![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Naposledy editováno 28.06.2024 13:13:08
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Na mx mam pres 170hod a v motoru vse puvodni. 50hod z toho na okruhu (dve sezony to bylo supermoto)
Nakonec to stejne bude o tom kolik kompromisu jsi kvuli hmotnosti a vykonu odchotnej udelat…
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/hmm.png)
Jasně že u koncernu, rok co rok, přibývá dodavatelů z východu a znát to je, zatím hlavně u 2T endur... u 4T krom dojmů, nic konkrétního nemám.... jen el.svazky z "vlasových" drátů, po určitém nájezdu, jsou noční můra, tady doporučím: rozstřihat všechny bužírky v kterých je eletrika na volno, dostává se tam voda+prach = dokonalá brusná pasta
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
Jinak dnešní endura vydrží nesmysl, stavěl jsem motorky pro Dakar a např. ten první Jihoamerický (10t km!) odjelo WR450 jen se zvětšeným chladičem a snad dvě výměny oleje MOTUL 300V a po rozebrání, bylo vše jako nové
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
U tvého cestování, je super pro opotřebení, že moto ráno (plynule) ohřeješ a pak jedeš a jedeš, intervalu na olej 3t/km bych se vůbec nebál. Větší pravé víko je určitě "+", to ale netvrdím o přídavném oil chladiči... kdy více zatížíš oil čerpadlo a zpomalíš oběh... to zvětšení sp. komor chladiče = větší objem vody vřele doporučím, samo ventilátor nebo i dva jsou povinnost. Výhodou je molitanový filtr, kde pár kusů, předem naolejovaných a stlačených v mikrotenu nezabere žádné místo a nic neváží, stejně tak pár, rychle vyměnitelných, mikro filtrů benzínu. Další povinností je orig "punčocha" v hrdle nádrže...
Pro jednodušší elektriku, dostupnost doplňků aj. bych raděj hledal minimálně jetou 23 než 24ku...
Z úprav bych zdůraznil dělené z.kolo s odpruženým unašečem, vliv na komfort a vibrace je nečekaný
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Jinak na přejezdy, tam jde pro životnost řetězu nacpat i 15ka kolečko a rozetu dle chuti, výkonu je dost.
Pro komfort určitě bezhrazdové řídítka, vhodné výšky, pěnové progripy (ty jedou na Dakaru absolutně všichni) a odpružené klemy řídítek a vybrat vhodné stupačky s možností vložení/vyndání gumové vložky... tady pozor, podle roku už mají endura KTM tři typy uložení v rámu.
Taky u naložené moto, je na silnici dost hraniční př. kotouč 260mm, ale větší kotouče+adaptery třmenu nabízí kde kdo.
Ještě bych se opravdu zamýšlel nad volbou oleje, ten výše zmíněný MOTUL 300V 15w50 je fakt malý zázrak, jak po něm vypadá závodní motor a jaké krizovky, dokáže zachránit...
Když mě něco napadne, připíšu, nebo v případě zájmu, písnu tlf. do SZ a můžem podebatit....
Naposledy editováno 02.07.2024 12:56:10
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F | kika. | 42 | 16.3.2024 v 12:53 krokoš |
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F | Vlastik177 | 9 | 18.1.2024 v 07:50 Anti |
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 5 | 9.11.2023 v 10:56 Tadeas. |
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | Olihňos | 3 | 18.9.2023 v 20:36 Frantacz |
Lehké enduro na expedice, včetně př... [1 ... 11, 12] KTM EXC 500 F, SWM RS 500 R | ZdendaZB | 360 | 9.11.2022 v 23:16 Ariete |