
2 reakcí na tento příspěvek Moderní baterie v 28 let staré motorce

AGM byla 4 roky v mojí ducati a multimetr mi ukáže někdy i 14.7V. Měnil jsem ji kvůli špatným rozměrům.
Edit:Tady byla spíš chyba při nabíjení starou nabíječkou.
Naposledy editováno 11.04.2018 07:24:43
Tady toto jsem našel na www.sossoukyjov.cz jako jakýsi materiál sepsaný Ing. Zdeňkem Valou:
Nabíjení akumulátoru AGM př.
-k nabíjení se využívá tzv. IU nabíjecí charakteristika
-nabíjení se zahájí konstantním proudem (I) o velikosti 0,1 jmenovité kapacity
-tímto proudem nabíjíme až do hodnoty napětí 14,4 až 14,6V
-pak přepneme na nabíjení konstantním napětím (U) o velikosti 14,4 až 14,6V
-díky nabíjení konstantním napětím teče do akumulátoru, v konečné fázi, jen malý proud
Pokud nemáme „inteligentní“ nabíječku, nabíjíme od počátku raději v režimu konstantního
napětí o velikosti do 14,6V.
V průběhu celého nabíjení kontrolujeme teplotu.
Svorková napětí 12V AGM akumulátoru naprázdno, stav nabití:
12,8V = 100%
12,5V až 12,6V = 75%
12,2V až 12,3V = 50%
12,0V až 12,1V = 25%
11,8V = vybitý
Měření provádíme nejlépe za 24h od posledního nabíjení, jízdy. Dřívější měření může dát
falešné hodnoty.
http://www.sossoukyj..._32_INOVACE_6a04.pdf
Řešil jsem to právě nedávno, protože jsem na Jawu 640 dával Motobatt AGM baterku a kvůli tomu jsem radši dal i VAPE regulátor R04 namísto té jawí elektrárny, kterej by měl dávat 14,4V.
Edit: a chystám se dát tu motobatt i do Hondy XL350R '88, protože od předchozích majitelů po nesprávným zapojení odvzdušnění baterky a "pokládání" to tam bylo celý pochcaný od kyseliny a orezlý, tak tam dám tu AGM taky a bude... Jedou z ní ale jen blinkry, takže mi je vcelku fuk, jak dlouho bude fungovat...
Naposledy editováno 11.04.2018 10:06:16
1 reakcí na tento příspěvek Moderní baterie v 28 let staré motorce

1 reakcí na tento příspěvek Moderní baterie v 28 let staré motorce

assassin píše: Deyva: ono se neda rict "nesprávně" ale slo by to "rychleji" ... hlavne v motorce by temer nemelo docházet k tem prvním dvěma fazim, maximalne chvilku po startovani...
Nezapomeň, že baterky trpí samovybíjením, po použití starteru může chybět v baterce další 5-10% podle délky startování. Další věc je neochota chemických procesů akumulovat další náboj, pokud se baterka blíží k limitu nabití.
Problém ale vždycky nastane při napětí vyšším, než 2,4V na článek. V případě, že na některém z článků baterky začne docházet k větší sulfataci, zvýší se i vnitřní odpor při nabíjení a tím se zvýší i nabíjecí napětí na tomto článku. A to je počátek rychlého konce takové baterky. U klasických kyselinových článků dochází k "varu" elektrolytu a úbytku vody z elektrolytu. U AGM, při nabíjecím napětí na článek nad 2,4V a nabitém stavu, není var možný, protože kyselina je nacucaná do houbovitého absorbentu, který tímto poškodí.
Díky.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki gsx600f vedení hadic Suzuki GSX 600 F | Troppau_Dom | 6 | 26.9.2024 v 17:34 Kohlstein |
Technicka Suzuki GSX 600 F Suzuki Suzuki | KadlecJo | 14 | 26.4.2024 v 07:54 zmulin |
Měřák bohatosti směsy [1, 2] Suzuki GSX 600 F | Loupáček | 56 | 2.12.2023 v 16:56 Krovak |
Správná poloho palivového ventilu S... Suzuki GSX 600 F | robb99 | 9 | 15.7.2023 v 20:32 dewwil |
Motorka nestartuje Suzuki GSX 600 F Suzuki GSX 600 F | Vojtas0034 | 8 | 10.9.2022 v 08:50 Vojtas0034 |