budiky na podtlaky jsou jen na to abys sesteloval ze vsechny karbce pridavaj plyn stejne, tzn ze nejedou 3valce na pul plynu a jeden na ctvrt (prehnane samo)
smes se da seridit podle spousty ruznejch ukazatelu... jsou teplomery do vyfuky kdy se da podle teploty vyfukovych plynu nastavovat smes... ale uplne vzdy to taky podle toho nejde..
lambda meri mnozstvi kysliku ve vyfukovych plynech a smes se podle toho uz nastavuje lip...
Pokud chceš měřit bohatost směsi tak potřebuješ širokopásmovou lambdu a měřák, buď budík nebo datalogger, já svého času používal LM1 (lm1.de) a logoval jsem jak A/F,EGT,IAT,plnící tlaky a ještě něco, prostě všech 5 kanálů a dle toho ladil směs...
Pokud se tím nehodláš více zabývat tak se ti investice (zařízení a vědomosti) nevyplatí a jednodušší je nechat si to naladit
podle barvy hoření pozna bohatost ( průhlenásvíčka)
1 reakcí na tento příspěvek Měřák bohatosti směsy
A nebo jen na ucho. Stejně si seřizuješ jen bohatost na volnoběh ...
Tak na ucho naladíš akorát Jawu, nebo Čízu, těm je to "šumák".
Ale zbytek světa-no nevim nevim
Čus S
1 reakcí na tento příspěvek Měřák bohatosti směsy
1 reakcí na tento příspěvek Měřák bohatosti směsy
Dobře tedy konkrétně se budeme bavit o sériovém karbecu?
1-výška hladiny
2-hlavní tryska
3-hlavní vzdušník
4-emulzní trubice
5-přímý průměr jehly
6-tvar jehly
7-posunutí jehly
8-síla pružiny
9-volnoběžný vzdušník
10-volnoběžná tryska
11-šroub volnoběžné směsi
Ano tohle všechno se běžně nastavuje a mění při lazení, i já to dělám a není to problém..
A mužu ti s klidem říct že podle ucha poznáš leda tak hovno.
1 reakcí na tento příspěvek Měřák bohatosti směsy
To jako chceš říct, že svým zákazníkům při předání stroje řekneš:
Tak jsem Vám vyladil chod motoru podle "ucha"?!
Máš teda zvláštní klientelu zákazníků, že jim stačí taková suchá fráze-ladím motky na UCHO..
SOUSEDRH9 píše: Durex:
To jako chceš říct, že svým zákazníkům při předání stroje řekneš:
Tak jsem Vám vyladil chod motoru podle "ucha"?!
Máš teda zvláštní klientelu zákazníků, že jim stačí taková suchá fráze-ladím motky na UCHO..
Ani bych neřekl,že je to něco divnýho....dřív to ladili jen podle ucha, zkušeností a té průhledné svíčky,potom ještě délkou svodů a jinejch takovejch lahůdek....vono taky nic jinýho nebylo a jak ty mašinky běhaly. Ale jsou ladiči a ladiči
1 reakcí na tento příspěvek Měřák bohatosti směsy
Jeden důchodce s ní v mládí ladil žigulíky a wartburgy.
To že přístroje nebyly není pravda.
To že nebyly znalosti není pravda.
To že o tom dneska každý ví hovno pravda je.
Dnes když všude a vždy jde jen o prachy už nikdo nepošle zákazníka jinam, já jsem blbec a nerozumím tomu... místo toho dovez to a já to poladím...
Úprava samotná potom spočívá v zakoupení dynojet kytu, otevřenýho filtru, ladění podle ucha - jede to nahouby, jak z toho ven aby to majitel nepoznal.
Alespoň aby to jelo jako předtím, nakonec se tedy ustřihne pružinka, provrtá šoupátko a zjistí že už to nejde vůbec...
Majitel zaplatí 30 litrů a naschle. Hele to je stará motorka, je to prostě střep, kup si novou..
Naposledy editováno 03.05.2012 14:38:54
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřák bohatosti směsy
Jinak ladění podle ucha mi přijde taky jako blbost, my jsme s assassinem ladili až podle poznatků z jízdy, jinak to snad ani nejde.
Stev píše: Jurawood> jen tak pro zajímavost, dá se říct jak se projevuje změna nastavení hladin?
