Téma: Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
21.10.2022 v 19:20
Nic lehčího než 701/690 na takový cesty neexistuje. Nejde sehnat a nevyrábí se.
Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.

Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.

Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.

Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.

Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.

Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.

Děkuji za pozornost.

Naposledy editováno 11.06.2024 08:49:07


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

8.11.2022 v 09:55 | Nahoru | #1

jaro27 píše: hm, príspevok z 4.9.2012, to ešte bude k tým motorom aktuálne?


A proč by nebylo? Možná dokonce více než tenkrát. Model 2012 měl 48KW, od 2019 má 55KW. Přijde ti to jako normální výkon jednoválce 700ccm? Když tenhle výkon mají dvouválcové motory +- stejného objemu MT-07, ER-6N, SV650. U které motorky můžeš prohlásit že může jet po dálnici trvale(tj. několik desítek km) cestovní rychlostí 130km/h. Nedělej že nechápeš ten rozdíl.
KTM690 je nadupaný jednovál na kravení, v šasi endura po rozbitých okreskách a polňačkách, motard na dělání bordelu po městě a blbnutí po pěkných okreskách. Na nějaké dálkové přesuny po dálnici to stavěné není. I když se to na nich samozřejmě zvládnout dá. Prostě je to pro vaše stanovené výkonostní a váhové minima a maxima nejlepší kompromis co se momentálně vyrábí. V žádném případě to ale není motorka zkonstruovaná na dálníční přesun 4000km ani pro hard-enduro mimo cesty. To že ji na tyto účely používáte je věc jiná.
Kdybych já hledal motorku pro cestu co plánujete vy(Rusko a balkán, žádná Sahara) rozhodoval bych se mezi DR350SE(preference váhy pro ježdění v cílové destinaci) a XT660Z Tenere(preference spolehlivosti a výdrže na cestě). Vaše volba samozřejmě nebude ani jedna, protože 55KW je prostě rozhodujíci údaj nad který není:)

(reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici

9.11.2022 v 14:56 | Nahoru | #2

kokotsrotmorava píše: A proč by nebylo? Možná dokonce více než tenkrát. Model 2012 měl 48KW, od 2019 má 55KW. Přijde ti to jako normální výkon jednoválce 700ccm? Když tenhle výkon mají dvouválcové motory +- stejného objemu MT-07, ER-6N, SV650. U které motorky můžeš prohlásit že může jet po dálnici trvale(tj. několik desítek km) cestovní rychlostí 130km/h. Nedělej že nechápeš ten rozdíl.
KTM690 je nadupaný jednovál na kravení, v šasi endura po rozbitých okreskách a polňačkách,...Na nějaké dálkové přesuny po dálnici to stavěné není..... V žádném případě to ale není motorka zkonstruovaná na dálníční přesun 4000km ani pro hard-enduro mimo cesty...
Kdybych já hledal motorku pro cestu co plánujete vy(Rusko a balkán, žádná Sahara) ... XT660Z Tenere(... protože 55KW je prostě rozhodujíci údaj nad který není:)



V prvom rade jedno ujasnenie. 55kW niekde ako podmienku spomínal Zdenda. Ja nie. Nikdy. Lebo ja dlhodobo tvrdím, že mne by stačilo aj 35kW.
Ale to je spoločná choroba určitej skupiny ľudí, ktorí si myslia že to, čo napíše Zdenda, automacicky platí aj pre mňa.

Skutočne som nepochopil o čo rozprávaš ohľadom trvalej 130 na diaľnici. To som dával aj na 35kW motorke a so 690 držím 140 tacho furt keď sa mi chce a potrebujem to.

No ale najprv niekto napíše že motor zo 690 je len na bláznenie, zatáčky a kraviny, ďalší napíše že je to závodný motor a uzavrie sa to tým, že to nie je motor na diaľnicu.
Bábo a teraz si vyber.
A ja mám z toho len srandu, lebo ja tie tisíce km po asfalte na tomto motore dávam.
Pre niekoho neodporúčané, pre iného nemožné. V mojom podaní proste zázrak.

No a nakoniec mi je odporučená krava XT660Z Ténéré, ktorú som mal a vymenil som ju práve za 690 a dôvod bol len jeden. Opakujem, len jeden. A to bola hmotnosť motorky.
A popri tej nižšej hmotnosti som dostal lepší motor a lepší podvozok.

Ale v téme "Ľahké enduro" mi niekto odporúča 185 kg motorku.
To bude asi odporúčanie od nejakého zasierača vlákien.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
EXC 500 coby cestovní stroj pro del... [1 ... 6, 7] KTM EXC 500 F, KTM EXC 500 Six Days Eso_Rimmer 206 9.7.2024 v 06:43 ZdendaZB
SWM RS 500 R 2021 SWM RS 500 R KubAiS 22 19.6.2024 v 06:48 krokoš
Swm 500 sm zkusenosti SWM RS 500 R, SWM SM 500 R Ghost-CBR1000rr 6 18.6.2024 v 11:59 M6
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F Vlastik177 9 18.1.2024 v 07:50 Anti


TOPlist