bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Poradte mi lc4 Enduro nb SM
5.8.2011 v 11:44
cavec chlapaci,chci si kupovat lc4 640 kolem roku 03,04,05) masinu bych mel na 50% jezdeni po silnici (kolem komina,po okrese max do 35km) a 50% polnacky,lesni cesticky,(zadny trate,nic extremniho,zadny skoky).chtel bych pouzivat dvoje kolesa a prohazovat je -jedny se spuntama,druhy na silnici) poradte pleas lc4 enduro nb SM? dikas...

Uzavřeno 06.08.2011 v 22:17 uživatelem Foxxator

Otevřeno 06.08.2011 v 22:17 uživatelem Foxxator

Uzavřeno 15.05.2012 v 18:09 uživatelem Foxxator

2 reakcí na tento příspěvek Poradte mi lc4 Enduro nb SM

5.8.2011 v 11:51 | Nahoru | #1
Moc nechápu otázku. Píšeš co chceš,...LC4 s dvouma kolama, jedny na špuntech, druhé hladké a prohazovat je.Předpokládám, že mluvíš o stejných kolech, jen jiné obutí.To by asi nebyl problém.Přehozený stejný kola máš za chviličku.Proč se pak ptáš, jestli enduro, nebo SM?Prohazovat enduro a SM kola, to zas není tak uplně jednoduchý. Už tam máš redukci na brzdu, pravděpodobně jinou rozetu.Tachák ti bude ukazovat jinak atd.

Naposledy editováno 05.08.2011 11:51:57

1 reakcí na tento příspěvek Poradte mi lc4 Enduro nb SM

5.8.2011 v 13:05 | Nahoru | #2
50% offroad je už docela dost. To přehazování kol tě stejně asi brzy omrzí. Pořídil bych nějaký univerzálnější obutí s homologací na silnici a dobrou výdrží. Když to nechceš na žádný extrém, tak v pohodě třeba E09, E10, TKC, XT644 (Treleborg), .... Na silnici na nich najedeš docela dost a v lehkým terénu tě podrží. A pokud jde o motorku tak LC4 Enduro . U SMka bys musel nejspíš měnit přední kolo, protože v 17" se nějaká enduro/cross guma bude blbě shánět.
A tahle Kawa by se ti třeba nelíbila? Úplný ideál na to, co chceš .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradte mi lc4 Enduro nb SM

5.8.2011 v 14:32 | Nahoru | #3
Matess727x> nekdo mi rikal ze enduro ma mene mista mezi prednima vidlicema),aby me to pak neomezovalo ve vyberu,a sirce silnicniho plaste)??)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradte mi lc4 Enduro nb SM

5.8.2011 v 15:33 | Nahoru | #4
Foxxator> Co já vim, tak hlavně endura maj užší kyvku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradte mi lc4 Enduro nb SM

5.8.2011 v 15:44 | Nahoru | #5

kadeloid píše: Foxxator> Co já vim, tak hlavně endura maj užší kyvku.


Taky si myslím, že přední vidle/brýle budou +/- stejně široký. Tu 120 gumu do enduro vidle dostane snad vždycky v pohodě.

(reakce na) Poradte mi lc4 Enduro nb SM

5.8.2011 v 17:31 | Nahoru | #7
Janek> dekuju za nabidku motky,ale ja chci KTM jinak mas pravdu ze pneu 17 enduro/croos moc nebude ,ale hlavne kdo s tim ma v terenu jezdit na tech malejch koleckach) to je preci blbost?

(reakce na) Poradte mi lc4 Enduro nb SM

5.8.2011 v 17:33 | Nahoru | #8
Dědek.> pekna ja o ni vim co mas za rozmery na tech spalkach a silnicnich pneu?

Poradte mi lc4 Enduro nb SM

5.8.2011 v 17:37 | Nahoru | #9
prodává to kluk vedle z města,no asi to má klasiku 90 a 130/ 120 a 150/160?

Naposledy editováno 05.08.2011 17:37:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradte mi lc4 Enduro nb SM

6.8.2011 v 12:03 | Nahoru | #10
Matess727x> ptam se jestli enduro nb Sm,protoze nevim jak je to je presne s prehazovanim tech kol)je jednodusi cpat cross kola na Sm a nebo naopak?)u jake masiny s tech dvou to je narocnejsi,podvozek je take jiny u obou,je skoda trapit Sm po lesich,loukach a nebo je lepsi koupit enduro,ktery zvladne teren a v klidku silnice?)to prave nevim,proto bych potreboval poradit od vas dikas za rady a nazory

