Klasický naháč s motorem táhnoucím jak naviják
Výška jezdce: 178 cm
První dojmy - Když kámoš kupoval svoji gsx 1400, chtěl ať ji projedu. Jen co jsem na ní usedl, cítil jsem se jako doma. Z projížky jsem se vracel s úsměvěm od ucha k uchu a bylo vymalované - taky jsem jí musel mít...
Motorku bych doporučil pro - Kdo má rád klasiku a nevadí mu manipulace s 250 kg, kdo rád pohodlně cestuje, koho nebaví před předjížděním a zrychlováním podřazovat jako divý a chce jen otočit plynem, komu nevadí že nad 140 km/hod už docela fouká, kdo chce jezdit bez neustálého hrabání se v tom, komu učarovala tak jako mě...
Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeti Saito II, padací rámy Fehling, zásuvka 12V, alarm GT, držáky kufrů SW Motech, kufry Givi - zadní Maxia a boční Keyless, gelové sedlo Baehr, reflexní proužky na kola, plexi štítek Puig, bezpečnostní značení Datatag. Laděné výfuky - dle nálady Yoshimura triovál nebo BOS.
Recenze
Koupil jsem ji od prvního majitele na podzim roku 2008. Po najetí cca 1000 km je zatím brzo na nějaké dlouhosáhlé rozebírání zkušeností. Ale i tak můžu říct, že mě motorka mile překvapila svou ovladatelností za jízdy. Na místě je těch 250kg pohotovostní hmotnosti samozřejmě znát, uvažuji o montáži výsuvného podvozku a pomocného motorku pro lepší manipulaci :o).
5.6.09
K dnešnímu dni stav tachometru cca 6500 km, údaj uvedený v úmrtním listu zadní pneu.
Přední pneu zatím dýchá..
Nejčastější průměr spotřeby 6 až 6.5L.
13.7.09
Po super vyjížďkách v rakouských Alpách se mi podařilo dosáhnout spotřeby 5,1L/100km, celkový průměr kolem 5,7L/ 100 km.
2.7.2011
Tak už má Suzukin naběháno 20000 km a stále bez závad, brzdy i řetězovka stále origo a ok. Pneu už to mají opět za pár..
13.10.2011
Rekapitulace výměn pneu:
Přední
BT020: 0 - 10500 km
D220 spec. A: 10500 - 23500 km (13000 km)
BT023: 23500 - 36000
Zadní
BT020: 0 - 6500 km
BT021: 6500 - 14500 km (8000 km)
BT023: 14500 - 22500 km (8000 km)
BT023: 22500 - 28500 km (6000 km) 7.5.2014
Dunlop Road Smart 28500 - 36000
15.7.2014
K dnešnímu dni má máša najeto cca 30000 km. Takže uvedu pár vlastních zkušeností z provozu za tuto dobu.
Předností téhle motorky je právě motor, tak začnu s ním.
Mezi jeho plusy patří:
- plynulý průběh výkonu bez náhlých změn viz. mé měření na brzdě http://dajosgsx.raj...eni_vykonu_GSX_1400/
- chod motoru bez vibrací
- neměřitelná spotřeba oleje (není třeba řešit dolévání v rámci intervalu údržby)
- slušná spotřeba paliva - při šetrné jízdě blízko předpisů se blíží 5L, v kombinovaném provozu kolem 6L a při vymetání pavučin z výfuku jsem nepřesáhl cca 8L
- těsnost motoru
- slušný brzdný účinek motoru
Mínusy motoru:
- pro někoho bez charakteru (hladký průběh a bez vibrací)
- sporadicky za jízdy zhasnutí motoru (nepodařilo se mi vysledovat souvislosti a tím pádem neznám ani příčinu, za celou dobu se stalo tak 5x)
- velká olejová náplň (5.7L s výměnou filtru) a tím vyšší náklady na olejový servis (interval co 6000 km/rok)
Co se týká jízdních vlasností, tyto odpovídají váze motorky a klasické koncepci rámu a pérování - vhodná na svižné cestování nebo občasné rychlejší akce, ale na okruh nebo do vraceček jsou vhodnější jiné mašiny. Do zatáčky je ji třeba krapet popostrčit.
Při jízdě po nerovnostech nebo při bočních poryvech větru je její váha naopak výhodou - motorka je dobře stabilní.
Často zmiňovanou netěsnost zadních tlumičů pérování jsem dosud nezaznamenal.
Vůli na ložisku rozety můžu potvrdit, tato byla cítit už po nějakých 2000 km, ale je fakt, že se nějak markantně nezvětšila a nepozoruji ani zvýšenou hlučnost. Co bylo ovšem nemilé, po nějakých 28000 km bylo toto ložisko naprosto bez tuku. Z vnitřní strany je kryto plastovým víčkem a z vnější strany těsní vícebřité gufero. Musel jsem ložisko částečně vylisovat, vyčistit a znovu namazat. Při výměně řetězové sady toto ložisko rovnou vyměním a zvolím oboustranně krytou variantu. Stávající způsob konstrukce mi nepříjde úplně ideální (břity gufera vydřou v distančním kroužku drážky a tudy pak mazací tuk mizí).
Řetězová sada zatím vypadá dobře, opotřebení brzd je taky v normě, jen zadní kotouč vykazuje nerovnoměrné opotebení v příčné rovině. To ale na funkci rostlináře nemá žádný vliv :o).
Bohužel nemůžu pochválit tloušťku laku na rámu, v místě kontaktu s vnitřní stranou bot začíná vykukovat podkladní vrstva.
A protože jsem nezazimoval s plnou nádrží, objevila se mi mírná koroze uvnitř hrdla nádrže.
A aby toho nebylo málo, vyklubala se mi i oxidace i na levém kluzáku přední vidlice. Tady budu asi průkopník jelikož jsem to u jiné 14-ky zatím neviděl.
Jinak musím zmínit i mínus v porovnání s dvouvýfukovými modely (do roku 2004 včetně) a sice zabarvování výfukových svodu vlivem tepelného zatížení (jsou jednovrstvové naproti dvouvrstvovým z dřívějška které tímto netrpí).
Jinak je motorka absolutně bezproblémová a stále jsem nenašel důvod k výměně, takže závěr? Komu se líbí a ví co chce, můžu jen doporučit :o).
21.12.2015 Dnešního dne motorka změnila majitele. Jsem rád, že jde do dobrých rukou a přeji Ivovi (YvesEr), ať mu dělá jen radost, tak jako mě.
Výborný stroj. Máš ji pěkně udělanou. A díky za komentář. 10B.
krásná motorka
Chválím profil Tvé nádherné motorky! Náhodou jsem na něho narazil a se všemi závěry v něm uvedeném plně souhlasím Posílám pozdrav a doufám, že se například na jarním srazu zase setkáme David
Jednoznačně za 10b !
Krásný stroj Tvůj stroj obdivuju už tak 3 roky Nádhera