Téma: EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Ahoj všem. Poprosil bych ty, kteří mají reálnou zkušenost s cestováním na téhle mašině po ose ideálně do vzdálenějších destinací (což není Balkán a pod., ale spíše dálný východ, Afrika...), jestli by se podělili o své zkušenosti. Jedná se mi primárně o to, jak to tahle mašina dává při asfaltových přesunech (po různých úpravách, samozřejmě. Jaká je cca rozumná cest.rychlost? Na Advíkovi (990 Adv.R 2012) to mám nastavené cca kolem 110 (tacho), zakže by mi stačilo cca kilo ideálně. Nedělá mi sedět na tý trestný lavici, co má moje Rko klidně dva dny v kuse, tyhle tvrdý lavice mám rád. Předpokládám, že vylepšený sedlo bude oproti originálu mnohem lepší a bude nějak rozumně srovnatelný s tím mým současným. Uvítal bych zkušenosti s motorem (výměna oleje, servis ventilů, výměna pístu apod.) u lidí, ketří to mají s cestováním podobně jako já. Mám přečtené kde co, jak tady, tak na adv.rideru, samozřejmě sleduju a čtu Rtwpaula a pod. Zajímají mě ale i zkušenosti lidí tady. Ročník cca 2020 a výš. Neřešme tady jiné mašiny, převážení na vozíku, v dodávce a pod. Zajímá mě, jak je to s výdrží téhle mašiny, když pojedu cca týden po asfaltu někam... Nechci dělat co dva roky generálku. Zkušenosti jsou různé, mnohá tvrzení o výdrži jsou velmi optimistická. Jezdím na pohodu, v offu potřebuju dojet a vrátit se, ne vyhrát medaili. S ostrými nemám ale žádnou zkušenost. Samozřejmě se na tom i projedu, než bych to případně kupoval Díky. PS: uvítám i případné doporučení na konkrétní ročník, vím o změnách v množství olej.náplně, což se ale dá kompenzovat větším spojkovým víkem. Má tahle mašina při mém způsobu používání (dálniční přesuny 100km/h tacho, cca 800 denně, v offu žádné píčoviny, prostě projet a havně dojet zpátky domů, jako vždy) vůbec potenciál udělat cca 27-30 tis. km bez generálky? Věci mimo téma mažu, ať to má nějakou tu štábní kulturu. Nic osobního.


Naposledy editováno 28.06.2024 13:13:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 09:22 | Nahoru | #31
Beauty> diky za nazor, bez ironie. dalnym vychodem myslim cestu pres BAMku, nebo kolem Bajkalu, starou OSR a pod. vse po ose, samozrejme. takovy trip da klidne 30tis. km v kuse behem nekolika mesicu. to je moje predstava. myslim si, ze vim, jak to na takovych cestach chodi. po TETce jsem se toulal po cele Evrope od. nejzapadnejsiho pobrezi Atlantiku po Barensovo more, Balkan, Albanii a pod. mam sjezdeny i po TETce taky. na svoji stary Kachne jsem byl po ose cca 1,5km od Cinskych hranic, mam za sebou Gruzii, Armenii, Azerbajdzan, Turkmenistan a vsechny mozny istany i s Ruskem, moje zavazadla jsou v maximalni mozny mire odlehceny, atd.. myslim, ze vim, jak se na lopatu seda toliko k tomu, at se zbytecne vyhneme vecem mimo tema. nechci zatim resit jakekoliv jine motorky, resme tu veci kolem tohodle petikila. treba casem zalozim jine vlakno, kdyz usoudim, ze tohle neni pro me, pak budu rad, kdyz tam budeme resit jine masiny.

Naposledy editováno 27.06.2024 10:10:43

EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 09:30 | Nahoru | #32
pro zajimavost - kluk, co na tom ma cestovanim najeto 140tis. 140000km na EXC 500

1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 09:39 | Nahoru | #33
Mam odpružený řidítka,ale vybrace ve stupačkách sou cejtit.Těžko říct s čim to porovnat,stará 690je vo chlup pohodlnější a míň vybruje.

