Velká, silná a neskutečně pohodlná mašina se skvělým podvozkem. Zároveň až překvapivě dobře ovladatelná v nízkých rychlostech a při popojíždění ve městě. Prostě sněhulák - je to celý bílý a má to fakt koule
Výška jezdce: 178 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL750 Transalp: nemá tempomat a bezduše, malá nádrž, nic moc podvozek
Yamaha Tenere 700: pro mě moc laděná do terénu, vysoká, méně pohodlná na cestování, nemá bezduše ani tempomat
Aprilia Tuareg 660: pro mě moc laděná do terénu a moc italská :-D
BMW F 800 GS: méně pohodlná na cestování, vysoká cena bazarovek
BMW R 1200 GS: vysoká cena bazarovek, jako po 2 dětech jsem trochu zmužněl ale na velký GS mám ještě pořád moc malej pupek :-D
První dojmy - Bál jsem se toho. Bál jsem se, že je to zbytečně velký a silný a těžký. Ale po pár set metrech se ukázalo že to sice má sílu, ale není to potvora. Ukázalo se, že to sice něco váží, ale ovladatelnost je v pohodě. Zjistil jsem, že i když je to hovádko, tak v pohodě dosáhnu na zem a nemám problém s tím na místě pohnout jak potřebuju.
Motorku bych doporučil pro - Pro cestovatele. Nebude pro začátečníka, ale zákeřná bestie to taky není.
Doplňky na motorce - boční ALU kufry KTM
plastový topcase KTM
kryt motoru KTM
padáky HEED
chrániče řidítek BarkBusters
rozšíření stojánku SW Motech
Recenze
Po víc jak 2 letech na skvělým naháči CB 650R jsem věděl, že chci cestovní enduro. Jezdím poměrně dost a rád sedím na motorce celej den a užiju si pořádnou porci km. Na CB to šlo, né že né. Spousta lidí drtí dálky na motorkách co nejsou vyloženě cestovně střižený, ale to pohodlí tam prostě není.
Dlouho jsem byl přesvědčenej, že vezmu Transalpa 750. Honda je srdcovka, ta mašina se mi líbí, ale nějak jsem čekal víc. Pojďte mě kamenovat, ale v dnešní době chci aby mašina, na který bych měl bez problému projet svět, měla tempomat, bezduše a slušnej podvozek. Hodně lidí říká, že motorka má bejt co nejjednodušší, bez elektroniky... já mám ale všechny ty fičury prostě rád i když je to jasnej zdroj problémů a návštěv servisu. I u Himalayana 450 si člověk může za pár korun přikoupit bezdušový kola...u Hondy to nejde navíc nádrž 16l u cestovní motorky je dost bída. Stejně mě zklamala Tenere na 2025. Doufal jsem, že třeba přijde víc cestovní verze, ale nic. Zřejmě je to pro jiný zákazníky než jsem já a to chápu, páč fanoušků má Tenerka víc než dost. Poslední Japonec (ano chtěl jsem Japonce) v kategorii je Vstrom 800. Ale tvl, ta motorka je celá hnusná jak pondělní cesta do práce. I kdyby jezdila sebelíp a byla vybavená vším možným, jako že není, tak prostě ne! Už jsem byl odhodlanej že koupím F 800 GS. Řikám si, je to prověřenej stroj, silnější než Tenerka, výbavu to taky žádnou nemá, ale alespoň to bude výrazně levnější. Jenže přišlo vystřízlivění, když jsem zjistil, že pokud chci něco lepšího než rok 2009 bez ABS co má přes 100tis.km namotáno, tak to s tou cenou není žádná hitparáda
A pak se to nějak stalo. Narazil jsem na bazaru na 1290 Super Adventure 2015 model sněhulák.
