No - situace se má tak:
Před 2 lety jsem, jen tak z hecu, natankoval u OMV prémiovej benzín OMV Carrera 95.To bylo ještě na 125.Vpodstatě hned po natankování si nešlo nevšimnout výrazně menších vibrací stojící motorky (i když jednoválce vibrujou vždycky).Nějaký zvýšení výkonu jsem příliš nezaznamenal - pokud bylo, tak naprosto minimální.
Ať tak či tak, až do doby, než jsem ji prodal, jsem do ní lil jen Carreru.
Pak přišla větší 650 Dominator, větší spotřeba, větší nádrž - prostě trošku finančně náročnější motorka pro chudého studenta.Sezónu 2009/2010 jsem tedy jezdil na obyč Natural 95, vpodstatě od všech čerpaček.Na jaře 2010 se povedlo nastartování až na několikáté roztlačení z kopce.Spocenej až na zádech, a přesto šel motor velmi nevyrovnaně.Rozebrání karbece vše vysvětlilo.Šedozelenej páchnoucí povlak úplně všude, kekel z pekel.Vyčistit a hurá pro nový béňo.
Má cesta tedy mířila k OMV pro Carreru 95.Opakovalo se vše stejně jak u předchozí motorky.Menší vibrace, lepší starty.A navíc - po projetí cca 5ti nádrží spadla průměrná spotřeba dolů o 0,5 litru (grafy spotřeby si celkem detailně vedu).
Dneska jsem přišel k motorce, která stála od začátku října 2010.V nevytápěný garáži (+5 až -5°C), baterka v motorce, jen vypuštěnej karbec.Otočím klíčkem, zmáčknu tlačítko, motor se třikrát líně převalil a čapnul
Takže jsem si dneska zařídil zákaznickou kartu OMV a nij jinýho už brát nebudu Ten rozdíl 20 Kč na nádrži není vyloženě smrtelnej...
Jen se trošku nudím, tak mě nekamenujte za ten slovní průjem a pište třeba co tankujete vy /už to tu dlouho nebylo /
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
babuka píše: Propálený píst jsem nikdy neviděl, ale tak nějak vím o co jde. Přes motory zas tak nejsem,ale spíš jsem si myslel, že kvůli vodě to vzniká následovně ... vodní pára ve spalovacím prostoru = nemažeto a nemá to to správné oktanové číslo a díky tomu vibrace a ve výsledku, že to nemaže, tak mezný mazací olejový film neodvádí teplo, celé se to klepe a důsledkem je to o čem píšeš. Z hlediska přestupu tepla (do toho trochu vidím) je směs kapaliny (vody) a vodní páry, když je někde na stěně to nejhorší co může být. Dochází k dutinovému efektu, klesá koeficient přestupu a tepla a přehřívá se to. Kvůli tomu vybouchnul i Černobyl. Faktem je ale také to, že to není jen tak, aby se do spalovací prostoru jen tak dostala voda. A hlavně u benzínu.
Tedy Babuka ...úúúžasná teorie !!! zkus to publikovat ...hlavně ty přestupy tepla a vliv vody na písta a válec... to jsou perly!!!
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
hriste1009 píše: ... tak jsem se o tom bavil s borcem který mi řekl že jezdí okruhy a že kvůli 100 oktanovému benzínu přepálil ventili (sic) ...
oktanove cislo udava pouze odolnost proti samozapalum (resp. naslednemu detonacnimu spalovani), takze neni mozna implikace "vyssi OC => pre/pro/podpalene ventilY"
Pak ohledně tý dvácy - pamatuješ jak jsem psal, že se to může výkonově i spotřebově projevit zejména v nejvyšším výkonovým spektru - tedy při klapce otevřený od 70% vejš a vysokejch otáčkách? No a dochází mi, že na stopětadváce vlastně takhle musíš jet furt co?...takže asi bude jednodužší rozeznat to na ní...ok, uznávám
No a proč ti to drží volnoběh i za studena ...no protože ti to líp hoří i za horších (ne zcela ideálních)podmínek ...jenže to se změní hned jak se motor ohřeje.
Nejste snílci ...ale dokazujete to na extrémních situacích - studenej motor, minimální objem motoru, lepší chod motoru(pocitově ) atd. - to nejsou běžný situace při kterejch se spotřeba, výkon, nebo cokoli v provozu měří. U motoru (800ccm a více)ohřátém na 85°C, ve výkonu kolem 75% maxima a při běžném použití bude dokazování toho efektu úspory, navýšení výkonu, nebo lepšího chodu motoru dost problematické...a hodně blízko k tomu placebu
JollyJoker> ok, přesvědčil si mě...jasan...já se o motorech něco naučil ve škole a něco od pánů motorářů(a hodně od tatíka, co Liazku opravoval na každý cestě )Internet je jen doplněk ...doufám, že si nemyslíš, že to tady lovím, abych se ti mohl rovnat(v týhle rovině ještě pomoc nepotřebuju...to by začalo dál ...v konstrukci a designu motorů ) Jo a proudový, tak o těch jsem studoval hlavně na internetu...to máš recht(ale dá se ..hodně se najde zajímavejch věcí)
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
JollyJoker píše: t_freedom> ... A to co se děje při palování (sic) vodního aerosolu je i chemický proces,ten je ve všem vždycky
jakej? uz mi to konecne prozrad
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
Skalda píše: jakej? uz mi to konecne prozrad
...má pravdu voe ...min oxidace tam je ...všechno na týhle planetě je chemickej proces ...ale do detailu - s tou vodou se tam žádná záležitost s uvolňováním chemicky vázaný energie asi neděje ...řekl bych.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
t_freedom píše: Tedy Babuka ...úúúžasná teorie !!! zkus to publikovat ...hlavně ty přestupy tepla a vliv vody na písta a válec... to jsou perly!!!
