PROFIL MOTORKY

KTM 1190 Adventure (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník projectill
Vloženo 31.8.2017
Aktualizováno 20.8.2023
Zobrazeno 2 887x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.3

Popis motorky


Dostatečně sportovní a pohodlná

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Univok (Bozkov) - super ochota a jednání, doporučuji

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF1000L Africa Twin: nevyužil bych offroad potenciál, malý výkon
KTM 1090 Adventure: za podobnou cenu má menší výbavu
Yamaha Tracer 900: chtěl jsem spíš dvouvál a nestihl jsem ji ani projet

První dojmy - první dojem - je to těžká mrcha při manipulaci na místě druhej dojem - jak může bejt tenhle motor legální ?!? třetí dojem - na svoji hmotnost je v zatáčkách sakra obratná

Motorku bych doporučil pro - pro kohokoliv zkušenějšího. je to univerzál, motorka dokáže téměř cokoliv

Doplňky na motorce - Padací rám, turistické plexi, gelové sedlo, Leo Vince výfuk, Quadlock a koule pro štěstí pod SPZ

Recenze

Asi jsem už starej. Vyměnit sportovní motorku za pohodlnýho cesťáka by mě před pár lety rozhodně nenapadlo. Ale dělám většinou výlety na celej den a už nás s batohem nebavilo si po každym výletu večer rovnat záda.
Dlouho jsem vybíral nástupce ale pořád nic...někde jsem potom četl o KTM 1090 a šel ji zkusit. Dost se mi zalíbila, že se na ní dalo jezdit taky docela svižným tempem, tak bylo téměř vybráno...a když se našla 1190 za stejný peníze nešlo odolat.

Ze začátku jsme si museli zvykat. Najednou měl stroj o 30kg víc, mnohem výš těžiště i řídítka a tlačit ho na zahradě po mokrý trávě do kopce byl velkej adrenalin. Ale jak se rozjedete všechno zmizí a oproti CBR mi dokonce přišla obratnější (díky širším řídítkům).

1000km zajíždění bylo podle manuálu a pak už hurá na to. První plná na dvojku znamenala hnědý trenky a na zemi mě udrželo jen zapnutý TC. CBR vždycky trvalo 5s než se roztočilo a tady motorka rovnou skočila o 15m vpřed ! Líbí ! Znovu ! Rychle jsem se naučil věřit i pneumatikám (z výroby Conti Trail Attack 2) a během pár km byly poser pruhy pryč.

Asi jsem už starej, ale hrozně se mi líbí cestovat za velkym plexi 150tkou po okreskách v absolutnim pohodlí. Dokonce se mi líbí (a snad mi to božský Sršeň odpustí) i poměrně tichej výfuk. Konečně nemusim nosit špunty a nebolí mě hlava.

Zatim prostě bájo a jako vždy pár postřehů...

Podvozek
Plně nastavitelný, elektronický. Na město nechávám jako comfort a dobře to žehlí díry. Dá se nastavit zatížení pokud máte zavazadla, nebo spolucestujícího a dle toho upravuje tuhost. Spolkne to absolutně všechno po cestě...díry, štěrk, zvlněnej asfalt...
Ostrej úhel řízení dělá motorku obratnou, ale taky může rozvlnit předek na výjezdech. V sérii je tam proto tlumič řízení. Občas se mi chce vlnit v rychlostech kolem 200kmh, ale nic strašnýho to není.

Brzdy
Adekvátní charakteru stroje. Brzdí skvěle, ale mají mírný nástup. Pokud se má motorka vydat do offroadu, tak ani nemůžou mít jedovatý. To byste se ABS podělalo. Hodně brzdí samotnej motor, takže zadní prakticky nepoužívám.
Předek se lehce potápí při velkym brždění, pokud nemáte podvozek na sport.

Motor
Velká nádhera. Do 7000ot to táhne šíleně a potom...ještě o dost víc. Díky velkýmu krouťáku můžete jezdit i jak s dieslem kolem 4000ot. Vibrace prakticky žádné. Cukání žádné. Spotřeba 6l/100km běžnou svižnou jízdou. Eko přesuny kolem 5,5.
Chce to natrénovat citlivost zápěstí. Stačí malý otočení třeba na nerovnosti a motorka okamžitě skočí vpřed. 150koní je 150 koní...