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradte mi lc4 Enduro nb SM

6.8.2011 v 12:48 | Nahoru | #11
Foxxator> Já pořád moc nechápu, proč to chceš řešit sadou jiných kol. Chápal bych to v případě, že bys chtěl, aby to občas vypadalo jako SM nebo motorku jako SM využíval, Ale ty to chceš na: "masinu bych mel na 50% jezdeni po silnici (kolem komina,po okrese max do 35km) a 50% polnacky,lesni cesticky,(zadny trate,nic extremniho,zadny skoky)."
Přečti si třeba příspěvek od Ládínka . Ten jezdí enduro akce a hodně dobře, ale jezdí na ně po ose přes půl republiky. Ten Treleborg (nově XT644) je opravdu hodně univerzální guma a hlavně je homologovaná. Jezdí ji (na předku) i dost kluků vč. mě jako vyloženě enduro gumu a je úplně v pohodě .
Kdybys chtěl využít maximum jak na silnici tak i v terénu z jedný motorky, tak OK - dvě sady kol, ale na to, co píšeš, je to podle mě úplně zbytečný.
Když seženeš identický náhr. kola k tomu kterýmu typu a přepleteš je na vybraný ráfek, tak je jedno, jestli koupíš SM nebo Enduro. Neměl by být žádný problém s pasováním brzd. Jen je potom lepší přehazovat i kotouč, protože bude zaběhlý do destiček. Nebo měnit i destičky, pokud budeš mít kola i s kotoučema.
A pokud to má náhon/snímač tacho od př. kola, bude ti to fixlovat, když budeš mít 17" nebo 21". Tohle nevím, jak se řeší (možná to má náhon/snímač od zadního kola, ale i tam bude mít Enduro asi 18" a SM 17", takže taky problém.)
Volil bych co nejjednodušší cestu a ušetřený peníze za sadu kol (možná i víc než 15000,-) byl dal buď na pořádnou výbavu - kvalitní boty, protektory, přilba stojí taky ranec nebo bych o ty peníze koupil novější/lepší motorku.
Já chtěl taky na Kawu kupovat sadu jiných kol, ale když jsem o tom přemýšlel, pustil jsem to z hlavy. Teda né úplně, protože bych do zadu dal rád 18" kolo, ale jen z důvodů ambicí v terénu a lepší volbě pneumatik v tom rozměru.
No, dělej jak myslíš.

(reakce na) Poradte mi lc4 Enduro nb SM

6.8.2011 v 21:07 | Nahoru | #12

Janek píše: Taky si myslím, že přední vidle/brýle budou +/- stejně široký. Tu 120 gumu do enduro vidle dostane snad vždycky v pohodě.



SM má širší brejle

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradte mi lc4 Enduro nb SM

6.8.2011 v 21:10 | Nahoru | #13

Janek píše: Foxxator>
A pokud to má náhon/snímač tacho od př. kola, bude ti to fixlovat, když budeš mít 17" nebo 21". Tohle nevím, jak se řeší (možná to má náhon/snímač od zadního kola, ale i tam bude mít Enduro asi 18" a SM 17", takže taky problém.)



tacho na KTM se dá nastavit na 21 a 17 palcu celkem snadno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradte mi lc4 Enduro nb SM

6.8.2011 v 21:33 | Nahoru | #14
ybrcek> Že jsem nedržel hubu . Už ani písmenko.

(reakce na) Poradte mi lc4 Enduro nb SM

6.8.2011 v 21:41 | Nahoru | #15
Janek>

1 reakcí na tento příspěvek Poradte mi lc4 Enduro nb SM

7.8.2011 v 17:54 | Nahoru | #16
Kaslal bych v takovym pripade na nejaky prohazovani. Jestli to dobre chapu, tak budes jezdit lehkej a rychlej teren a maximalne nejaky trojky, po kterejch se budes presouvat mezi tema cestama. Takhle to v podstate jezdim podobne ja. Jedinej kladnej rozdil, kteryho bys dosahnul, je ze by se ti neojizdely spunty, kdyz bys jel jen nekde ten kousek po silnici kolem komina nebo se presouval na nejakou akci. Jak pisou kluci: kup nejakou univerzalni gumu. Ja ti doporucim jeste jedno: nejdriv se poradne rozhodni kde a jak casto budes jezdit a podle toho vol gumu. Teoreticky bys nemel mit problem s cimkoli od E07. Taky jsem jezdil univerzalni gumy s dlouhym najezdem ( T63, E09 )....., ale dneska jezdim ty cesty uz spis v horsim stavu a nejradsi na mokru. Proto mam C04, C05 - kvuli poradnymu zaberu a bocnimu vedeni ( pri prejezdu podelny koleje vymlety od vody hodne podrzi ) a i na nich jde v tech srackach s jistotou rychles jet, sice ty gumy nejsou homologovany, ale co? Oficialni akce nejezdim, policajti takovy veci nepoznaj ( nebo ani nevi a neresi ) a u technicky vsichni vime, jak to chodi.

