1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co za výplet
Milos1 píše: kokoška.>Správně tam má být měď, nikl, chrom. Když tam není měď, tak to rezatí, když tam není nikl, tak se to loupe. Když je tam jenom chrom na oceli, tak je to prasárna a bude to oloupaný a posléze rezatý
Měď se dává hlavně proto, že vytvoří jakýsi plnič a vykreje všechny drobné škrábance atd, snadno se leští pod chrom. V dnešní době se měď již téměř nikde nepoužívá o hodně by to zdražilo chromování.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co za výplet
Tohle je jejich postup:
Díly jsou chemicky "staženy", odrezeny, odmaštěny a případně otryskány pískem či litinovými kuličkami. Následně díly vybrousíme a vyleštíme před samotnou galvanickou lázní. Nyní dochází k "máčení" Vašeho dílu do van, kde jsou elektrolýzou nanášeny požadované vrstvy kovů. Nejprve mědi, poté niklu a nakonec i samotného chromu. Je důležité, aby vrstvy nanesených kovů byly dostatečné, aby nedocházelo k snadnému poškození takto vzniklé povrchové úpravy. Nakonec celý díl finálně doleštíme a provedeme výstupní kontrolu. V tuto chvíli je Váš díl připraven a probíhá expedice.
Tady je celkem zajímavý popis. Je od jiné chromovny než používám, ale je to hezky popsané.
www.renovuji.cz/menu/chromovani.html
Ona dnes měď není strategická surovina jako za doby "vlády jedné strany", ale běžně používaný technický kov
Naposledy editováno 26.11.2023 09:44:36
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Startování Jawa 50/21 Pionýr | GreenBean | 10 | 10.9.2024 v 19:26 Kohlstein |
Motor Jawa 50/21 Pionýr | ddavča | 3 | 9.9.2024 v 11:58 Frantas |
pionýr se dusí Jawa 50/05 | Honza1625 | 4 | 31.8.2024 v 20:01 Honza1625 |
jawa21 nastertuje perfektne ale vyn... Jawa 50/21 Pionýr | máťa_moto_blázen | 12 | 17.8.2024 v 12:46 pitbikeros |
Štítek jawa 05 Jawa 50/05 | Matess99 | 1 | 21.7.2024 v 14:13 Milan1963 |