Přes svůj pokročilý věk pořád skvělá sportovně-cestovní motorka s dobrou ovladatelností a sílou nosorožce
První dojmy - Už jsme spolu něco najeli. První dojem z jízdy byl skvělý a pořád trvá. S dobrým obutím je motorka skvěle ovladatelná, stabilní, pohodlná i pro velkého jezdce, což je můj případ. O téhle motorce se říká, že je hodně univerzální, vhodná pro blbnutí na okruhu, i pro dlouhé jízdy ve dvou. S tímhle tvrzením naprosto souhlasím.
Motorku bych doporučil pro - Motorka je podle mě dobrá pro zkušeného, vyzrálého jezdce. Přece jen je to litrová motorka bez různých moderních vymožeností, elektronických asistencí apod., a je přece jen starší konstrukce.
Recenze
Motorku jsem koupil počátkem minulé sezóny. Většinu času jsem trávil za řídítky litrových sportovních motorek. Jednoho krásného dne jsem si řekl, chlape, nejsi už žádný mladík, slušel by ti naháč. Sportovní motorku proto nakrátko vystřídala Honda Sevenfifty. Byla fajn, vzpřímený posed byl přece jen pohodlnější, ale nějak to pořád nebylo ono. Tak jsem si prostě řekl, že tak "starej pes" zase nejsem, sevenfifty "podědil" mladej a já se poohlížel zase po nějakém tom litru.
Thunderace pro mě nebylo nic neznámého, vždycky se mě líbila a tady na fóru jsem jednu pěknou, zachovalou v inzerci objevil, a to za pěkné peníze. Přemýšlení moc času nezabralo, motorka byla za pár dní doma.
Co napsat o celkem známé, dneska už obstarožní motorce? Inu, pro mně je to jedna z posledních sportovních mašin pro velkýho chlapa, nějak si na těch moderních supersportech připadám jako na pionýru . Zátah motoru je pořád bohatýrský a jistota ve stopě je taky pořád velmi slušná. Jasně, R1 je obratnější, rychlejší, mezi supersporty patří taky k těm pohodlnějším, ale mě je prostě malá. Předchůdce Thunderace, FZR 1000 Exup, na kterém mám opravdu hodně najeto - měl jsem čtyři po sobě - je pocitově zase o dost těžší, zhruba stejně velká, ale podstatně míň pohodlná.
Příjemná je u Thunderace spotřeba, opravdu je i při svižné jízdě schopná jet za cca šest litrů na sto. Ale když jí pořádně zatopíte pod kotlem, jede i za dvanáct .
Moje motorka dělá zatím čest i své pověsti o spolehlivosti, po běžném servisu po koupi - výměna náplní, kontrola ventilů, seřízení karburátorů apod. - jsem na ní prakticky nesáhl, letos na jaře ji zase čeká pouze běžná údržba.
Thunderace je známý i svou žízní po oleji, ta moje se nijak nevymyká, vezme si od dvou decek po půl litru na 1000 km, záleží na způsobu jízdy. Nevidím v tom problém, flaška na dolití se do prostoru pod sedlem nebo do tankvaku vejde snadno.
Pokud jde o jízdní vlastnosti, i tady jsem dost spokojenej. Jak už jsem zmiňoval, motor má síly na rozdávání, motorka je pohodlná i pro delší jízdy ve dvou. Brzdy nejsou na dnešní poměry nic extra, ale rozhodně neurazí, svou práci dobře odvedou. Podvozek je jistý, na slušných silnicích jede jak po kolejích. Jako většina sportovních mašin nemá moc ráda výmolovité okresky, to není taneční parket pro Thunderace.
Doplněni 13. 6. 2015:
Tak jsem se nakonec s Acem s těžkým srdcem rozloučil. Moje nová přítelkyně si jízdu na tandemu velmi oblíbila, jenže Ace opravdu není pro dlouhonohé dámy. Poloha skrčence jí celkem týrala, musel jsem pořídit něco pohodlnějšího. Do domu přibyla Honda VFR 800 Fi, Thunderace se ujal nový majitel, kterému, jak doufám, bude ještě hodně dlouho sloužit.
Kotumbeláč: Já už jsem taky "starší vydání", tak aspoň ladíme
Sice starší vydání, ale sluší jí to
Modrá je dobrá.
pěknej ace, ať slouží