prijde skoro lepsi 450...

1 reakcí na tento příspěvek Enduro pro začátečníka

12.12.2019 v 18:02 | Nahoru | #8
Všem moc děkuju za odpovědi. Vychází mi z toho pro mě nejlíp asi to DR-Z . Žádnej hardcore momentálně jezdit neplánuju, spíš jenom polňačky a nějakej lehčí terén na naučení základů. Servis mi taky problém nedělá, ale zase se v tom nechci hrabat každěj víkend . Ten už jen najít za ty prachy nějakej slušnej kousek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pro začátečníka

Skvělá odpověď, děkuji! 12.12.2019 v 19:14 | Nahoru | #9
Fenome753> čau, a chceš to aj na cestu? Lebo tie DRZ sú dve jedna je S a druhé E. Tá E verzia je ostrejšia má kratšie intervaly výmeny oleja atď, ale zas je ľahšia. tiež som tým výberom prešiel minulého roku o takom čase, ale ja som to kúpil ( enduro) ako druhú motku k cestnej. rok som prežil s holou riťou , ale dá sa , jazdím , zatiaľ.

(reakce na) Enduro pro začátečníka

12.12.2019 v 21:12 | Nahoru | #10
krokoš> Ahoj, na to jsem koukal a vyčetl jsem, že na tom Ečku doporučujou měnit olej asi každý 2.000km (což mi přijde v pohodě). Takže mi celkem jedno jestli to bude E nebo S, záleží podle toho, na který narazim . Jinak na silnici mám Horneta, takže enduro by bylo jenom na pole a možná kratší popojíždky po okolí.

Naposledy editováno 12.12.2019 21:13:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pro začátečníka

12.12.2019 v 22:22 | Nahoru | #11

assassin píše: jees> osobne mi pro hobika prijde skoro lepsi 450...



na jeden/dva dny ano. od třetího dne mě řídí motorka a ne já ji. příští bude slabší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pro začátečníka

13.12.2019 v 12:54 | Nahoru | #12
mariano> Čau, assasin to myslel ako, že čo sa týka životnosti, údržby, ináč čo sa týka využitia, každé enduro a cross je pre mňa prekoňované. Keď to osolím v teréne tak sa cítim ako úbožiak. Na asfalte to áno tam som borec. tam tomu aj utnem. teraz už nie, lebo som kúpil nové gumy, aby som neodral štuple.

1 reakcí na tento příspěvek Enduro pro začátečníka

Skvělá odpověď, děkuji! 13.12.2019 v 18:56 | Nahoru | #13
Pokud ti nevadí absence startéru tak vem xr400, je lehčí.

1 reakcí na tento příspěvek Enduro pro začátečníka

14.12.2019 v 18:48 | Nahoru | #14
U těchto starých vykopávek vadí absence startéru každému. Úspěch to je nakopnout v garáži po zimě, natož po zahození. Navíc jsou ty xr400 nesehnatelný v dobrým stavu a předražený.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pro začátečníka

15.12.2019 v 05:37 | Nahoru | #15
spacy> předražený v uvozovkách ano, nesehnatelný v dobrém stavu to rozhodně není. A startování Honda XR 400 je naprosto na pohodu tam bych se toho nebál

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pro začátečníka

15.12.2019 v 07:17 | Nahoru | #16

prackarr píše: spacy> předražený v uvozovkách ano, nesehnatelný v dobrém stavu to rozhodně není. A startování Honda XR 400 je naprosto na pohodu tam bych se toho nebál



Čau, dlho som pásol po Honde XR 600 R , ale myslel som na ňu, keď som sa trápil v blate minulú neďeľu. Nič , ani hnutia manipulácia v tom bahne , pohroma. Myslel som na tú XR-ku, ako by som to v tých zablatených čižmách , kick by bol problém nájsť, nakopával. Ja som len stlačil zázračný čudlík a tradááá. Pomoc je, neliezť do blata.

