Téma: EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Ahoj všem. Poprosil bych ty, kteří mají reálnou zkušenost s cestováním na téhle mašině po ose ideálně do vzdálenějších destinací (což není Balkán a pod., ale spíše dálný východ, Afrika...), jestli by se podělili o své zkušenosti. Jedná se mi primárně o to, jak to tahle mašina dává při asfaltových přesunech (po různých úpravách, samozřejmě. Jaká je cca rozumná cest.rychlost? Na Advíkovi (990 Adv.R 2012) to mám nastavené cca kolem 110 (tacho), zakže by mi stačilo cca kilo ideálně. Nedělá mi sedět na tý trestný lavici, co má moje Rko klidně dva dny v kuse, tyhle tvrdý lavice mám rád. Předpokládám, že vylepšený sedlo bude oproti originálu mnohem lepší a bude nějak rozumně srovnatelný s tím mým současným. Uvítal bych zkušenosti s motorem (výměna oleje, servis ventilů, výměna pístu apod.) u lidí, ketří to mají s cestováním podobně jako já. Mám přečtené kde co, jak tady, tak na adv.rideru, samozřejmě sleduju a čtu Rtwpaula a pod. Zajímají mě ale i zkušenosti lidí tady. Ročník cca 2020 a výš. Neřešme tady jiné mašiny, převážení na vozíku, v dodávce a pod. Zajímá mě, jak je to s výdrží téhle mašiny, když pojedu cca týden po asfaltu někam... Nechci dělat co dva roky generálku. Zkušenosti jsou různé, mnohá tvrzení o výdrži jsou velmi optimistická. Jezdím na pohodu, v offu potřebuju dojet a vrátit se, ne vyhrát medaili. S ostrými nemám ale žádnou zkušenost. Samozřejmě se na tom i projedu, než bych to případně kupoval Díky. PS: uvítám i případné doporučení na konkrétní ročník, vím o změnách v množství olej.náplně, což se ale dá kompenzovat větším spojkovým víkem. Má tahle mašina při mém způsobu používání (dálniční přesuny 100km/h tacho, cca 800 denně, v offu žádné píčoviny, prostě projet a havně dojet zpátky domů, jako vždy) vůbec potenciál udělat cca 27-30 tis. km bez generálky? Věci mimo téma mažu, ať to má nějakou tu štábní kulturu. Nic osobního.

Naposledy editováno 28.06.2024 13:13:08

1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 11:54 | Nahoru | #1
Jenže z ostrý motorky tupou neuděláš. To že snížíš výkon tě nezachrání. Ten motor jede prostě v jiném režimu a potřebuje častý výměny oleje tak jako tak.

Jinak 71 Nová s dvěma vyvážovákama nedrnčí de facto vůbec když se nejezdí nad 6000 otáček, což ale není potřeba protože po dálnici ve 110 jedeš 5000 otáček a je to úplně klidný. Nesmíte to srovnávat se starými lc4 který vibrovali jak starej Harlej.

Ještě k tý hmotnosti. Když začneš počítat přídavná nádrž 6 kg, pořádný světla s držákem kilo a půl, dáš tam Scott oiler a pár drobností vezmeš nářadí montpáky duše lepení plus něco co se může vysypat to je dalších 7 kg pak tam naleješ 32 l benzínu plus dalších 17 kg stan vaření spacák teplý karimatku nepromokavou kombinézu teplý oblečení když přijde studená fronta aspoň 4 kg jídla když jedeš někam trochu mimo, musíš počítat s tím že budeš třeba týden čekat než opadne voda nebo bude nějaký zával. Takže tvoje vybavení samotný bude vážit 30 kg tady se gramařit nedá. 10 kg oblečení na tobě včetně chráničů minimálně. Takže si spočítej kolik bude ta 115 kg motorka ve finále vážit než na ní sedneš.
A jestliže pojedeš s tarpem bez nepromoku bez Teplého oblečení tak akorát někde nachladneš budeš nemocný a zbytečně budeš trpět.

Něco jiného je tady Albánie kde je furt teplo nebo Bosna na 5 dní, to jsou projížďky za komín.

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 12:08 | Nahoru | #2
ZdendaZB> souhlasim. a tarp je samozrejme do tehle kraju nesmysl, komari a pod. te sundaj. s touhle nalozenou masinou jezdi chlapi kolem sveta a co mam zatim nacteno, zadek nepraska. jestli hodim cca ten samej naklad na 690, nebo na tohle, to me moc netrapi. funguje to jinym, melo by i mne. porad tam bude rozdil xdesitek kilo. a sam vis, ze se tam kazdy kilo pocita. uvaha ale dobra. k cestovni rychlosti-jak jsem psal, projel jsem to s velkou a cest. 110, nevidim duvod, proc bych mel sve navyky menit. kdyz bude tachometrovka o 10km nizsi, kolik denne ztratim? pro me nerelevantni.

Naposledy editováno 27.06.2024 12:33:20
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F Vlastik177 9 18.1.2024 v 07:50 Anti
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
Lehké enduro na expedice, včetně př... [1 ... 11, 12] KTM EXC 500 F, SWM RS 500 R ZdendaZB 360 9.11.2022 v 23:16 Ariete


TOPlist