Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.
Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.
Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.
Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.
Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.
Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.
Děkuji za pozornost.
Naposledy editováno 11.06.2024 08:49:07
1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Stroj, který bych přirovnal k dualsportu. Měl jsem před tím Yamahu a ta byla samozřejmě v terénu podstatně lepší.........ale byl to opravdu jen terénní stroj.
Asiawing je v podstatě Honda CRF 450X z roku někde okolo 2005. Oddělené olejové náplně motor a převodovka by na tvé použití mohly být výhodou. Bohužel jen pětikvalt, ale zase s možností levného tunění - nádrže Acerbis, podvozek CRF, spojka Rekluse a pod. Myslím si, že po vyztužení - třeba podsedlovky z důvodu nesení batožiny, budeš stejně atakovat cca 150kg.
Oproti Yamaze to byl stroj s více "položenou" přední vidlí, což sice bylo trochu horší při pomalé jízdě, ale slušně směrově stabilní při vyšších rychlostech.
Dnes stroj se vstřikováním a s možností starter i nakopávačka - a takových už moc není.
To co hledáš neexistuje. Buď levnou "mrdku" a po dvou letech zahodit jako vylítanou a amortizovanou, nebo zaplatit i několikanásobně více za stroj, který si necháš třeba deset let.
A třeba já s vybavením hravě atakuji cca 150kg..........takže + stroj 150kg máme 300kg. Když vezmu stroj + 200kg, je to 350kg...........lehčím strojem ušetřím 14,3%. Třeba u mě by podstatnější úspora bylo přestat žrát - před třiceti lety jsem měl 80kg a dnes o cca 30kg více. A to by bylo v celku o 8,6% méně a nemusel bych utrácet - naopak bych mohl šetřit
Brůča. píše: Kdysi jsem za velice hezké peníze koupil čínský stroj Asiawing 450. Hobloval jsem to v terénu i na asfaltu a za stejné peníze po cca šesti letech poslal dál. A po mých zkušenostech, až se někde objeví za slušnou cenu, klidně si jej pořídím znovu.
Stroj, který bych přirovnal k dualsportu. Měl jsem před tím Yamahu a ta byla samozřejmě v terénu podstatně lepší.........ale byl to opravdu jen terénní stroj.
Asiawing je v podstatě Honda CRF 450X z roku někde okolo 2005. Oddělené olejové náplně motor a převodovka by na tvé použití mohly být výhodou. Bohužel jen pětikvalt, ale zase s možností levného tunění - nádrže Acerbis, podvozek CRF, spojka Rekluse a pod. Myslím si, že po vyztužení - třeba podsedlovky z důvodu nesení batožiny, budeš stejně atakovat cca 150kg.
Oproti Yamaze to byl stroj s více "položenou" přední vidlí, což sice bylo trochu horší při pomalé jízdě, ale slušně směrově stabilní při vyšších rychlostech.
Dnes stroj se vstřikováním a s možností starter i nakopávačka - a takových už moc není.
To co hledáš neexistuje. Buď levnou "mrdku" a po dvou letech zahodit jako vylítanou a amortizovanou, nebo zaplatit i několikanásobně více za stroj, který si necháš třeba deset let.
A třeba já s vybavením hravě atakuji cca 150kg..........takže + stroj 150kg máme 300kg. Když vezmu stroj + 200kg, je to 350kg...........lehčím strojem ušetřím 14,3%. Třeba u mě by podstatnější úspora bylo přestat žrát - před třiceti lety jsem měl 80kg a dnes o cca 30kg více. A to by bylo v celku o 8,6% méně a nemusel bych utrácet - naopak bych mohl šetřit
mě se nechce kupovat nic starýho, to je zdroj problémů, pořád něco děláš, nevíš kdo to kde rasoval atak.
každopádně když započítám nezbytnej tuning stroje, víc paliva, nářadí, nějaký díly, vařič, nosič, pořádný světlo apod. tak jsem určitě o10 těžší, teď to mám stejný + 23 kilo vybavení brašny , trochu jsem odlehčil a ubral, takže celková hmotnost stroje je 188 kilo a už to níž nepůjde ani omylem, samotnej stroj po tuningu má 165
tak hmotnost pilota dělá hodně, ale máš to na sobě a hejbeš s tím jednoduše a není tak znát, jenže když to máš na motorce tak už je to znát hodně, to máme ověřený
Naposledy editováno 22.10.2022 11:50:30
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
EXC 500 coby cestovní stroj pro del... [1 ... 6, 7] KTM EXC 500 F, KTM EXC 500 Six Days | Eso_Rimmer | 206 | 9.7.2024 v 06:43 ZdendaZB |
SWM RS 500 R 2021 SWM RS 500 R | KubAiS | 22 | 19.6.2024 v 06:48 krokoš |
Swm 500 sm zkusenosti SWM RS 500 R, SWM SM 500 R | Ghost-CBR1000rr | 6 | 18.6.2024 v 11:59 M6 |
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F | kika. | 42 | 16.3.2024 v 12:53 krokoš |
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F | Vlastik177 | 9 | 18.1.2024 v 07:50 Anti |