Téma: EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Ahoj všem. Poprosil bych ty, kteří mají reálnou zkušenost s cestováním na téhle mašině po ose ideálně do vzdálenějších destinací (což není Balkán a pod., ale spíše dálný východ, Afrika...), jestli by se podělili o své zkušenosti. Jedná se mi primárně o to, jak to tahle mašina dává při asfaltových přesunech (po různých úpravách, samozřejmě. Jaká je cca rozumná cest.rychlost? Na Advíkovi (990 Adv.R 2012) to mám nastavené cca kolem 110 (tacho), zakže by mi stačilo cca kilo ideálně. Nedělá mi sedět na tý trestný lavici, co má moje Rko klidně dva dny v kuse, tyhle tvrdý lavice mám rád. Předpokládám, že vylepšený sedlo bude oproti originálu mnohem lepší a bude nějak rozumně srovnatelný s tím mým současným. Uvítal bych zkušenosti s motorem (výměna oleje, servis ventilů, výměna pístu apod.) u lidí, ketří to mají s cestováním podobně jako já. Mám přečtené kde co, jak tady, tak na adv.rideru, samozřejmě sleduju a čtu Rtwpaula a pod. Zajímají mě ale i zkušenosti lidí tady. Ročník cca 2020 a výš. Neřešme tady jiné mašiny, převážení na vozíku, v dodávce a pod. Zajímá mě, jak je to s výdrží téhle mašiny, když pojedu cca týden po asfaltu někam... Nechci dělat co dva roky generálku. Zkušenosti jsou různé, mnohá tvrzení o výdrži jsou velmi optimistická. Jezdím na pohodu, v offu potřebuju dojet a vrátit se, ne vyhrát medaili. S ostrými nemám ale žádnou zkušenost. Samozřejmě se na tom i projedu, než bych to případně kupoval Díky. PS: uvítám i případné doporučení na konkrétní ročník, vím o změnách v množství olej.náplně, což se ale dá kompenzovat větším spojkovým víkem. Má tahle mašina při mém způsobu používání (dálniční přesuny 100km/h tacho, cca 800 denně, v offu žádné píčoviny, prostě projet a havně dojet zpátky domů, jako vždy) vůbec potenciál udělat cca 27-30 tis. km bez generálky? Věci mimo téma mažu, ať to má nějakou tu štábní kulturu. Nic osobního.


Naposledy editováno 28.06.2024 13:13:08
Předchozí
1... 3 4 5 6
Následující

EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 10:38 | Nahoru | #151
buď cestovat,. nebo řádit, buď anebo, kompromis se nepodaří
lehkej a výkonnej motor toho moc nevydrží, to už víme a lehkej co něco vydrží je celkem slabej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 11:01 | Nahoru | #152
Mr.Dreamer> v offu je to vykon zcela dostacujici, ale s nalozenou masinou, nejake stoupani a pod. a muzes se rozloucit s predjizdenim. tam mi ten vykon proste chybi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 13:11 | Nahoru | #153

Eso_Rimmer píše: Mr.Dreamer> v offu je to vykon zcela dostacujici, ale s nalozenou masinou, nejake stoupani a pod. a muzes se rozloucit s predjizdenim. tam mi ten vykon proste chybi.



Do kopce to i s nákladem 80-90 udrží. Takže pokud předjiždíš náklaďák, který se tam kodrcá 50, není problém, když jede 60 - 70, tak mně to už nevadí. Tím, že jsem začal na silničkách, mi stejně na silnici i GSo a 1290 přišly jako lemry. Jediná ADV, která mi kdy přišla adekvátní na silnici byl multistrada se 17 kolama. Tím mi stejně bylo jasné, že pokud chci s motorkou do terénu, na silnici mi nebude stačit. Takže dokud je stroj hbitý v nižších rychlostech, abych rychle vyjel z vedlejší, rychle předjel někoho, kdo se vážně plouží, stačí mi to.

EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 16:44 | Nahoru | #154
tak předjíždět se nedá ani s crfkem, to jsme zkoušeli a nejde to
chce to aspoň tak 70 koní, aby se dalo normálně předjíždět a proto mě 710-ka tak baví, ale když zapadne, nebo brodím, tak už me to nebaví vůbec

kolegyně, když se projela na tigrovi 100 koní tak řekla že vůbec nejede, takže asi tak a z 701 nedosáhne na zem, takže nemůže kritizovat

Naposledy editováno 01.07.2024 16:45:05

EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 19:46 | Nahoru | #155
tak prinasim dalsi info... znamy, ktery mel 2019 cca 60mth (coz je pravda prd) se o tehle masine bavil s Michkem (Dakar), u nehoz mu jeho motorku i servisoval. dle slov Michka vydrzi ten motor nesmysl. kluci, co s timhle motorem jezdi Dakar, Eco Race a pod. se s tim samozrejme neserou, porad shit prostredi a pod. ten kluk sleduje i ruzna US fora a bavi se s lidmi, kteri ji na cesty po svete pouzivaji a ma prakticky jen pozitivni informace. porad ale plati, ze je to "ostra" kroska. vice info zatim nemam. nakonec, jestlize se clovek rozhodne do toho jit, cloveku stejne nezbude nic jinyho, nez to pripadne risknout, nebo jit do 690/701. jak jsem koupil, tak prodavam. kazdy necht si z toho vezme co chce. uvidim, az se na tom konecne projedu.

