Rád bych se zeptal jestli by jste mi doporučili něco z mého výběru, nebo je pro mě jako enduro začátečníka lepší koupit něco jako XT600, DR650 nebo i třeba DT125, na tom se naučit základy a pak koupit případně něco jinýho.
Naposledy editováno 11.12.2019 21:26:35
Budeš jezdit sám (nedoporučuju) nebo s partou (co mají za stroje, jaký jezdí terén...?).
Jak jsi technicky zdatný? Opravy/údržba na ostrém enduru je otázka přípravy na každou vyjížďku.
Jaké máš ambice? Třeba dle videí na YT - co tě lákal?
A samozřejmě kolik si ochotný do toho dávat - není to jen o pořízení mozorky - potřebuješ výbavu (10k je minimum, aby to mělo úroveň tak aspoň 15k a víc) a samozřejmě provozní náklady - kolik si představuješ, že průměrně vyjde jedno odpoledne na enduru?
Není to o tom, že jsi začátečník, ale o tom jak si enduro ježdění představuješ a co jsi ochotný tomu obětovat.
Naposledy editováno 11.12.2019 22:06:07
1 reakcí na tento příspěvek Enduro pro začátečníka
já měl jako první enduro xr400 a už je to babička...a ostrá tě může spíš odradit.
ty 600 jsou také dobré, třeba xt600/660, dr600, atp., ale to jen v případě, že budeš jezdit více po silnici než v terénu. a sám za sebe jsem se vždy více (a rychleji) naučil na slabší motorce
1 reakcí na tento příspěvek Enduro pro začátečníka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pro začátečníka
vypocet 1000kc/1mth docela sedi. ono to neni jen menit olej, odchazi - meni se tam toho vic. dost zalezi, jestli clovek dodrzuje preventivni vymeny nebo si je natahne... ale ono se to casto ozve samo, prepakovani, tlumice, kontrola vuli, retez + voditka, loziska v kolech...
pokud koupi 250 4t do 60ti tis, dost mozna ho ceka vsechno vyse vypsane a jeste neco navic....
cimze teda nerikam, ze ruce pryc od ostre, ja bych uz nic jineho nechtel... ale dosetril bych a vzal bych neco co nejnovejsiho a osobne mi pro hobika prijde skoro lepsi 450...
1 reakcí na tento příspěvek Enduro pro začátečníka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pro začátečníka
Naposledy editováno 12.12.2019 21:13:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pro začátečníka
assassin píše: jees> osobne mi pro hobika prijde skoro lepsi 450...
na jeden/dva dny ano. od třetího dne mě řídí motorka a ne já ji. příští bude slabší
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pro začátečníka
1 reakcí na tento příspěvek Enduro pro začátečníka
1 reakcí na tento příspěvek Enduro pro začátečníka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pro začátečníka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pro začátečníka
prackarr píše: spacy> předražený v uvozovkách ano, nesehnatelný v dobrém stavu to rozhodně není. A startování Honda XR 400 je naprosto na pohodu tam bych se toho nebál
Čau, dlho som pásol po Honde XR 600 R , ale myslel som na ňu, keď som sa trápil v blate minulú neďeľu. Nič , ani hnutia manipulácia v tom bahne , pohroma. Myslel som na tú XR-ku, ako by som to v tých zablatených čižmách , kick by bol problém nájsť, nakopával. Ja som len stlačil zázračný čudlík a tradááá. Pomoc je, neliezť do blata.
PS: spacy
Naposledy editováno 15.12.2019 07:18:52
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pro začátečníka
prackarr píše: krokoš> xr600 jsem měl čtyři roky a naprosto se mýlíš. Ta motorka pokud má správně nastavený motor jde startovat dokonce lépe než xr400. Startoval jsem jí i rukou a šla roztlačit na jedničku na půl metru v pantoflích. V terénu i když jsi otočil vzhůru nohama Tak po zmáčknutí dekompresoru a třikrát šlápnutí naprázdno šla nastartovat na první kopnutí a nemusel si hledat ani polohu Takže v tomto případě ta motorka Čarovné tlačítko vůbec nepotřebovala.
