PROFIL MOTORKY

Honda NT1100 (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Pepa95
Vloženo 27.3.2023
Aktualizováno 23.11.2023
Zobrazeno 4 894x
HODNOCENÍ PROFILU OD 29 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


New Toruring. No Trouble. NaTálka. No táák, nebuď trubka, řekni prostě Honda NT 1100

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Auto Dukla - Honda Pardubice (Pard

Výška jezdce: 183 cm

První dojmy - Jaro 22, Honda test days, první svezení. Jo jo, jasná Honda. Pohodlná, robustní, silná, domyšlená. Za jízdy jistá v kramflecích, čitelná. Zábavná, ale nenutící ke zbrklostem. Jako doma, jako doma. Jednou si jí koupím, počkám tak dva roky a pak je moje, už znám svou příští motorku.

Motorku bych doporučil pro - Pro Vás?

Doplňky na motorce - plná palba: komfortní sedlo, kufry zboku, kufr shora, tankbag, Quickshifter, mlhovky.
Páčky Probrake, Sprint filter vzducháče, SC Project koncovka výfuku.

Recenze

Jaro22, kancelář. Kolega mění GS za novější. Tak že jako vezmu to jeho stávající 30leté ediční, vyjedeme na epochální výlet po Evropě a drahné polovičky vezmeme s sebou. Načež si slavnou vzduchovou edičku půjčuji, abych zjistil, co vlastně kupuji (za což zpětně opakovaně děkuji). Vše probíhá skvěle do momentu, než zastavím na náměstí a po dortíku v kavárně se snažím stroj v kopci osedlat. Cože, na tomhle mám jezdit denně do práce? Nebude pohodlnější jezdit na koni? A mohu to vlastně Hondě po těch letech vůbec udělat? Béemwé? Srdce pláče.
Tak si tak dumám, stoupám při tom Vrbovkou směr Novodvorská a najednou jí vidím. Honda! Hned se mi rozjasnilo. Vždyť jsem blázen! Entéčko, to je řešení. Dojedu na něm až do Úlánbátaru, mohu vzít celou rodinu, širokoúhlou televizi k tomu a zůstanu hondistou. Jupí. Hrnu se do prodejny: "Beru jedno entéčko. Černé. Pochopitelně s DCT", volám již od dveří. To jsme se náramně nasmáli. Na všem vyjma roku dodání jsme se pak víceméně shodli.
Následnou dlouhou a víceméně nudnou, leč o to bezvýslednější fázi komunikace s prodejní sítí Hondy v ČR, Německu a Francii vynechám. Nebyla. Nikde. Postupně jsem slevoval z nároků na konfiguraci, až (to již v pokročilé fázi zoufalství, neb se termín odjezdu blížil rychlostí průjmu po zkažených ústřicích) se nade mnou slitovali pánové v Dukle a přenechali mi čerstvou předváděčku, za což jim ještě jednou zpětně děkuji. Byla bez DCT a ve stříbrné.
Shrnu-li to, poprvé v životě jsem si šel koupit fungl novou motorku, navíc dražší, než ženino auto (čehož bych si tedy nevšiml, naštěstí je však žena mnohem pozornější, takže mi to párkrát připomněla). A nejen, že jsem jí nebyl zto koupit ani v zamýšlené konfiguraci, málem se mi jí navrch nepodařilo koupit vůbec Je to ale Honda, tak to dobře dopadlo, jako vždy.

To Vás však jistě nezajímá, na rozdíl od pocitů po sezoně a necelých 10tkm ve společné stopě.

Co jsem od ní čekal? Tři klíčové věci. Aby byla cesťákem, který ve dvou a s plnou bagáží zhltne tisíce km při společných výletech. Aby byla mašinou použitelnou pro každodenní ježdění 35km do práce (město/mimoměsto) v co nejcivilnějším modu. Aby mě to na ní bavilo a dalo se s ní občas i zablbnout.

Co jsem od ní získal? Naštěstí to, co jsem od ní čekal.

