Téma: opotřebení zadní pneumatiky
7.7.2018 v 22:31
Zadní guma se mě vždy sjede do lichoběžníka. Tedy splacatí se vršek a sjedou boky, takže zbydou dva hřebeny. Motorka je silně přetížená a nejezdím nijak pomalu. Kupuji vżdy zesílené gumy a hustím o něco více. Zadní na 3,1 místo 2,9 ale je to jak vidím málo. Teď mám novou Pilot road 4 GT asi 700k a chci jî dohustit tak na 3,5. Nevím ale co si můžu dovolit, protože v horku to pak vyletí až o 0,6 výš tak aby to nebylo moc. Pořàd cestou upouštět a dofukovat se mě fakt nechce.
Ta poslední se mě teď odporoučela po 7000 km v půl jedné v noci na dálnici ve Švédsku. Byla to celodenní šílená anabáze. Guma by asi domů s odřenejma ušima dojela ale....
Ráno prázdná, dírka jak po špendlíku nalezena fakt s lupou. Knoty mám ale lepidlo horkem vyteklo a zbylo jen trochu. Navíc jsem to nenechal uschnout a hned jel, takže to ucházelo. Lepidlo nikde neměli, tak jsem až ve čtvrtým pneuservisu sehnal opravu na počkání (čtvrtek 10 ráno!!). Opravář to třikrát!!!zouval a pořád to ucházelo (dírka po tom knotu nic jinýho). Nová guma nebyla, on jen krčil rameny ( cena 300 SEK). V zoufalství jsem tam nafoukal sprej pěny a vyjel jsem 50 km pro novou gumu. Tu jsem koupil ve velký firmě Nord bikes v pět odpoledne (tedy přístupem k zákazníkovi je každý český obchod strčí do kapsy). Servis mají ale přezutí na počkání ani náhodou. Pěna nějak držela ale na 270 km do dalšího ubytování jsem to neviděl, tak jsme se vydali hledat nocleh. Ani náhodou nikde nic (teda nevím kde spěj ti co jezdí na blind). Takže pomalu 70 až 80 vpřed. Po 50 km vyletěl ten špunt nebo co tam dal ten odborník. U pumpy našli tubu lepidla tak jsem tam nacpal 3 knoty a jel jsem. Po dalších 60 km to ušlo náhle během 1km na dálnici (no je pravda že jsem zkoušel jet 90, což jsem asi neměl). Nemají tu krajnice a při prázdný gumě je bočák moc dlouhej a nebylo na co najet ani kam pomalu doťapat (přede mnou bylo zůžení do jednoho pruhu, stát se to o 300m dál zablokoval bych dálnici). Seděl jsem tedy na motorce, nastartovaný motor, blikačky, zadní mlhovky - 3 hodiny) Volal jsem 112(třikrát) ale prostě nijak nepomohli. Zkusil jsem tedy českou asistenci ( platím si havarijko) a ejhle oni to ve 3 ráno zařídili. Odtahovka mě dovezla před pneuservis kde mě ráno gumu přehodili.
Blbá zkušenost. Jako první opatřenî tedy hledám na kolik to foukat, aby to vydrželo víc. Ta dírka byla v tom zeslabeným boku. Na další dluhou cestu zadní novou sebou.
Co myslíte, na kolik se dá ta zadní hustit?
Naposledy editováno 07.07.2018 23:46:05
Blokovaní uživatelé: findejs1310, Uzivatel507
se-se>
mno, že bych někam přibalil ještě pořádnou truhlářskou svěrku?
Nechci ti do toho kecat,ale než bych řešil co si všechno vezmu, tak bych to kolo napřed zkusil doma přezout,hlavně přední,ono to na koleni není jen o shození patky ale taky abys nedojebal ráfek.Dolph-cz píše: zkoušel jsem několikrát,někdy se to podaří a jindy ani hovno.jak tak nad tím přemýšlím,možná je to i o velikosti-SUV a podobné balóny se daří lépe,než malé pneumatiky.
ještě upřesním,že nejde o to,jestli guma naskočí,ale prostě vytvořit takovou optimální směs,aby pěkně blafla-to je problém.
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
Pár postřehů - světlá výška, nic moc. Předělání a zesílení bočáku, dobře, ale pořád to drží na jednom šroubu, a ten já už viděl rupnout dvakrát, B600 a Z750. Hlásiče náklonu - zbytečná váha. Chybí ti rezerva na Rebela, bál bych se o to víko. Chtělo by to gumu spíše na nezpevněné cesty. Dostatečnou zásobu pepřáku na psy - hlavně ho mět po ruce, ne na dně kufru! Ještě bych vyzkoušel tahání samotného Rebela v rukou - nějaký bazmek, který nastrčíš do závěsu a pohodlně chytíš do ruky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
se-se píše: Maxipes_Fík> spíš se vydávám opačnoucestou - odlehčuji.Ale jde to ztuha, zatím jsem vyřadil jedny sikovky a šroubovák, zvažuji i jednu sadu inbusů
To byl vtip, ale pomocí svěráku namontovaném na ponku a dvou prkýnek se dá patka gumy z ráfku srazit pohodlně.
