PROFIL MOTORKY

Aprilia Tuono V4 1100/RR (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Pepino_Fazer_T
Vloženo 4.4.2016
Aktualizováno 29.8.2016
Zobrazeno 4 402x
HODNOCENÍ PROFILU OD 27 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Raketa na dvou kolech. Vše ostatní přijde, až se s ní sžiju a po zajetí. Dnes 700km.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:A Spirit (Praha 4-Braník) - Prodej skvělej, pan Fresl je profík. Moc díky. Servis vše celkem zvládnul. Nějaká drobnost se našla, ale zase to vyvážili montáží USB a tak.
Jeden se mě ptal, jak je velká v porovnání se starým Tuonem. Koukal jsem a je kratší nicméně proporcionálně stejná. Tu délku dělá podsedlovka a zadní prdelka na starým. Viz foto v galerii kde jsou vidět obě bok po boku

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 1290 SuperDuke R: nebyla testovačka, dlouhé dodací lhůty, snížený výkon v 2016
KTM 1290 Super Duke GT: nebyla testovačka, dlouhé dodací lhůty, snížený výkon v 2016

První dojmy - Viz moje starší motorka - taky Tuňák. Vše co od týhle firmy můžete čekat. Solidní kvalita a zpracování, sportovní mašina dotažená do detailu. Stačí drobnosti, ihned jsem třeba vyměnil páčky brzdy a spojky, obě stavitelný, designově lepší a nemáte co řešit. Do 5000 jede jakž takž, pod 4000 to nemá moc cenu zkoušet. Nad 5000 je to raketa. v záběhu opatrně - do 7 - 8500 a i tam je to fakt znát. Velká síla. Uvidím po záběhu.

Motorku bych doporučil pro - Zkušený biker se zkušenostmi z litrový motorky. Nový V4 1100 má spoustu elektronických fičur, ale za plyn a brzdu tahá člověk a to se nezmění. To zrychlení je extrémní a je potřeba to zvládnout mentálně a návykama.

Doplňky na motorce - Zlaté zlamovací páčky Puig





ochranný gril chladič voda olej, gelový sedlo, šprnda na nádrž s tankvakem





nosič HepkoBecker který se nasazuje místo spolujezdcovi sedačky (... Alpy), carbonový chrániče na stupačkách, sada padáků, Led blinkry, USB zásuvka



Recenze

Jen pár info na začátek, vše ostatní přijde po nějaké době. Tedy hodnoťte až tak za 2 měsíce, až něco napíšu
Výborný pneu v základu - Pirelli Diablo Corsa Rosso.
Avšak to nejhustší o co se nutně musím podělit je výfuk. Ještě jsem neviděl v sérii absorbční model - laicky jen děrovaná trubka obalená vatou a vnější plášť.





To znamená naprosto perverzní zvuk véčkovýho 4válce a hodně nahlas.
Kdo chce laďák, tak snad jen kvůli úspoře váhy. Těch pár koní z celkem 175 stejně nikdo nepozná a zvuk pochybuju, že bude jinej.
Prostě balada. Co na to policajti v Rakousku nevím ... spoléhám na to, že to je série.
Jak tohle mohlo v EU projít homologací je mi záhadou.






Motka je po servisu 1000 km a má najeto 1200.
Je fakt strašně rychlá. Vůbec nechápu jak tohle někdo uvolní na EU trh s ohledem na to, co se kolem bezpečnosti a různých předpisů řeší. Dobře, že tak, jen si moc nedovedu představit, že si to koupí "kdokoliv".
Ta rychlost = nástup, tah, zrychlení se nedá vysvětlit, musíte ho zažít. Starý Tuono je výborný, ale tohle je jiná a daleko vyšší liga. Určitě od 150 výš. Je to maso.
Myslel jsem, že trakce to nechá jet po zadním, ale nenechá. I na nejmenší zásah (č.1 ze 3í úrovní) to dovolí odhadem zdvih na 20cm a jen na chvilku, pak se motka vrátí na zem.
Řešením je to vypnout.
Nicméně motorka se nijak extrémně nevzpíná a strašně dobře se dávkuje plynem. Zde jedna výtka, občas se stane, že při tvrdý akceleraci po přeřazení na chvilku nejede. Jako kdyby rychlořazení vypnulo zapalování ne na pár milisekund, ale na třeba čtvrt / půl vteřiny. Zatím jsem nenašel čím by to mohlo být, normálně to nedělá, ani když podržím řadičku nahoře. Možná to dělá trakce, když cítí, že by mohlo klouzat kolo. Uvidím časem.
Omezovač zasahuje kolem 12000. Max výkon okolo 11000 a odhaduju, že maximálku utne omezovač.

