Pohybuji se v JČ, spíš k Vysočině a i když se se zdá, že to na Českomoravský vrchovině bude s možnostmi OK, tak to úplně není pravda. Samozřejmě uvažuji spíš o nějaké legální formě, protože přijít o papíry někde v lese se mi z pohledu práce moc nehodí.
To, jakou mašinu zvolit nebudu rozvádět, toho je tady mraky (ostré EXC nebo klidnější 690R, pokud koukám na KTM).
Na silnicích je to v poslední době masakr, tak si říkám, že občasné zablbnutí na enduru je myslím na místě.
Prostě jen taková úvaha... jak to vidíte?
Naposledy editováno 06.01.2018 21:04:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má smysl v ČR kupovat enduro?
enduro_da píše: Jo, AJP PR5 250 vypadá na začátek jako vhodný kus. Oproti Jawě to nebude takový skok. Navíc se dají objednat zkušení jízdy a prý to s nimi funguje.. Ale osobní zkušenost nemám.
AJP PR5 si koupil kamarád, jezdil i na PR4, to je prej takový traktorovější, hlavně PR5 má podstatně lepší podvozek. Kamarád je v Liberci prodává, svezla se na tom i jeho žena která nemá papíry a seděla naposled na Simsonovi a šlo ji to, na začátek dobrej stroj. V Liberci a tuším v Plzni je možnost se na tom projet víceméně kdykoliv, občas dělaj předváděčky i jinde, hledej.Sám pokukuju po PR7, ale těch peněz a jetý ještě nejsou.
Čau, Tom
Mr.Dreamer píše: Nedá? V čechách? Česko je pro mě jedna z nejlepších zemí na enduro, máš tady skvělé mapové podklady, husté osídlení, takže všude vede nějaká cesta, ta pravidla jsou celkem nejasná, takže ve výsledku s SPZ můžeš na spoustě míst jet legálně, většina orgánů tě stejně nemá na čem honit, těch pár, co už něco slušného terénního mají na tom silně neumí a těch pár kteří umí, mají většinou mozek v hlavě, takže pokud neděláš bordel a jsi slušný, vůbec tě neřeší. Navíc máš u nás členitou krajinu, každej kousek jinej, ale pořád krásnej, spousta věcí k vidění, také tu už lidé žijí nějaký ten pátek.
Když někam jedeš a nespěcháš, není problém projet i dlouhou trasu 95% mimo silnice, stáhneš si Mapy.cz, máš tam vyznačené polňačky, cyklostezky, zajímavosti. je dobré dodržovat pár zásad, mít co nejtišší motorku, nejezdit jak hovado, do slepých zatáček tak, abys to byl schopný vychytat, pokud by jel někdo jako ty v protisměru, v blízkosti jezdce na koni to chcípnout, kolem lidí pomalu, bacha na psy, nejezdit po zasetých polích, nesrát se nikomu na soukromý pozemek, nejezdit pořád dokola v nějakém obydleném místě, obecně nedělat bordel a krásně si pak zajezdíš .
Přesně..
TomElefant750 píše: AJP PR5 si koupil kamarád, jezdil i na PR4, to je prej takový traktorovější, hlavně PR5 má podstatně lepší podvozek. Kamarád je v Liberci prodává, svezla se na tom i jeho žena která nemá papíry a seděla naposled na Simsonovi a šlo ji to, na začátek dobrej stroj. V Liberci a tuším v Plzni je možnost se na tom projet víceméně kdykoliv, občas dělaj předváděčky i jinde, hledej.
Sám pokukuju po PR7, ale těch peněz a jetý ještě nejsou.
Čau, Tom
PR4 v té vyšší specifikaci mají přeci stejné podvozky jako ty PR5 v té specifikaci, jen je jedno vzduch a druhé voda. Samozřejmě když jdeš po těch nižších modelech, tak to stojí na levnějších komponentech, ale to dává smysl, alespoň mi to tedy bylo tak vysvětleno...
Možnosti jsou ale nejlepší je, když tě povodí někdo, kdo jezdí. Samotnýho tě to stejně bude bavit daleko míň, než když si najdeš kumpány. Ale zase ne moc, na desetičlenné tlupy enduráků není nikdo zvědavej...
A nic ti nebrání si zajezdit i jinde. Nevěřil bych, jak jsou perfektní lokality i v tom blbým Chorvatsku.
