Pěkný vzhled, silný motor, pětistupňová převodovka, nízká spotřeba - to jsou hlavní rysy téhle japonské fešandy. Je spíš sportovnější, než moje předešlá Kawasaki, ale už jsem s ní dal za víkend 650km a taky to šlo .
Recenze
Koupil jsem ji na doporučení kolegy, který je s ní spokojený.
První dojmy jsou následující:
Motorka je z těch větších strojů (ale přitom je lehká), což pro svoji výšku jen vítám. Posez je sportovnější, hodně váhy je na rukou, ale i při dlouhé jízdě jsou ruce kupodivu OK. Nejvíc trpí dlouhou jízdou kyčle a stehna, protože stupačky jsou výš a nohy jsou poměrně skrčené. Pár kroků po 100km jízdy působí velmi příjemně.
První, co jsem si po přesednutí z 600ccm všiml je těžká převodovka (převody do rychlosti). Už rozjezd na jedničku chce citlivou práci spojky a jednička je schopná stroj roztáhnout na rychlost 120km/h. Při sportovní jízdě na 600ccm jsem měl otáčky většinou v rozmezí 6.000-10.000 ot/min, tady málokdy překročím hranici 6.000 ot/min. Prostě to není třeba, motorka se dere dravě dopředu i tak. Nezvyklé jsou pro mě citelné vibrace, které motor přenáší na rám a jezdce, to jsem u Kawasaki neznal.
Brzdy nepřekvapí a nezklamou, prostě brzdí. Zadní brzdu skoro nepoužívám, protože motor brzdí sám až dost a stávalo se mi, že se mi při brzdění zadní brzdou a podřazení zablokovalo zadní kolo.
Spotřeba je výborná, i při svižné jízdě nestoupá přes 6 l/100km. Průměrnou spotřebu mám, za zatím najetých cca 2.000km, 5,3l/100km (600ccm Kawasaki měla 5,1l/100km).
Trošku smutná je vlastnost Thunderace ve spotřebě oleje. Na 1.000km to dělá asi 2 deci. Není to tak strašné, ale chce to mít bokem láhev na občasné dolití.
Velmi dobrá je ochrana před větrem, příď motorky je mohutná, jen štít mohl být vyšší, tady dostal dizajn přednost před funkcí.
Dokoupil jsem držák na kufr. Na kawasaki jsem byl zvyklý vozit tankvak, yamaha má ale objemnou nádrž a už mi není příjemné vozit na ní tankvak. Kufr mám stejně na skútru, takže stačil jen držák a kufr si překládám z jednoho stroje na druhý.
Trošku oříšek bylo umístění držáku na mobil (kvůli navigaci). Nakonec jsem to vyřešil, ale mobil není v optimálním zorném úhlu, není to zkrátka ono . Navigace je pro mě klíčová záležitost, když se pouštím na neznámé silnice, ušetří mi časté bloudění (někomu holt není shůry dáno navigační nadání).
Uchycení kamery vyřešené nemám, snad časem něco vymyslím.
Asi tolik do začátku, další informace určitě dodám. Rýsuje se výlet do Rakouska a Švýcarska, to by bylo dobrodružné a zajímavé.
Další info dole v deníku...
Ke konci dubna jsem měl nehodu a Yamaha se pokutálela po trávě, tak jsem ji prodal.
Byla to velmi dobrá motorka, radost mi kalila akorát spotřeba oleje, kvůli které jsem si vždy rozmyslel každé vytočení motoru. Výborný byl výkon motoru a pětistupňová převodovka.
Pěkný eso 10b
Fotky z Alp jsou nádherný , k motorce není co dodat , jdu do ní taky ...
ahoj, dávám 10 bodů , proč s nima šetřit, máš pěknej stroj.
ThunderAce je skvělá mašina!!! za 10b. jak si na ni zvykneš nebudeš chtít nic jiného
Dobrá a pěkná motorka. Kdybych někdy snad chtěl vyměnit svou 750 za litra, toto by pro mě byla volba . 10b. a super sezonu, ať ti frčí !