2500km
Najeto 2500km a zadní pneu má skoro milimetr do značek. Do Alp ji už budu muset vyměnit, i když ještě nedojetou. Odhaduju max 3500 až 4000km do úplného sjetí (0mm)
Momentálně jsem vyreklamoval nádrž a čekám na novou. Kolem hrdla se v laku začínají tvořit bublinky. Určitě špatný lak v kombinaci s výpary benzínu. Tady chci poděkovat Aspiritu, že to šlo vyřešit rychle a bez návštěvy.
Jinak je vše ok a moto jezdí jak má.
Olej dosud bez úbytku, nikde nic nesákne, neteče a vše funguje jak má. Už se mi podařilo dohnat předek do zásahu ABS. Ne že bych to denně zkoušel, nicméně v jedné situaci si ABS jednou brnklo. U zadku je to standard v momentě intenzivního brždění, kdy se zdvihá zadek. Stačí málo.
Apropos zadní brzda to je věc. Nejsem zvyklej ji vůbec používat, protože na starým Tuonu skoro nebrzdila. Tady je to jinak a na běžný věci je skvělá. V první řadě konečně i brzdí a dost, dá se skvěle dávkovat a musím se ji naučit zase používat.
Standardně jezdím trakci na stupeň 2 až 3 z 8. Při dešti to dávám na 6. Už se mi párkrát stalo, že zasáhla. Zrovna teď v neděli - jen takové lehké proklouznutí na zadek při akceleraci ze zatáčky. Sucho, teplá vozovka. Nic, co by člověk normálně nezvládl, nešlo o krizovku. Trakce zasahuje jemně, bez cukání, jednoduše paráda. Jak říkal kámoš Jirka BigTwin - na co to tam je, to už není ježdění ... No, je to tam pro jistotu a pro všech 95% nevyježděnejch lidí, co si dnes motorky kupujou. Jednak jsou motorky čím dál silnější a ruku na srdce, kdo z nás by to na 99% zvládnul? Druhak tak jako v jiných věcech se i do motorkaření sejří pořád víc lidí jen proto, že na to maj, aniž by měli zkušenosti, aniž by šli od píky atd atd - nechci moralizovat, ale je to hrůza - a nebýt ty systémy na motorkách, to by bylo průšvihů... Prostě je to celý jednodušší a bezpečnější.
Taky jsem už 2x dotahoval řetěz - jen kousíček, ale dotahoval. Když se tahá ...
Dosud celkově velká spokojenost. Nádrž naštve, nicméně vše má svá pozitiva, že.

Pár dalších info obecně.
Posaz je hodně na rukou, záleží však, jak se tam člověk smrská. Pokud sednu až na nádrž, sedím vzpřímeně a uvolněně a nemusím mít váhu na rukou. Čím víc dozadu, tím víc na ruce. Za vyšších rychlostí odklání štítek vzduch na hrudník a dobře to funguje - díky tomu není váha na rukách tak velká, jako při pomalé jizdě.
Trasa 300 km na zátah zcela bez problémů když člověk ví, jak se poskládá. Gelový, doplňkový, sedlo je výborný, pozadí je v pohodě i po 4 hodinách sezení a jízdy a jsem zvědav, jak za měsích Alpy a Chorvatsko. Pojedeme zase 920km v kuse a věřím, že to bude ok, když mohu porovnávat starý x nový.
Vyzkoušel jsem už i nosič HepcoBecker - montuje se místo zadního sedadla. Docela dobrý, jen kapku malý proti jiným motorkám. Je to dáno designem = špičatou prdelkou motorky. Nicméně pořád 100x lepší, než to bastlit na sedlo či vymýšlet rack na kufr.
Celkově zatím velká spokojenost, další v červenci po Alpách.