1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Včera v 23:35 | Nahoru | #156
Já se na tom teda projel celej den a je to lehký, drnčí to a když jsem tam dal svoje sedadlo ze 710-ky tak to bylo v pohodě Ani nebolel zadek, jen to trochu nezvykle vypadalo. Jo a zdálo se mi, že to je užší než 701, páč jsem měl nohy trochu do o.

Mohl bys přijel za 14 dní do vorkuty na exc500 a porovnáme s mým mopedem. E vizum je hned.

Naposledy editováno 01.07.2024 23:35:57

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Dnes v 07:48 | Nahoru | #157
ZdendaZB> sedlo me netrapi, jsem zvyklej z ty moji trestny lavice. navic se da poridit sedlo paradni, na cestovani jako ulity. a na vzhled kaslu, jde mi o funkcnost. letos se tim smerem bohuzel nejspis nevydam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Dnes v 07:51 | Nahoru | #158
Mr.Dreamer> kazdy to ma hozeny jinak. verim, ze to nekomu staci. ale pro me je rozumny predjeti celkem dulezity vzhledem k bezpecnosti. a ty nakladaky tam nejedou pade, tam je to casto samej Niki Lauda, mnohokrat v protismeru, abys to stihnul, nesmis se s tim crcat. jinak polykas tunu prachu a zasiras vzduchac.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Dnes v 10:52 | Nahoru | #159
Eso_Rimmer> ad kvalita 2024 modelu, nejspis nejake zkazky na zavodech a v dilne, ale tusim, ze tady o tom neco psal i PETARDAK, zkus mu napsat...

1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Dnes v 10:58 | Nahoru | #160
že by kvalita již tak mizerných strojů ještě více upadla ?

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Dnes v 11:20 | Nahoru | #161
assassin> ok, diky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Dnes v 11:36 | Nahoru | #162

ZdendaZB píše: že by kvalita již tak mizerných strojů ještě více upadla ?



mozna zacali delat veci v cine i na ostre a chyta to manyry tech vasich 701+ me uz se tohle netyka, takze jsem to prestal sledovat...

Eso_Rimmer: v okoli mam dve 24 - EXC500 a SXF450 ...zatim bez problemu, ale pouziti se zasadne lisi od toho vaseho... na trati nebo na rally nema nikdo duvod prodluzovat intervaly. Hledas zkusenosti od hodne specificke skupiny uzivatelu... ktera bude hodne mala. Ve finale ti stejne nezbyde nez se smirit s kratsim intervalem nebo to risknout, prodlouzit interval a smirit se s tim, ze ti nikdo ohledne motoru nic nezaruci...
coz ti nikdo nezaruci ale ani u tech zdechlych cinanu...

Naposledy editováno 02.07.2024 11:40:22

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Dnes v 11:52 | Nahoru | #163
assassin> jasny, diky. ono je to s tou kvalitou usmevny... vacky na CF Motech netrpi, ty same vacky v motorech KTM jsou k smichu (790, 890). cim to asi bude... prodluzoat intervaly zbytecne nehodlam, proste to drzet na rozumne hranici. ale neminim pri tech dalkach delat pisty, ojnice, ventily jen proto, ze to fabrika pise. rozumim, ze si to masina pri urcitem stylu jezdeni a namaze zaslouzi. otazkou pak je, jestli to bude motorka pro me vyuziti. s olejem uz jsem se smiril. kdyz ho pri presunech budu delat obden, nemuze (nemel by byt) byt problem. jestli tam bude vse tak jak ma.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Dnes v 12:46 | Nahoru | #164
Eso_Rimmer> ja bych pist atd podle jejich planu nemenil, nemenim ho tak ani na mx ani na sm… pro vydrz valce/pistu bude dost zasadni stav vzduchoveho filtru… a tesnost sani…
Na mx mam pres 170hod a v motoru vse puvodni. 50hod z toho na okruhu (dve sezony to bylo supermoto)
Nakonec to stejne bude o tom kolik kompromisu jsi kvuli hmotnosti a vykonu odchotnej udelat…