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 09:59 | Nahoru | #34
Beauty> diky za doplneni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 10:00 | Nahoru | #35
dangsx1100g> zavazi do riditek jsi pouzit nemusel? hodne lidi to vidi jako nutnost i na 690/701. jj, vibrace do stupacek jsou svinstvo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 10:59 | Nahoru | #36
Eso_Rimmer> EXC-F 500 má něco, jako vyvažovák, takže až tolik nevibruje. Co se týká životnosti motoru, tak nejnáchylnější jsou vačky a ventilový rozvod vůbec. Pětikilo má proti 450 tvar vaček kapku civilnější, ale kdyby existovaly vačky s ještě menším zdvihem a zrychlením, které by z těch 40HP na zadním kole udělaly 35, ale už by to bylo věčné.

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 11:28 | Nahoru | #37
Krautkopf> jj, spolehlivejsi motor za ubytek nejakeho vykonu bych klidne bral.

1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 11:54 | Nahoru | #38
Jenže z ostrý motorky tupou neuděláš. To že snížíš výkon tě nezachrání. Ten motor jede prostě v jiném režimu a potřebuje častý výměny oleje tak jako tak.

Jinak 71 Nová s dvěma vyvážovákama nedrnčí de facto vůbec když se nejezdí nad 6000 otáček, což ale není potřeba protože po dálnici ve 110 jedeš 5000 otáček a je to úplně klidný. Nesmíte to srovnávat se starými lc4 který vibrovali jak starej Harlej.

Ještě k tý hmotnosti. Když začneš počítat přídavná nádrž 6 kg, pořádný světla s držákem kilo a půl, dáš tam Scott oiler a pár drobností vezmeš nářadí montpáky duše lepení plus něco co se může vysypat to je dalších 7 kg pak tam naleješ 32 l benzínu plus dalších 17 kg stan vaření spacák teplý karimatku nepromokavou kombinézu teplý oblečení když přijde studená fronta aspoň 4 kg jídla když jedeš někam trochu mimo, musíš počítat s tím že budeš třeba týden čekat než opadne voda nebo bude nějaký zával. Takže tvoje vybavení samotný bude vážit 30 kg tady se gramařit nedá. 10 kg oblečení na tobě včetně chráničů minimálně. Takže si spočítej kolik bude ta 115 kg motorka ve finále vážit než na ní sedneš.
A jestliže pojedeš s tarpem bez nepromoku bez Teplého oblečení tak akorát někde nachladneš budeš nemocný a zbytečně budeš trpět.

Něco jiného je tady Albánie kde je furt teplo nebo Bosna na 5 dní, to jsou projížďky za komín.

EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 11:59 | Nahoru | #39
Je to prostě poslední době vychází na dvě motorky jedna co nejlehčí ani nepotřebuje výkon se kterou budeš jezdit na sever bahnit jezdit kamení hory. A pak druhá klidně 69 nebo podobný mutant mastodont, se kterým můžeš jet do papíru na colinu do alteje. Tam si holt budeš muset tyhle v uvozovkách extrémní offroady odpustit. Anebo ještě poslední možnost vzít to EXC měnit volej klidně po 1500 km a vzít si sebou kroužky píst ojnici a někde u jakutska to vyměnit, abys měl jistotu. Protože pochybuji že pojedeš 10 000 km rychlostí 90 km/h, to se nedá se silnou motorkou vydržet. Já začal na 110 a za chvíli jsem jel 130 a chvílama i 140 ale to už jsem se musel krotit, aby mě zbytečně nesejmuli policajti.

To kilo a půl na lehkou generálku motoru tě už nezabije a nářadí kvůli tomu tahat nemusíš protože to mají dneska všude.

Z mého pohledu Pamír Altaj kolima se dá odjet ze 690 úplně v pohodě protože je to tam je hodně kamenitý a když tam nejedeš na jaře během tání ledovců tak tam ani není moc vody. A když bude hodně vody tak holt musíš nějaký ten den počkat s tím se nedá nic dělat.