PS: spacy

Naposledy editováno 15.12.2019 07:18:52

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pro začátečníka

15.12.2019 v 09:10 | Nahoru | #17
krokoš> xr600 jsem měl čtyři roky a naprosto se mýlíš. Ta motorka pokud má správně nastavený motor jde startovat dokonce lépe než xr400. Startoval jsem jí i rukou a šla roztlačit na jedničku na půl metru v pantoflích. V terénu i když jsi otočil vzhůru nohama Tak po zmáčknutí dekompresoru a třikrát šlápnutí naprázdno šla nastartovat na první kopnutí a nemusel si hledat ani polohu Takže v tomto případě ta motorka Čarovné tlačítko vůbec nepotřebovala.

(reakce na) Enduro pro začátečníka

15.12.2019 v 13:02 | Nahoru | #18

prackarr píše: krokoš> xr600 jsem měl čtyři roky a naprosto se mýlíš. Ta motorka pokud má správně nastavený motor jde startovat dokonce lépe než xr400. Startoval jsem jí i rukou a šla roztlačit na jedničku na půl metru v pantoflích. V terénu i když jsi otočil vzhůru nohama Tak po zmáčknutí dekompresoru a třikrát šlápnutí naprázdno šla nastartovat na první kopnutí a nemusel si hledat ani polohu Takže v tomto případě ta motorka Čarovné tlačítko vůbec nepotřebovala.



Tak, tak, si lepší borec ako ja, som šmatlavejší a ešte som si na XT 600 utrhol na pravej nohe bočný väz v kolene a aj predný a zadný krížny väz( v 2011 roku, ako ten čas letí ) . Bočný mám už OK si myslím, ale tie krížne väzy nemám urobené . tie XR 600 R sú parádne mašiny oproti XT a TT a XL. Pri kúpe ma potom zlákalo vstrekovanie, ešte som nemal také enduro bez karbecu.. Robil som chlapcom asi štyri tie XR jednokarburátorové , tak ich poznám . Ja som mal vo výhľade jednu z dojču za 2000 € na cestných enduro gumách a ešte mala aj namontované zadné stupačky, čiže ešte ju nestihli nezničili naši borci. Potom sa mi žena smiala , že na tom budem ako z minulého storočia , tak som kúpil TE 449. ešte som mal vo výhľade Apríliu RXV 450, ale dva valce dva karbeci a ..to by bola sranda.

1 reakcí na tento příspěvek Enduro pro začátečníka

15.12.2019 v 18:34 | Nahoru | #19
Aprilia, teda sxv byla taky moje snova mašina. Ale servisní nejistota mě na ni fakt odradila. Je to krasnej stroj, ale i kámoš mechanik mě od ní hodně odrazoval. Mají tam jakousi konstrukční pitomost ve vlozkach a dřív nebo později to jde vždy do kopru :). Škoda, je to pro mě nejhezčí motard. Na jednu jsem se byl kdysi podívat a projet - je to pěkná bestie. Jen ty střeva vyměnit za něco jiného :D

(reakce na) Enduro pro začátečníka

15.12.2019 v 20:13 | Nahoru | #20
mRKEF> tak, tak krásna mašina, len ten servis , tá Husqvarna TE 449 tiež nie je servisná výhra, (vyrobili len cca 3000 kusovň ale aspoň je striekačka a jodnobuch.. Aj ten zázrak vychvaľovaný vývodové koliesko sekundáru v osy kývačky je v blate blbosť. To RXV , no síce môže byť sranda jazdiť v teréna na dvojválci, a ešte som ani nevedel o tej konštrukčnej závade na valcoch. Boli aj 550 tie RXV, aj SXV , alebo 600 ?

1 reakcí na tento příspěvek Enduro pro začátečníka

16.12.2019 v 09:34 | Nahoru | #21
krokos: jsou 450 a 550 ... jak v enduro tak v SM verzi, kamarad ma to enduro a jezdi to, ale moc toho na nem nenajel... spis takova sberatelska zajimavost

me teda nefunkcnost starteru na TE300 stvala fakt dost a to to chyta na paku dobre, takze jsem to musel cely predelat. ono na tech 300 2t od ktm ten starter po 100hod umre snad kazdemu...

Naposledy editováno 16.12.2019 09:36:03

1 reakcí na tento příspěvek Enduro pro začátečníka

16.12.2019 v 10:47 | Nahoru | #22
Ta Aprilia je raketa, to jo. I ten zvuk z těch laufu originálu je luxusní. Zřejmě mi zůstane navždy zapovezena :D. I když měl jsem několikrát nutkání si to pořídit. Najedu celkem hovno za rok, takže po servisu za 50 by mi třeba vydržela 2 roky :D.