ramlik> ten bočàk je proti překocení v malých úhlech takže malý klopný moment. Světlá výška motorky je jen o 20mm níže než originální. Hlásič náklonu tam je kvůli tomu upravenýmu bočáku - nerad bych škrtal jako první stojanem(zatím jsem škrtl jen jednou a to na kruháči). Rebel nepíchne. A když tak opravitelně. Zatížení toho kola je fakt malý proto tomu na co je dělaný. Rebelem v ruce pojíždím po garáži iokolo domu v pohodě. S těma gumama simoc vybírat nemůžu, po dlouhým vybíráni jsem novou sadukouoil Bridgestone Battlax T31GT. Ale i na cestovních gumách jsem se najezdil fakt hodně po cestách a šotolinách. Opatrně a nerad ale jde to.
Pepřák mám typ Jet a po ruce tak, že je k použití akcí jedné ruky do 4 sec (nacvičeno) a pro nejhorší případ stejně pohotově dost solidní nůž ostrý jako břitva a taky teleskop.
Pepřák mám typ Jet a po ruce tak, že je k použití akcí jedné ruky do 4 sec (nacvičeno) a pro nejhorší případ stejně pohotově dost solidní nůž ostrý jako břitva a taky teleskop.
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
jsem zvědav, kdy přijdou na řadu nádrže s heliem pro odlehčení motorky
Lad22 píše: jsem zvědav, kdy přijdou na řadu nádrže s heliem pro odlehčení motorky
Že by to předělal na vzducholoď?, vodík je lehčí a levnější, ale rád hoří a bouchá. Taky by se dala odlehčit aerodynamicky, sice by to fungovalo jen za jízdy a za cenu zvýšeného odporu vzduchu (ale to by ty nádrže měly taky) a spotřeby paliva, ale pneumatikám by se ulevilo
abych napsal, jak to s pneumatikou dopadlo:
zadní Michelin Pilot Road 4 GT po 8 tis km při stejném zatížení jako Pirelli Angel GT A - viz úvodní fotky vlákna
Tu Michelinku jsem jezdil přefouknutou o 0,3 Bar. Pirellka byla po 7 tis totálně hin, Michelinka by klidně najela dalších 6 tis.
Nemyslím, že Pirelli jsou špatný gumy. Zde je přední Pirelli Angel GT A po 16 tis km !!
Je pravda, že ten předek je zatížený nesrovnatelně méně ale s tou zadní Pirellkou bylo fakt něco špatně
Naposledy editováno 03.11.2018 21:11:11
zadní Michelin Pilot Road 4 GT po 8 tis km při stejném zatížení jako Pirelli Angel GT A - viz úvodní fotky vlákna
Tu Michelinku jsem jezdil přefouknutou o 0,3 Bar. Pirellka byla po 7 tis totálně hin, Michelinka by klidně najela dalších 6 tis.
Nemyslím, že Pirelli jsou špatný gumy. Zde je přední Pirelli Angel GT A po 16 tis km !!
Je pravda, že ten předek je zatížený nesrovnatelně méně ale s tou zadní Pirellkou bylo fakt něco špatně
Naposledy editováno 03.11.2018 21:11:11
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
Vidím že už s sebou taháš náhradní pneumatiky takže máš vyřešený další problém. Ještě doporučuju s sebou zouvačku a už tě nezastaví nic.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
dave-lister> mám montážní duralový páky, kterými, alespoň podle návodu, lze gumu i odrazit z ráfku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
se-se> Patku gumy odrazíš pomocí bočního stojanu. Motorku prostě zvedneš, někdo ti dá pod boční stojan kolo a ty stojan opřeš o gumu. Úplně stejně jako na běžný zouvačce, akorát k tomu potřebuješ druhou motorku.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
dave-lister> dělám to tak běžně, protože mám centrál tak to jde snadno i v jednom. Ale jsou pneu, které fakt nejdou :-/ (K60 scout třeba), pak ti pomůže jen hodně trpělivosti, síly a vhodné nářadí. Doma jsem to vyřešil třeba truhlářskou svěrkou. Na cestách vhodnýma montpákama.
_zdenda_> právě tyto montpáky mám. Kvůli tém náhradním gumám jsem teďpředělal celý zadek. Nový horní kufr podobný bočním a na něj stejný nosič náhradní gumy jako na vozíku. Na kufru mám krásnýnový sdružený led světla z kamionu . Až to bude úplně hotový dám fotku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
_zdenda_> zrovna k60 jsem si v sobotu přezouval a nic strašného, např. E-07 mi přijde horší. Vrazím montpáku do škvíry, zatlačím na ni kolenem, pootočím pneu, tak po celém obvodu i z druhé strany, postupně to povolí.
Ale s alu ráfky jsem ještě nedělal.
Ale s alu ráfky jsem ještě nedělal.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 20 | 12.4.2024 v 14:49 Piwell |
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 3.4.2024 v 12:46 Neeno |
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 24.5.2023 v 18:36 Pedl |
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 16 | 20.5.2023 v 12:02 crestik |
řízení Suzuki GSX 1250 FA | rteprapšak | 12 | 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid |