Long story short: Motorka nastartovala, ale vůbec nedržela volnoběh, chcípala. Tušil jsem bordel v karburátorech, takže jsem je rozhodil a vyčistil, byly zalepené volnoběžné trysky. Vyčistil jsem, preventivně dal nové svíčky, seřídil synchronizace a zkusil. Asi jednu projížďku to jelo OK a pak najednou vypadával jeden válec na volnoběh - opět ucpaná tryska. Začal jsem tušit průser v nádrži a opravdu, zevnitř trochu vyrezla. Takže komplet odrezení a natankován nový benzín. Koupen čistič karburátorů a pořádně jsem vše pročistil, prostříkal všechny kanálky, profoukal stlačeným vzduchem. Asi dvě projížďky to vydrželo bez problému. A najednou další den nastartuju a na volnoběh se to "hádá" a hází mi to benzín do vzduchového filtru. Opět jsem rozhodil karburátory, opět jsem našel bordel v plovákovce. Předpokládal jsem, že jsou to nějaké zbytky z nádrže, takže jsem hodil před karburátory jemný papírový palivový filtr a opět pořádně vyčistil karburátory, opět profoukal všechny kanálky kompresorem atd. Pro sychr jsem taky dal nové jehlové ventilky a zkontroloval hladinu. Problém už to ale nevyřešilo...
V současné chvíli jsem ve stavu, kdy motorka vcelku normálně jede (byť mi přijde, že nemá výkon, který má mít - na dálnici se skoro nedostane přes 140 km/h), ale má problém držet volnoběh. Když ho o něco zvednu šroubem volnoběžných otáček tak už ho udrží, ale je znát, že se "hádá" a že je volnoběh zbytečně moc zvednutý - padají otáčky pomaleji, než jsem zvyklý. Ještě jednou jsem si pro sychr střihnul komplet rozborku karburátorů a prostříkání a profoukání každého jednotlivého kanálku, samozřejmě bez efektu. Také jsem znovu zkontroloval synchronizace - podle budíků taky v pořádku (ačkoli pohledově je znát, že je jedna škrtící klapka otevřena o něco více než ta druhá - proč?)
Začal jsem podezřívat, jestli není šotek někde v elektrice a udělal pár pokusů. Pokud za běhu odpojím fajfku jednoho z válců, má pravý válec poslechem vyšší volnoběžné otáčky, než válec levý. Nedává mi to ale smysl, měl jsem za to, že tohle řeší synchronizace škrtících klapek a ta je provedena dle podtlakových budíků, správně.
Hlavně se celkově ten běh zklidní, hladší chod je když jeden z válců odpojím, než když běží oba zároveň...
Druhá věc, které jsem si všiml - pokud za běhu odpojím fajfku a držím ji v ruce, začne brnět, jakoby lehce probíjet. To se týká obou fajfek, je to normální? Dělá to jen když v ní není svíčka, pokud do ni zastrčím svíčku a opřu ji o hlavu, normálně háže jiskru a neprobíjí. Jsou to stíněné NGK, jedna stará 5 let, druhá cca 2,5 roku. Kabely ke svíčkám taktéž měněny 2,5 roku zpět.
Snažil jsem se to zachytit na video, ideální to není, ale na konci je to (cca od 0:25) doufám slyšet:
Máte někdo nápad po čem jít, prosím?
Naposledy editováno 11.08.2022 21:46:40
1 reakcí na tento příspěvek Nepravidelný volnoběh, hádání válců
K té nepravidelnosti při vypínání válců - KLE, GPZ, atd., všechny tyhle japonské dvouválce mají nepravidelné zapalování 540°/180°. Takže na jeden válec při zvýšeném volnoběhu pojede pravidelněji, než s oběma.
Když ti to nejde naštelovat budíkama, pomož si uchem a pootoč pilotním šroubkem bohatosti.
Naposledy editováno 11.08.2022 22:24:30
2 reakcí na tento příspěvek Nepravidelný volnoběh, hádání válců
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepravidelný volnoběh, hádání válců
Ariete píše: A volnoběh dej 1200.
A bude to opravený
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepravidelný volnoběh, hádání válců
Ariete píše: Ano fajfky kopou, když je uzemníš rukou ...
K té nepravidelnosti při vypínání válců - KLE, GPZ, atd., všechny tyhle japonské dvouválce mají nepravidelné zapalování 540°/180°. Takže na jeden válec při zvýšeném volnoběhu pojede pravidelněji, než s oběma.
Když ti to nejde naštelovat budíkama, pomož si uchem a pootoč pilotním šroubkem bohatosti.
Temi 270 stupni si si jistej? Podle meho je KLE standardni paralelni twin...
Aha, koukam, ze uz jsi to editoval
Naposledy editováno 11.08.2022 22:32:17
Koudy01> Díky za tip, zítra zkusím proměřit fajfky a když budu v tom, proměřím pro sychr i odpory na indukčkách.
Naposledy editováno 11.08.2022 23:20:35
2 reakcí na tento příspěvek Nepravidelný volnoběh, hádání válců
Probijejici fajfky neres, to proste delaji, kdyz je chytnes do ruky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepravidelný volnoběh, hádání válců
To s tou klapkou mi vrtá hlavou, proč mám při jejich seřízení na “stejně otevřenou” polohu podtlaky úplně jinak a naopak při seřízení na stejný podtlak rozhozenou polohu klapek…
Myslím ale, že to není hlavní příčina, neboť problém setrvává (včetně těch “rozhozených” podtlaků) i při běhu bez filtru, kdy by měly mít oba karburátory stejné podmínky. Každopádně díky za tipy, ještě projdu příruby karburátor-hlava a případně zkusím objednat nové volnoběžné trysky.
1 reakcí na tento příspěvek Nepravidelný volnoběh, hádání válců
Nakonec jsem sehnal jiné karburátory a motor běží normálně.
Myslím si, že jsou ucpané nějaké kanálky, ke kterým se nejde dostat a ultrazvuk ani kompresor je vyčistit nedokáží.
vilemx> Sakra, to nerad slyším. Já na ultrazvuku zatím nebyl, jen čistič + kompresor, takže ultrazvuk ještě můžu zkusit...
Podle toho co tu čtu předpokládám tedy, že elektriku můžu u tohoto problému vyloučit a plně se soustředit na karburátory? Prošel jsem ještě příruby k válcům, taktéž v pořádku, nepřisávají.
P. S. zkus změřit kompresi
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
sedlo Kawasaki KLE 500 | Ladan66 | 9 | 12.8.2024 v 18:28 Kohlstein |
Problém s bohatostí směsi Kawasaki KLE 500 | dadanek1999 | 19 | 17.7.2024 v 19:38 dadanek1999 |
KLE 500 nestartuje Kawasaki KLE 500 | dobryvojaksvejk | 3 | 16.7.2024 v 10:06 dobryvojaksvejk |
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 | FormanCZE | 3 | 3.6.2024 v 08:53 FormanCZE |
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 | dobryvojaksvejk | 32 | 21.5.2024 v 16:52 krokoš |