Pouze reaguje na to, že je ve spalovacím prostoru nějak hodně vody (ta druhá polovina textu je spíš takové blbnutí). Snad je ale jasné jakou funkci má olej (tribologie) - mazací a chladicí a pokud je někde místo něj voda, tak to nemaže a ani nechladí (i slabej film chladí, resp. odvádí teplo, které se i díky tření více uvolňuje) a jestliže má na oktanové číslo vliv i obsah několika procent aromátů, tak má vliv i několik procent vody, tak jakápak teorie A hlavně, když tady někdo napsal, že se píst propálí nebo, že odejde těsnění pod hlavou a že se to kvůli vodě přehřívá, tak se nějak snažím popsat co asi bylo předtím, protože si nemyslím, že by spalovací prostor ohřála samotná voda jen z podstaty, že tam je viz. text předtím, když i ty jsi tady psal, že u motorů se vstřikem vody docházelo k velkému mechanickému opotřebení, ale voda se vstřikovala z důvodu zvýšení výkonu. Kdyžtak prosím trochu praxe ať jsem chytřejší.
Jinak termický rozklad vody probíhá při 3000 C a to za běžných podmínek v motoru nedosáhneš. To jen, že vše je chemický pochod. Není. Je otázkou co tou chemií vlastně myslíš. Ale jak píšeš voda se spalování neúčastní.
Naposledy editováno 15.02.2011 00:16:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
No a ohledně mazání a vody. Nejprve si musíme říct, že ve slušně vychovaným spalovacím motoru nemá voda(v jakýkoli formě) v části válce a pístu co pohledávat - kromě vzdušný vlhkosti.
Pokud ti střelí těšnění pod hlavou(důvod může být ledajaký), tak se za chodu motoru voda dovnitř většinou nedostáva(díky protitlakům) - spíš naopak - klikovej mechanismus ti natlakuje chladící soustavu. tzn. že se ti většinou zavzdušní chladící prostor kolem hlav a na přůšvih je zaděláno(krom toho, že se ti většinou dostane voda do oleje - což je taky docela blbý)
Pokud to není moc velká netěsnost - jde s tím i jezdit, nemá to výkon - hřeje se to atd. ale motor se točí. Když už to je velká ďuzna - tak se ti potom v době, kdy vypneš motor zavodní válec a je-li zrovna v kompresi - neotočíš s tím.
Ohledně vody při spalování - dle mýho názoru bude mít voda naopak velkej potenciál teplo odnímat - nemyslíš?(jenže v praxi má zase velkej expanzivní potenciál /obejm vody vs. objem jejích par/takže dochází k enormnímu nárustu tlaku a dost velkýmu namáhání) Díky entalpický energii při přeměně na páru(kterou pak ventilem odvedeš)...nezapomínáš náhodou, že v tom válci by ta voda(kdyby tam byla) dlouho ve svým skupenství nevydržela?
Naposledy editováno 15.02.2011 09:22:36
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
t_freedom píše: babuka>
Mrkni vejš o tom že se voda nemůže jen tak dostat do motoru jsem už psal viz. moje reakce na "Sukina". Nebudem moc slovíčkařit, předpokládám, že myslíš mlhu a ne aerosol, ale ta voda tam prostě jako že už na vstupu je. Já psal že ne, že rafinerie si to dost kontrolují. Nečekal jsem rozebírání všech možných důvodů proč může odejít těsnění pod hlavou nebo proč se podpálí píst. Zde se opět jen jedná na vyjádření k bodu #122 tohohle vlákna, že voda ve válci vše ohřeje až se propálí píst ("Sukin") a já jen tvrdím viz #146 a další moje body, že voda to chladí (výparné teplo) a že za zvýšení teploty může špatné mazání v důsledku rozrušení mezného mazacího filmu (vodní parou) ve válci a dále že hraje roli detonační spalování a vibrace. A teprve důsledkem toho všeho je zničený píst a těsnění pod hlavou. Už nevím jak to mám převyprávět. Entalpická energie - to neznám Co se týče entalpické bilance, resp. PVT chování ve vztahu ke skupenství, tak je to otázkou. Musel bych se podívat na tlakové a teplotní poměry a porovnat to s kritickou teplotou a tlakem atd. O termodynamice se můžem bavit otevřeně Ale nemám čas to teď počítat. To povídání je už tady dost rozpliznuté a pak člověk třeba i zjistí, že si vlastně neprotiřečí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
Skalda píše: jakej? uz mi to konecne prozrad
Oxidace1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
Pro doplneni. Kdyz to vezmeme z prakticke stranky. Jak by jsi my tedy vysvetlil jak funguje notoricky znamy servisni ukon. Odstranovani karbonu z motoru pomoci vodni mlhy?
Naposledy editováno 16.02.2011 16:10:37
EDIT: btw teplota plamenu vodik-kyslik je (podle mych skolnich poznatku) cca 2600 °C. Pokud by teplota rozkladu vody (cili produktu tohoto horeni) byla nizsi, dal by se vodik sam svym spalovanim vyrabet, coz je evidentne blbost . Jedine teplejsi spalovani z "beznych" latek ma uz jen acetylen (cca 3200 °C)...
EDIT2: pismenko
Naposledy editováno 16.02.2011 16:22:14