Ten kámoš mechanik mi to vysvětloval, že tam je trochu blbě udělaná vložka do válce a dřív nebo později se to pojebe a začne pouštět myslím voda. Sám ji chtěl taky, ale i on jako mechanik, který přemýšlel nad tím, jak si to upravit, aby to fungovalo lépe, dal od toho ruce pryč :).

Letos jsem měl s jednou cest na sprintu v trebesove. S er6 jsem ho dokonce udělal o tisicinky a vyhrál naší dvouclennou skupinu :D. Bavil jsem se s ním, že ještě den před sprintem měl motor na ponku . Prostě kasicka jak se patří asi.

(reakce na) Enduro pro začátečníka

16.12.2019 v 11:06 | Nahoru | #23
mRKEF> Ono to zas tak moc nejede, je to tezsi... do terenu to nema zadnou vyhodu a jako SM tam asi taky neni nic extra co by opodstatnovalo pouzivani takhle "sloziteho" stroje proti tomu co aktualne frci v MX... ta 450 proti soucasnym 450 mozna pojede o neco lepe ve vysokejch otackach, ale to zrovna neni to co na motokarovych tratich dela zasadni rozdil v casech...

Na sport je potreba neco co funguje... technicke kuriozity jsou jen pro zlost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pro začátečníka

16.12.2019 v 12:20 | Nahoru | #24

assassin píše: krokos: jsou 450 a 550 ... jak v enduro tak v SM verzi, kamarad ma to enduro a jezdi to, ale moc toho na nem nenajel... spis takova sberatelska zajimavost

me teda nefunkcnost starteru na TE300 stvala fakt dost a to to chyta na paku dobre, takze jsem to musel cely predelat. ono na tech 300 2t od ktm ten starter po 100hod umre snad kazdemu...



Přesně tak, pokud chceš jezdit v terénu, tak je startér jedna z nejužitečnějších věcí. Já jsem u toho dost vyflusanej a navíc si občas potřebuju v krkolomné pozici (kdy si nedovedu představit pokoušet to nakopnout) pomoct motorem. Takže u endura by pro mě byl startér jedna z priorit. Čím víc člověk umí, tím víc to asi dovede oželet (má fyzičku, chcípá mu to méně....), ale pro začátečníka za mě naprostá nutnost.
V případě že se jezdí jen polňačky, tak je to teda asi jedno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pro začátečníka

16.12.2019 v 12:34 | Nahoru | #25
Dave81> Tak s tím taky souhlasím. Měl jsem chvíli Gase EC125 jen s nakopávačkou. Nejdřív jsem si myslel, že to bude sranda. Je to jen 125 a je to bez nutnosti starat se o baterku. Ale záhy jsem poznal, že startér je fakt třeba. Aspoň pro gumoida jako já. Nedej bože, když stroj třeba nechytá na škrt, tak je nakopávání peklo. Takže po zkušenosti s/bez - jedině se startérem.

assassin: taky pravda. Ta Aprila je takovej malej vlhkej sen, ale právě ten atyp a náročný servis mě tuhle "lásku" zatím zapověděly. Škoda škoda, protože opticky je to pro mě asi nejhezčí mašina typu motard/enduro. Hlavně ta prdelka a ty origo výfuky schované pěkně pod sedlem a lehce vykukující jsou bomba. Nechápu lidi co na to dali laďák - opticky to pak stojí za vyliž prdel. A kravál to taky dělá i se sériovkou :).

Naposledy editováno 16.12.2019 12:35:25

(reakce na) Enduro pro začátečníka

16.12.2019 v 14:02 | Nahoru | #26

mRKEF píše: Dave81> Tak s tím taky souhlasím. Měl jsem chvíli Gase EC125 jen s nakopávačkou. Nejdřív jsem si myslel, že to bude sranda. Je to jen 125 a je to bez nutnosti starat se o baterku. Ale záhy jsem poznal, že startér je fakt třeba. Aspoň pro gumoida jako já. Nedej bože, když stroj třeba nechytá na škrt, tak je nakopávání peklo. Takže po zkušenosti s/bez - jedině se startérem.