Tak, tak, si lepší borec ako ja, som šmatlavejší a ešte som si na XT 600 utrhol na pravej nohe bočný väz v kolene a aj predný a zadný krížny väz( v 2011 roku, ako ten čas letí ) . Bočný mám už OK si myslím, ale tie krížne väzy nemám urobené . tie XR 600 R sú parádne mašiny oproti XT a TT a XL. Pri kúpe ma potom zlákalo vstrekovanie, ešte som nemal také enduro bez karbecu.. Robil som chlapcom asi štyri tie XR jednokarburátorové , tak ich poznám . Ja som mal vo výhľade jednu z dojču za 2000 € na cestných enduro gumách a ešte mala aj namontované zadné stupačky, čiže ešte ju nestihli nezničili naši borci. Potom sa mi žena smiala , že na tom budem ako z minulého storočia , tak som kúpil TE 449. ešte som mal vo výhľade Apríliu RXV 450, ale dva valce dva karbeci a ..to by bola sranda.
1 reakcí na tento příspěvek Enduro pro začátečníka
1 reakcí na tento příspěvek Enduro pro začátečníka
me teda nefunkcnost starteru na TE300 stvala fakt dost a to to chyta na paku dobre, takze jsem to musel cely predelat. ono na tech 300 2t od ktm ten starter po 100hod umre snad kazdemu...
Naposledy editováno 16.12.2019 09:36:03
1 reakcí na tento příspěvek Enduro pro začátečníka
Ten kámoš mechanik mi to vysvětloval, že tam je trochu blbě udělaná vložka do válce a dřív nebo později se to pojebe a začne pouštět myslím voda. Sám ji chtěl taky, ale i on jako mechanik, který přemýšlel nad tím, jak si to upravit, aby to fungovalo lépe, dal od toho ruce pryč :).
Letos jsem měl s jednou cest na sprintu v trebesove. S er6 jsem ho dokonce udělal o tisicinky a vyhrál naší dvouclennou skupinu :D. Bavil jsem se s ním, že ještě den před sprintem měl motor na ponku . Prostě kasicka jak se patří asi.
Na sport je potreba neco co funguje... technicke kuriozity jsou jen pro zlost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pro začátečníka
assassin píše: krokos: jsou 450 a 550 ... jak v enduro tak v SM verzi, kamarad ma to enduro a jezdi to, ale moc toho na nem nenajel... spis takova sberatelska zajimavost
me teda nefunkcnost starteru na TE300 stvala fakt dost a to to chyta na paku dobre, takze jsem to musel cely predelat. ono na tech 300 2t od ktm ten starter po 100hod umre snad kazdemu...
Přesně tak, pokud chceš jezdit v terénu, tak je startér jedna z nejužitečnějších věcí. Já jsem u toho dost vyflusanej a navíc si občas potřebuju v krkolomné pozici (kdy si nedovedu představit pokoušet to nakopnout) pomoct motorem. Takže u endura by pro mě byl startér jedna z priorit. Čím víc člověk umí, tím víc to asi dovede oželet (má fyzičku, chcípá mu to méně....), ale pro začátečníka za mě naprostá nutnost.
V případě že se jezdí jen polňačky, tak je to teda asi jedno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pro začátečníka
assassin: taky pravda. Ta Aprila je takovej malej vlhkej sen, ale právě ten atyp a náročný servis mě tuhle "lásku" zatím zapověděly. Škoda škoda, protože opticky je to pro mě asi nejhezčí mašina typu motard/enduro. Hlavně ta prdelka a ty origo výfuky schované pěkně pod sedlem a lehce vykukující jsou bomba. Nechápu lidi co na to dali laďák - opticky to pak stojí za vyliž prdel. A kravál to taky dělá i se sériovkou :).