Jinak ladění podle ucha mi přijde taky jako blbost, my jsme s assassinem ladili až podle poznatků z jízdy, jinak to snad ani nejde.
jo to sem zapomněl dopsat....podle testování
1 reakcí na tento příspěvek Měřák bohatosti směsy
Jde o to jak moc... a hladina má vliv tam kde ji nejméně škrtí trysky a jiné..
tzn. plnej plyn a nejnižší otáčky..(cca 3tis)
- jede to blbě dole, volnoběžný trysky - velikost plus nastavení šroubkem
- jede to blbě veprostřed, jehly, hlavní trysky - tvar a rychlost jehel, pozice vůči tryskám, velikost trysek
- jede to blbě nahoře - velikost hlavních trysek
Plus samozřejmě díry na pomezí, ale to se eliminuje postupně. Ono to samozřejmě bude složitější, ale s pár zásadama o tom jak se ladí vtr to naštěstí stačilo.
Motorku jsem měl předtím na brzdě kde maj vybavení, a jediný v čem mi pomohli bylo že trefili dobrou velikost hlavních trysek kterou jsem potom nemusel řešit.
Každopádně ta informace o hladinách se třeba bude někdy hodit
2 reakcí na tento příspěvek Měřák bohatosti směsy
Plnej plyn / 2 tisíce otáček je tedy co?
Škvírka na plynu 1mm a 14 tisíc otáček je co?
Né teď vážně, ono je hlavně rozdíl v pojmech otáčky motoru a zatížení motoru.
A Durexe bych zase tak neodsuzoval, ono je něco jiného "seřizovat" běžnou sériovou motorku u které člověk na normální silnici v provozu ani nevyužije max. výkon a "ladit" nějakého závoďáka s kterým jedeš pořád na plno a honíš setiny na okruhu.
Kolikrát sem měl doma motorku která nešla ani pořádně nastartovat nebo prostě nejela jak měla a bez lambdy nebo čehokoli podobného prostě jen podle ucha sem to seřídil tak, že motorka pak bezproblémově fungovala Až na jednu minulý týden a nakonec to byla úplná kravina
Výfuk, co měl na brzdě nejchudší lambdu a nejnižší výkon, měl v praxi nejvyšší maximálku.
Výfuky, co měly na brzdě lepší lambdu a vyšší výkon, se za jízdy chovaly mírně chudě a měli nižší maximálku (v podstatě výkon). O 5 čísel větší hlavní tryska situaci obrátila, ač dle na brzdě naměřené lambdy by to mělo být naopak. Válec jen se svou hmotností zřejmě nesimuluje zátěž motoru dost realisticky.
1 reakcí na tento příspěvek Měřák bohatosti směsy
tzn fakt precizne pujde mapa nastavit az na brzde s retarderem, ale at tak nebo tak je to hlavne na obsluze, zkusenosti atd... nestaci jen podle nakejch cisel neco naklikat a delat jako ze je to supr.
jurawood: to stevovo VTR sem projizdel s kupou ruznejch nastaveni a s WB lambdou ve vyfuku, nasledne sme vybirali nejakou ok kombinaci plynouci z tehle mereni, ze zkusenosti ladicu posbiranejch na netu a taky jen z tech parametru co jsme mohli menit, vyska jehel, velikosti trysek. samo by to slo ladit dal a detailneji, hrat si s hladinama, pruzinkama soupatek... jako si to delal ty, ale tam uz mi prijde ze roste vyrazne pracnost/casova narocnost a dosazeny vysledek uz neni uplne umerny...
Hlavní tryska na plný plyn až cca od poloviny rozsahu otáček na horu..
Mezi 4 ale spíše až tak 6 - 7tis při plným plynu je jehla ale s přivřením plynu se tyto otáčky posouvají níže. Od 7 do 14 tisíc se o nelinearitu ve směsi postará kombinace vzdůušníku a trysky.. tryska je defakto lineární a vzdušník ne, vzduch je stlačitelnej takže s přibívajícím podtlakem se ho dostane více, paliva ale ne..
Naposledy editováno 04.05.2012 11:35:58
Durexův způsob "na ucho" je IMHO v drtivé většině případů dostačující.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki gsx600f vedení hadic Suzuki GSX 600 F | Troppau_Dom | 6 | 26.9.2024 v 17:34 Kohlstein |
Technicka Suzuki GSX 600 F Suzuki Suzuki | KadlecJo | 14 | 26.4.2024 v 07:54 zmulin |
Správná poloho palivového ventilu S... Suzuki GSX 600 F | robb99 | 9 | 15.7.2023 v 20:32 dewwil |
Motorka nestartuje Suzuki GSX 600 F Suzuki GSX 600 F | Vojtas0034 | 8 | 10.9.2022 v 08:50 Vojtas0034 |
Olej gsx600f Suzuki GSX 600 F | ZdenyRider | 17 | 25.5.2022 v 10:51 Ozzy_ |