Řikám si hmmm ceny od 200tis. to je nějaký divný. Pak jsem zjistil, že u těch prvních modelů to tak je. Vzhledově pro mě pecka. Mám rád "tlustý" motorky. Má to tempomat, bezduše, vyhřívaný gripy i sedlo, nádrž na 30l, semiaktivní podvozek... co víc si přát? Z pohledu cestovního stroje si asi nelze diktovat lepší výbavu. No začal jsem šišlat, slintat, přišla na mě falešná březost a bylo jasno. Ale řikám si no tvl, je to moc těžký a velký, nejsi žádnej basketbalista ani super jezdec, s tím si neporadíš. 160k tvl to ti urve ruce v ramenou až za to omylem někde vezmeš. Nicméně jsem tomu chtěl dát šanci. Našel jsem inzerát poblíž. Motorka vypadala dobře, majitel komunikoval velmi příjemně, tak jsem to jel omrknout. Sednu na to a vidím že to je obrovský, ale byl jsem nadšenej, ergonomie pro mě ok, na zem dosáhnu úplně v pohodě skoro plnou plochou chodidel. Testovací jízda po Praze, venku asi 3 st. no humáč! Jenže všechno čeho jsem se bál bylo úplně v cajku. Jako jóó, jede to fest, ale je to hodný. Necuká to, jede to plynule. Zkušební jízda cca 15 minut Prahou není ideální, ale ovládání v nižších rychlostech v pohodě. Křižovatky, semafory, poskakování mezi autama, úplně v pohodě. Všechno čeho jsem nejvíc bál bylo v klidu. Neměl jsem obavy, že by to mělo problém pohodlně letět 150km/hod, takže mě netrápilo, že jsem to nevyzkoušel.
Jenže CB pořád strašilo doma a i když jsem měl domluvenýho kupce, pořád se to odkládalo a protahovalo. Sledoval jsem všechny KTM na bazarech, nějaký mezi tím logicky našly jinýho majitele. Nakonec jsem vybíral mezi tou, co jsem testoval jako první a ještě dalším kouskem. Hodně pomohli borci z KTM Vlašim. Velkej palec nahoru. Po telefonu prověření historie podle VIN, všechno hned a velmi ochotně, borec ze servisu otevřel překladač a začal to na mě sypat, dal mi k tomu dobrý poznatky a rozumný doporučení, prostě super! Nakonec to ta první vyhrála. Dovezená z Itálie (jo vím, není to ideální) ale s rozumnou servisní historií, kde to nevypadá na žádnej průser. Dovozce do ČR firma se slušnejma recenzema. No a první majitel v ČR vypadal jako rozumnej chlap, co nic netajil a jednal férově. Nakonec jsme i trochu poladili cenu, takže asi cajk.
Mašinu jsem přivezl domů vlastně v továrním osazení, měla navíc jen origo KTM kufry (plasťák topcase a ALU bočni kufry). Předchozí majitel podle všeho nelhal, když říkal, že neměl na ježdění a celkově na motorku čas, protože od první registrace v ČR nenajel mnoho km a motorku před zimou ani neumyl, jen strčil do garaže. Jako navoněná a připravená na prodej rozhodně nebyla. Měl jsem jí doma týden a první víkend něco málo pojezdil. Pak přišel nepříjemný okamžik. Vytekl olej z vidlice, ale jako dost. Asi jak to dlouho stálo a já to začal v nízkých teplotách trápit a zkoušet nastavení el. podvozku, tak to tomu neudělalo dobře. Takže do servisu. Snad se další problémy neukážou. Po opravě vidle jsem si s tím doma trochu vyhrál. Rozebral co šlo, vše vyčistil, promazal, zkontroloval. Dal jsem nový vzduch. filtr, olej+filtr, nainstaloval velké padáky od Heed, chrániče BarkBusters (tak nějak počítám že dřív nebo pozdějc s takhle velkou mašinou někde fláknu o zem, tak ať jsou ty následky co nejmenší), kryt motoru originál KTM, rozšíření stojánku SW Motech. Co šlo a dávalo smysl jsem ošetřil nanovoskem (jsem zvědavej jestli to aspoň na chvíli usnadní čištění a mytí). Plexi bylo celkem zašlý, tak jsem ho vyleštil sadou na čištění světlometů. Motorka sice nebyla zaflákaná jak kdyby absolvovala Dakar za deště, ale bylo tam co čistit a ladit to zase ne že ne. Jasně, možná jsem se s tím crcal až zbytečně moc, ale celý dny sedím u počítače, tak mám radost když můžu občas dělat něco rukama
