V servise se vyjádřili, že by se mohly vačky zlomit a jít do motoru. Ten se logicky zastaví. Poslední, co chci, aby se mi kouslo kolo v rychlosti nad 130km. O tom, že budu duchapřítomná a v téhle rychlosti vymáčknu spojku dost pochybuji.
Prosím o váš názor. Pokud máte podobnou zkušenost se 790 motorem ozvěte se. Vím, že se tento problém vyskytuje docela často. Na rozdíl od problému s brzdama, ho KTM ještě nedala do RAPEX (Databáze nebezpečných výrobků).
Tak historka má svůj konec.
Moje KTM 790 je doma, plně funkční. Práci jsem hradila, materiál KTM bylo ho cca za 30.000. Práce zhruba 9,5hodiny ... cca 6500Kč.
Naposledy editováno 13.10.2021 12:48:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
1 reakcí na tento příspěvek KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
Tak jsem mohla zajít za právníkem a handrkovat se. S ohledem na to, že mě právník stojí 2500 Kč/hod a jsem vzala co bylo. Ano, jsem idiot, na jaře jsem propásla prodloužní záruky. Za blbost se platí. Takhle to bylo 6500Kč. Mohl se mi ale zastavit motor ve 170km/hod a to by nebylo moc fajn.
Věřím, že info o tom, že ty staré nebyly nitridované a ty nové ano, je pravdivé. Nemám ho z mého servisu. Byla jsem dost zoufalá co budu dělat. Mít motorku, s horizontem max 15.000-30.000 km.... a pak vykešovat 40000.... sakra drahý. Tenhle problém měly ty vačky už v 10.000km u jiných 790.
No a jiná pro mě moc nepřipadá v úvahu. Tahle je skvělá. Ovladatelná, živá, zábavná a rozumně vysoká pro 167cm velkou ženskou. A lehká!!!! Zdyž nepadne extra blbě, tak ji sama zvednu.
Dá se s ní do lesa i na okruh do Brna. Prostě pecka. Není na trhu nic srovnatelného.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
puffybodie píše: assassin> Tak 790 uz prece nejsou vubec ne? V nabidce jsou jen 890 uz
Další důvod si ji nechat. 890 mají mnoho jiných problémů. Nafoukly objem a je to problém.
Nejseš idiot. Prodloužení záruky stojí kolem 8000 Kč, zatím jsi 1500 Kč v plusu. A ostatní, co přežilo 30000 km, už není pravděpodobné, že se porouchá.
Ber to z té lepší stránky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
JeckyllHydova píše: Další důvod si ji nechat. 890 mají mnoho jiných problémů. Nafoukly objem a je to problém.
Můžeš zmínit těch mnoho jiných problémů u 890? Uvažuju o ní, tak mě to zajímá.
Díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
"KTM is very hit and miss in my experience. "
Ale ak máš súbežne aj druhý stroj, ktorý bude k dispozícii v čase, keď by eventuálne 890ka stála v servise, je to tiež alternatíva...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
Abych se vrátil k tématu, zajímá mě konkrétně těch mnoho JINÝCH problémů , kterými 790 netrpěla a 890 ano.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
Niekedy pred 10 rokmi som sa primotal k takej akcii kde bola nejaká výročná veľká KTM, Multistrada, XTZ1200 a GS. KTM bola najtalentovanejšia pre terén, motor super vitálny. Ale ja mimo asfalt radšej pešo alebo na MTB a motorku som si vybral radšej japonskú. A vybral som dobre (klop klop)
Neviem či ti nejak vadí že som sa zapojil, ale mne srdce zviera keď vidím, že výrobca sa prezentuje ako tzv. prémiový, ceny tomu zodpovedajú, ale kvalita ani na úrovni japoncov (lebo nechrlia jeden model za druhým a netlačia do nebies litrové výkony) no hlavne, keď nastane problém tak pomaly sa ti otáčajú chrbtom - WTF??