5500km - Alpy
Moto má za sebou Alpy a Chorvatsko. Bez potíží. Spotřeba podle stylu 6,5 - 8,5, ale moc pozornosti jsem tomu nevěnoval. Kdyby jo, tak si nekupuju takovouhle mašinu.
Z pohledu cestování 2 výborný věci - držák Hepco Becker místo sedačky spolujezdce se skvěle osvědčil stejně jako originální tankvak + gelový sedlo, ač pocitově tvrdý skvělý. Na cestě zpět 900km v kuse a bez jakýchkoliv potíží na řiti.
Na cestu do Alp jsem musel dát novou zadní pneu, původní po 3200km téměř na značkách. Paradoxně i přes dálniční přesuny, je prostředek ok a celkově pneu vydrží víc než první guma. Asi jsme pak na místě hodně zatáčeli
V chorvatských vedrech motka strašně topí, min stejně jako starý Tuono. Při normálním posezu ok, pokud člověk shodí nohy ze stupaček a nechá je plát ve vzduchu, vaří je horký vzduch jdoucí spodem od chladičů a motoru. Rám je tak žhavej, že si o něj holou část těla neopřete. Nikde žádný problém, jen to prostě sálá.
Dobrá zpráva - nežere olej. Staré Tuono ho přestalo žrát až na 30 000, tohle od začátku ok. Tedy spokojenost
Motor a jízda - i tenhle motor vykazuje znatelný propad výkonu nad 2000 m.n.m. Jede pořád skvěle, nicméně je to znát proti standardu.
Celkově je jízda zážitek. Dá se hrát s trakcí, diky tomu i bezpečně na výjezdech ze zatáček bez ohledu co tam je zařazeno. 1dničkou v Alpách je to standard. Motorka pěkně klouže ze zatáčky na výjezdu. Ani jedna krize. Mluvím o dost rychlým ježdění, žádná turistika.
Pneu i elektronika na vodě excelentní. Elektronika dovolí na vodě daleko víc, než by si člověk troufnul bez ní. Je to pohodlný, je to hezký a je to svým způsobem až hrůza, když jezdí elektronika za jezdce.
Podvozek bez připomínek. Spolu s tím co píšu výše dokonalý celek.
Suma sumárum - vše v naprostém pořádku, moto funguje jak má, jede skvěle a nejhorší moment celé motorky je jezdec. Nicméně i přes toho jezdce jsem pořád na zbytek pelotonu čekal, jak je to rychlý.
Nazpět na zátah 900+ km. Bez potíží! Jak jsem psal výše jen potvrzuji kvalitu sezení a kvalitu gel sedla. Smáli se mi, že je tvrdý - je, ale není to žádný problém.
Poslední věc. při nájezdu 5500 je přední pneu na dojetí a druhá zadní už taky víc jak 2000 nedá. Druhá zadní vydrží víc než první, protože se jezdilo víc v točkách než rovně. Celkově odhad 7500 na 1 přední a 2 zadní.
Pro rejpaly - ano, správně by měla jít na výměnu přední se zadní najednou a pravda je, že přední už není v kondici co byla (střechovitá) nicméně kdo sakra má platit co 3500km novou sadu.Na dojetí sezóny to stačí a basta ...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Bladerunner
Bladerunner napsal 30.09.20 v 20:27 9b.

Dobrej popis i pro možná i můj budoucí bajk, díky

bruttopyr
bruttopyr napsal 30.03.20 v 00:24 10b.

Krásná motorka a výborný popis!

kubus182
kubus182 napsal 26.01.17 v 16:58 9b.

Paráda konečně někdo kdo na ni neco najede, zajímá mě jak na tom bude při aspoň 30tis km. Kámoš ma rsv4 a v 10tis uz menil spojku. A mě Tuono 06 umřelo v 35tis, ale motorka to byla paradni to se musi nechat.. Chválím paradni recenzi

monsterking
monsterking napsal 02.01.17 v 08:42 10b.

Výborně napsáno, pomohlo mi při rozhodování o další moto

Pepino_Fazer_T
Pepino_Fazer_T napsal 06.09.16 v 11:39

Zdar Figi25. Díky za komentář. Všem ostatním taktéž. Snažím se to psát pro potenciální uchazeče o mašinu. Mít nezkreslený informace může hodně pomoct při výběru.

Více komentářů



TOPlist