Hned při první cestě AT, SLO, IT, DE perfektní. Zezadu spokojenost, ani slovo o únavě či diskomfortu. Za řídítky úsměv. Jako cesťák je dokonalá. Ochrana proti větru a dešti příkladná. Až na pár centimetrů na holeních deflektory odfiltrují takřka vše (někdo instaluje prodloužení předního blatníku, aby nelítala voda mezi brejlema, to je určitě dobrý doplněk, já na něj zatím kašlu). Pozadí je jak v bavlnce, kolena jakbysmet. Jízda je ukázkou japonského inžinýrství.

Na běžný provoz super. Pohodlná, rychlá a má přesně to, co od ní čekám. Nenutí mě dělat hovadiny. Ono se za všemi těmi plégy zdá 140km/h jako pohodička, to se dá regulovat sundáním plexi do spodní polohy a otevřenou helmou. Díky velkému krouťáku ve středním pásmu se však dá jezdit plynule a bezpečně i v zatáčkách. Takže si džíny atd. pořád nějak okecám.
No a teď ta zábava. Dá se s ní jezdit hodně rychle, předek se staví klíčem, vzadu má Showa kolečko, přitvrdil jsem přiměřeně předek i zadek, tedy vyšší jistota a stabilita mírně na úkor komfortu. V každé rychlosti i náklonu víte, co se pod Vámi děje, je jistá a nezáludná (teď přezouvám Dunlopky za Pirelli Angel GT, což by mělo ještě přilepšit). Když se drží pod krkem, výkonu má dost, jde jen o to, kam zajdete. Jen se nesmí zapomínat, že se jede na cesťáku. Monstera z toho nevymáčknete

Milenky vs manželky
"Je to jako s manželkou", "Řád myšího kožíšku" atd. Tak se o ní hovoří v recenzích. Je to tak? Brutus zpívá píseň o chlapci, jenž se vrací z masérského salonu a říká si, že ty kurvy to uměj stejně líp. Ale pak přijde domů a zjistí, že jeho stará je stejně jeho stará. To vše jsou neetické příměry, které na adresu propírané dámy stále někdo nadhazuje. Ano, nesetřese Vás v první zákrutě, nenakreslí Vám hnědou čárku při nechtěném wheelie, ale pak jedete dál a dál a ejhle, úsměv stále na tváři, hýždě v kondici, a jedete pořád dál (kdy jezdci na pile už dávno protahují kostrče na benzině) a tu vzniká láska na druhý pohled a ta se Vás pak už drží. Protože Honda pracuje pro Vás. Tak to možná nějak i sedí.
Bez ohledu na manželky i milenky je základem si dobře rozmyslet, co člověk chce.
Určitě se dá najít sportovnější cestovní stroj, který je více o emocích. Ale znamená to pak i kompromisy příkladně při dvojčlenné několikadenní cestě v plné polní. A zde je NTčku v této cenové třídě těžko konkurovat. Origo kufry kopírující šířku moto, aby se dalo proplétat zácpou? Sametový motor s velkým krouťákem? Posaz a sedlo navržené pro stovky kilometrů v kuse? Maximální ochrana před větrem a deštěm (i bez zásahu z Kremlu)? Samozřejmost. Bez kompromisu.

Stay in tune
Ale... Vždy se dá něco vylepšít, to dobře víme. NT má naštěstí robustní základ, nějaké to laděníčko tedy snese (design jako páčky od Probrake atd. nemyslím).
Jako první přišly na řadu sportovní vzduchové filtry od Sprint Filters.
Jali jsme se tedy se zde přítomným Yexupem, takto hondistou vyšší kategorie, demontovat půlku stroje a velmi, velmi odborně, jsme zaměnili originály za SF a zbytek následně vrátili do původního stavu. Načež jsme si uvědomili, že jsme tento majstrštyk zapomněli nahrát na youtube a stát se tak jistě slavnými. Výměna je znát na zátahu.

Krátce nato přišla výměna koncovky za SC Project Adventure. Krom mírného navýšení výkonu je zvuk nyní přeci jen líbivější Jen škoda zásahu soudruhů z Bruselu, díky kterým se nyní nově homologovaný výfuk vyrobí tak, že z něho nejde demontovat db killer bez porušení karbonového chassis, grrr... Naštěstí je to i tak dobré.
Pár drobných zásahů a hned je důvod vyrazit si po práci zajezdit.
Adekvátně k tomu brzy přijdou ještě pancéřky, aby se srovnaly body.