Postřehy
Základní zrcátka jsou fajn, je vidět dozadu a nevibrují. Chytají ale hromadu much.
V nádrži je nějaká příčka, která rozstřikuje benzín z pistole při tankování. Ta se tím často vypíná. Budete často laborovat s úhlem pistole, nebo ji držet lehce přizvednutou...už jsem se díky tomu jednou sprchoval Naturalem.
Základní plexi pro mě nebylo dobré v žádné nastavené výšce. Buď hrozný hluk, nebo turbulence. Turistické je lepší pro mou výšku 185cm. Populární varianta (např pro offroad) je standartní plexi o cca 2cm zkrátit. vítr pak jde na ramena, ne na hlavu.
Batoh nesedí předkloněný. Pokud nečekaně přidáte zvedaj se mu nohy a má pocit, že spadne.
Nádrž vystačí na cca 320km
V základu má tlumič řízení, 12V zásuvku, centrál stojan

Sám jsem nečekal, jaká zábava s tou motorkou bude. Na cestování je úžasná, ale stejně tak skvělá je v zatáčkách. Blbnu na ní jak puberťák. Možná stárnu, ale starej ještě nejsem.

Update 2023
Tak už jsem s K8tie nějakou tu sezonu a asi je čas přidat pár postřehů. Předně bych rád řekl, že jsem stále se svou volbou maximálně spokojen a nehodlám se jí zbavovat.

Aktuální úpravy - touring plexi, Leo Vince výfuk, padáky a gelové sedlo originál KTM power parts, quadlock s mobilem na navigaci a poslední sezony na pneu Pirelli Scorpion Trail II.
Plánovaná úprava - sání Rottweiler

Adventure využívám převážně na celodenní výlety a jednou za rok vyrazíme do Itálie si projet Dolomity. Roční nájezd kolem 4-6000km dle časových možností. Vím, že to je na tuhle motorku ostuda. Je schopná překonávat kontinenty a tuhle porci km zvládají někteří za měsíc, mě to trvá celou sezonu. Díky tomu jsem měl první velký ventilový servis až letos ve 28 000km. Stál všeho všudy 20 000Kč a nějaký drobný u KTM Race Tool na Praze 4.

K8tie se umí při jízdě parádně rozpálit…čímž myslím ten svod od vejfuku pod sedlem. Jízda v 30C vedrech je masakr, protože máte povinně vyhřívanou sedačku a za vysokým plexi nefouká.

Výfuk Leo Vince doporučuju všema deseti - má perfektní zvuk a s homo vložkou tak akorát hlasitost. A krásně si střílí při brzdění motorem.

Pneu Pirelli Scorpion Trail II na asfaltu podrží až na hranu, jsou dobře čitelné a se slušnou ovladatelností za mokra. Nejčastěji utrhnete zadek při prudkém brzdění do zatáčky, ale jinak se zakousnou a nedrží. Nájezd s mým stylem kolem 12 000km.

Spotřeba se dlouhodobě ustálila na 5,5l/100km. Až nečekaně nízko a to se fakt neloudáme. Díky tomu je krásnej dojezd - zvládl jsem cestu Praha - Salzburg 375km na jednu nádrž. A to s kufrem a pěkně svižně. Měl bych ještě dodat, že do nádrže při každém tankování přidávám VIF aditivum už asi 20 000km.
Má to účinek? Kdo ví. Ale já mám lepší pocit, že jsem pro motor něco udělal.

Shrnutí - motorku nedám, zestárnu s ní. Je pro mě ideální sportovně-cestovní kombinací a fakt nevím, co by mi mohla jiná motorka nabídnout lepšího, abych měnil.




















Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 01.09.17 v 01:33 10b.

Petr_TA
Petr_TA napsal 31.08.17 v 21:39 10b.

Velká gratulace
Mooooc pěknej kousek
Třeba někdy ...
10b

Páčkalíny
Páčkalíny napsal 31.08.17 v 21:32 10b.

Dokonalost, dravost...

Daart
Daart napsal 31.08.17 v 20:20 10b.

perfektni vyber, gratulace

context
context napsal 31.08.17 v 20:15 10b.

pěkná, ať dlouho slouží a dělá jen radost

Více komentářů



TOPlist