Naposledy editováno 16.12.2019 12:35:25
mRKEF píše: Dave81> Tak s tím taky souhlasím. Měl jsem chvíli Gase EC125 jen s nakopávačkou. Nejdřív jsem si myslel, že to bude sranda. Je to jen 125 a je to bez nutnosti starat se o baterku. Ale záhy jsem poznal, že startér je fakt třeba. Aspoň pro gumoida jako já. Nedej bože, když stroj třeba nechytá na škrt, tak je nakopávání peklo. Takže po zkušenosti s/bez - jedině se startérem.
assassin: taky pravda. Ta Aprila je takovej malej vlhkej sen, ale právě ten atyp a náročný servis mě tuhle "lásku" zatím zapověděly. Škoda škoda, protože opticky je to pro mě asi nejhezčí mašina typu motard/enduro. Hlavně ta prdelka a ty origo výfuky schované pěkně pod sedlem a lehce vykukující jsou bomba. Nechápu lidi co na to dali laďák - opticky to pak stojí za vyliž prdel. A kravál to taky dělá i se sériovkou :).
mam za to, ze ta motorka s tim origo vyfukem nejela.. proto tam vsichni cpali aftermarket...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pro začátečníka
Metric píše: krokoš> Mňo, radšej mať niečo, na čom sa dá jazdiť, hoci je to drahšie... nedávno som skúšal TMky a proti 250/300 je 450ka niekde inde a pre začiatočníka nie k lepšiemu. To už radšej dvojtakta, ten aspoň nezastane na mieste, keď to zavrieš.
Čau, ja som teda spokojný s tým čo mám. TE 449. Je to oproti BMW upravené , má znížené otáčky z 9000 na 7000 ot. Zmenšený prierez sania čiže posunutý kruťák dolu . Čo jazdím ja podľa moderných rád, že používam stale dvojku na štart a jednotku vôbec neradím a v zátačkách (teda pred zátačkou) práca zo spojkou , teda som skúšal, priznám sa čo to tá chudera znesie aká najnižšie otáčky, šlo to furt a okamžitý záber zo spodku a hrabanie to sa mi páááááči , vivat striekačka. Čo sa týka testov tj motorky roku pána 2012, keď to bolo moderné tak bola najslabšia blbý posed , ale dobré brzdy, som rád, že ju mám a že funguje najazdil som 50 MTH , samo po poopravovaní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pro začátečníka
Pedl píše: Pokud ti nevadí absence startéru tak vem xr400, je lehčí.
už nepamatuju, na kterou stranu když to upadlo, vrhal jsem se po kohoutu a zavíral benzín...páč to bylo velké nakopávání.
sehnat hezký xr400 je trochu na úrovni "krásná dvojková oktávka v tdi po důchodci s 90 tkm za 120 tisíc" - občas o tom slyším, ale nikoho neznám osobně (a to auto jsem neviděl).
já prodal xr ve 2008 nebo 2009 a bylo jedno z těch technicky hezčích (pravda, nemělo tacho a maska nebyla origo - bývalý majitel si sundal brýle a nevšiml si zákopů) - a od té doby uplynulo 10 let
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro pro začátečníka
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki DR-Z4S dual sport [1, 2] Suzuki DR-Z400S | Jenik789 | 46 | 13.11.2024 v 20:45 kokonhead |
Husqvarna TE 410 Husqvarna TE 410 | Tomek1 | 5 | 4.8.2024 v 10:58 ktm525smerák |
Nejede z nízkých otáček karburátor Suzuki DR-Z400S | Fic6 | 11 | 26.4.2024 v 07:24 Fic6 |
Husqvarna 410 TE Výměna oleje Husqvarna TE 410 | Tomek1 | 15 | 14.4.2024 v 09:04 assassin |
Husqvarna 410 TE přerušovač blinkrů Husqvarna TE 410 | Tomek1 | 11 | 10.4.2024 v 12:18 Tomek1 |