Mal som 2T 250ccm, ostré enduro, ktoré malo síce výkonu veľa, ale ako začiatočník som ho nedokázal využiť, ani ho mať pod kontrolou a ak som chcel jazdiť len tak kochačkovo, tak to pre tú motorku nebolo to pravé. Chce to jazdca, ktorý sa tomu venuje, odmaká si to, aby si to potom mohol užívať.
Dnes by som kupoval PR4, alebo ekvivalent.
2 reakcí na tento příspěvek Má smysl v ČR kupovat enduro?
Opravdu je pro začátečníka těžký rozhodování, do čeho jít. A i to, jak to celé vidí a co od toho čeká, pokud s tím nemá žádnou pořádnou zkušenost.
Pak jde i o budoucí prodejnost moto, pokud bude chtit postoupit dál.
To tady trochu oživím. Touha po nějakém "enduru" mě popadla minulý podzim. Nikdy jsem to nezkoušel, ale strašně mě začalo lákat poznávání něčeho mimo silnice. Na silnici jezdím cca 17 let, mimo jsem najel nula nula prd a na "krosce" jsem nejel vůbec.
Nechtěl jsem do toho dávat hodně peněz, nebyl jsem si jistý, jestli na to najdu čas a nepřestane mě to bavit.
Moc dlouho jsem ale nevybíral, zakoukal jsem se do starých Husqvaren, které nestály a nestojí ranec, jen je těžké najít něco obstojného za rozumný peníz. Některé, které jsem objel, byly vyloženě chudinky, nakonec jsem ale sehnal model, který jsem chtěl nejméně, a totiž tupou TE410E s 25kW a startérem.
Když koukám zpětně, byl jsem fakt vemeno, je to úžasný nářadí, který BOHATĚ stačí na "moje enduro", což jsou výlety všude možně po krajině, v žádném případě ale huntování nějakého kusu lesa, to mě nebaví, cesta prostě musí ubíhat a pokračovat. Občas se člověk někde zasekne, ale je to "vyřešit a pokračovat dál"...
Jak píšu u sebe v profilu, co jsem si mohl koupit? Husqvarnu za cca 30, která nebude v TOP stavu a bude chtít servis, nebo KTMku za cca 60, která nebude v TOP stavu a bude chtít servis...
No a povedla se Huska, co stála 22, potřebovala servis za cca 10, ale od té doby funguje nádherně a baví mě.
A baví mě dokonce tak, že mám "silniční krizi", tak nějak mě přestává bavit ježdění po silnici... Rychlost mě nějak nebere + ty nic moc silnice + ten provoz, který pořád musíš řešit... Jízda na 20 let starý Husce mě prostě aktuálně baví více, než jízda na Ducati...
Pokud jsi tedy ještě nekoupil, něco kup... S chladnou hlavou... Na zkoušku... A uvidíš, jak dál...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má smysl v ČR kupovat enduro?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má smysl v ČR kupovat enduro?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má smysl v ČR kupovat enduro?
Každopádně u všech uvažovaných motorek o lehkou ostrou nejde! AJP je sice lehká, ale tupá!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má smysl v ČR kupovat enduro?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má smysl v ČR kupovat enduro?
Dave81 píše: MedWed> Jestli ti to pomuze, tak podle mě když není parta je ostrý enduro k ničemu, budeš se sám v lese bát, nebudeš se mít od koho učit a rychle to omrzí. A pokzd parta existuje, kouknul bych na čem a jak jezděj a podle toho vybíral. Já na enduro partu čekal 20 let...
Souhlasím.
Za sebe doplním, že parta není a pořád mě to bere. Teď už se na to vyseru, protože už začíná sezona na silnici, ale ... tentokrát bych volil KTM EXC 500 tak cca 2015+. Ta motorka je víceméně dualsport a ne úplně ostrý enduro. Je hodnější než 450, pořád extrémně silná a lehká. Kuklík, jakože TOP pan Enduro, jezdí normálně závody na EXC 500. A podle spousty zahraničních příspěvků se při hobby použití dá o něco protáhnout interval na olej a motor udělá několik desítek tisíc km ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má smysl v ČR kupovat enduro?
Animals21 píše: Souhlasím.