Poradte mi lc4 Enduro nb SM

7.8.2011 v 18:24 | Nahoru | #17
Právě to řeším na KTM 690 Enduro. Přední kolo sedí, akorát je potřeba sundat ty plastové kryty kluzáků. Ty tomu širokému př. kolu překáží. Zadní kolo je sice v náboji o 6 mm užší než origo, ale přesto se tam kvůli široké gumě špatně dává. Musím přeměřit, kde co chybí a pak nechat vyrobit nějaké podložky.

A náhodou to řeším i na KTM SER. Tam mně zase sedí zadní kolo a "nesedí" přední. Mám ve výrobě speciálně prolisovaný unašeč předního kotouče, kterým musím řešit též 6 mm diferenci.

Při nákupu druhé sady kol je potřeba dobře vybírat, ať je pak s tím minimum práce a nemusí se řešit hromada detailů jako šířka nábojů, pozice kotoučů, vymezovací podložky, uchycení rozety atd. Člověk by řekl, že je to víc unifikované.

Snad ta snaha bude stát za to.

Naposledy editováno 07.08.2011 18:25:49

1 reakcí na tento příspěvek Poradte mi lc4 Enduro nb SM

7.8.2011 v 22:57 | Nahoru | #18
K tematu bych si dovolil par informaci.
predelani kol je otazkou cca 20 - 30 minut, rozdil jestli se jezdi na silnici na spuntech nebo na SM je hodne velky.
Tacho se da lehce prepnout podle rozmeru kola.
Enduro ma mekci podvozek a asi i jinak predni brzdu, ale tim si neujsem jisty, rozmery kyvek nebo vidlic nevim. nicmene pokud tam ty kola jdou nevidim problem.
Za me jit do endura, protoze tvrdy SM podvozek z tebe v terenu vyklepe dusi a nebude tak citelny jako endurackej, kdezto na silnici se nedostanes do takovych extremu, kde by tvrdy podvozek SM mel jasne navrch nad podvozkem Endura. Leda mozna na SM okruhu

(reakce na) Poradte mi lc4 Enduro nb SM

8.8.2011 v 12:34 | Nahoru | #19
KubaLC8>Dikas za radu prehozeni kol 20-30 min-to je v poho ,ale stejnak asi pujdu do SM a casem budu resit ty nahradni kola na to vyblbnuti po lesich a budu jezdit tak aby me to tu dusi v terenu nevymlatilo!

(reakce na) Poradte mi lc4 Enduro nb SM

8.8.2011 v 12:35 | Nahoru | #20
Wiblyz> Dikas za radu kamo

Poradte mi lc4 Enduro nb SM

8.8.2011 v 12:50 | Nahoru | #21
Kup si radši duro,jak psal Kubalc8
Motárd má jinačí brzdu! Jinačí uchyt třmenu a 4 píst brembo,na ten SM uchyt nejde dát duráckej třmen.
Mám to doma a právě to řeším.

Poradte mi lc4 Enduro nb SM

8.8.2011 v 15:23 | Nahoru | #22
taky jsem premyslel ze bych si koupil druhou sadu do bahna a dal enduro kolesa, ale bylo mi to hrube nedoporuceno.. Lepe prej enduro a na nej road kolesa.. Je to jak pise Kuba, sadlo maslo a jeho podvozek je v terenu moc tvrdej, s enduro podvozkem se na silnici vic zhoupnes (coz ti na II. a III. nebude vadit- na I. a dalnice s tim asi jezdit nebudes) ale v bahne se budes citit jisteji nez na sm podvozku...

Poradte mi lc4 Enduro nb SM

8.8.2011 v 16:08 | Nahoru | #23
SM nema potrebne zdvihy, i kdyz to vypada ze ma tak nema. to je jako jezdit na CBR600 s drapakama.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
držák pružin stojanu KTM LC4 KTM LC4 620, KTM LC4 Adventure, KTM LC4 640, KTM LC4 600 kokoška. 3 20.3.2024 v 17:16 Jardáček
Mazanie KTM LC4 640 KTM LC4 640 dere 2 6.1.2024 v 17:26 _SHIFT_
Černá svíčka KTM LC4 640 petrktm3 7 12.8.2023 v 15:20 gugo
KTM LC4 KTM LC4 640 petrktm3 15 1.7.2023 v 20:19 petrktm3
Snížení výkonu KTM LC4 640, KTM 640 LC4 Supermoto pavouk25 6 22.6.2023 v 13:26 Krautkopf


TOPlist