PROFIL MOTORKY

KTM 1190 Adventure (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník SemtexCBR
Vloženo 22.9.2020
Aktualizováno 14.10.2020
Zobrazeno 2 935x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Inzerát sem uviděl ve středu, moc se mi líbila, v pátek jsem si ji koupil a od neděle chci napsat recenzi po něco málo přes 1000km.

Výška jezdce: 182 cm

První dojmy - Vysoká, údajně za to může sedlo touratech, originál je prý nižší. Je to takové velké SM-T, které jsem si zkoušel a chtěl koupit. Na pneu continental co doporučuje výrobce je to neskutečně hravá moto. Po rozjezdu bych nevěřil, že moto váží to co se udává. Motor jede, brzdy brzdí, člověk má dojem, že dovolené je všechno.

Motorku bych doporučil pro - Kdokoli kdo se na tom nezabije, protože smyslem motorkaření je jezdit a ne se zabít snad.

Doplňky na motorce - Sedlo touratech, vyhřívané hefty, boční kufry, turistické plexi (pecka, určitě potřeba, zvedal jsem ho po prvních pár KM o hodně výš, jelikož se na moto nedalo sedět od 130km/h+), přídavná světla (nesvítí, nechápu zatím proč, ale kašlu na ně, teď se jezdí).

Recenze

Chtěl jsem něco cestovního na čem je stále sranda a dá se jet i "sportovněji". Tahle moto je po zhruba 1000km (vyzkoušeno i ve dvou 600km výlet) ideální kombinací toho co jsem chtěl.
V2 motor v KTM vyniká velmi, opravdu velmi širokým spektrem použitelných otáček. Šestý stupeň jsem ale víceméně volil jen a pouze na dálnici, jelikož je pro něj ideální až rychlost okolo 120+? Majitelé mě možná opraví, nejsem si teď stopro jistý, zaměřím se na to odpoledne pozorněji. Nicméně po okrskách byla sranda spíše maximálně na nižší stupně, kdy má motor neskutečnou sílu.
Po stránce servisu nemám zkušenost, věřím servisní knize, že moto bylo dle záznamu na servisu 8/2020 a tak jsem jen zkontroloval provozní kapaliny a zbytek naokolo. Jestli do konce sezóny najezdím ještě 2000km a pak stejně udělám servis vlastní nehledě na servisku.
Dlouze jsem přemýšlel o koupi (jeden večer ) a pročetl nějaké recenze a fóra. Recenze na moto si může přečíst každý a názor na moto i značku si udělat svůj, já do teď měl doma jen japonce a přítelkyně má triumph. Na KTM jsem hleděl dlouho a kdybych to nezkusil tak jen čtu fóra a hledím na to na inzerci. Nějak se toho KTM bojím, ale je mi to fuk, zatím to na nějaké rozskočení nevypadá a jestli, tak se asi vše dá opravit.
Jízdními vlastnostmi nezklamala, spíše ohromila a třeba překvapí i výdrží.
Sám jsem na tom jel ze začátku při převozu domů cca 150-170 po rychlostce a byl jsem z moto velmi zklamaný, že se to vlní a celkově, že to není supersport na který jsem zvyklý (nelze samozřejmě srovnávat), v druhé polovině cesty jsem tedy rychlost ustálil někde okolo 100-140 což odpovídá běžnému rytmu ve kterém se přepravujeme běžně, ale to se sice KTM nevlnilo nicméně mě jízda naprosto nebavila.
Veškerý dojem o sezení v sedle pozvedlo na vyšší úroveň pozvednutí plexi, vlivem čeho se motocykl zklidnil a pak i přesun ve dvou bez kufrů po dálnici jevil klidný i v rychlosti místy 195, protože přítelkyně řekla, že doufá, že nepojedem 200. S plexi nastaveným úplně dole jsem nebyl schopen na moto vydržet delší trasu už v rychlosti okolo 130, hlava mi mlátila do stran (tento efekt z kapotážovaných moto neznám) a otočení se uchem k přítelkyni, která mi za jízdy chtěla něco sdělit byla téměř nemyslitelná. Po nastavení mírně za polovinu zdvihu směrem nahoru se za plexi sedí uvolněně do minimálně 160km/h, snesitelná nejvyšší cestovní rychlost cca 180km/h, ikdyž opět si myslím, že na tohle moto není primárně stavěna už jen ve spojitosti s rychlostními limity v ČR.

Závěrem bych rád uvedl takové přání:

"SNAD TO BUDE JEZDIT A NEPOSERE SE TO"

Popis doplním později po delší zkušenosti a přidám i nějaké foto.

