Poté, co jsem přečetl pár drsných cestopisů velkých cestovatelů, dozvěděl jsem se, jak se lámou spojkové koše při výměně lamel, jak se jezdí bažinama na silničních gumách, kde nesmíte postavit stan mimo lidmi obývané území, protože vás jinak roztrhají medvědi a vlci. Nasedl jsem na svůj nový stroj, který právě opustil fabriku v SS-Hofenu, parkující v mý starý garáži a vyrazil...
.
.
.
Dozvěděl jsem se, jakým způsobem se brodí divoké řeky, hlubší jednoho metru, obložené 690-ce, tak jsem se rozhodl, že se taky podělím svými hrůzyplnými zážitky.
.
.
.
Všechno začalo následovně:
.
.
.
Jednoho krásného odpoledne, když jsem se probudil ani nevím kde a moje motorka stála opřená o jakýsi podivný strom kdesi v lese, rozhodl jsem se, že přestanu užívat univerzální lék proti všem nemocem na světě, jenž se nazývá vodka.
(((ilustrativní foto)))
.
.
.
Litr vodky a půl litru vodní dýmky
.
.
.
s obsahem, jenž nikdo nezná, mi ráno dalo jasně najevo, že bych měl ještě odpočívat.
.
.
.
Tak jsem se opět odebral do hotelu, *****, a spal do následujícího poledne.
.
.
.
Závěrem prvního dílu bych rád napsal svými adventčůrystickými slovy na téma včerejší večer a dnešní den.
"Hele bylo to fakt drsný. Už votpoledne na mě lezla nějaká hrozná a nakažlivá azijská choroba. Vypadalo to něco jako černej kašel zmutovanej dohromady s cholerou a proto jsem musel zahájit léčbu. Jinak bych tam určitě zakukal a to jsem teda nechtěl. Teď následuje několik drsných a nespisovných slov, (jak to mají ve zvyku jen ti nejdrsnější z nejdrsnější, kteří se třeba právě vrátili z českýho, nebo polskýho tetu a musí to náležitě okomentovat), které raději vynechám...."
Naposledy editováno 30.06.2024 09:27:02
1 reakcí na tento příspěvek Kterak jsem zničil motorku a málem zemřel na Urale - hrůzypl...
------------------
vysvl. autora:
megapis - nejdrsnější z nejdrsnějších cestopisů, který může superdrsnej adventčůrysta vyplodit
vyplodit - napsat, vytvořit, zaznamenat do kroniky pro budoucí generace
generace - lidi kerý se vylíhli zhruba ve stejný časový období
časový období - po vydláky doba
kdo jste to dočetl až sem, tak
vydlák - drtivá většina osazenstva místního fóra, včetně tebe, protože ani nevíš co je časový období...
Naposledy editováno 30.06.2024 08:17:41
Druhej díl napíšu k večeru, je to hrozně náročný, mnohem víc než jsem čekal. A navíc to ve mě navozuje PTSD, když se tam vracím ve svých myšlenkách.
.
.
.
.
.
.
Asi budu muset navštívit známou psycholožku a provést s ní minimálně jedno sezení, abych na to pořád nemusel myslet.
-----------------
pozn. autora:
PTSD - jakejsi stress navozenej hrůzou prožitou během akce, může vás pronásledovat i dlouhý roky poté
Naposledy editováno 30.06.2024 09:40:25
.
.
.
Našel jsem v prachu zapadlý deník mé cesty a proto budu chvíli citovat:
.
.
.
Moje náročná expedice pokračuje přes celou Sibiř, kolem bajkalsko amurský magistrály až téměř do Vladivostoku. Moje nová husqvarna 710 valí po dálnici na plnej kotel. Z gum občas odletí nějakej ten špunt, ale to nevadí, protože to k tomu patří. Výrobní číslo motorky SS-007 dává jasně najevo, že to je ten pravej offroud stroj pro dálkový cesty. Jedu naprostou pustinou a vobčas uvidím v dálce domorodce, jak se kolébá na vembloudovi.
.
.
.
Občas dokonce nějakýho vemblouda sestřelím, ale díky speciálně vyztužený vidlici bílá síla to ani moc nevadí.
.
.
.
Když už jsem trefil asi třetího, přimotala se mi pod kola nějaká divná kráva a nakonec to skončilo trochou driftování než se mi podařilo zkrotit stroj. Hlavu jsem po chvíli vydoloval z chladiče a rozhodl se, že zvolním
.
.
.
Jedu již dva dny a nepotkal jsem v týhle pustině vůbec nikoho. Nevím kde jsem, dostávám strach, že mi dojte benzín. Sice jsem namontoval před cestou padesátilitrovou nádrž od buznatechu, ale ta se pomalu prázdní. Naštěstí mi motorka bere necelé 3 litry na sto kilometrů, včetně vaření jídla a proto jsem zatím v klidu.
.
.
.
