Honda NT1100 je velmi příjemný agilní cesťáček s dostatečnou výbavou a solidní cenou. Jako asi jediná nabízí automatickou převodovku.
Motorka koupena od FIRMA:MOTOSALON KLOKOČKA (Praha 5-Hluboč - Je to super parta lidí.
Výška jezdce: 184 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1250 RT: Cena a nevyhovuje mi boxer.
BMW K 1600 GT: Chtěl jsem něco mrštnějšího, ale možná k ní jednou dospěju :-)
První dojmy - Motorku jsem měl možnost si nejdřív vyzkoušet. Líbí se mi na ní velmi pohodlný posez, svižnost motoru, manévrovatelnost. Motorka se mi moc líbí, ale uznávám, že to je hodně subjektivní; nevybírám ale motorky moc podle vzhledu. Hodně jsem rozmýšlel automatickou převodovku a nakonec jsem do ní šel.
Motorku bych doporučil pro - S automatem skvělá do města, jinak výborný středně velký cesťák.
Doplňky na motorce - Nejvyšší možná výbava - paket Voyage (top case, mlhovky, komfortní sedlo apod.), automatická převodovka, zvýšená řídítka, zpětná zrcátka vytažena víc do stran. Nově přidány částečné polepy od JCD - viz. fotky, ochrana bandy a ochranná folie pod magnety tankpadu, vše překryto keramickým povlakem.
Recenze
NT1100 jsem si vybral z několika důvodů. Prodával jsem své BMW K1200GT, což byla motorka, která mi skvěle vyhovovala. Chtěl jsem ale vlastně něco trochu jiného - změnu. Jedním z důvodů výměny byly servisní náklady - BMW už mělo najeto 93 000 km a bylo jasné, že pokud si ho mám nechat dalších 5 let, musím do něj několik desítek tisíc zainvestovat - protikladnou variantou bylo koupit novou motorku, kde jsou servisní náklady jasné. BMW je technicky dokonalá, ale servis dost drahý - Honda oproti tomu spolehlivá a rozumný kompromis mezi technikou, cenou, náklady na servis. Uvažoval jsem o návratu k Hondě (měl jsem dřív NT700 Deauville, která byla skvělá, ale pro mě velmi brzy slabá na cestování), ale nebylo kam - VFR už se nevyrábí a Afriku jako plnohodnotné cestovní enduro jsem nechtěl (nikdo mimo asfalt nepojedu). Postavením NT1100, tedy cesťáka z Afriky se mi otevřela cesta. Motorka se mi líbí, všechny recenze ji chválí a má solidní výbavu za slušnou cenu. Zásadní otázka pro mě byla, zda jít do automatu, ale zkusil jsem to.
Mám zatím najeto pouze 1000km a teprve si na sebe zvykáme - je to opravdu obrovská změna. Zkusím uvést rozdíly oproti původnímu BMW K1200 GT.
Výhody Hondy:
- automat je moc příjemný, hlavně ve městě
- mnohem lehčí a agilnější
- pohodlnější posez spíše z cestovního endura než sporťáku
- pořizovací cena - BMW stálo nový asi dvojnásobek; za RT bych musel dát skoro 700tis.
Nevýhody Hondy:
- když se chcete svižně projet serpentýnama, automat není nejlepší volba
- kvalita zpracování a technika je u NT o dost horší (třeba Goldwing je na tom zase jinak, ale taky za jiné peníze)
- motor je o 1/3 slabší, ale to mi stačí
- pouze dvouválec - nemá tak klidný chod
- absence některých prvků výbavy (el. štít, duální brzdy apod.)
Těším se na sezónu, až se pořádně projedeme a zvykneme si na sebe.
EDIT: Tak první sezóna ještě neskončila a já mám najeto přes 7tis.km. S automatem jsme si na sebe zvykli - když musím přes město, není nic pohodlnějšího a v serpentynách si přepnu na manuální řazení a tlačítky si řadím rychleji než bych to dokázal i třeba s quickshifterem. Myslím, že jsem vybral dobře. Zatím žádné závady. Na zimu mě čeká servis a rovnou vyměním bačkůrky. Škoda letos toho počasí - pokaždé jsem zmoknul .
Je to dobrá mašina
dobře si jí popsal tak ať ti dělá jen samou radost na tvých cestách draku
Moc díky @Trinnlee, tos mě fakt potěšil.
Krasavice...ta černá mě prisla jako druha nejlepsi moznost ale s tim polepem bych ji dal z fleku na prvni místo...gratuluji...maš krasnou mašinu...
Když už jste u toho mazání rětězu, tak já mám dobrý zkušenosti s tímto: https://interflon.c...flon-lube-tf-aerosol