1190 Adventure?? každá projížďka je neuvěřitelný zážitek.. :)
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 990 Adventure / S: Podle mě nejlepší Adventure motorka, bohužel jsem neměl štěstí při výběru ojetého motocyklu. Sehnat jí ve výborném stavu není vůbec jednoduché..
BMW R 1200 GS: Měl jsem tu čest povozit se na \"vodníkovi\", motorka je to výborná (motor, podvozek, komfort). Proč jsem ji nevzal? Na tohle se cítím fakt ještě fakt moc mladej :-)
První dojmy - Po několika letech na supersportu je opravdu zvláštní pocit sednout na velké cestovní enduro.
Motorku bych doporučil pro - Možná někdo řekne, že jsem blázen.. ale... pokud na supersportu nenavštěvuješ pravidelně okruhové dny, tak tohle je v našich podmínkách ta nejlepší možná volba..
Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeti, padáky, horní kufr.
Recenze
Vzpomínka na staré časy
Po několika letech na silničních motorkách jsem dospěl do fáze, kdy jsem chtěl zkusit něco jiného a udělat výraznou změnu.
Poslední GSX-R 750 K7 mi vydržela skoro šest let. Jo, byla to nádherná motorka s vynikajícím motorem a výbornými jízdními vlastnostmi. Nezapomenu na přesnost podvozku, která mě pokaždé dostávala do euforie při průjezdu zatáčkou. Ta euforie mi vydržela fakt dlouho, než mi došlo, že každá vyjížďka je vlastně stejná.. Jedu 50 km na místo, kde můžu alespoň částečně využít potenciál toho nádherného stroje. Chvíli si zajezdíš, užiješ si to a zase ten pravidelný přesun zpět. Bohužel nemám to štěstí, že bych měl za domem Alpský průsmyk s dokonalým povrchem ev. okruh, který si tenhle bajk zaslouží.
Co vlastně vybrat?
Kam dál? Chci začít cestovat, poznat volnost jízdy i mimo silnici. Volba je jasná. Musí to být Adventure bike.
KTM 990 Adventure - tohle byla velká story - motorku jsem koupil v bazaru (nebudu jmenovat) fakt pěknej kousek, na první pohled v dobrém stavu, málo km, prodaná v ČR. Byl to zabavený leasing - dle prodejce (papíry OK, řekneš si jo, může se stát). K motorce byl pouze jeden klíč.. Další den jsem kontaktoval dealera KTM, chtěl jsem u něj objednat náhradní klíč. V tu chvíli přišla ta rána!! Kdo jste? Noo tu motorku známe.. měl ji náš zákazník..Víte, byla to totálka, při povodních zůstala v garáži a byla několik dní pod vodou. Někdo si s tím dal pěknou práci.. Naštěstí bazar pochopil, že šlápnul vedle a vrátil prachy.
BMW F800GS - další fáze
Motorka je to zajímavá a má dobrej potenciál. Vydržela mi půl roku. Výkonový rozdíl mezi GSX-R a malým GS je opravdu zásadní. Myslím, že bych ji utrápil.
KTM 1190 Adventure
Už první projížďka na mě udělala obrovský dojem.
Dvouválcový motor 1190 má neuvěřitelný výkon a kroutící moment použitelný již od volnoběhu. Jízda v nízkých otáčkách je příjemná a bez vibrací nebo cukání. Jakmile motor překročí střední pásmo otáček, motorka se mohutně nadechne a nekompromisně vyrazí vpřed. Je to návyková záležitost, která nemá konce. Po pár kilometrech zjistíš, že tempo je na cestovní motorku opravdu hodně vysoké, ale Advík ho zvládá s naprostým klidem.
Výbornému motoru samozřejmě sekunduje podvozek, který lze nastavit přesně podle aktuálních podmínek a jízdnímu stylu.
Jízdní pozice je příjemně uvolněná a komfortní. Co mi trochu vadí, tak je přední štít. Nad 120km/h by mohla být ochrana větší. Myslel jsem, že je problém v helmě, ale při pokusu s jinou helmou, bylo vše stejné. Vyšší štít bude dobrá volba.
Po několika tisíci kilometrech musím konstatovat, že tahle motorka byla opravdu skvělá volba. V našich podmínkách (kvalita povrchu silnic) pro mě momentálně není nic lepšího.
Závady:
- zamlžené směrové světlo (vyměněno v rámci záruky)
- praskání v oblasti krku řízení při změně zatížení - výměna ložiska v krku řízení + přidána distanční podložka.(tohle byl trochu větší problém, servis to řešil na 3x,naštěstí v zimní období. Trvalo to cca 2 měsíce než na to přišli. Přístup opravce nebyl zrovna ideální, ale už je to za námi a motorka je zase OK)
Hezká volba... Třeba se někdy potkáme, když pojedem kolem komína...
Zajímavý příběh plný překvapení... Tak teď už bude jen radost z jízdy
Moc pěkná motorka, pěkný komentář. Řeším teď téměř identickou situaci, kdy po Tuonu, 990 Advíkovi a SMT hledám něco výkonného, ale zároveň schopného zvládat naše silnice... Asi to dopadne podobně...
Mimochodem, moc pěkný kolečko...
Zapomněl jsem na jasnejch 10b
Pecka
Řešil jsem úplně to samé, kam po supersportu (GSX-R 750 k7), okruh za barákem nemám a přesouvat se za pěknejma silničkama mě omrzelo plus snoubenka odmítala jezdit na tom mega luxusním a pohodlném sedadle
Takže KTM 1190 Adventure byla jasná volba
Přeju hodně a ještě víc spokojených km