Nepriek tomu naletia ďalší. Čo čítam na anglicky písaných fórach aspoň sa tam ľudia snažia zistiť stav pred kúpou resp. varujú sa navzájom keď je problém. Aj tu nájdeš dosť tém kde si spravíš obraz. Mňa by to odradilo - hoci oranžády majú veľa plusov, nevyvážia to.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
Proto se budu opakovat - zajímá mě konkrétně těch mnoho JINÝCH problémů, kterými 790 netrpěla a 890 ano. Věřím, že mi na toto zakladatelka vlákna odpoví.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
Keď autorka témy napísala mnoho jiných problému, IMO myslela tým mimo toho jej s vačkovými hriadeľmi, nie problémy ktoré by mal typ 890 a nemala ich 790ka. Len tak namátkou z toho čo som preletel, môžeš čakať netesnosti vývodového hriadeľa aj inde, a so softvérom - rozsvecuje sa kontrolka motormanažmentu (možno banalita, možno nie). Sú aj takí majitelia čo im všetko funguje, aj taký čo dostal náhradný motor. Netvrdím 100% že všetko sa týkalo 890. Je to ešte mladý model, takže zažil v podstate 1 sezónu.
Ten link čo si chcel, toto je tam dobrý hlod:
I'm always apprehensive when I buy a KTM, there's always a sense it could go horribly wrong. Kinda like when I bought a MV Agusta
Neviem čo si kto si a čo všetko si už stihol pobehať, ale mám dojem že buď ten stroj bude na nejaké vyšantenie (dovádění) poblíž bydliska, alebo si ešte veľa nenacestoval. Pretože spoľahlivosť, robustnosť a opaviteľnosť sú parametre číslo 1 keď si niekde ďaleko na motorke, kde nie je zázemie alebo sa dokonca ani nedohovoríš. Kľudne nech to má 50 kW a max. rýchlosť 110 km/h, ale nech ma to dovezie na koniec sveta a naspäť.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
Ad odstavec 1: KTM to tak prostě má, že u nového modelu vychytává mouchy za pochodu, bohužel... Proto už bych čekal 890 vychytanější
Ad2: Doslova napsala "Další důvod si ji nechat. 890 mají mnoho jiných problémů. Nafoukly objem a je to problém." - z toho jasně vyplývá, že 890 má nějaké nedostatky navíc
Ad3: Až tak zlé to s KTM ještě není
Ad4: Moto mám teď spíš na "vyšantenie" v rámci ČR, na dobrodružné cesty kolem světa teď bohužel nemám čas. I proto preferuju KTM před japoncem. Na druhou stranu KTM sice nemá obecně moc dobrou pověst co se spolehlivosti týče, ale přesto na nich spousta lidí bez problémů cestuje. Je to i o přístupu k poctivému servisu, nestačí jen vyměnit olej, svíčky a filtry jako strojů ze země vycházejícího slunce. A já jí tu péči dám rád Věc jako vydřené vačky po 30tis.km jsou pochopitelně průser, ale snad už vyřešený.
Sete píše: marna>
Ad odstavec 1: KTM to tak prostě má, že u nového modelu vychytává mouchy za pochodu, bohužel... Proto už bych čekal 890 vychytanější
Ad2: Doslova napsala "Další důvod si ji nechat. 890 mají mnoho jiných problémů. Nafoukly objem a je to problém." - z toho jasně vyplývá, že 890 má nějaké nedostatky navíc
Ad3: Až tak zlé to s KTM ještě není
Ad4: Moto mám teď spíš na "vyšantenie" v rámci ČR, na dobrodružné cesty kolem světa teď bohužel nemám čas. I proto preferuju KTM před japoncem. Na druhou stranu KTM sice nemá obecně moc dobrou pověst co se spolehlivosti týče, ale přesto na nich spousta lidí bez problémů cestuje. Je to i o přístupu k poctivému servisu, nestačí jen vyměnit olej, svíčky a filtry jako strojů ze země vycházejícího slunce. A já jí tu péči dám rád Věc jako vydřené vačky po 30tis.km jsou pochopitelně průser, ale snad už vyřešený.
Jaký se na KTM musí dělat servis navíc?
+ Napište kdo máte další Zkušenosti s motory 790 a 890 ,dík
1 reakcí na tento příspěvek KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
Naposledy editováno 06.05.2023 23:00:58
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
Eso_Rimmer píše: .