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 12:08 | Nahoru | #40
ZdendaZB> souhlasim. a tarp je samozrejme do tehle kraju nesmysl, komari a pod. te sundaj. s touhle nalozenou masinou jezdi chlapi kolem sveta a co mam zatim nacteno, zadek nepraska. jestli hodim cca ten samej naklad na 690, nebo na tohle, to me moc netrapi. funguje to jinym, melo by i mne. porad tam bude rozdil xdesitek kilo. a sam vis, ze se tam kazdy kilo pocita. uvaha ale dobra. k cestovni rychlosti-jak jsem psal, projel jsem to s velkou a cest. 110, nevidim duvod, proc bych mel sve navyky menit. kdyz bude tachometrovka o 10km nizsi, kolik denne ztratim? pro me nerelevantni.

Naposledy editováno 27.06.2024 12:33:20

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 12:16 | Nahoru | #41
bazin.> xr650r … ma stejne parametry, mozna v nejakem japonském snu, ty motorky absolutne nejdou srovnat a zrovna nedavno jsem na jedne řešil nejakou botu v elektrice a ladil karbec. Nove poskladanej motor, bigbore kit, keihin FCR a ani tak to nejede jako exc…

Startovat to kickstatem utopené v bahně, na pokraji sil bych takt nechtel…

1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 13:09 | Nahoru | #42
... A co koupit jetou 450 rfr a jet na ni?
Má nádrže, má pérování, má odpruzenou rozetu, má tlumič řízení, 1,8l oleje + jeho chladič.

Nemusíš nic stavět, je to hotový.

Chtěl jsem jít stejnou cestou jako ty, až jsem nakonec koupil to co doporucuju ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 13:12 | Nahoru | #43

assassin píše: bazin.> xr650r … ma stejne parametry, mozna v nejakem japonském snu, ty motorky absolutne nejdou srovnat a zrovna nedavno jsem na jedne řešil nejakou botu v elektrice a ladil karbec. Nove poskladanej motor, bigbore kit, keihin FCR a ani tak to nejede jako exc…

Startovat to kickstatem utopené v bahně, na pokraji sil bych takt nechtel…



V bahně půl bídy, ale v nějakým prudkým výjezdu na kamení, když to zdechne a jsi rád, že to jen tak držíš
, aby se do neskutálelo ze svahu i s tebou.

Každý kilo dobrý to souhlasím, natož 30 kilo a hlavně když schodíš brašny. Ale, jezdit s exc po servisní síti, nebo jet na sever, kde na to nic nikde nenajdeš je docela rozdíl. Kdyby argumenty ala pamír hajvej, nebo rovníková afrika, tak to bych řadil ještě do kategorie evropa. Ale dálnej východ je mrtvej. Tam jezdí jen japonci a evropský krámy se tam musí objednávat.

Počítá se suchá hmotnost exc bez světla blinkrů oleje a vody ?

Naposledy editováno 27.06.2024 13:15:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 13:19 | Nahoru | #44
ZdendaZB> nedavno kamarad v Rusku, pri jeho dalsi delsi navsteve, navstivil v jednom velkem meste (jmeno si nepamatuju, muzu zjistit) prodejnu KTM, resil nejaky mensi dil. to, co tam videl, mu vyrazilo dech. masin jak nasrano a dilu, ze bys z toho postavi tri novy Meoniho specialy. jen tak na okraj.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 13:30 | Nahoru | #45
TESA> radeji bych novou, masina napadena kutilem domacim je vopruz u nas v Cechach, notabene tam v ty tramtarii. a udelat si tady rozborku/sborku se mi nechce. penez mraky, ale ok, ty by mohly mit smysl, nicmene neco prehlidnes, nebo se neco fatalniho projevi pozdeji nekde v prdelich a to fakt nechces. koukal jsi na ceny jetych 450 RFR? jestli pro me nejakou sikovnou mas, tak beru

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 13:41 | Nahoru | #46
Eso_Rimmer> já neporadím reálnou moji zkušenost s RTW ostrou nemám, ale máme pročtené stejné weby a sleduji stejné témata a plně chápu proč takovou motorku a jak ji použít