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Skvělá odpověď, děkuji! Dnes v 12:51 | Nahoru | #165
Eso_Rimmer> Už dlouho to tu čtu a zvažuju zda něco připsat a teď mě Assass popíchl...
Jasně že u koncernu, rok co rok, přibývá dodavatelů z východu a znát to je, zatím hlavně u 2T endur... u 4T krom dojmů, nic konkrétního nemám.... jen el.svazky z "vlasových" drátů, po určitém nájezdu, jsou noční můra, tady doporučím: rozstřihat všechny bužírky v kterých je eletrika na volno, dostává se tam voda+prach = dokonalá brusná pasta a komplet svazky přemotat elektro páskou ve více vrstvách a přemýšlet nad vedením a každým ohybem...
Jinak dnešní endura vydrží nesmysl, stavěl jsem motorky pro Dakar a např. ten první Jihoamerický (10t km!) odjelo WR450 jen se zvětšeným chladičem a snad dvě výměny oleje MOTUL 300V a po rozebrání, bylo vše jako nové
U tvého cestování, je super pro opotřebení, že moto ráno (plynule) ohřeješ a pak jedeš a jedeš, intervalu na olej 3t/km bych se vůbec nebál. Větší pravé víko je určitě "+", to ale netvrdím o přídavném oil chladiči... kdy více zatížíš oil čerpadlo a zpomalíš oběh... to zvětšení sp. komor chladiče = větší objem vody vřele doporučím, samo ventilátor nebo i dva jsou povinnost. Výhodou je molitanový filtr, kde pár kusů, předem naolejovaných a stlačených v mikrotenu nezabere žádné místo a nic neváží, stejně tak pár, rychle vyměnitelných, mikro filtrů benzínu. Další povinností je orig "punčocha" v hrdle nádrže...
Pro jednodušší elektriku, dostupnost doplňků aj. bych raděj hledal minimálně jetou 23 než 24ku...
Z úprav bych zdůraznil dělené z.kolo s odpruženým unašečem, vliv na komfort a vibrace je nečekaný , ale i životnost sekundáru a převodovky to pozná, nabízí ho tuším jen HAAN.... a přechod u z ráfku z šířky 2.15 na 2.50"
Jinak na přejezdy, tam jde pro životnost řetězu nacpat i 15ka kolečko a rozetu dle chuti, výkonu je dost.
Pro komfort určitě bezhrazdové řídítka, vhodné výšky, pěnové progripy (ty jedou na Dakaru absolutně všichni) a odpružené klemy řídítek a vybrat vhodné stupačky s možností vložení/vyndání gumové vložky... tady pozor, podle roku už mají endura KTM tři typy uložení v rámu.
Taky u naložené moto, je na silnici dost hraniční př. kotouč 260mm, ale větší kotouče+adaptery třmenu nabízí kde kdo.
Ještě bych se opravdu zamýšlel nad volbou oleje, ten výše zmíněný MOTUL 300V 15w50 je fakt malý zázrak, jak po něm vypadá závodní motor a jaké krizovky, dokáže zachránit...
Když mě něco napadne, připíšu, nebo v případě zájmu, písnu tlf. do SZ a můžem podebatit....

Naposledy editováno 02.07.2024 12:56:10

1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Skvělá odpověď, děkuji! Dnes v 12:57 | Nahoru | #166
Tady inspirace, jak zvětšuji objem vody vyztužuji chladiče:

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Dnes v 13:20 | Nahoru | #167
PETARDAK> ahoj, diky moc, ze jsi se ozval potvrdil jsi mi nekolik veci, viz olejovy chladic spise ne(to jsem psal Zdendovi v nekterem z prispevku), vetsi viko kvuli obejmu oleje atd. tve rady si urcite vezmu k srdci a rad se ti ozvu, diky za ochotu. zvetseni chladiciho systemu + vyztuha je vyborny napad. s odpruzenim riditek i gripy pocitam, sam to pouzivam. stupacky me nenapadly resit, jsem na to celkem imunni, ale na presuny to bude velmi dobra vychytavka Motul jsem kdysi daval do vsech supersportu a nikdy jsem nemel problem. u moji velky Kachny tam rozdily jsou (moje zkusenosti s Castrol, Motorex, Elf...), ael kdyz rikas, ze je v tomhle pripade Motul idealni volba, nemam duvod ti neverit. diky za skvely prispevek, moc rad se na tebe obratim.

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Dnes v 13:21 | Nahoru | #168
assassin> s opatrnosti a peclivosti kolem cistoty sani pocitam
Předchozí
1... 3 4 5 6
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F Vlastik177 9 18.1.2024 v 07:50 Anti
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
Lehké enduro na expedice, včetně př... [1 ... 11, 12] KTM EXC 500 F, SWM RS 500 R ZdendaZB 360 9.11.2022 v 23:16 Ariete


TOPlist