Za sebe doplním, že parta není a pořád mě to bere. Teď už se na to vyseru, protože už začíná sezona na silnici, ale ... tentokrát bych volil KTM EXC 500 tak cca 2015+. Ta motorka je víceméně dualsport a ne úplně ostrý enduro. Je hodnější než 450, pořád extrémně silná a lehká. Kuklík, jakože TOP pan Enduro, jezdí normálně závody na EXC 500. A podle spousty zahraničních příspěvků se při hobby použití dá o něco protáhnout interval na olej a motor udělá několik desítek tisíc km ...
Jj EXC500 je fantastický duál (já ji moc zvažuju), dá se dohledat blog kde nacestovala 100 000km!!! Více-méně bez zásahu a servisní intervaly se při "turistice" opravdu násobně natahují ale to chce začít novým strojem (ne několik sezon rasovanou a na údržbě šizenou závodničkou) a to je samo o sobě 250-300t + nemálo peněz do nutných úprav... větší nádrž, sedlo, dělené z.kolo, popř kapotka aj....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má smysl v ČR kupovat enduro?
MedWed píše: enduro_da>... taky to ozivim... jak jsi se rozhodl? Shodou okolností váhám mezi podobnými stroji... 690R/701 na straně jedné a nebo jako AJP PR5/SPR310 na straně druhé... a sám nevím...
Ahoj, tak jsem stále bez endura. Budovali jsme bydlení, tak se řešilo něco jinýho. Jinak stále řeším stejnou otázku. 690 /701 nebo PR5. Sám nevím. A když 690 R/701, tak co je ještě koupitelný, kolik km a stáří, stav...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má smysl v ČR kupovat enduro?
enduro_da píše: Ahoj, tak jsem stále bez endura. Budovali jsme bydlení, tak se řešilo něco jinýho. Jinak stále řeším stejnou otázku. 690 /701 nebo PR5. Sám nevím. A když 690 R/701, tak co je ještě koupitelný, kolik km a stáří, stav...
To jsou velmi odlišné stroje, mám Cčkovou KLR, srovnatelné 701, i když technicky samozřejmě níž a PR4, zase o něco lehčí a slabší než PR5, ale zase srovnatelné, a uplatnění mám pro obě .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má smysl v ČR kupovat enduro?
/edit
Naposledy editováno 10.06.2020 19:38:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má smysl v ČR kupovat enduro?
MedWed píše: Mr.Dreamer>... tak srovnávat KLR s 701... to chce hodně sebevědomí
/edit
Proč? Na obou jsem dost najel (tedy více na KTM, ale barva plastů mě nikdy netankovala) a ty motorky jsou velmi srovnatelné, jen jedna je o 15 let mladší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má smysl v ČR kupovat enduro?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má smysl v ČR kupovat enduro?
MedWed píše: Mr.Dreamer> proto jsem doplnil to mrknutí... asi patří ho stejné škatulky, ale v přímém srovnání by to pro KLR bylo asi smutné...
Editu jsem si nevšiml, ale ani tak jsem uražen nebyl, mít na to, vyměním KLR za KTM, ale nemám na to a raději budu mít 4 levnější motorky, která má každá jiné užití, než jednu drahou, která bude minimálně ve 3 kategoriích velký kompromis.
A k té KLR, kdybys porovnal starý a nový SBK, rozdíl bude větší, u MX, lehké, cesťáku i trialky ten rozdíl také bude o něco znatelnější. Mastodonty se za tu dobu posunuly nejméně a proto je taky KLR to poslední, co bych upgradoval.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má smysl v ČR kupovat enduro?
kamarad si po XX letech poridil TTR... a bajil o tom, jak je to nejlehci a nejlepsi dualsport... parkrat ho projel a zjistil, ze ho sali pamet... takze TTR uz jen stoji jako "youngtimer"
jen chci rict, ze treba tlumeni je uplne jinde... o vykonu a jeho prubehu ani nemluvim...
ale ano, SBK je po tech letech daleko vic rozdilne
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
HuSiKeWaNa kopie HQ701 je tady Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 3 | Včera v 14:11 ZdendaZB |
V force 4 klapky exc 300 2017 KTM EXC 300 | Riky99 | 6 | 25.9.2024 v 19:38 Kohlstein |
Dotaz na ostré enduro 250/300 2T KTM EXC 300 | Čachota | 5 | 19.9.2024 v 11:48 bazin. |
Připojení chcípáku KTM EXC 350 F | Marek002 | 5 | 15.9.2024 v 20:21 ja1 |
Tak nakonec sev cestou z Komi do AO [1, 2] Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 43 | 5.9.2024 v 12:13 ZdendaZB |