Možná nejklasičtější motorka na dnešním trhu - Motor, dvě kola, jednoduchá nádrž, sedlo, pár pitomostí co to drží dohromady. Moc víc tam vlastně není.
Motorka koupena od FIRMA:Vintage Garage Motors (Strašnice
Výška jezdce: 185 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Royal Enfield Himalayan: Bullet mi v Indii sedl víc.
První dojmy - První dojem? Něco jako "Kurva to je krásný!" No a druhej byl podobnej.
Motorku bych doporučil pro - Vlastně pro každého komu se líbí a komu bude stačit výkon. Je to příjemný nezáludný, nízký, celkem levný, dají se na to dát opravdu funkční padáky a díly na Enfieldy jsou taky za pár korun takže se hodí i pro malé a začátečníky.
Doplňky na motorce - Brašny TripMachine MiniPanier Cherry red
Magnetické pouzdro na telefon TripMachine Phone pouch Cherry red protože tripper nějak není k sehnání (asi světový nedostatek čipů).
Průměrná spotřeba - 3.17167 l/100km
Recenze
19.2.2022
Všichni nemusí mít rádi klasický/retro motorky ale asi málokdo bude tvrdit že to není hezká motorka.
Ergonomie perfektní - všechno tam kde to intuitivně čekám.
Zpracování vypadá skvěle, místy je vidět že jde trochu o levnější motorku (třeba ovladače na řidítkách) ale jako celek prostě dobrý.
A proč sem ji koupil? Už dlouho sleduju že i když výkon, pohodlí atd. jsou super tak platí že čím mám větší motorku, tím míň najedu. Takže sem se rozhodl s tím zase něco dělat. Zjistil sem že mám požadavky kterým nejvíc odpovídá skútr ale skútry já nerad takže co dál? Dlouho mi v hlavě hlodalo nějaký malý endurko, nejvíc asi Himalayan. Ale v indii na mě udělal větší dojem Bullet než Himalayan, takže sem s tak dlouho rozhodoval jestli jo nebo ne až Indové ohlásili Classica. V tu chvíli stačilo zkusit projížďku na technicky příbuzném Meteoru a chtěl sem rovnou objednávat. Na to sem si sice musel ještě počkat (dealer ještě neznal ceny ) ale rozhodnuto už bylo.
Motor sice výkon moc nemá ale krouťák tam docela je takže jede líp než sem čekal, brzdy brzdí, motorka zatáčí. Na poskakování do práce, na nákup, z práce,... kamkoliv , bude stačit a určitě u toho bude Classic vypadat mnohem líp než nějakej plastovej skútr.
Zatím je to psaný hodně rychle. Až něco najedu - po umytí silnic pořádným deštěm, tak to tu přepíšu ať se případní zájemci třeba i něco dozví.
17.3.2022
Tak první dojmy z jízdy i když v zajížděcím režimu s omezením na 20-30-45-60-70 km/h:
1) Je to neskutečně lehký a obratný , nižší váha, těžiště a úzký gumy jsou prostě cítit. Zase sem si jednou připomněl jaká kravina je to dokola opakovaný tvrzení že po rozjezdu váha těžkých motorek mizí.
2) Je to neskutečně uklidňující. Tak v klidu sem už dlouho nejel a co víc, ani mi moc nepřišlo že bych měl přidat pokud mě zrovna někdo netlačil.
3) Zvuk je fantastický i s origo výfukem. Sice asi tišší ale zato krásný.
4) Jede to asi na vzduch, najel sem 120km a v nádrži to vypadá furt stejně. To by se mohlo letos hodit.
27.3.2022
1) Motor se kolem 250km citelně uvolňuje.
2) Ve městě je Classic jako doma - je prostě vidět že je to motorka pro zemi s několika městy s více obyvateli než celá česká republika. Ten motor v malých rychlostech hezky akceleruje a nízko posazený těžiště, velkej rejd a uvolněná pozice tomu dává dobrou obratnost. Možná by to chtělo zkusit nějakou Gymkhanu, myslím že by si Classic nevedl úplně špatně.
3) Mimo asfalt se cítí překvapivě dobře.
7.4.2022
478 km a motor už pěkně tahá. Jinak vlastně nic nového. Pořád jsem nadšený z lehkosti motorky.
Kráska.
Měl jsem tuhle třiapůlu půjčenou a nemohl jsem se zbavit rohlíku pod nosem. Subjektivně vzato, po všech stránkách vynikající.
Pěkná mašina.
Kombinace červená/chrom se mi líbí úplně nejvíc. Viděl jsem ji na Interceptoru a fakt TOP
Máš pravdu, fakt nádherná motorka na takové to courání krajem ...mně se osobně i Himalayan hodně líbí