PROFIL MOTORKY

Fantic Caballero Scrambler 500 (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Četař-david
Vloženo 6.7.2021
Aktualizováno 15.5.2024
Zobrazeno 3 383x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Je to scrambler s většími zdvihy a s malou hmotností

Motorka koupena od FIRMA:AIRMOTO (Prostějov 1) - Přímé, rychlé bez mazání medu kolem pusy.

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Street Scrambler: na foto super, ale na živo mě nechytla
Moto Guzzi V7 Stone: to samé jako s Triumphem
Ducati Scrambler: tak to bylo přesně naopak na fot nic moc, ale jak jsem ji uviděl ... jenže posléze jsem viděl Fantica

První dojmy - Lehká, mrštná, svižná a zvládne i nějaký ten terén.

Recenze

Co se týče jízdních pocitů tak prvních cca 1000km jsem to nevytáčel víc jak do 5000 ot/min. Prvních cca 200 km trvalo než začalo brzdit teď jedním prstem kde co. Převodovka to samé oněch 200 km šla tak těžce až mě tak bolel kloub u palce na levé noze od řazení. Teď už v pohodě i když občas neutrál se občas těžko hledá a uvítal bych ukazatel rychlosti jak jedu na pohodu převodovka je nakrátko poskládaná a nejednou jsem se ztratil co tam mám zařazeno. Největší problém je v chodu plynu mám na mysli se zavřeného na otevřený plyn je to ucukané. Zkusil jsem na radu jiných utáhnou lanko plynu až do bodu kdy se začnou mírně zvedat volnoběžné otáčky a zatím to vypadá že je to lepší. Co se týče podvozku nejezdím žádnou hranu ale svižněji po najetých cestách se pustím. Podvozek pohodlný, pevný a dobře žehlí nerovnosti víc toho nenapíšu bo víc necítím. Víc načtete v testu tady na motorkářích vše souhlasí co napsali i na pravé straně zavazející kryt pokud se stojí ve stupačkách. Spotřeba se pohybuje do cca 4L víc jsem zatím nedal. Motor je jednoválec takový živelný poměrně lehce se vytáčí což ještě umocňuje zvuk z výfuku a i váha dělá své. Nad 6000ot/min začínají vibrace a v 8000ot/min už přeřadíte dobrovolně.
Poruchy zatím žádné je to nové ta snad to bude ok. servis zatím jen olej v 1000km za pakatel.
Úložný prostor jen malá kapsička na nádrži. Pod sedlo nedáte nic zkoušel jsem tam narvat lékárničku ale marně. V tomhle směru budu muset něco pořešit.

Edit 3.1.2022

- najeto 5000km vyměněný olej už 3x zatím vše funguje (zdravím jednoho pána, který Fanticu v 5000km věštil K.O. motoru a elektroniky).
- jezdil jsem i v terénu a super. Podvozek na mé tempo v pohodě. Jednou jsem zabloudil a následně vyjížděl a sjížděl blátivé rozbité cesty po lesákách (zadnicí stříhal 6-ku drát). Tento rok jestli situace dovolí zkusím nějaký TETH nejspíš SLO nebo HR
- po mých jízdách v terénu jsem shodil boční tabulky, které zvlášť na pravé straně zavázela noze. Teď o mnoho lepší.
- udělal jsem si pořádný zadní nosič.
- spotřeba se pohybuje 4 - 5l záleží jak se kroutí plynem

Edit 15.7.2022

- 8500km vše funguje jak má. Odjet trip ČR -Rakousko část alp- Slovinsko Triglav okolí - Chorvatsko i částí TETu a zpět celkem 2560km za sedm dní, vše jeto po okreskách. Neskutečně jsem si to užil. Zvlášť TET v Chorvatsku byl super.

Edit: 10.4.2023

-10000km výměna oleje, výměna brzdové kapaliny, výměna kluzáku řetězu na kyvce, koupena menší rozeta o 3 zuby příprava na výlet po Sardinii.

Edit: 6.7.2023

-15800km jen výměna oleje, trip po Sardinii odjet bez problému cca 5000km, Super výlet z toho cca 800km po dálnici (menší rozeta se osvědčila motor netočil nesmysl a zábava +- zůstala) zbytek po okreskách. Pořád mě baví.

Edit: 15,52024

-17300km v zimních měsících jsem zjistil únik oleje v přední vidlici na pravé straně. Objednáno u importéra Fanticu, po malých komplikacích ze strany výrobce a jejich Italském přístupu vše vyřešili k mé spokojenosti. Jednalo se o to že mi poslali gufera na 43mm vidli a u mého je vidle ještě 41mm.Tak jsem je musel posílat zpět importérovi a čekat ať se soudruzi v Itálii pošlou ty správné. Celé tato akce trvala skoro 6 týdnů ,
- Překvapilo mě celkem že na internetových stránkách pro náhradní díly ony gufera nejsou z mého pohledu se jedná o spotřební věc, až po sleze mi bylo vysvětleno, že ony stránky provozuje bývalý importér. Proč je tam nemá?
- Trochu s jiného soudku. V Hlučíně 5.5.24 jsem si byl mimo jiné vyzkoušet Fantika Caballero Rallye a překvapilo mě jak dopředu k lepšímu to posunuli, jel jsem na tom cca 30km takže jen takové dojmy které mě chytly na první dobrou.
1. Motor má menší vibrace a nebo ten můj je už vymlácený
2. Plyn není ucukaný a při ustálené rychlosti je klidnější
3. Zvuk výfuku trochu tišší a takový hlubší
4. Vyměnili přepínače ovládání klaksonu a blinkru tak se mi to pletlo
5. Hravost zústala
6. Displej na kterého bych si zvykl a jde z něho číst i když na něj svítí slunko

Mé dojmy jsou porovnávány ke Caballeru Scrambleru z 2021 a jsou subjektivní.
Jinak do Hlučína posílám Velké Díky za super akci a milý přístup.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Drakosaurus
Drakosaurus napsal 06.07.23 v 13:08 10b.

Děkuji za příspěvek jen tak dál
Caballero jsem koupil na jaře a mám najeto cca 1500km.Po přidání plynu nic necuká a jede plynule. Ale když je motor studený, tak po nastartování někdy chcípne Převodovka pohoda a hledání neutrálu nic moc
Ze Sardinie jsem přijel v neděli, ale vzal jsem velkou mašinu Ale kolem komína jedině Fantic

Přeji hodně radosti s Caballerem

teneros
teneros napsal 20.02.22 v 12:52 10b.

Četař-david
Četař-david napsal 07.01.22 v 19:54

Dík za komentáře,
výměny proběhly v cca 1, 3 a 5kkm tím se nic nezkazí a navíc při tom množství to není žádná darda. Odteď už dle doporučení výrobce.

Jj tabulka vadí na pravé straně, spletl jsem si strany ?. Opravím

Fotky nahodim.

Jinak mám radost že nás přibývá

MGV7
MGV7 napsal 04.01.22 v 10:28 10b.

Pěkný Caballero.
Nahoď nějaký fotky bez těch bočních tabulek. Jinak noze spíš zavazí ta na pravé straně ne?

Capan
Capan napsal 03.01.22 v 13:23

Pekná. Ale už 3x olej?

Více komentářů



TOPlist