Téma: výměna zadního kotouče za větší
Chci místo zadního brzdového kotouče dát přední. Zadní má průmér240, přední 310, středy a díry na šrouby pasují. Na třmen udélám adaptér. Jestli vyjde vyndavání třmenu pod ráfkem ještě změřím ale vypadá to že to půjde.
Mám dotaz jestli už někdo něco podobnýho zkoušel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

13.5.2017 v 17:40 | Nahoru | #1

_zdenda_ píše: ja1> Zkus brzdit jen předkem a pak zadní + přední najednou a uvidíš, že v tom je rozdíl.
Na většině motorek v normálním provozu má smysl zadní používat. Když si na to zvykneš a naučíš se zadní používat automaticky, tak v krizi ti to může hodně pomoc. Ušetřený metr může být rozdíl mezi havárkou a "jen" vyklepávání bobků z nohavic.
A smyk na zadním kole nic moc neznamená - tak tu brzdu prostě povolíš a můžeš brzdit znovu. Narozdíl od smyku na předku hned nelehneš. Většina lidí se stejně bojí předkem brzdit na max, takže ta zadní se hodí.


Přesně tak...
... Řeči o tom, že zazdní brzda v drnčícímABSu nebrzdí... A kdy jindy má lepší účinek? A kecy že staví motorku v náklonu? A čím jiným brzdit když už musíš brzdit v zatáčce? Přední ti to postaví hned, zadek se dá použít spíš.
A mě to s nízkodvihovým litrovým dvouválem bude někdo vysvětlovat...

Naposledy editováno 13.05.2017 17:51:42

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

15.5.2017 v 02:32 | Nahoru | #2

t_freedom píše: Přesně tak...
... Řeči o tom, že zazdní brzda v drnčícímABSu nebrzdí... A kdy jindy má lepší účinek? A kecy že staví motorku v náklonu? A čím jiným brzdit když už musíš brzdit v zatáčce? Přední ti to postaví hned, zadek se dá použít spíš.
A mě to s nízkodvihovým litrovým dvouválem bude někdo vysvětlovat...



taky souhlasím se zdendovým příspěvkem a nesouhlasím s tvýma prvníma dvěma větama. ke třetí se taky vyjadřuju níž.

brzda, a nejen zadní a nejen u motorky, při drnčícím abs brzdí míň než kolo ve smyku - to ti řekne i čtenář světa motorů a podobně osvětových plátků.

výhodou abs je kombinace účinnosti brzd a řiditelnosti auta, nebo nepoložení motorky při přemáčknutí přední brzdy (blokace zadního kola tolik nerozhoduje...ale při brždění v přímém směru je motorka stabilnější).
brzdy jsou nejúčinnější těsně před překročením adhezního limitu pneu a abs střídá odbržděno/hranice/smyk - už z principu brždění s abs nemůže být tak účinné jako brždění někoho, kdo to má v pazourech (což není 95% z nás tady).

jestli spojuješ abs a narovnávání motorky v zatáčce se mnou - protože to vlákno vzniklo jako reakce na můj příspěvek a o kus vedle jsi na mě reagoval - tak toto jsem nikdy netvrdil. tvrdím, že občas skoro probrzdím nájezd, když začne na zadku zasahovat abs.

za mě jsem pro abs u motorek na běžné použití (alias amatér na silnici) - má poslední ho má a jednou mi abs předku zachránilo kůži.
co je pro mě nesmysl je "abs na každé motorce z výroby" a mám výhrady k abs - nebo k funci abs na motorkách, na kterých jsem ho vyzkoušel - na zadním kole
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA nippon72 20 12.4.2024 v 14:49 Piwell
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 3.4.2024 v 12:46 Neeno
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 24.5.2023 v 18:36 Pedl
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA nippon72 16 20.5.2023 v 12:02 crestik
řízení Suzuki GSX 1250 FA rteprapšak 12 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid


TOPlist