Mapa přestala fungovat před třemi dny a proto jedu jen podle kompasu. Nad těmito místy nelítají ani družice, gravitace občas vynechává a obrovské medvědí stopy jsou otisklé i do asfaltu.
.
.
.
Před chvíli jsem viděl stádo vlků, jak pronásleduje medvěda. V těchto místech opravdu nemůžete zůstat na noc ve stanu, to by vás stálo život. Jedu dál.
.
.
.
Už týden jedu naprostou pustinou, nikdo nikde, benzín dochází, piju recyklovanou moč a raději ani nespím, aby mě něco nesežralo.
.
.
.
U silnice stojí náklaďák, nikdo nikde, pojede motorka na naftu, místo benzínu ?
.
.
.
Konec druhé části.
Pozn. autora
-----------------
vembloud - taková hodně veliká kráva, které ze zad rostou hrby, někdy jeden, někdy dva, hrozně smrdí a má velký zuby
Naposledy editováno 30.06.2024 17:23:05
.
.
.
Špatně jsem to vypočítal a katapultoval se přímo do skály, ale nebudeme předbíhat.
zohýbaný vrak pod skálou
.
.
.
Naštěstí jsem měl doprovodný vozidla ještě s dvouma náhradníma motorka. SS-008 a SS-009. A domu jsem měl objednaný letadlo, takže jsem to neřešil
.
.
.
SS-001 až SS-005 nedojely ani do Moskvy. U první se zadřel motor na polskejch jranicích, vadná olejová pumpa., Druhá přestala jet u varšavy, odešlo benzínový čerpadlo. U dalších dvou se vydřely po dvou tisíci kilometrech vačky a pátý shořelo dobíjení, explodoval akumulátor a začalo se z ní kouřit. Tak jsem jí hodil do řeky, aby nevznikl požár. To bylo někde před Moskvou.
Ale jinak jsou KTM hodně spolehlivý stroje, jen jsem měl pech na páteční kusy, kdy už byli čmoudi ve fabrice vožralý a moc jim to nešlo. Příště nebudu brát jednu sérii, ale vezmu si stroje, vyrobený alespoň ve třídenním odstupu.
.
.
.
Nebudu opět předbíhat, ale nakonec nezbylo nic jinýho, než dojet na čerstvě zakoupeným strojí, přímo z jiževský fabriky. Tou dobou jsem zůstal sám, poněvadž můj dobrovod již neexistoval. Postupně byli roztrhání medvědy, vlky, popadali do roklí, utopili se v řekách a dokonce tam byli i dezerce. Jak si všimnete, i mé vybavení se rapidně zmenšilo a zredukovalo, za což jsem ovšem opět nemohl. Dalo by se napsat, že jsem přešel na adventčůrepakink.
poznámka autora
-----------------------
tzv. páteční kusy - se v KTM vyrábí od úterý do pátku a v pondělí se tam moc nepracuje, takže když nechytnete pondělní kus, tak máte smůlu. Bohužel neznám nikoho, kdo měl štěstí a koupil pondělní kus.
Naposledy editováno 30.06.2024 22:16:35
Tejden jedeš pustinou, nepotkáš ani živáčka, pak srazíš několik vembloudů, omylem. Hlava krávy se zapíchne do chladiče, skočím do skály, omylem a prej komedie a nakonec se musím vrátit na nějakým podřadným dvoutaktu
Naposledy editováno 01.07.2024 09:11:11
By ma úprimne zaujímalo či si taký namyslený a arogantný mizantrop aj v skutočnosti alebo len na fóre... Každopádne sa teším na pokračovanie.
a abych vás tady všechny neobdařil jízdenkou zadarmo na kolymu, trochu jinej vejlet na delší dobu a zadarmo
????? ?????, ??????? ??????! ??? ????? ???????? ?? ????????? ??????
https://m.vk.com/vid...726692350194883abf_2
Naposledy editováno 01.07.2024 17:06:40
V minulých dílech jsme viděli moji pouť přes celé Rusko až do Permi. Cesta vedla neobydlenými končinami od Velikých Louk až do vesnice Moskva. Za Moskvou začaly bažiny a nekonečné hory. Atd, atd, to už jsme slyšeli...
.
.
.
Vesnice ležící na středním Urale. Jak zajisté víme, několik motorek po cestě odpadlo a bylo nahrazeno. Proto jsem se operativně rozhodl pro doprovodný tým. Osazenstvo si probereme později.
.
.
.
Přijíždím do Permi, kde mě již čeká můj rejsink tým. Protože mám obě ruce levý
.
.
.
a motorce nerozumím, přenechávám práci odborníkům
.
.
.
Nejprve je vyzkouším, jestli umí přezout gumy.
.
.
.
Pak zjišťuji, že jsou kola špinavý, tak je nechám pro změnu umejt.
.
.
.
.
Píst má najeto 1500 km a je zralý na výměnu. Opět je třeba povolat mechaniky.
.
.