Teď se oteplilo a já se konečně trochu svezl. I když zase do Prahy povzbudit dceru na soutěži. Mám najeto asi 300km, takže fakt brzo psát jak to jezdí, to doplním časem. Ale co už je teď jasný? Je to fakt pohodlný, jako sakra pohodlný a věřím, že drtit na tom celej den bude v pohodě. Je to silný, jede to, ale není to bestie. Plyn se hezky dávkuje, necuká to, je to fakt naladěný jako cestovní mašina. Podvozek je super, prostě pecka. Ladit si tam módy podle situace je super a umí to jak rozbitý český silničky tak sportovní tvrdší nastavení. Tempomat je super, ortodoxní motorkáři mě asi zastřelí, ale to prostě chceš a ne jen na dálnici. Klidně si to naklikám i cestou do práce v obcích co mají X km a fakt nedává smysl tam letět, páč tam běhaj děti, lítaj psi, jezdí koně... si cvaknu 53 km/hod na tacháči a nic neřeším. Ovladatelnost mě mile překvapila, když to jede není ta váha znát. Manipulace na místě není snová. S tou výbavou co jsem na to pověsil je to fakt hovado. Ale když to člověk vezme za zadní madlo, který krásně padne do ruky, tak se s tím dá v pohodě cuknout i na místě. Ochrana jezdce je super. Nemám nic najeto, ale jezdil jsem když byla zima a kombinace vyhřívané sedačky, gripů a ochrany před větrem funguje skvěle.
Co víc si přát? Ať se ta elektronika nekazí, ať to maká a dělá radost. Do budoucna bych si rád dopřál delší dovolenou a projel Skandinávii. Věřím, že na tomhle to bude zábava. Nemám ambice lítat TET. Ale po polní/šotolinové cestě bych se svezl rád. Myslím, že tohle dá 1290 v pohodě. Limit bude spíš jezdec. Až budu mít víc naježděno, tak doplním popis a zkušenosti. Zatím je to víc plkání o tom co a proč jsem koupil než recenze jak to funguje
Dobrá práce ať ti na tvých cestách vykouzlí jen banán s rohlíkem
to Mig_35: V-Strom 800 je za mě především asi nejhnusnější motorka na trhu a to říkám z pozice bývalého majitele Multistrady 620
ale vzhled je subjektivní. Nejezdil jsem na tom, ale jak píšeš, vyhrává to kdejakej test a určitě to bude jezdit dobře. Ale z toho co jsem psal to skoro nic nesplňuje. Verze DE je výškou podobná Tenerce a navíc je těžší. "Menší" Strom má aspoň bezduše, ale litý kola a výrazně kratší zdvihy. Co se týče výbavy tak ani u jednoho není možnost připlatit za tempomat, nebo vyhřejvaný sedlo, za bezdušový drátěný kola atd. Chápu, že to není v základu, protože to né každej chce a né každej za to chce přihodit peníze. Ale já bych si klidně připlatil kdybych mohl. Takže jsem nakonec pořídil výrazně větší motorku než jsem plánoval. Ne kvůli výkonu, ale proto, že ta výbava je prostě boží. Jediný co bych ještě ocenil je quickshifter. Ale jinak to má prostě všechno co si lze vymyslet a to se bavíme o 10 let straý motorce.
A co je V-Strom 800, který je i 21/17 i 19/17? navíc vyhrává všechny testy
Nicméně, kdo jel jednou nad litr, těžko se bude vracet k osmikilu, takovou motorku bych ani nechtěl, buď lehký jednoválec, nebo už něco pořádného...
to Mig_35: svým způsobem máš určitě pravdu. Za mě je ale Tracer silniční motorka na 17" kolech. Mě by se líbila třeba Tenerka nebo jakákoliv jiná motorka týhle kategorie ve stylu nový ATAS. Nižší sedlo, přední 19" kolo, větší nádrž, plná elektronická výbava, drátěný kola, dostatečný zdvihy do lehkýho terénu, ale to se asi u motorky střední kategorie nestane
A co je asi Tracer 7, když ne cestovní verze tenerky:)