Plusy
Hmm, asi viz výše.

Minusy
Při otočení klíčkem naběhne na displeji bezpečnostní hláška vyžadující potvrdit, že čirou náhodou nejste dement ani desperát a můžete tak vyrazit na silnici. Za to ale Honda nemůže, mají to i Harleye a důvod asi hledejme u solidně oblečených pánů korzujících na zadních sedadlech erárních limuzín Bruselem. Naštěstí NT i nová AT disponují malým podpůrným displejem, kde je vše důležité a můžete tak vyrazit hned bez ohledu na infotainment, i kdybyste čirou náhodou dementi byli. Desperát by už měl displej rozmlácený nebo prostřelený, ten se nepočítá.

Stejně tak vtipné je, že titíž pánové při sklence vína mysleli na naší bezpečnost natolik, že naordinovali všem strojům kontrolu trakce, abychom náhodou třeba neupadli v zatáčce. O černých ovcích, které teď kopanec od elektronického plynu při výjezdu ze shodné zatáčky shodí bezpečně, statistika hovoří s despektem.
Ale dát na stejný, bezpečností opentlený stroj, obrovský displej s Android auto, který supluje telefon, hudební přehrávač, whatsapp a dětskou chůvičku a nechat jezdce věnovat se za jízdy obsluze všech těchto aplikací bezpočtem tlačítek rozesetých po řídítkách, to je dokonalý. Zločin.
Jinak to funguje bezvadně, když se jeden sžije s těmi tlačítky.

A určitě ještě nějaká drobotina, kterou si teď nevybavuji

Závěrem
Přemýšlíte nad DCT? Jděte do něj. Honda jej stále vylepšuje a dnes řadí špičkově, navíc naprosto bezporuchově. Nejlepší je navíc, že si ho jednoduše přepnete na manuál a pak je z něj ta nejrychlejší převodovka. Quickshifter je dobrá věc, ale na DCT v manuálu nemá.
Já mám manuální verzi s QS, je to dobré, vše funguje bezvadně nahoru i dolů.
Obě volby jsou dobré, DCT je dle mého o fous lepší.

Vyřádíte se i při výběru barvy. Honda si byla dobře vědoma, že by se mohlo NT líbit, přišla tedy se širokou paletou perleťové bílé, matné stříbrné a černé barvy. A pro velký úspěch teď přišla i s matnou černou. Naštěstí je to decentní a elegantní paleta, takže s tím na slapáku u buffé tolik neoslníte, ale líbit se Vám to stejně bude

Honda možná nemá nějaké věci, které mají jiné značky. Ale má něco, co nemá žádná jiná značka. To hondisté dávno vědí. A NT je další povedená Honda, nic víc, nic míň. Položím-li si otázku: Chceš jí? Odpovím si hned: Chci. A víc není co řešit.

PS: jsem zastáncem Evropské unie, aby to z textu nevypadalo jinak.
PPS: jen by bylo možná někdy lepší, kdyby se ojroposlanci za naše peníze raději jezdili opalovat k moři, než aby se nudili v práci a vymýšleli tam p..oviny

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kaabo
Kaabo napsal 29.12.23 v 12:22 10b.

Perfektní recenze a skvělá motorka. Ať dělá radost

LuděkCBF
LuděkCBF napsal 11.11.23 v 10:44 10b.

Pěkně napsané 10b

RoSmi
RoSmi napsal 10.07.23 v 21:49 10b.

Tiboon
Tiboon napsal 29.06.23 v 12:19 10b.

Kawalumpik
Kawalumpik napsal 22.05.23 v 16:56

Moc děkuji za přání, mám klidový režim a jsem už doma, takže zbývá jen čekat. V červenci vyrazím, i když jen na té lehké Jawce z Indie. Kawa počká na později, těžká opravdu je. Ještě jednou díky.

Více komentářů



TOPlist