PS: Jediné co mi na moto vadí je zvuk, ale ani ne tak akustický kdežto pocitový při řazení cvaknutí rychlostí 4. a 5. stupně. Nechápu co to znamená, ale vadí mi to. Projevilo se to co jsem si vědom až zhruba po 50km směrem domů v pátek. Během těch 1000km mi to vadilo zřejmě až v neděli před návratem domů, kdy už jsme s přítelkyní po okrskách uháněli s motorem vrnícím nad 7000 otáček, pokud řadím v 5-6000, neslyším (necítím) nic. Jedná se o vadu či "vlastnost"? Je to už právě projevující se KTM? 600rr co mám doma s najeto 2x tolik KM řadí stále sametově, ikdyž má spojka své nejlepší také za sebou a měnit se bude přes zimu

EDIT: 5.10.2020
Včera v neděli 4.10.2020 se to teda už posralo ... Ujel jsem asi 30km, natankoval vervu 100 tak jako vždycky (na nic jiného v moto nejezdím), pak jsem dojel cca dalších 10km a při akceleraci z vesnice na trojku zhruba okolo 7-8 tisíc otáček jakoby se vyplo zapalování, okamžitě přestala táhnout tak jsem jen hodil blinkr a zůstal u krajnice.
Motor točí, ale nechytne, po nějakém tématu tu na fóru si myslím, že je ucpané čerpadlo? Když sepnu kill switch tak slyším, že tahá, takže zřejmě neodešlo úplně? Budu na to koukat dneska. Moto zkrátka odjela na vozíku. Dodávám, že motorka mi tedy vydržela 14 dnů a 3000km.

EDIT: 14.10.2020
! MOTO VRNÍ !
Během týdne co jsem na motorce vyzkoušel snad všechno, jsme po telefonické domluvě s prodejcem moto dohodli, že vizuálně funkční čerpadlo zašlu a on přeměří zda dává tlak který má. Podle jeho slov funkční, nicméně zpět odeslal pro jistotu z jiné motorky, která jezdila bez problému. Čerpadlo jsem tedy nasadil, rychlospojka která z něj vede do hadičky konečně slyšitelně zacvakla a motocykl nastartoval na druhé otočení. Rychlospojku jsem přitom předtím několikrát kontroloval a vždy se mi zdálo, že je správně zacvaknutá. Muselo se v ní něco pomotat a očividně se benzín přes ni nedostal dál, proto ani nesmrděl z výfuku při pokusech startovat. Každopádně spokojenost, že byla závada vyřešena bez větších nákladů.
PS: moto bylo i na diagnostice a ta neindikovala žádnou závadu, tudíž zřejmě opravdu ta "mechanická" rychlospojka, o které diagnostika prostě neví

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
NXram
NXram napsal 09.11.20 v 10:02

dobrá volba, uvidíš a nemůžeš moc srovnávat s CBR, taky jsem měl a to byla vážně skvělá motorka, ale tak někjak k ničemu ... Myslím, že nejen mě dává SA1290 konečně vše, pohodlí, rychlost, jistotu a brutální motor jezdil jsem a jezdím na různých motorkách a za nic bych neměnil

ninjazx10r
ninjazx10r napsal 05.11.20 v 13:09 10b.

abbany
abbany napsal 05.11.20 v 10:26 10b.

Vidím , že si tiež podlahol , Láska silnie s každým kilometrom a každou zákrutou
Kto nezažil nepochopí

Ententyk
Ententyk napsal 05.11.20 v 10:00 10b.

díkec, jo "oranžová je dobrá"

Brukev
Brukev napsal 24.09.20 v 19:53 10b.

Hezky napsané ... přidám par postřehů ... minuly víkend jsem si v Alpách půjčil od kamaráda nachvilku GS 1200 a přes to že mě ta motorka ohromila tak KTM radi mnohem lépe ( má starší kousek cca 40 tis najeto ... já mám 30 ) ... takže souhlasím že to vždy muže být z velké části kvalitním servisem... co se tyče vlnění , to už jsem tu také parkrat četl a mne osobně se to dělo prave minuly víkend, kdy jsem měl za sebou rolku a vážně hodně foukalo ... ale bylo to až tak kolem 210,jinak mi prave SAD přijde velmi stabilní ... muže to být obutim, kuframa a pod. No a plégo... tak to je kapitola sama o sobě , řešil jsem to na Multistrade a řeším to i tady ... nahoru dolu deflektor s pořad mě to štve ... takže teď dorazilo od Puigu, pak skusim jinou helmu a pak špunty ... ale to řeší většina motorek a když i na GS dávají lidi deflektory, tak jsem v klidu ... jinak mám najeto 10 tis za tuto sezónu a bez jediného problému ( nechal jsem Moto před sezonou koplmet připravit ) ... tak ať děla radost, bo k tomu byla stvořená

Více komentářů



TOPlist