Já osobní zkušenost s KTM nemám. Jenom co takhle poslouchám. Naposledy mi říkali v motobikes Bylany, KTM nebrat, Že jsou prostě poruchovější než japonci. Mají 20 let servis tak by tam něco měli vědět. Tak by mě zajímalo jestli má někdo osobní zkušenosti a co je na tom pravdy. Nechci vykulit přes 300t za 890 adv A pak sezóně stát a valit do toho prachy… To bych teda nerad
Naposledy editováno 07.05.2023 14:06:38
1 reakcí na tento příspěvek KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
A stejne jsem voranzovej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
treba ,moje SXF450 je nejlepsi motorka co jsem kdy mel, spolehlivost, jak funguje ... 170mth a v motoru nikdo nebyl... pritom 50mth z toho jako motard...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
assassin píše: Fyro> tak asi to nejde rict nejak obecne. Cinsky a indicky KTM neznam, ale v motokrose a SM v mem okoli KTM a bile KTM jen jezdi a jezdi... zatimco z japoncu litaji ojnice atd....
treba ,moje SXF450 je nejlepsi motorka co jsem kdy mel, spolehlivost, jak funguje ... 170mth a v motoru nikdo nebyl... pritom 50mth z toho jako motard...
Sportovní motorky dělají prý pořád v Rakousku.
.
A stejne jsem voranzovej [/
Však já nikde z osobní zkušenosti nepíšu že KTM jsou poruchový, já se jenom ptám a zjišťuju informace. Třeba jsou i tak dobrý ,že to za tu vyšší cenu stojí
Vyzkouším a uvidím.
Naposledy editováno 07.05.2023 21:40:55
Ja kdybych si kupoval jeste nekdy motorku do provozu, tak bych chtel 1290SDR a je mi celkem fuk, co vse se tam muze rozbit
Oni osklivy holky jsou asi taky mene náročný na provoz a nejsou s nima nekteré specifické problemy … ale…
Naposledy editováno 07.05.2023 21:44:33
1 reakcí na tento příspěvek KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
On i třeba takový triumph všechno vyrábí v Thajsku.
Mám v hledáčku právě 890 adv -Obyčejnou, chci zkusit i Transalpa a Stroma 800-Transalp je určitě made in Japan.
nevím co se mi to stalo-Vždycky se mi líbily klasický designy ,ale teď se mi ty KTM ky začaly líbit, I ta Kudlanka se mi líbí Transalp mi přijde jako designově nudnej
Plus jestli bude KTMka zábavnější tak to risknu, Jezdím jen v Česku.Hlavně Potřebuju dobrý podvozek na rozbitý silnice. off jezdit nebudu, Na to mám CRF 300l.
Pokud mi sedne Transalp nebo strom 800 tak bych je bral nový ,890ku asi starší.
Naposledy editováno 09.05.2023 10:51:08
Fyro píše: On i třeba takový triumph všechno vyrábí v Thajsku.
To nemusí nič znamenať. Pokiaľ viem, tak 800-ky boli od začiatku spoľahlivé (akurát pri jazde v teréne bolo treba často čistiť škrtiacu klapku, inak nešiel voľnobeh, ale tak každá moto má muchy... Suzuki má napr. snímač páčky spojky, bez ktorého neštartuje, a do ktorého rada zateká voda), ale Explorer mal prvý rok nejaké problémy s motorom, než to vyriešili...KTM 790 mala tie vačky (vraj na 890 už sú ok) plus ďaľšie občasné závady... na 1290 som nič nepočul, ale zasa tu pred rokmi bola téma, ako riešili niečo na 1190...
Lenže Japonci v triede 300 tis. + prakticky nič nemajú, Versys je čiste cestný a navyše R4, V-Strom má takú ergonómiu, že by to ani v Číne neprešlo, snáď jedine Afrika, ktorá má svoje špecifiká, ale dá sa.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Sportovně cestovní moto BMW F 800 GS, Kawasaki Z 1000 SX, KTM 790 Adventure,... | Michalcdk | 22 | 25.9.2024 v 12:32 Gahan37 |
Indukcni drzak telefonu KTM 790 Adventure | vitovec | 19 | 12.7.2024 v 15:56 Kratas14 |
Reset servisního intervalu ktm 790 adv KTM 790 Adventure R, KTM 790 Adventure | Brkoman | 2 | 6.6.2023 v 14:11 Brkoman |
šponovák rozvodovej reťaze DirtTric... KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... | Destroyer | 1 | 2.6.2023 v 13:15 Dr.fík |
spatne startuje KTM 790 Adventure | Martineleven | 7 | 23.2.2023 v 07:23 Diego_J |