.
Moc se jim nechce, ale když zašustím 100 dolarovou bankovkou, za chvíli je hotovo.
.
.
.
Na kole stojí šéfkuchař.Vedle auta řidič a navigátor.
.
.
.
Další auto nás čeká na řece, kde zatím loví ryby pro honoraci, která se zatím balí.
.
.
.
A ještě další auto má nějakou poruchu a je v garáži, dojede nás.
.
.
.
Takže jsme se seznámili s mým týmem a můžeme vyrazit...
pozn. autora
-----------------
řidič - řídí
kuchař - vaří
navigátor - naviguje
mechanik - generálkuje
1x ktm = minimálně 3x mechanik
Naposledy editováno 01.07.2024 17:30:36
1 reakcí na tento příspěvek Kterak jsem zničil motorku a málem zemřel na Urale - hrůzypl...
jen na začátek bych upozornil, že v tomto dílu nikdo nezemře, ani nebude objetovám duchům a proto jej můžete přeskočit, koho zajímá jak vypadá cesta k řece pod Kvarkušem tak se může klidně podívat
.
.
.
následuje nudná cesta z Permi do Bereznik po asfaltu, tam není nic k vidění a potom po luxusní gruntovce k řece pod Kvarkušem, kde již vrchní rybář loví chárijusy k večeři.
1 reakcí na tento příspěvek Kterak jsem zničil motorku a málem zemřel na Urale - hrůzypl...
1 reakcí na tento příspěvek Kterak jsem zničil motorku a málem zemřel na Urale - hrůzypl...
(reakce na) Kterak jsem zničil motorku a málem zemřel na Urale - hrůzypl...
ondrej-ek píše: Podle mě to píše vožralej. Nebo drogy, to je taky svinstvo.
Nechceš koupit céerefko, jezdil s ním důchodce jen pro rohlíky do sámošky. Nikdy nespadlo, má led světla a 12 litrovou nádrž. Najeto 5 tisíc km po asfaltu.
Za 100 tisíc je tvoje. Tak popřemejšlej.
večer na řece pod Kvarkušem
.
.
.
kdo chce vědět název a polohu, nechť převede na můj účet 100 euro, nebo 110 dolarů, případně 10.000 rublů a já mu tuto knou hau informaci tajně sdělím, protože zadarmo ani kuře nehrabe, takže asi tak.
.
.
.
Protože se večer blíží a náhodou jsme našli u cesty lesovoz, rozhodl jsem se vypůjčit si přívěs se dřevem na večerní vohňování.
.
.
.
Neujel jsem ani 10 kilometrů a když jsem skočil stometrovou lavici i s přívěsem, praskla oj. TAK TOHLE BYS E ZA KOMUNISTŮ NESTALO, protože by byla oj mnohem kvalitnější a bytelnější. Zlomení by vůbec hehrozilo.
.
.
.
S nadcházejícím soumrakem přijíždíme na řeku. Vrchní porybný se svým pomocníkem se činí a pilně loví plovoucí tvory.
.
.
.
Protože mám fištróna a nechci se večer nudit, najmul jsem vychytrale řidiče, který dokáže ovládat i hudební nástroj a obveseluje okolí svým zpěvem a hrou na loutnu.
.
.
.
Zatímco si protahuju ztuhlé údy po celodenním dakar trofy relý, kdy jsem si ani nesedl a celý asfalt i gruntovku projetěl ve stupačkách na plnej plyn, četa budovatelů se chystá na stavbu mého nočního ležení kousek od řeky.¨ Opravdu to byl dobrý nápad postavit si stan zde a nezůstat o kousek výše ? Nebude následovat nějaké noční překvapení ? Nežijí v řece krokodýlové, jak mě varovali místní domorodci ?
Nééé, to sou pověry a báchorky na strašení malejch dětí, přece.
pozn .Autora
-----------------
vězení, zóna, kolonie - je vězení, za starých časů museli všichni makat někde v lese, v dolech, nebo v továcrnách, dneska i s Rusku úroveň upadá a vězni se tam mohou flákat, ale samozřejmě jen někde
zóna - k tomu se dostaneme později, v okamžiku kdy mě omylem posadili za přechovávání narkotik, které zásadně odmítám
lesovoz - vozí les
Naposledy editováno 02.07.2024 09:17:14
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Do Vorkuty a přes Polární Ural, taj... Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 20 | 22.6.2024 v 22:30 ZdendaZB |
Přední duše 21 v zadním kole 140x18 Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 26 | 12.6.2024 v 07:54 ZdendaZB |
Spotřeba novejch husqvarna 701 ktm... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 58 | 6.6.2024 v 09:08 ZdendaZB |
HQ701, KTM690 má smysl nějak dotěsň... KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 3 | 30.5.2024 v 07:29 ZdendaZB |
KTM690, HQ701 - vadí něčemu, že se ... Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 2 | 27.5.2024 v 13:09 ZdendaZB |