Těžko popsatelná strojovna z rukou Suzuki. Musím říct, že tohle je přesně to, co jsem hledal a jsem šťastný, že je doma
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XJR 1300: Chtěl jsem zůstat u Suzuki a taky vyhrála stříkačka.
První dojmy - První dojmy. Popravdě hrůza. Ale pozor bylo to dáno totálně rozhozeným nastavením podvozku od bazaristy a vytahaným řetězem jak kšandy. Po seřízení je to o něčem jiném
Recenze
Po dlouhém zvažování jestli vyměnit malou bandasku 650 jsem se rozhodl, že právě přišel ten čas n změnu. Změna to pro mě nebyla jednoduchá jelikož jsme toho spolu hodně zažili a měl jsem ji rád. Navíc verze S mně poskytovala na delších cestách výborný komfort. Zde jsem se trochu bál jít směrem naháče ačkoliv je nádherný.
Hodně dlouho jsem zvažoval do čeho jít. Chtěl jsem zůstat u Suzuki, protože mně jejich motorky prostě vyhovují (ty starší :) )
Nechtěl jsem být zaujatý a tak jsem koukal i u konkurence. Pár variant se nabízelo, ale GSX 1400 vyhrálo po všech stránkách, kromě ceny. Jelikož to ale není tuctovka a jde o velmi kvalitní japonský počin, tak to nemůže stát 60 peněz.
Po nekonečném čekání na zachovalý, nedodrbaný kus, se objevila červeno černá krasavice. Zanedlouho byla doma.
Motor: to nelze popsat, to se musí zkusit. Táhne od volnoběhu, krásně lineárně. Motor je čitelný a skvěle zpřevodovaný. Nerad bych to úplně porovnával s Banditem, kde je ten motor úplně jinak postavený. Nicméně značné zlepšení je v tom, že to člověk nemusí točit aby to jelo a taky méně řadí kvalty. Tady prostě není o čem. Pro mě je to úžasný kus železa co vzešel na svět a nemám co vytknout.
Brzdy: zde nemůžu moc objektivně hodnotit, protože z neznámého důvodu je jeden třmen zatuhlý a moc nebrzdi. Ještě jsem se k tomu nedostal ale mám připravenou sadu pro repas obou třmenů. Oproti B650 jsou ty 6 pístky pořádně znát. Brzdí to i tak znatelně lépe. na bandasku jsem nechal udělat komplet nový brzdy a k ničemu to moc nevedlo. To se Suzuki nepovedlo.
Podvozek: tady musím říct, že to pro mě byl hlavní důvod změny. Bandit se nedal téměř vůbec nastavit. Jen předpětí pružin a ještě k tomu ne moc dobře. GSX lze plně nastavit a světě div se, funguje to solidně. Tady chválím.
Kromě toho, nádrž je na 22l, což je dobrý kompromis mezi hmotností a dojezdem na nádrž. Spotřeba zatím kolem 7l/100km. Úložný prostor, to je něco neskutečného. 11l pod sedlem je dechberoucí luxus, co se jen tak nevidí. Pohodlí v sedle je taky moc fajn. Motorka jde moc pěkně do zatáček. Pouze ve dvou na hraně pneu už nepříjemně upozorňuje že to něco váží. Na to musím dát pozor. Když jedu sám, tak je vše bez náznaku limitů
Úpravy: upilování osičky pro hydrospojku. Zabírala moc pozdě a dle mě nebylo zajištěno úplné uvolnění spojky po puštění páčky. Na motorce je pár doplňků a zatím moc změn neplánuji, abych zachoval co možná nejvíc originální stav.
Uvidím časem, ale pro mě je to moc příjemná motorka, že nic dalšího nechci. Je to úžasný stroj a doufám, že mi bude sloužit tak dobře jako já jemu. Amen
Pěkná,ať slouží .Já jí mám už 14 let a nemám to srdce se sní rozločit.
Díky za hodnocení. Mám radost
Krásnej motor. To je nesmrtelný .