tak to tady budu po očku sledovat a sem tam se bavit tím jak budou učit orla létat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Skvělá odpověď, děkuji! 27.6.2024 v 13:50 | Nahoru | #47
Eso_Rimmer> tak si tu kecam pentli zbytecne.
Popravde, ja bych se na tu exc na tenhle trip nezabalil a to jezdim hooodne nalehko. Jel bych radsi na necem s poradnou podsedlovkou.
Na 2020 jsem mel naplanovanej Magadan na drz400. Z Irkutsku. Cast jsem mel tenkrat jet po Leně lodi, protoze tam v lete nejsou cesty, jenom zimni cesty.
Zalezi co pojedes. Az do Jakutsku je slusna cesta. Vubec nevim kam bych na tu exc zabalil benzin i kdyz je pravda, ze na "tráse" ho potrebovat nebudes.
Hele, rusaci porad davaj do kapek na kasel efedrin. Zjisti si do kterejcha kup si to. Mne se to osvedcilo, kdyz jsem promoknul a byla mi zima. Vecer si toho das loka a zahreje te to a vyspis se. Good luck.

1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 13:51 | Nahoru | #48
Otázka je, proč jet téměř kolem světa na ostré skoro závodní motorce, když na ní musíš jet jako na 300L aby to přežila. To můžeš jet rovnou na 300L, co nová stojí půlku, olej se mění po 10K a není potřeba nic dolejvat. Navíc nepotřebuješ nářadí kromě přezouvání/lepení, protože se na ní nic nevysere. A pohodlné sedlo se na ni prodává standardně v druhovýrobě.
Ostrá se dá trochu zcivilnit, ale někdy lze kýženého výsledku dosáhnout naostřením tupého endura (dual sportu).
Jet se dá samozřejmě na čemkoliv. Otázka je, kdy je to ještě požitek a kdy masochismus.

Naposledy editováno 27.06.2024 13:53:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 14:18 | Nahoru | #49
Beauty> mas dobry pripominky, verim, ze se to nekomu bude hodit, ma to hlavu a patu vis jak... federalka do Magadanu, Pamir a pod., to jsou zalezitosti, ktere se jezdi i na choperu, viz Magadan, nebo na velky krave 1250 GS ve dvou. na to neni potreba nic offovyho. hledam lehkou, protoze chci vynechat "meziclanek" typu 690/701. vem si, ze Boris na FZ1 dal i BAMku, takze to opravud neni o ostrem enduru, tyhle trasy. uvidim, jak nakonec to EXC zhodnotim a zvazim. jak jsem psal, je mozne, ze pa zaozim jine tema, podobne tomu, ktere kdysi udelal Zdenda. to ted ale neni na poradu dne. s efedrinem to nezdam, to se mi libi, dik. taky hodne stesti ;) a kdyz te jeste neco napadne, sem s tim ;)

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 14:31 | Nahoru | #50
Deadman> uz jsem to psal nekolikrat... jezdim cestovku cca 110 i s velkou prekonovanou potvorou. a mezi Hondou a KTM je ctvrt metraku rozdil. proto neresim jine motorky, ale zajima me vse kolem toho EXCcka. jinak souhlas. a k tomu diskomfortu... kazdy ma hranici nekde zcela jinde a ja si myslim, ze ji mam celkem posunutou

Naposledy editováno 27.06.2024 14:34:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 14:34 | Nahoru | #51

assassin píše: bazin.> xr650r … ma stejne parametry, mozna v nejakem japonském snu, ty motorky absolutne nejdou srovnat ....


Já jsem XR650R vůbec nechtěl srovnávat s EXC450. Uvedl jsem ji jen a pouze z toho důvodu že je to motorka s nejkratší předepsanou výměnou oleje v km co znám.

Patří do kategorie 1V bucharů typu XR600, TT600R, atd... Má z nich největší výkon a taky kvůli tomu narozdíl od nich nemá olej po 6000km ale po 1000km.
Poenta byla: Na svou kategorii celkem výkoná, ale pořád civilní moto 1000km vs. závodní EXC 1500-2000-3000km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 14:43 | Nahoru | #52
Eso_Rimmer> 20-21k€ . Tolik proste pěkný jetý stoji. Ale zkus si spočítat cenu exc 500 a k tomu všechny ty pěkný věci, který tam stejně postupem času dáš...

A i když bych nerad nikoho podceňoval, tak věř že to tak pěkně a funkčně udělaný jako je na rfr nebude ?.

+ ta motorka nikdy neztratí hodnotu...

