zajímal by mě váš názor na tuhle situaci. Motor po rozebrání, nyní složeno (vyjma altíku a pár drobností), na válcích se nic nedělalo. Kontroloval jsem vůli pístních kroužků ve válci, v pořádku. Při nasazování pístů jsem bojoval s tím jak natočit kroužky, manuál pro r. 1991 - 1994 je dával přesně opačně než manuál pro rok 2005 - vzhledem k tomu, že mám rok 93, natočil jsem je podle starého manuálu. Přesto po složení uniká komprese, naprosto lehulililince na jednom válci přes ventily (zdá se že jeden sací nesedí úplně přesně - ale ten se ještě trochu zaklepne za provozu a mělo by to být OK, petrolej nepropouštěly), ale hlavně přes zmíněné kroužky, ačkoli jejich vůle byla v pořádku a natočeny byly dle manuálu. Chápu, že byly nějakým způsobem vyběhlé podle válce a já jim do toho zasáhl, otázkou spíš je - sednou si znovu, nebo mám rovnou začít shánět nové kruhy? Nevím jak moc to celé má těsnit, jsem zvyklý z pogenerálkového Simsona na motor kterej je jak kompresor
Jaký je váš názor? Díky
EDIT: Jen doplnění - ta komprese neuteče hned, že by to bylo úplně mrtvé, trvá to třeba vteřinu, takže otázkou je, jestli to vůbec bude za běhu motoru (kdy píst udělá desítky cyklů za sekundu) poznat, jen nevím, jestli je normální, že tu kompresi ve válci neudrží delší dobu.
Naposledy editováno 12.02.2017 19:01:45
1 reakcí na tento příspěvek Únik komprese - sedne si to?
Nikdy tam nebude dokonalé utesnenie, ale za behu sú tam predsa iné podmienky ako keď to točíš studené rukou pomaly
Naposledy editováno 12.02.2017 22:48:37
1 reakcí na tento příspěvek Únik komprese - sedne si to?
Jako když už se motor rozebírá v měřítku jak píšeš, tak je standard srovnat hlavu, zabrousit ventily, dát nové těsnění a podle potřeby přehonovat válce a osadit nové kroužky. Můžeš mít klidně zkřivenou hlavu a komprese ti utíká někde pod těsněním. Věřit tomu, že se něco "zaklepe" nebo si to "sedne" potom za běhu je docela naivní...
Zkoušku ventilů pomocí petroleje jsem nikdy nepochopil. Má velké povrchové napětí, navíc hodně záleží na okolní teplotě. Každopádně ventily pokud je vyndaváš, tak vždy zabrousit jemnou pastou a udrží i benzín...
Ideálně prostě změřit kompresi a budeš vědět hned. To se akorát musí dělat na zahřátém motoru, což by mohl být problém...
Ja je prave nezabrusoval, protoze to vypadalo, ze tesni Nastartovat by mela predpokladam, ten unik pres ventil bude naprosto minimalni, jestli to vubec bude stihat v otackach uniknout. Preci jen, tady clovek par vterin pres kompresi rukou tlaci. A je to jen na jednom valci, ze. Asi koupim kompresiometr, nastartuji, ohreju motor a zmerim to - pak budu vedet na cem jsem a jestli to mam znova rozebrat...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
sedlo Kawasaki KLE 500 | Ladan66 | 9 | 12.8.2024 v 18:28 Kohlstein |
Problém s bohatostí směsi Kawasaki KLE 500 | dadanek1999 | 19 | 17.7.2024 v 19:38 dadanek1999 |
KLE 500 nestartuje Kawasaki KLE 500 | dobryvojaksvejk | 3 | 16.7.2024 v 10:06 dobryvojaksvejk |
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 | FormanCZE | 3 | 3.6.2024 v 08:53 FormanCZE |
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 | dobryvojaksvejk | 32 | 21.5.2024 v 16:52 krokoš |