assassin: taky pravda. Ta Aprila je takovej malej vlhkej sen, ale právě ten atyp a náročný servis mě tuhle "lásku" zatím zapověděly. Škoda škoda, protože opticky je to pro mě asi nejhezčí mašina typu motard/enduro. Hlavně ta prdelka a ty origo výfuky schované pěkně pod sedlem a lehce vykukující jsou bomba. Nechápu lidi co na to dali laďák - opticky to pak stojí za vyliž prdel. A kravál to taky dělá i se sériovkou :).



mam za to, ze ta motorka s tim origo vyfukem nejela.. proto tam vsichni cpali aftermarket...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pro začátečníka

16.12.2019 v 14:42 | Nahoru | #27
krokoš> Mňo, radšej mať niečo, na čom sa dá jazdiť, hoci je to drahšie... nedávno som skúšal TMky a proti 250/300 je 450ka niekde inde a pre začiatočníka nie k lepšiemu. To už radšej dvojtakta, ten aspoň nezastane na mieste, keď to zavrieš.

(reakce na) Enduro pro začátečníka

16.12.2019 v 17:30 | Nahoru | #28

Metric píše: krokoš> Mňo, radšej mať niečo, na čom sa dá jazdiť, hoci je to drahšie... nedávno som skúšal TMky a proti 250/300 je 450ka niekde inde a pre začiatočníka nie k lepšiemu. To už radšej dvojtakta, ten aspoň nezastane na mieste, keď to zavrieš.


Čau, ja som teda spokojný s tým čo mám. TE 449. Je to oproti BMW upravené , má znížené otáčky z 9000 na 7000 ot. Zmenšený prierez sania čiže posunutý kruťák dolu . Čo jazdím ja podľa moderných rád, že používam stale dvojku na štart a jednotku vôbec neradím a v zátačkách (teda pred zátačkou) práca zo spojkou , teda som skúšal, priznám sa čo to tá chudera znesie aká najnižšie otáčky, šlo to furt a okamžitý záber zo spodku a hrabanie to sa mi páááááči , vivat striekačka. Čo sa týka testov tj motorky roku pána 2012, keď to bolo moderné tak bola najslabšia blbý posed , ale dobré brzdy, som rád, že ju mám a že funguje najazdil som 50 MTH , samo po poopravovaní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pro začátečníka

17.12.2019 v 16:13 | Nahoru | #29

Pedl píše: Pokud ti nevadí absence startéru tak vem xr400, je lehčí.



už nepamatuju, na kterou stranu když to upadlo, vrhal jsem se po kohoutu a zavíral benzín...páč to bylo velké nakopávání.

sehnat hezký xr400 je trochu na úrovni "krásná dvojková oktávka v tdi po důchodci s 90 tkm za 120 tisíc" - občas o tom slyším, ale nikoho neznám osobně (a to auto jsem neviděl).
já prodal xr ve 2008 nebo 2009 a bylo jedno z těch technicky hezčích (pravda, nemělo tacho a maska nebyla origo - bývalý majitel si sundal brýle a nevšiml si zákopů) - a od té doby uplynulo 10 let

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pro začátečníka

17.12.2019 v 17:15 | Nahoru | #30
mariano> Tak záleží co si představuješ pod pojmem hezký. Všechno to jsou staré jednoválce trápené v terénu. Ale často jdou snadno zrepasovat. Většina lidí je rádo když to pár měsíců po koupi vydrží a pak tomu věnují pořádnou péči Škoda že už se ty 400vky nedělají (teda tady v Evropě), nová by stála za koupi.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki DR-Z4S dual sport [1, 2] Suzuki DR-Z400S Jenik789 46 13.11.2024 v 20:45 kokonhead
Husqvarna TE 410 Husqvarna TE 410 Tomek1 5 4.8.2024 v 10:58 ktm525smerák
Nejede z nízkých otáček karburátor Suzuki DR-Z400S Fic6 11 26.4.2024 v 07:24 Fic6
Husqvarna 410 TE Výměna oleje Husqvarna TE 410 Tomek1 15 14.4.2024 v 09:04 assassin
Husqvarna 410 TE přerušovač blinkrů Husqvarna TE 410 Tomek1 11 10.4.2024 v 12:18 Tomek1

TOPlist