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 14:47 | Nahoru | #53
TESA> jasny, souhlas. ja tedy nasel za mnohem vetsi pumelici. masina nevyjde na 300k a ohledne doplnku-je to o tom, co vse clovek chce a co nepotrebuje, ale libi se mu to. ten finalni rozdil i vzhledem k tomu, ze se bude predelavat nova motorka, bude porad nemalej.

2 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 15:23 | Nahoru | #54
úplně offtopic - ale vkládal jsem naděje na podobný stroj když byla anoncována crf450L - jako terénně zajímavý lehký stroj s dobrým podvozkem, výkonnějším motorem než tehdy 250L ale ne ostrá ...no a nakonec to taky nedopadlo taky to byl stroj plný kompromisů

2 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Skvělá odpověď, děkuji! 27.6.2024 v 15:31 | Nahoru | #55
Osobní zkušenost.
Ktm exc 500 2019. Mám lehce přes 600mth a 35000km.
2x po ose do Afriky. Jednou do Senegalu, podruhé pisty, pouště a hory v Maroku, letos zase Maroko do pouště.
Co se úprav týče tak krom kosmetiky to je acerbis nádrž 15l. Ocenil bych větší, ale kanistry na řídítkach to jistí (5,5l).
Olej do toho leju co je po ruce. Míchám ho dohromady aby nebyly zbytky. Měním co 3 dny (cca 500-700km, 10-20mth.
Servis si dělám doma sám. Před každou cestou dělám motor. Preventivně olej čerpadla (2ks), všechny ložiska (venku i vevnitř). Podle měření píst nebo i válec. Letos jsem dělal Go motoru kompletně abych byl klidnej.
V materiálu to vychází cca 50000kč ročně.
Průměrná cestovní rychlost po asfaltě do 95k/hod se 15 zub na pastorku a 48 vzadu.
Zavazadla mám od motovaku podkovu na kterou jsem si došil popruhy pro další tašky.
Žádný věže a takové picovinky nemá cenu tahat. Zbytečná váha
Hlavně pořádnej řetěz a ne bláto od twenty. 2x pastorkové kolečko (já vozím 15 a 13 zub).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 15:47 | Nahoru | #56

Eso_Rimmer píše: ZdendaZB> nedavno kamarad v Rusku, pri jeho dalsi delsi navsteve, navstivil v jednom velkem meste (jmeno si nepamatuju, muzu zjistit) prodejnu KTM, resil nejaky mensi dil. to, co tam videl, mu vyrazilo dech. masin jak nasrano a dilu, ze bys z toho postavi tri novy Meoniho specialy. jen tak na okraj.



byl jsem v jakutsku a neměli tam skoro nic, díval jsem se na japonce a všechno, když ne nový tak použitý

před bajkalem je západ, skoro evropa, za bajkalem už seš v áziji

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 15:54 | Nahoru | #57

Štofi96 píše: Osobní zkušenost.



prozraď:

-proč něměníš olej po těch 2-3 tkm, jak všichni doporučujou ?

-kolik km najedeš mezi děláním motoru a ta velká generálka bylo co ?

-je reálný dostat na tu motorku 30 kilo nákladu + 32 litrů benzínu ? na sever toho potřebuješ trochu víc než do pouště, kvůli tomu ta hmotnost

-a kolik váží stroj po veškerých úpravách včetně všeho co tam máš, bez brašen a benzínu v nádržích ?

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 15:54 | Nahoru | #58
ZdendaZB> jo, to by sedelo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 15:57 | Nahoru | #59
Štofi96> diky umis posoudit, jak moc ty dily v motoru byly zrale na vymenu a jak moc to byla prevence? velmi orientacne... resim, co s tim 30tis. tripem. jedna z moznosti, jak psal Zdenda, je vzit par dilu radeji s sebou.

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 15:59 | Nahoru | #60
Honza-TA950> je mi jasny, ze i ja budu muset zvolit nejaky kompromis, s tim pocitam. otazkou je, jestli mi to u tehle masiny da ve finale smysl.

Naposledy editováno 27.06.2024 15:59:43
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F Vlastik177 9 18.1.2024 v 07:50 Anti
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
Lehké enduro na expedice, včetně př... [1 ... 11, 12] KTM EXC 500 F, SWM RS 500 R ZdendaZB 360 9.11.2022 v 23:16 Ariete


TOPlist