PROFIL MOTORKY

Yamaha YBR 250 (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Kopusek
Vloženo 26.6.2013
Aktualizováno 26.6.2013
Zobrazeno 3 507x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jednoduchá a úsporná, ale špatně servisovatelná.

První dojmy - Motorka akorát pro mě, úsporná a dostatečně výkonná, pokud ovšem funguje.

Recenze

Ahoj Ybéerčáci,

aby té chvály na naše motorky nebylo až příliš, mám pro změnu jednu méně příjemnou zkušenost.
Loni koncem září jsem si koupil YBR 250 z druhé ruky (najeto 2800 km). Do zimy jsem ujel necelých 1000 km a jenom jsem si pochvaloval.Teda až na jeden studený start, kdy se jí moc nechtělo. Jinak vždycky napoprve. Na zimu jsem ji vyměnil olej, trochu oleje vstříknul i do válce, přes zařazenou rychlost trochu potahal po garáži, píst nátáhl na kompresi, aby byly oba ventily zavřené, přikryl starým povlečením a uložil v garáži společně s autem. Vždycky jednou za měsíc jsem ji, jako správnou holku, poplácal po zadku, několikrát zapnul zapalování, aby se protočilo palivové čerpadlo v nádrži a dobil baterku. I když mi bývalo dříve jedno, jaké je zrovna roční období, tentokrát jsem se těšil na jaro, až se zase svezu na své Ybrušce.

Když jaro v polovině dubna konečně přišlo, chtěl jsem naposled dobít baterku, ale zrovna v garážích nešla elektrika. Musel jsem tedy baterku vyndat z motorky a s nabíječkou odnést domů. A tady se to stalo. Když jsem odpojoval plus pól baterky, druhým koncem klíče jsem škrtl o kostru a lehce se zajiskřilo. Měl jsem sice trochu výčitky svědomí, ale uklidňoval jsem se, že na takové věci musí být přece i elektronické motorky zvyklé. Před prvním startem jsem ještě uvažoval, jestli bych nemě odsát ten olej z válce, ale zvítězila lenost a přesvědčení, že to určitě steklo do kártru a co nesteklo, tak se vypálí.

První start byl opravdu nepřesvědčivý, ale dával jsem to za vinu tomu oleji ve válci. Bylo to trochu ucukané a když jsem asi po 6 km zastavil na křižovatce, tak to chcíplo. To už mi začalo vrtat hlavou, že to tím olejem asi nebude. Když jsem po dalších cca 10 km dorazil domů, bylo to pořád ucukané a kde jsem zastavil, tam to chciplo. Mrknul jsem na svíčku, černá jak bota, stejně tak koncovka výfuku. Následovala výměna svíčky a benzinu v nádrži, ale nic se nezměnilo. To už mi došlo, že jsem tomu mohl tím zkratem na baterce ublížit, a nebo se dostala vlhkost do některého z konektorů. Ze zimního provozu auta je totiž v garáži přes zimu docela vlhko.

Následovala kontrola všech důležitých konektorů, kontrola čidla teploty motoru, kontrola a čištění vstřikovače, kontrola energie jiskry, ale chování motoru zůstávalo pořád špatné. Začal jsem tedy odpojovat jednotlivá čidla a až přišlo na řadu trojčidlo poloha škrtící klapky + tlak v sacím potrubí + teplota nasávaného vzduchu, motorka ztichla úplně. Bylo mi tedy jasné, že problém je ve snímání tlaku sacího potrubí nebo v řídící jednotce. Ze servisního manuálu jsem vyčetl, že trojčidlo se jako samostatný náhradní díl nedodává a nelze ho ani samostatně koupit. Dodává se pouze v kompletu s komorou škrtící klapky, ale tento komplet jsem v prodeji na internetu nenašel. V tu chvíli mi došlo, že jsem si koupil motorku, kterou si neumím spravit. A to byla pro mě potupa, kterou jsem do té doby nepoznal.

Co naplat, musela do servisu. Jako první krok jsem zvolil univrzálního opraváře motorek, ktarý mi na začátku tvrdil, že má diagnostiku na vstřikové motorky, ale jak se na konec ukázalo, na YBR neměl. Takže nic nespravil. Zbýval tedy už jenom značkový srervis. Výběr nebyl až tak složitý. Ostravský Motofaktor jsem na základě špatných referencí vyloučil, takže motorka šla do Žiži v Lipníku nad Bečvou. Tam to zvládli rychle. Když jsem po 2 dnech volal, oznámili mi, že si můžu motorku za "mírný obnos" 7500,-kč vyzvednout. Že originální komplet vadného čidla s komorou škrtící klapky stojí 26 tisíc, ale že se jim podařili ucpané čidlo opravit vyvrtáním nové dírky, proto cena "pouhých" 7,5 tisíce.

V první chvíli jsem byl rozhodnutý, že tu motorku prodám a koupím si CBF od Hondy s karburátorem. Nebudu přece čekat, až se čidlo podělá z novu a v servisu mi naúčtují bratru 30 tisíc za nový komplet. Začal jsem dokonce objíždět inzeráty na prodej Hondy CBF 250, na kterých jsem se ale dozvěděl, že CBF má také svoje vrozené chyby, např. řazení, takže bych jenom vyměnil jednu špatně udělanou motorku za druhou. Pak mě ale napadla myšlenka, která mě měla možná napadnout dřív. Že bych totiž mohl vadné čidlo tlaku v sacím potrubí nahradit běžně dostupným čidlem z auta, které bude mít stejnou charakteristiku. A opravdu na internetu jsem našel plno čidel v ceně cca 1 tisíc, které se dají připojit na sací potrubí přes hadičku. Princip je, zdá se, u všech stejný (membrána a tenzometrický snímač) a také jejich charakteristiky jsou velmi podobné. Takže YBR prodávat nebudu a pro případ nouze mám náhradní řešení.

Přeji jen příjemné chvíle s YBR 250
Kopusek

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Cartman777
Cartman777 napsal 09.08.13 v 15:10

Ahoj, mal som rovnaký problém...Spočíval v tom, že do toho snímača sa dostal nejaký bordel a tá špeciálna gumička už nechcela dobre tesniť. Nikde som nemohol zohnať novú, tak mi ju v Bratislave vyrobili za nejakých 12€. Vyčistil som to, zložil a motorka ide ako nová. A to má 46000km :)

pajabaja
pajabaja napsal 26.06.13 v 20:43

Motorečka hezká Jen ty svízele a 7.5tis za opravu bez výměny dílu mi přijde docela ranec Ale hold na dnešních motorkách přecpaných elektronikou už si toho člověk sám moc nespraví. Kde jsou ty časy a historky, že údržba sama doma nestála téměř nic..

Tak už žádné komplikace a ať dělá radost :)

Eyky
Eyky napsal 26.06.13 v 12:32 10b.

Ta snad není ani pravda..
Tak ať teď už facha vše jak má. Hezkou sezónu.

Více komentářů



TOPlist